Miten päästä yli koirapelosta?

tyttö16vuotta

Eli eli, otsikko valoittaa aika hyvin.
Lokakuun puolenvälin tienoilla minun ja koirani kimppuun hyökkäsi agressiivinen, vapaana oleva kaukasianpaimenkoira. Koirani menetti hötäkässä silmänsä ja jos ei parkeeratun auton alle olisi ehinyt, olisi henki aikalailla poissa.
En ikinä ole pelännyt isoja koiria. Tarkalleen ottaen minä olen aina ollut se joka menee milloin minkäkin jätin kanssa lattialla ja leikkii, painii yms. Nyt tilanne on se, että jopa keskikokoisen koiran haukunta saa minut kyyneleiden partaalle ja panikoitumaan.
Koiralleni ei jäänyt traumoja tapahtuneesta, minulle jäi. Itselläni ei ole ikinä vastaavanlaista tilannetta käynyt ja siksi raivostuttaa kun tiedän, ettei jokainen vastaantuleva iso koira ole huonosti koulutettu.
Yritimme ystävättäreni howawartin avulla saada pelkoa pois. Koira haukahti lähelläni miutaman kerran ovikellolle ja minä sain hysteerisen itkukohtauksen.
Pelkoni tuntuu käsittämättömän lapselliselta. Minua myös nolottaa mennä tutuillemme kylään, joilla on iso koira. Aiemmin olen innoissani lähtenyt vaikka ulos, nyt haukkuminen saa minit sekunneissa vollottamaan... Noloa, eikö?
Arvostaisin kovasti ideoita ja vinkkejä, miten tämä saataisi hoidettua pois jaloista?
En tahdo, että lapsuuden haaveeni ison koiran omistamisesta nyt todella jää vain haaveeksi typerän pelon takia.

112

910

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • fa.44

      no ei tuossa mitään noloa ole. oma ohjeeni olisi että se pelko vain pitää kohdata ja koittaa totutella siihen isoon koiraan. Jos ei ala helpottaa, niin sitten ehkä apua jostain pyytää.

    • fdgdgdfg5tfdg

      Trollinpoikanen valvonut koko yön taas vihassaan kierien, sairas mikä sairas.

      • Koirienvihaaja

        Sinä olet ainut sairas ihminen vainoharhoinesi. Aloitus oli ihan asiallinen eikä sillä ole mitään tekemistä kanssani.


      • 19plus19
        Koirienvihaaja kirjoitti:

        Sinä olet ainut sairas ihminen vainoharhoinesi. Aloitus oli ihan asiallinen eikä sillä ole mitään tekemistä kanssani.

        Lopeta sinä vajakki tuo alituinen muiden mollaus ja koirista kitinä. Ei ole ihme että olet yksin, koska kukaan ei tuollaista "miestä" itselleen huoli, oikeita miehiäkin on tarjolla, niitä jotka ei inise koiravihaansa päivästä toiseen.


      • Koirienvihaaja
        19plus19 kirjoitti:

        Lopeta sinä vajakki tuo alituinen muiden mollaus ja koirista kitinä. Ei ole ihme että olet yksin, koska kukaan ei tuollaista "miestä" itselleen huoli, oikeita miehiäkin on tarjolla, niitä jotka ei inise koiravihaansa päivästä toiseen.

        Mollaus? En minä mollaa toisin kuin eräät jotka eivät uskalla sen takia edes samaa nimimerkkiä käyttää. On muutenkin sääli kuinka te puskista huutelijat usein pilaatte rakentavan keskustelun provokaatioillanne. Tässäkään tapauksessa mitään ongelmaa ei olisi jos vain yrittäisitte olla ärsyttämättä muita tarkoituksella. Minua käykin aloittajaa sääliksi kun hän tarvitsee apua ja kutsutte häntä trolliksi. Tyhmyytenne myrkyttää tämän palstan, eivät eroavat mielipiteet.


      • 19plus19
        Koirienvihaaja kirjoitti:

        Mollaus? En minä mollaa toisin kuin eräät jotka eivät uskalla sen takia edes samaa nimimerkkiä käyttää. On muutenkin sääli kuinka te puskista huutelijat usein pilaatte rakentavan keskustelun provokaatioillanne. Tässäkään tapauksessa mitään ongelmaa ei olisi jos vain yrittäisitte olla ärsyttämättä muita tarkoituksella. Minua käykin aloittajaa sääliksi kun hän tarvitsee apua ja kutsutte häntä trolliksi. Tyhmyytenne myrkyttää tämän palstan, eivät eroavat mielipiteet.

        Voi että, kyllä se olet sinä joka olet melkeinpä kaikkien mielestä täysi nolla :D :D :D Totuus sattuu, niinpä, mutta koita kestää.


      • Koirienvihaaja
        19plus19 kirjoitti:

        Voi että, kyllä se olet sinä joka olet melkeinpä kaikkien mielestä täysi nolla :D :D :D Totuus sattuu, niinpä, mutta koita kestää.

        Yllättävintähän tässä on se että totuus sattuu enemmän teitä kuin minua. Miksi muuten saisin aikaan moisen vihaisten viestien vyöryn jota ei voi käytännössä pysäyttää? Itsekin olet tainnut jo luovuttaa asiallisen tekstin kirjoittamisen suhteen ja siirtynyt trollaamiseen. Ei se mitään, tätähän te haluatte, riitelyä jokaisella palstalla ja käytännössä minua ei siihen edes tarvittaisi.


      • Novoivoi
        Koirienvihaaja kirjoitti:

        Mollaus? En minä mollaa toisin kuin eräät jotka eivät uskalla sen takia edes samaa nimimerkkiä käyttää. On muutenkin sääli kuinka te puskista huutelijat usein pilaatte rakentavan keskustelun provokaatioillanne. Tässäkään tapauksessa mitään ongelmaa ei olisi jos vain yrittäisitte olla ärsyttämättä muita tarkoituksella. Minua käykin aloittajaa sääliksi kun hän tarvitsee apua ja kutsutte häntä trolliksi. Tyhmyytenne myrkyttää tämän palstan, eivät eroavat mielipiteet.

        Ai et mollaa, ja aina pysyt asialinjoilla? Mites ne parafiliasi joita heijastat kaikkiin tälle palstalle kirjoittaviin koiranomistajiin? :) Miksi sinä muuten säälisit aloittajaa, hänhän on vain rakkihullu ja sai rakkeineen ihan ansionsa mukaan, eikö niin? :)


      • Koirienvihaaja
        Novoivoi kirjoitti:

        Ai et mollaa, ja aina pysyt asialinjoilla? Mites ne parafiliasi joita heijastat kaikkiin tälle palstalle kirjoittaviin koiranomistajiin? :) Miksi sinä muuten säälisit aloittajaa, hänhän on vain rakkihullu ja sai rakkeineen ihan ansionsa mukaan, eikö niin? :)

        Ai miksi säälin? Tiedän miltä tuntuu kun koira hyökkää ja voin sanoa että kauheiden kokemusten jälkeen viha koiria kohtaan syntyi minullakin. Ihmiset prosessoivat kokemuksiaan eri tavoin. Aloittaja käy edelleen prosessia läpi ja luultavasti tottuu koiriin kunhan viettää aikaa niiden kanssa. Minulla huonot kokemukseni koirista ilmenevät siten että koirat piirteineen ja usein omistajineen ärsyttävät minua. Omistajissa eniten ärsyttävät ehkä välinpitämättömyys ja rakkien raahaaminen kaikkialle.

        Toinen juttu mitä säälin, on se kuinka hän tosissaan kirjoittaa tunteistaan ja kokemuksistaan saaden välittömästi kylmän vastaanoton aivan turhaan. Olisin itse mielelläni jättänyt tämän keskustelun väliin. En kuitenkaan kestänyt olla korjaamatta väärää tulkintaa, että kyseessä olisi trolli.

        Ps. En pysy aina asialinjoilla kuten ette kyllä tekään. Tavoitteeni on ollut olla mollaamatta ketään henkilökohtaisesti enkä kyllä ole sitä juuri tehnyt. Puhunkin usein koiranomistajista yhteiskunnallisena ryhmänä jonka toiminta haittaa ympäröiviä ihmisiä ja alueita.


      • Novoivoi
        Koirienvihaaja kirjoitti:

        Ai miksi säälin? Tiedän miltä tuntuu kun koira hyökkää ja voin sanoa että kauheiden kokemusten jälkeen viha koiria kohtaan syntyi minullakin. Ihmiset prosessoivat kokemuksiaan eri tavoin. Aloittaja käy edelleen prosessia läpi ja luultavasti tottuu koiriin kunhan viettää aikaa niiden kanssa. Minulla huonot kokemukseni koirista ilmenevät siten että koirat piirteineen ja usein omistajineen ärsyttävät minua. Omistajissa eniten ärsyttävät ehkä välinpitämättömyys ja rakkien raahaaminen kaikkialle.

        Toinen juttu mitä säälin, on se kuinka hän tosissaan kirjoittaa tunteistaan ja kokemuksistaan saaden välittömästi kylmän vastaanoton aivan turhaan. Olisin itse mielelläni jättänyt tämän keskustelun väliin. En kuitenkaan kestänyt olla korjaamatta väärää tulkintaa, että kyseessä olisi trolli.

        Ps. En pysy aina asialinjoilla kuten ette kyllä tekään. Tavoitteeni on ollut olla mollaamatta ketään henkilökohtaisesti enkä kyllä ole sitä juuri tehnyt. Puhunkin usein koiranomistajista yhteiskunnallisena ryhmänä jonka toiminta haittaa ympäröiviä ihmisiä ja alueita.

        Kyllä minä koin sen mollaamisena juuri Minua kohtaan, kun aloit syyttää minua koiraani sekaantumisesta, eli heijastit omia parafilioitasi minuun - äläkä viitsi edes yrittää väittää ettet tarkoittanut sitä henkilökohtaiseksi loukkaukseksi minua kohtaan... Kummasti keksit nyt pitkän ja hartaan trollaamisen jälkeen, että koira on mukamas hyökännyt kimppuusi. Eikö koiran "uhriksi" joutuminen sopinut aiemmin koiria potkivan tosimiehen imagoosi, vai miksi keksit sen vasta nyt?

        Luuletko todella, että tuokaan valheesi menee läpi... Saati että kukaan uskoisi näiden "tyttö 16 -vee" tyylisten provo -aloitusten olevan kenenkään muun näppiksistä lähtöisin kuin sinun? Me kaikki fb -trollaustasi tarkkailleet tiedämme, että sinulla on pakkomielle teini-ikäisiin tyttöihin ja esiinnyt fb:ssakin teinityttönä - noin 15 - 16 -vuotiaana monella eri feikkiprofiililla. Ihan luonnollista siis, että leikit teinityttöä täälläkin.

        Aloitukseesi sanoisin, että valitettavasti huono ja tylsä tarina, koska lopun arvasi heti kun luki ensimmäiset sanat - itseasiassa ei tarvinnut lukea kuin nimimerkki! :D Ei niin mitään yllätyksellistä, saati luovaa... Saat arvosanaksi hylätyn.


      • Pro_koirat
        Koirienvihaaja kirjoitti:

        Ai miksi säälin? Tiedän miltä tuntuu kun koira hyökkää ja voin sanoa että kauheiden kokemusten jälkeen viha koiria kohtaan syntyi minullakin. Ihmiset prosessoivat kokemuksiaan eri tavoin. Aloittaja käy edelleen prosessia läpi ja luultavasti tottuu koiriin kunhan viettää aikaa niiden kanssa. Minulla huonot kokemukseni koirista ilmenevät siten että koirat piirteineen ja usein omistajineen ärsyttävät minua. Omistajissa eniten ärsyttävät ehkä välinpitämättömyys ja rakkien raahaaminen kaikkialle.

        Toinen juttu mitä säälin, on se kuinka hän tosissaan kirjoittaa tunteistaan ja kokemuksistaan saaden välittömästi kylmän vastaanoton aivan turhaan. Olisin itse mielelläni jättänyt tämän keskustelun väliin. En kuitenkaan kestänyt olla korjaamatta väärää tulkintaa, että kyseessä olisi trolli.

        Ps. En pysy aina asialinjoilla kuten ette kyllä tekään. Tavoitteeni on ollut olla mollaamatta ketään henkilökohtaisesti enkä kyllä ole sitä juuri tehnyt. Puhunkin usein koiranomistajista yhteiskunnallisena ryhmänä jonka toiminta haittaa ympäröiviä ihmisiä ja alueita.

        "Tiedän miltä tuntuu kun koira hyökkää ja voin sanoa että kauheiden kokemusten jälkeen viha koiria kohtaan syntyi minullakin."

        Kyse taitaa olla nyt väärin kanavoidusta pelosta ja omien agressiivisten tunteidensa hallitsemaatomuudesta, sillä koiran - jonka älykkyyden on todettu vastaavan n. 2-vuotista lasta, ja joka ei vastaa siis itse omista teoistaan, ja jonka teoista 100% vastuussa on aina omistaja - vihaaminen on täysin järjetönsä.

        Pieni lapsi saattaa turvautua agressioon, kun ei ymmärrä asioita, eikä osaa käsitellä tunteitaan, mutta jos aikuinen ihminen tekee saman, pitäisi tämän käydä hakemassa ongelmiinsa apua.

        Kaikkien omistajienkaan vihaamisessa ei ole mitään järkeä, sillä 99.99% kaikista koirista on omistajiensa hallussa ja/tai muuten koulutettu/sosiaalisettu niin, että niitä ei tarvitse pelätä, jos ei sitten itse lähde koiraa härnäämään, tai esim. suorastaan potkimaan (muuten kuin itsepuolustukseksi), mikä on siis mihin Koirienvihaaja omien sanojensa mukaan syyllistyi, ilmeisen agressiivisena, mahdollisesti jo tuolloin valmiiksi vihaongelmaisena ihmisenä.

        On siis sulaa järjen vähyyttä tai omien sisäisten hallitsemattomien ongelmiensa tunnustamista kertoa vihaavansa yhtäkään koiraa. Jos antipatiat kohdistuvat tietyn koiran omistajaa kohtaan hyvästä syystä, voisi tuntemukset ymmärtää, niissä olisi jotain järkeä silloin.


      • 1plus18

        Voi voi, taas DH täällä korostamassa itseään. Ei koskaan trollaa ja provosoi, vika aina muissa. ITse on niin täydellinen kirjoittaja. Tätä se on aina tuon sekopään kanssa, narsisti. Todellisuudessa häiriintynyt pikku hintti.
        Kyllä se provo näillä palstoilla on tasan DH aka koirienvihaaja. Oli keskustelu mikä hyvänsä, DH tulee sinne oksentamaan ja aiheuttamaan riitaa. Ei hän mitään muuta haluakaan kuin kuohuttaa koirayhteisöä mm. koirantappamisjutuillaan. Kertoo myös aika paljon kun viittaa vähän väliä seksiin eläimen kanssa - todella sairasta. Ei tarvitse tänne kertoa omista mieltymyksistään, jotka ovat vähintäänkin sairaita.

        DH:n ainut tarkoitus täällä on kokoajan saada koirat omistajineen näkymään mahdollisimman huonossa valossa. Teki niin tai näin, aina se on DH:n mielestä väärin. Kaikista huvittavinta on, että koiraton koiranvihaaja luulee tietävänsä jotain koirista. Ihan tosissaan kuvittelee olevansa koiranomistajia parempi koirissa, kuvittelee tietävänsä enemmän ja paremmin. Kaikki vastaväitteet ja jutut kumoaa omilla mutujutuillaan ja vääristelyillä. Mielessään kääntää ja vääntää muiden sanomiset niin, että voi niihin sössöttää vastaan.
        Kannattaisi varmaan dog haterin muistaa, että meidän tietomme pohjautuvat paitsi faktoihin, samoihin mistä sinä lässytät, ja myös niihin mitä sinä raukka yrität todistella vääräksi hienoine termeinesi, niin meillä on myös vuosien ja vuoskymmenien kokemusta, tietoa ja taitoa. Sinä et mistään faktoistasi löydä sitä tietomäärää mitä 30vuotta koirien kanssa eläminen tuo tullessaan. Koiraton ja vielä koiria vihaava ihminen ei luonnollisestikaan voi olla yhtä perillä koirista kuin mitä omistajat ja koiraharrastajat ovat. Tiedät heikonlaisesti ehkä sen, että koirat ovat eläimiä - toisinaan sekin unohtuu kun alat pauhata koiran pahuudesta ja vaadit eläintä tilille aivan kuin se olisi ihminen. Jo pelkkä koirien vihaaminen kertoo paljon kyvystäsi ymmärtää eläintä. Miksi vihata eläintä, josta on loppupeleissä vastuussa ihminen, jonka tekemiset riippuvat pitkälti koirasta vastuussa olevasta ihmisestä. Jos kuola ja haju antaa syyn vihaan, mahdat olla aika heikkopäinen tapaus. Vihanhallintaa kannattaa treenata ennen uin jotakuta sattuu, noin räjähdysherkkä ja vihaa täynnä oleva ihminen tulisi saada lukkojen taakse. Ehkä vihaasi pitäisi voida kuvata enemmän sanalla inho, sillä viha on vaarallinen ja vahva tunne.

        Naamioit epävarmuutesi hienoilla termeillä, sääli vaan etteivät ne saa tekstiäsi näyttämään mitenkään sen fiksummalta saatika asiantuntevammalta, vaan tekevät sinusta lähinnä pellen. Ympäripyöreitä vastauksia, yleistämistä, syyttelyä, väärinymmärtämistä, eikä mitään muuta. Mikä tarve koiravihaajalla on tulla pätemään. Kiinnostaako nämä eläimet sinua sittenkin, haluaisitkos oman koiran kenties. Toivottavasti kukaan ei sinulle koiraa myy.


      • Koirienvihaaja
        Pro_koirat kirjoitti:

        "Tiedän miltä tuntuu kun koira hyökkää ja voin sanoa että kauheiden kokemusten jälkeen viha koiria kohtaan syntyi minullakin."

        Kyse taitaa olla nyt väärin kanavoidusta pelosta ja omien agressiivisten tunteidensa hallitsemaatomuudesta, sillä koiran - jonka älykkyyden on todettu vastaavan n. 2-vuotista lasta, ja joka ei vastaa siis itse omista teoistaan, ja jonka teoista 100% vastuussa on aina omistaja - vihaaminen on täysin järjetönsä.

        Pieni lapsi saattaa turvautua agressioon, kun ei ymmärrä asioita, eikä osaa käsitellä tunteitaan, mutta jos aikuinen ihminen tekee saman, pitäisi tämän käydä hakemassa ongelmiinsa apua.

        Kaikkien omistajienkaan vihaamisessa ei ole mitään järkeä, sillä 99.99% kaikista koirista on omistajiensa hallussa ja/tai muuten koulutettu/sosiaalisettu niin, että niitä ei tarvitse pelätä, jos ei sitten itse lähde koiraa härnäämään, tai esim. suorastaan potkimaan (muuten kuin itsepuolustukseksi), mikä on siis mihin Koirienvihaaja omien sanojensa mukaan syyllistyi, ilmeisen agressiivisena, mahdollisesti jo tuolloin valmiiksi vihaongelmaisena ihmisenä.

        On siis sulaa järjen vähyyttä tai omien sisäisten hallitsemattomien ongelmiensa tunnustamista kertoa vihaavansa yhtäkään koiraa. Jos antipatiat kohdistuvat tietyn koiran omistajaa kohtaan hyvästä syystä, voisi tuntemukset ymmärtää, niissä olisi jotain järkeä silloin.

        Kuka on puhunut aggressiosta tai hallitsemattomasta ongelmasta? Inhoan vain koiria yli kaiken ja ne ärayttävät minua. En minä mitään itkupotkuraivareita saa enkä syyllisty koirien tarkoitukselliseen pahoinpitelyyn. Omaa tilaani minulla on oikeus puolustaa. Ihmisenkin saa työntää vaikka väkivalloin pois läheltä jos tämä ei kuuntele varoituksia joten mikä estää saman koirilla?

        Perusperiaate on psykologiassa että ihminen on mieleltään terve kun asiat eivät haittaa normaalia elämää huomattavasti. Itseäni ongelmani koiria kohtaan eivät varsinaisesti haittaa ketään. Tietenkin voitte nyt alkaa inttämään että se haittaa teidän netinkäyttöä, mutta se olisi aivan typerää.


      • Koirienvihaaja
        1plus18 kirjoitti:

        Voi voi, taas DH täällä korostamassa itseään. Ei koskaan trollaa ja provosoi, vika aina muissa. ITse on niin täydellinen kirjoittaja. Tätä se on aina tuon sekopään kanssa, narsisti. Todellisuudessa häiriintynyt pikku hintti.
        Kyllä se provo näillä palstoilla on tasan DH aka koirienvihaaja. Oli keskustelu mikä hyvänsä, DH tulee sinne oksentamaan ja aiheuttamaan riitaa. Ei hän mitään muuta haluakaan kuin kuohuttaa koirayhteisöä mm. koirantappamisjutuillaan. Kertoo myös aika paljon kun viittaa vähän väliä seksiin eläimen kanssa - todella sairasta. Ei tarvitse tänne kertoa omista mieltymyksistään, jotka ovat vähintäänkin sairaita.

        DH:n ainut tarkoitus täällä on kokoajan saada koirat omistajineen näkymään mahdollisimman huonossa valossa. Teki niin tai näin, aina se on DH:n mielestä väärin. Kaikista huvittavinta on, että koiraton koiranvihaaja luulee tietävänsä jotain koirista. Ihan tosissaan kuvittelee olevansa koiranomistajia parempi koirissa, kuvittelee tietävänsä enemmän ja paremmin. Kaikki vastaväitteet ja jutut kumoaa omilla mutujutuillaan ja vääristelyillä. Mielessään kääntää ja vääntää muiden sanomiset niin, että voi niihin sössöttää vastaan.
        Kannattaisi varmaan dog haterin muistaa, että meidän tietomme pohjautuvat paitsi faktoihin, samoihin mistä sinä lässytät, ja myös niihin mitä sinä raukka yrität todistella vääräksi hienoine termeinesi, niin meillä on myös vuosien ja vuoskymmenien kokemusta, tietoa ja taitoa. Sinä et mistään faktoistasi löydä sitä tietomäärää mitä 30vuotta koirien kanssa eläminen tuo tullessaan. Koiraton ja vielä koiria vihaava ihminen ei luonnollisestikaan voi olla yhtä perillä koirista kuin mitä omistajat ja koiraharrastajat ovat. Tiedät heikonlaisesti ehkä sen, että koirat ovat eläimiä - toisinaan sekin unohtuu kun alat pauhata koiran pahuudesta ja vaadit eläintä tilille aivan kuin se olisi ihminen. Jo pelkkä koirien vihaaminen kertoo paljon kyvystäsi ymmärtää eläintä. Miksi vihata eläintä, josta on loppupeleissä vastuussa ihminen, jonka tekemiset riippuvat pitkälti koirasta vastuussa olevasta ihmisestä. Jos kuola ja haju antaa syyn vihaan, mahdat olla aika heikkopäinen tapaus. Vihanhallintaa kannattaa treenata ennen uin jotakuta sattuu, noin räjähdysherkkä ja vihaa täynnä oleva ihminen tulisi saada lukkojen taakse. Ehkä vihaasi pitäisi voida kuvata enemmän sanalla inho, sillä viha on vaarallinen ja vahva tunne.

        Naamioit epävarmuutesi hienoilla termeillä, sääli vaan etteivät ne saa tekstiäsi näyttämään mitenkään sen fiksummalta saatika asiantuntevammalta, vaan tekevät sinusta lähinnä pellen. Ympäripyöreitä vastauksia, yleistämistä, syyttelyä, väärinymmärtämistä, eikä mitään muuta. Mikä tarve koiravihaajalla on tulla pätemään. Kiinnostaako nämä eläimet sinua sittenkin, haluaisitkos oman koiran kenties. Toivottavasti kukaan ei sinulle koiraa myy.

        Tässä elävä esimerkki siitä miksi en arvosta palstalaisia pätkääkään. Silkka provokaatio, joka ei sisimmässään hyväksy erilaisia mielipiteitä. Itse en pääse koirista eroon millään, vaikka järjestäisinkin koirien holokaustin ja siksi onkin järkevämpää opettaa teidät moralistit ottamaan myös meidät koirattomat huomioon. Tehtävä on vain vähän vaikea kun vastaavia moralisteja on vaikea löytää...


      • Oksettaa-lukeakin
        Koirienvihaaja kirjoitti:

        Kuka on puhunut aggressiosta tai hallitsemattomasta ongelmasta? Inhoan vain koiria yli kaiken ja ne ärayttävät minua. En minä mitään itkupotkuraivareita saa enkä syyllisty koirien tarkoitukselliseen pahoinpitelyyn. Omaa tilaani minulla on oikeus puolustaa. Ihmisenkin saa työntää vaikka väkivalloin pois läheltä jos tämä ei kuuntele varoituksia joten mikä estää saman koirilla?

        Perusperiaate on psykologiassa että ihminen on mieleltään terve kun asiat eivät haittaa normaalia elämää huomattavasti. Itseäni ongelmani koiria kohtaan eivät varsinaisesti haittaa ketään. Tietenkin voitte nyt alkaa inttämään että se haittaa teidän netinkäyttöä, mutta se olisi aivan typerää.

        Opettele eläinsuojelulaki ja mitä siellä sanotaan saako eläimelle tuottaa kipua! Vain itseään puolustaessa saa käyttää väkivaltaa koiraa kohtaan jos se on ihan välttämätöntä! Se että koira juoksee jalkoihisi ei anna mitään oikeutusta potkia yhtään koiraa! Ei saa potkia vaikka hyppisi päin! Mikään laki ei anna lupaa tlläiseen! Omistaja vastaa vaatteiden pesusta tai rikkumisesta tai sakoista jos poliisi kutsutaan. Olet kyllä mielenvikaisin tällä palstalla kun olet heti väkivalloin koiraan käymässä käsiksi!


      • 7plus20
        Koirienvihaaja kirjoitti:

        Tässä elävä esimerkki siitä miksi en arvosta palstalaisia pätkääkään. Silkka provokaatio, joka ei sisimmässään hyväksy erilaisia mielipiteitä. Itse en pääse koirista eroon millään, vaikka järjestäisinkin koirien holokaustin ja siksi onkin järkevämpää opettaa teidät moralistit ottamaan myös meidät koirattomat huomioon. Tehtävä on vain vähän vaikea kun vastaavia moralisteja on vaikea löytää...

        Tässä elävä esimerkki siitä miksi en arvosta kaltaisiasi pätkääkään. Moralisoija, paraskin puhumaan!

        Että äläpäs jaksa naurattaa. ;D Millainen aikuinen ihminen edes puhuu jostain koirien holokaustista eli massamurhasta? Saatika olisi valmis tappamaan eläimiä oman vihan tähden? Ei ainakaan tervepäinen. Säälittävää uhoa. Onpa todella suvaitsevaista ja huomioonottavaa aikuiselta ihmiseltä, kertoo jo tarpeeksi miten sairas ja kamala ihmisluonto pahimmillaan on. Normaali terve ihminen ei haaveile eläinten joukkomurhasta, vaan osaa sopeutua elämään rinnan niiden kanssa, eikä tee asiasta ongelmaa. Kaikesta ei tarvitse pitää, eikä kaikkea saa myöskään poistettua mistä ei itse tykkää. Siinä ei auta itku eikä rutina. Silloin täytyy mukautua ja sopeutua. Toki se on liikaa vaadittu mielenvikaisilta.

        Teille koirattomille riittää huomioonottaminen lakien puitteissa, sen enempää erityishuomiointia ette tarvitse. Jos sinua haittaa koira kaupungissa tai puistossa (muussa kuin lasten), niin se on tasan sinun ongelmasi, et voi vaatia kenenkään jättämään koiraa kotiin. Kannattaa vaan hyväksyä koirat osana tätä yhteiskuntaa, bussissa, kaupungissa, ulkoilureiteillä, kerrostaloissa. Luulisi että noin "fiksu" yliopistopuppeli, joka itseään pitää niin loistavana ihmisenä, osaisi myöskin ihmisen lailla toimia ja sopeutua.
        Ei me koirakotkaan mitään erityiskohtelua vaadita, vaikka koirat ovatkin melko ahtaalla suomalaisessa yhteiskunnassa. Kieltoja ja sääntöjä toisen perään, verrattuna vaikka muuhun Eurooppaan.
        Jotkut eivät lakeja noudata ja se ärsyttää kaikkia, myös meitä. Sillä silloin mekin, joista ei haittaa muille aiheudu, saamme teidät koiranmyrkyttäjät kimppuumme.
        Kaikista paras keino on edelleen kun pääsee itseteossa huomauttamaan vapaanaolosta, uimarannasta tms. Täällä sössötyksesi päätyy edelleen vain muutaman ihmisen korville, toisin sanoen et saavuta käytännössä mitään.


      • Koirakissapolle
        19plus19 kirjoitti:

        Voi että, kyllä se olet sinä joka olet melkeinpä kaikkien mielestä täysi nolla :D :D :D Totuus sattuu, niinpä, mutta koita kestää.

        Onko tämä joku hullujen haukkuma palsta, kenties? Onko täällä ainoatakaan järkevää ihmistä itseni lisäksi?


    • koirapuistoillaan

      Koirani päälle on käynyt koiria, isompia esim. 60 kilonen rotikka, tanskadoggi, husky, kettuterrieri, isohko sekaroituinen ja toinen samanmoinen, ei pelätä edelleenkään kumpikaan, minä pelkään näitä yksilöitä ja koirani vihaa näitä tiettyjä yksilöitä, varmaan kävisi päälle jos pääsisi vaikka elopainoa on 9 kiloa...Käymme koirapuistossa edelleen, yksi noista päälle käyneistä on kaveri, sillä oli koirani mielestä hyväksyttävä syy, muilla ei.

    • Onneksionkissoja

      Olen itse 10 vuotiaana joutunut keskikokoisen koiran hyökkäyksen uhriksi ja voi sanoa, että kyseisestä traumasta ei toivu koskaan, mutta ei se minun elämääni ole hirveästi häirinnyt. Elin lapsuuden, johon kuului koiria ja elän nyt aikuisuutta, johon koirat eivät millään muotoa kuulu.

      Sukulaiset ja ystäväni tietävät, etten halua olla koirien kanssa tekemisissä ja he kunnioittavat sitä. Uusien ihmisien kuten esim. työkavereiden kanssa, jotka tuovat koiran työpaikalle, on tietysti pieni ongelma, mutta koska kaikki ovat tähän asti etukäteen kertoneet koiran vierailusta, olen saanut esimieheltä luvan olla pois paikalta tuolloin.

      • Pro_koirat

        Eikö sinua helpottaisi saada pelkotilasi hallintaan? Miksi hoidat seurausta, etkä syytä? Hyvä jos väistelysi onnistuu helposti, mutta aika ikävältähän tuollainen kuulostaa, sillä koiria nyt näkyy tässä yhteiskunnassa jatkuvasti joka puolella.

        ps. Älähän kuitenkaan yleistä, SINÄ et ehkä toivu hyökkäyksestä koskaan, koska et halua käsitellä asiaa ja saada pelkoasi halintaan, mutta moni muukin on joutunut koiran agression kohteeksi, ja on kuitenkin päässyt asian yli, tai mitään pelkotiloja ei ole syntynyt. 99.99% koirista on kuitenkin omistajiensa hallinnassa/koulutettu/sosiaalistettu niin että mitään pelättävää ei koirissa yleisesti ottaen ole, etenkään kun niihin ei kiinnitä mitään huomiota.


      • Onneksionkissoja

        No järkevänä, lenkkeilevänä ihmisenä ensinnäkin tiedän, että tuo sinun 99,99% on tuulesta temmattu luku, joten muiltakin osin tekstisi lienee mutua ja soopaa? On olemassa vaikeita tapahtumia, joihin ei auta edes 30 vuotinen terapia. Mutta jos olet psykiatri, niin lienet sitten näissä asioissa minua paljon viisaampi?


      • ihmetteleväinen

        Yksi seikka näissä vastauksissa pisti ihmettelemään. Nimim. onneksionkissoja kirjoitti että kun työkaverit tuovat koiria työpaikalleen niin hänellä on työnantajan lupa olla muualla. Siis onko tilanne joillakin työpaikoilla nykyisin tosiaan se että jos joku sattuu haluamaan jonakin päivänä ottaa koiransa mukaan työpaikalle niin ihminen väistää. Miksi se koira on otettava mukaan työpaikalle??? Minkä alan työpaikalle saa ottaa koiran mukaansa työpäivän ajaksi, mitä etua siitä on??? Onko koiran ottaminen työpaikalle mukaan ihan välttämätöntä ja koko työyhteisön edun mukaista? Entä koiran edun mukaista, viihtyykö se työpaikalla rauhallisena ja tyytyväisenä? Älkääkä koiraihmiset vedotko siihen että koira on rakas perheenjäsen-mitäpä sanoisitte jos joku saisi päähänsä ottaa lapsensa/puolisonsa/äitinsä/mummonsa mukaan työpaikalle.


      • Onneksionkissoja

        Vastaan tähän omalta osaltani: Olen töissä toimistossa. Tänä vuonna meillä on vaihtunut väkeä ja kaksi uutta työntekijää on tuonnut koiransa "näytille" vapaapäivänään (ainakin luulisin niin, ettei sentään työajalla ja koira ei siis ole mukana työpaikalla 8-16). Olemme pyrkineet säilyttämään työilmapiirin hyvänä, jonka vuoksi uskon, ettei esimies ole halunnut puuttua näihin koiravierailuihin kieltämällä ne kokonaan. Kyllä meidän työpaikalla käy joskus lapsia, puolisoja ja mummojakin.


      • Pro_koirat
        Onneksionkissoja kirjoitti:

        No järkevänä, lenkkeilevänä ihmisenä ensinnäkin tiedän, että tuo sinun 99,99% on tuulesta temmattu luku, joten muiltakin osin tekstisi lienee mutua ja soopaa? On olemassa vaikeita tapahtumia, joihin ei auta edes 30 vuotinen terapia. Mutta jos olet psykiatri, niin lienet sitten näissä asioissa minua paljon viisaampi?

        Ikäni olen lenkkeillyt ja ulkoillut ja koiria vastaan tullut ja nähty varmasti tuhansia, eikä ole pelätä vielä tarvinnut. Kokonaisvaltainen koirapelkosi on aiheetonta. Suomessa on yli 650000 koiraa, ja niistä ei montaa pelätä tarvitse. Mutta turhaa läpistä enempää, kerran apua et halua hakea, jos olisit hakenut, olisit sen jo kyllä sanonut. Sinä et ole todellakaan mikään "30 vuotta terapiaa ei auttanut" tapaus, vaan kirjoituksestasi päätellen pelkkä typerä luuseri, ja ilmeisesti keksitty oli koko tarinasikin, vielä viitsit itseäsi järkeväksi tituleerata. Meinaa jo unohtua tämän foorumin meno kun harvoin tänne viitsin palata...


      • 8plus8

        Minua aina niin mietityttää, mikä saa koirattomat ihmiset kokoajan koirafoorumeille, ja aina niihin aiheisiin, missä voidaan tulla mainostamaan koiratonta elämää ja kauhistelemaan traumoja by koirat. Miten vaan, onneksipa ei tarvitse kaikkea niellä silmät sinisenä.


      • Pro_koirat
        8plus8 kirjoitti:

        Minua aina niin mietityttää, mikä saa koirattomat ihmiset kokoajan koirafoorumeille, ja aina niihin aiheisiin, missä voidaan tulla mainostamaan koiratonta elämää ja kauhistelemaan traumoja by koirat. Miten vaan, onneksipa ei tarvitse kaikkea niellä silmät sinisenä.

        helppoahan se on täällä itkeä kovaa kohtaloaan, manata ja julistaa koirien ja näiden omistajien kaikkivoipaa pahuutta, ja olla tarttumatta toimeen ja tehdä jotain lapasesta päässeelle koirapelolleen. Provoja ja trollejahan täällä on valtaosa näistä tarinoista, onhan se jo lukemattomat kerrat käytännössä nähty.


      • 11plus6
        Pro_koirat kirjoitti:

        helppoahan se on täällä itkeä kovaa kohtaloaan, manata ja julistaa koirien ja näiden omistajien kaikkivoipaa pahuutta, ja olla tarttumatta toimeen ja tehdä jotain lapasesta päässeelle koirapelolleen. Provoja ja trollejahan täällä on valtaosa näistä tarinoista, onhan se jo lukemattomat kerrat käytännössä nähty.

        Nimenomaan, ja tuokin stoori toistaa niin samaa mitä muutkin. Ihan samoja elementtejä ja jopa lauseita mitä muissakin DH:n juttusissa. Aivan samanluontoista sössötystä, tyhmä sen ken tuotakin soopaa uskoo, näitä palstoja seuranneet silmät kyllä näkevät tuonkin läpi.


      • Onneksionkissoja
        Pro_koirat kirjoitti:

        Ikäni olen lenkkeillyt ja ulkoillut ja koiria vastaan tullut ja nähty varmasti tuhansia, eikä ole pelätä vielä tarvinnut. Kokonaisvaltainen koirapelkosi on aiheetonta. Suomessa on yli 650000 koiraa, ja niistä ei montaa pelätä tarvitse. Mutta turhaa läpistä enempää, kerran apua et halua hakea, jos olisit hakenut, olisit sen jo kyllä sanonut. Sinä et ole todellakaan mikään "30 vuotta terapiaa ei auttanut" tapaus, vaan kirjoituksestasi päätellen pelkkä typerä luuseri, ja ilmeisesti keksitty oli koko tarinasikin, vielä viitsit itseäsi järkeväksi tituleerata. Meinaa jo unohtua tämän foorumin meno kun harvoin tänne viitsin palata...

        Ohoh, että tuollaiset ovat sinun argumenttisi! Tosiaan, eipä tällaista foorumia kukaan kaipaa, enkä varmastikaan erehdy tälle palstalle enää toista kertaa. Aika stereotyyppistä porukkaa ja jopa hieman vainoharhaista.

        Minun ei teille tarvitse sairaskertomustani tarkemmin kuvailla, vaikka sen tyypin sosialipornosta varmasti kovasti pitäisittekin. Kuten ensimmäisessä viestissäni kirjoitin, vietän nyt koiratonta elämää, mutta ei minusta silti ole koiravihaajaa tullut. En ole yhtä suvaitsematon kuin te - koirille elämänne pyhittäneet. Maailmassa on onneksi paljon mielekkäämpiä ja tärkeämpiä asioita. Perhe on tietysti ykkönen, sitten työ ja harrastukset. Harrastuksistani matkustaminen on aivan parasta, sillä koiralliset ihmiset eivät juurikaan matkustele pitkille lomille ulkomaille.


      • itkeä-vai-nauraa
        Onneksionkissoja kirjoitti:

        Ohoh, että tuollaiset ovat sinun argumenttisi! Tosiaan, eipä tällaista foorumia kukaan kaipaa, enkä varmastikaan erehdy tälle palstalle enää toista kertaa. Aika stereotyyppistä porukkaa ja jopa hieman vainoharhaista.

        Minun ei teille tarvitse sairaskertomustani tarkemmin kuvailla, vaikka sen tyypin sosialipornosta varmasti kovasti pitäisittekin. Kuten ensimmäisessä viestissäni kirjoitin, vietän nyt koiratonta elämää, mutta ei minusta silti ole koiravihaajaa tullut. En ole yhtä suvaitsematon kuin te - koirille elämänne pyhittäneet. Maailmassa on onneksi paljon mielekkäämpiä ja tärkeämpiä asioita. Perhe on tietysti ykkönen, sitten työ ja harrastukset. Harrastuksistani matkustaminen on aivan parasta, sillä koiralliset ihmiset eivät juurikaan matkustele pitkille lomille ulkomaille.

        Pälätipää, älä viiti deehoo. Kaikella tapaa pitää vaan saada kitistä ja mollata. Yllättäen jokin täysin ulkopuolinen puhuu samalla tavalla vainoharhaisuudesta, suvaitsemattomuudesta, koirille elämän pyhittäneet, vähättelee koiria jne jne. On tuo niin nähtyä. Älä jaksa.


      • 14plus33
        Onneksionkissoja kirjoitti:

        No järkevänä, lenkkeilevänä ihmisenä ensinnäkin tiedän, että tuo sinun 99,99% on tuulesta temmattu luku, joten muiltakin osin tekstisi lienee mutua ja soopaa? On olemassa vaikeita tapahtumia, joihin ei auta edes 30 vuotinen terapia. Mutta jos olet psykiatri, niin lienet sitten näissä asioissa minua paljon viisaampi?

        No jos ei koirapelkoon auta 30v terapia niin silloin on kyse kyllä ihmisen säälittävyydestä, anteeksi vain. Silloin ei kyllä ole edes yritetty. 30v on niin pitkä aika että jopa raiskatut ja pahoinpidellyt onnistuvat jatkamaan elämää, niin miksei koirapelkoiset? Ja siinä ajassa tulee kyllä väkisin jotain tuloksia, jos ei tule niin vika on silloin ihmisen omassa psyykeessä joka on varsin heikoissa kantimissa.


      • onseniinhyvä
        Onneksionkissoja kirjoitti:

        Vastaan tähän omalta osaltani: Olen töissä toimistossa. Tänä vuonna meillä on vaihtunut väkeä ja kaksi uutta työntekijää on tuonnut koiransa "näytille" vapaapäivänään (ainakin luulisin niin, ettei sentään työajalla ja koira ei siis ole mukana työpaikalla 8-16). Olemme pyrkineet säilyttämään työilmapiirin hyvänä, jonka vuoksi uskon, ettei esimies ole halunnut puuttua näihin koiravierailuihin kieltämällä ne kokonaan. Kyllä meidän työpaikalla käy joskus lapsia, puolisoja ja mummojakin.

        Pyrimme pitämään työilmapiirin hyvänä...elikkä jos saa päähänsä tuoda haukkulinsa toimiston nurkkaan päiväksi-eikös se koiraihmisten mielestä parannakin työtehoa ja ilmapiiriä- niin koirapelkoiset, allergiset ja muut nynnyt ovat hiljaa ja väistävät. Että pysyy työilmapiiri hyvänä.


      • olet.surkea
        onseniinhyvä kirjoitti:

        Pyrimme pitämään työilmapiirin hyvänä...elikkä jos saa päähänsä tuoda haukkulinsa toimiston nurkkaan päiväksi-eikös se koiraihmisten mielestä parannakin työtehoa ja ilmapiiriä- niin koirapelkoiset, allergiset ja muut nynnyt ovat hiljaa ja väistävät. Että pysyy työilmapiiri hyvänä.

        Olet kyllä ehkä surkein provo ikinä. VOIVOIVOVOIVOIVOIVOIVOI kun nyt niiiiin provosoiduin etten varmaan saa viikkoon unta :)


      • huonot-työntekijät-pois
        onseniinhyvä kirjoitti:

        Pyrimme pitämään työilmapiirin hyvänä...elikkä jos saa päähänsä tuoda haukkulinsa toimiston nurkkaan päiväksi-eikös se koiraihmisten mielestä parannakin työtehoa ja ilmapiiriä- niin koirapelkoiset, allergiset ja muut nynnyt ovat hiljaa ja väistävät. Että pysyy työilmapiiri hyvänä.

        Nyyhkis kun koiraihmiset ovat niin kamalia itkubuhuuhyyynyyhhhh1!!11 Kyllä tollaset sekopäiset provotrollit joutaakin saada kunnon tappavan allergiakohtauksen, tappavan paniikkikohtauksen tai mitä vaan jotta teistä yhteiskunnan loisista ja koiranmyrkyttäjistä päästään. KAIKKI KOIRAT TOIMISTOIHIN!!!! Pomokin kiittää kun saa koirista valittavat nynny vätykset ulos talosta


      • S-Kyösti

        Usein niitä isoja aggressiivisia koiria on juurikin niillä hieman vähäosaisimmilla ihmisillä. Yleensä esim. dobermannin omistaja on joku mustaan liekki- tai leijonahuppariin ja maastokuvoisiin housuihin pukeutuva, runsaasti alkoa tai nappeja/masennuslääkkeitä käyttävä syrjäytynyt nuori mies tai nainen. Koirat elävät sitten ties minkälaisissa olosuhteissa ja yleensä koira onkin otettu tuomaan itselle sitä "kovaa" imagoa. Kasvatus on erittäin puutteellista ja koirat kulkevat miten sattuu.

        Tänäänkin tuli vastaan isokokoinen urosdobermanni kahdella noin parikymppisellä tytöllä, tupakit suussa keskityttiin kaikkeen muuhun paisti siihen mitä koira tekee, ja selvästi jonkaisessa lääkepöhnässä tai humalassa, mustaksi värjätyt hiukset rasvaisina ja mustat vaatteet päällä. Koira koira kulki hihna löysällä kadun toista puolta ja tytöt toista puolta. Ja tämä siis vilkkaan kaupungin keskustan läheisyydessä.

        Ja ei, en ole mikään koiravihaaja. Olen maalta kotoisin ja ollut metsästyskoirien kanssa tekemisissä koko ikäni. Itsellänikin ollut vielä maalla asuessa kaksi suomenajokoiraa.


    • Toivottavastiparanet

      Mulla on myös ollut koirakammo samankaltaisesta syystä. Ensimmäinen asia mikä auttoi, oli aika. Älä yritä pelosta liian nopeasti eroon, eikä sinun tarvitse vielä ymmärtää että vahinkoja sattuu, ettei kaikki koirat ole semmoisia tai mitään semmoista: teille kävi onnettomuus, se oli vaarallista, säikähdit ja pelkäsit ja se on luonnollista. Pelkotilasi on puolustusreaktio ja täysin normaalia, on ihan luonnollista tuntea kammoa tuommoisen jälkeen. Älä kiistä tunteitasi vaan anna niiden olla mitä ne on.
      Sitten minua auttoi se, että suutuin. Oikein vihasin ja inhosin sitä koiran emäntää, joka oli niin käsi ja paskapää, ettei pystynyt asialle mitään tekemään. Oli hän muuten mitä vaan, niin sillä hetkellä hän oli sitä. Suutuin, raivosin hänelle yksin ollessani ja suostuin siihen että vituttaa. En ole hänelle enää vihainen mutten varmaan olisi koskaan pystynyt antamaan anteeksi jos en olisi suuttunut. Suutuin siitä että se oli hänen vikansa, että pelkään, olen kammoinen, kammoksun tietynlaisia koiria. Ja sille en mahda mitään että suhtaudun varauksella ruttunaamoihin varmaan aina, mutta olen hyväksynyt sen.

      Koiralle en ollut vihainen, koska koira on eläin. Se toimii miten toimii ja koiralla ei ole semmoista moraalia kuin meillä, koiralle vihaisena oleminen olisi kuin olisi vihainen sadesäälle. Se on mitä se on ja joku sen tilanteen teki. Mutta se mitä tein, oli että kävin läpi järkisyitä koirien käyttäytymiseen. Mikä niillä laukaisee toisen kimppuun hyökkäämisen, mitä on aggressiivisuus jne. tiedon saaminen auttoi käsittelemään asiaa.
      Mutta silti pelkäsin ja jonkun verran pelkään edelleen kyseisiä koiria. Mutta kun olin antanut asialle aikaa, aloin tutustumaan niihin uudelleen. En väkisin, vaan niin että minä saan pelätäkin. Opettelin uudestaan miten käyttäydytään, pohdin mielessäni, miten puolustaudutaan, opettelin miten hallitsen tilanteen jne. eli otin tilannetta omiin käsiini, hyväksyin sen ja käsittelin sen. Se vie aikaa.
      Ja nyt menee ihan hyvin. Miksi et saisi käsitellä asiaa ajan kanssa?

      Jos kiistät tunteesi ja kiellät itseäsi, et saa koskaan käsiteltyä asiaa. Lisäksi pelkoihin saa apua. Pelossa eläminen hankaloittaa elämää, sillä onnettomuuksia sattuu, ja vihainen koira on yksi onnettomuus, mikä nyt teille sattui. Pelossa eläminen rajoittaa sinua, rajoittaa elämäänne. Ja mikä takaa ettei noin käy uudelleen? Ei mikään (vaikkei se kovin todennäköistä olekaan). Mutta joka hetki kun ei käy, haaskaat elämääsi "mitä jos"-ajatteluun sen sijaan että eläisit hetkessä, kuten oma koirasi elää. Eläimet eivät jumitu, sääli itseään ja kyllähän nekin joskus saavat traumoja, mutta nekin tulevat esiin uhkaaviksi koetuilla hetkillä, eikä joka hetki. Joten mieti sitä, täytyykö sinun joka haukkua pelätä, kuinka paljon tuo rajoittaa sinua. Ja hanki tarvittaessa apua. Ei kannata aloittaa pelon hoidattamista isoista koirista vaan pienistä ja edetä pikkuhiljaa. Olen ihan varma, että saat asian kyllä haltuun, kuten minäkin, sillä pelosta voi parantua!

      Koirat on eläimiä, jotka myös saattavat purra, tapella ja isot koirat saavat aina pahaa jälkeä aikaan. Niin ne saisivat luonnossakin. Kun on vahva ja lihansyöntiin tarkoitetut hampaat suussa, se on yhdistelmä, mikä tekee pedon. Koira on saalistaja ja lihansyödä, petoeläin. Niin, ja myös ihana, ystävä ja maailman mahtavin lemmikki. Mutta eläimet on silti eläimiä, eikä ihminen ole siitä kummempi. Ihmisetkin tekevät järjettömiä tekoja ja hyvin usein ihan yhtä alkukantaisen vaiston ajamana. Me vaan olemme kaikki eläimiä ja semmoista se elämä on. Se pitää hyväksyä että pystyy elämään ja muistamaan, että isoimmaksi osaksi kuitenkin, me kaikki (myös koirat) elämme rauhassa ja pyrimme rauhaan.

    • Onneksionkissoja

      Toivottavasti vastauksestani oli jotain hyötyä, jollei avaajalle, niin jollekin toiselle. Koiraton elämä voi olla ihan hyvää elämää, vaikka aiemmin olisi koirien kanssa ollut normaalisti tekemississä.
      Täällä on tosiaan näköjään paljon vainoharhaisia (psyykkisesti epävakaita?), jotka hokevat jotain mantraa, että kaikki kirjoitukset, jotka eivät ole heidän mielensä mukaisia ovat yhden ainoan kirjoittajan ajatuksia? Aika hämmästyttävää. :O

      • Onneksionkissoja

        Jatka vain samaa mantraa, muuta et reppana näköjään osaa. :D


      • taas.näitä

        multinikki taas vaihteeksi vauhdissa, hankkisit nyt vaikka elämän


      • Valitsenimimerkki_

        Noh... Kaikkihan johtuu palstan vaki -trollista, joka on onnistunut pilaamaan koko palstan hengen ilmeisesti lopullisesti, ja nyt eräs palstan asiallisimmista kirjoittajistakin vastaili sinulle näemmä aika inhottavasti, mikä yllätti minut...

        Minä olen suhteesi kiikun kaakun, että oletko kyseinen trolli vai et. Melkein haluaisin uskoa, ja uskonkin että et ole. Nimittäin sanot että et vihaa koiria siitä huolimatta, että koira kävi kimppuusi. Pelkäät niitä, etkä halua olla tekemisissä, mutta et vihaa kuitenkaan. Se saa minut uskomaan, ettet olisikaan kyseinen trolli. Käytöksesi ja suhtautumisesi koiriin on myös mielestäni ihan ymmärrettävä. Toki sinulle voi suositella terapiaa, mutta ehkä olet jo käynyt läpi sen tien, enkä itse usko että kaikkia pelkotiloja saa pois terapiallakaan. Ainut tepsivä keino itseasiassa olisi tutustua jonkun tuttavasi koiraan... Moni ihminen pääsee koirapelosta ottamalla itse koiran, sillä kuka nyt pientä pentua pelkäisi? Kun koira kasvaa, se on sinulle läpeensä tuttu perheenjäsen, etkä sinä sitä pelkää ja opit myös ymmärtämään koirien käytöstä ja elekieltä, ja näin ollen vieraatkin koirat lakkaavat olemasta pelottavia. En kuitenkaan suosittele ottamaan koiraa vain pelosta pääsemisen vuoksi, jos koiran omistaminen ei sinua muuten kiinnosta - onhan se aika "työteliäs" lemmikki verrattuna kissaan, mutta monen mielestä koiran kanssa lenkkeily ja harrastaminen on todella kivaa. Jos sinulle kuitenkin on matkustelu yms. tärkeämpää, niin ei koira silloin varmaankaan olisi sinulle sopiva lemmikki muutenkaan.

        Toisaalta kuitenkin väität, että paljon lenkkeilevänä ihmisenä törmäät jatkuvasti huonosti käyttäytyviin ja ilmeisesti päällesi yrittäviin koiriin, jos ymmärsin oikein? Tuo on yksi palstamme vaki -trollin väitteistä...

        Kuitenkin itse koiranomistajana ja näin ollen erittäin paljon lenkkeilevänä ja vieraita koiria lenkeillä kohtaavana voin sanoa, että ne huonosti käyttäytyvätkään koirat eivät ole yleensä kiinnostuneita ilman koiraa liikkuvista ihmisistä. Se on pienen pieni murto-osa joka yrittää lenkkeilijän kimppuun, ja tällöin yleensä on kysymyksessä pentukoira, jonka koulutus on kesken ja joka on rotua, jolla on voimakas saalistusvietti. Se ei kuitenkaan tarkoita, että koira haluaa raadella ja tappaa lenkkeilijän. Nopea liike vain laukaisee saalistusvietin, joka on vahva esim. paimenkoirilla. Samainen vietti on susillakin, nehän paimentavat saaliikseen valitsemansa eläimen erilleen sen laumasta. Paimenkoira taas ei "vie loppuun" asiaa, eli tapa - mutta saattaa kyllä näykkiä persuksista esim. lammasta vauhdittaakseen sen menoa. Samoin se voi napata lahkeesta ohi juoksevaa lenkkeilijää.

        Kun koira tottuu liikkumaan ihmisten ilmoilla, jossa vastaan tulee ja ohi menee monin eri tavoin nopeasti liikkuvia ihmisiä (hölkkääjät, rullalaluistelijat, skeittarit, pyöräilijät...), niin se lakkaa reagoimasta niihin. Yleensä aikuisten koirien aggressiot kohdistuvat toisiin koiriin, ja tällaisia remmin päässä rähjääviä tapauksia tulee aina toisinaan vastaan. Koirattomista ihmisistä nekään eivät kuitenkaan välitä.

        Koiraton elämä voi olla - ja monelle varmaan onkin hyvää elämää. Ei kaikkien tarvi haluta omistaa koiraa, tai edes pitää niistä, mutta koirien vihaaminen ilman mitään syytä on sairasta - ihan yhtälailla kuin kissojenkin vihaaminen, onhan kissavihaajiakin hyvin paljon. En ole koskaan ymmärtänyt sitä, että aikuinen ihminen vihaa eläimiä ja haluaa jopa satuttaa niitä, tai iloitsee jos kuulee eläimen loukkaantuneen tai kuolleen. Ei sellaisella voi olla kaikki kunnossa korvien välissä.


      • Onneksionkissoja
        Valitsenimimerkki_ kirjoitti:

        Noh... Kaikkihan johtuu palstan vaki -trollista, joka on onnistunut pilaamaan koko palstan hengen ilmeisesti lopullisesti, ja nyt eräs palstan asiallisimmista kirjoittajistakin vastaili sinulle näemmä aika inhottavasti, mikä yllätti minut...

        Minä olen suhteesi kiikun kaakun, että oletko kyseinen trolli vai et. Melkein haluaisin uskoa, ja uskonkin että et ole. Nimittäin sanot että et vihaa koiria siitä huolimatta, että koira kävi kimppuusi. Pelkäät niitä, etkä halua olla tekemisissä, mutta et vihaa kuitenkaan. Se saa minut uskomaan, ettet olisikaan kyseinen trolli. Käytöksesi ja suhtautumisesi koiriin on myös mielestäni ihan ymmärrettävä. Toki sinulle voi suositella terapiaa, mutta ehkä olet jo käynyt läpi sen tien, enkä itse usko että kaikkia pelkotiloja saa pois terapiallakaan. Ainut tepsivä keino itseasiassa olisi tutustua jonkun tuttavasi koiraan... Moni ihminen pääsee koirapelosta ottamalla itse koiran, sillä kuka nyt pientä pentua pelkäisi? Kun koira kasvaa, se on sinulle läpeensä tuttu perheenjäsen, etkä sinä sitä pelkää ja opit myös ymmärtämään koirien käytöstä ja elekieltä, ja näin ollen vieraatkin koirat lakkaavat olemasta pelottavia. En kuitenkaan suosittele ottamaan koiraa vain pelosta pääsemisen vuoksi, jos koiran omistaminen ei sinua muuten kiinnosta - onhan se aika "työteliäs" lemmikki verrattuna kissaan, mutta monen mielestä koiran kanssa lenkkeily ja harrastaminen on todella kivaa. Jos sinulle kuitenkin on matkustelu yms. tärkeämpää, niin ei koira silloin varmaankaan olisi sinulle sopiva lemmikki muutenkaan.

        Toisaalta kuitenkin väität, että paljon lenkkeilevänä ihmisenä törmäät jatkuvasti huonosti käyttäytyviin ja ilmeisesti päällesi yrittäviin koiriin, jos ymmärsin oikein? Tuo on yksi palstamme vaki -trollin väitteistä...

        Kuitenkin itse koiranomistajana ja näin ollen erittäin paljon lenkkeilevänä ja vieraita koiria lenkeillä kohtaavana voin sanoa, että ne huonosti käyttäytyvätkään koirat eivät ole yleensä kiinnostuneita ilman koiraa liikkuvista ihmisistä. Se on pienen pieni murto-osa joka yrittää lenkkeilijän kimppuun, ja tällöin yleensä on kysymyksessä pentukoira, jonka koulutus on kesken ja joka on rotua, jolla on voimakas saalistusvietti. Se ei kuitenkaan tarkoita, että koira haluaa raadella ja tappaa lenkkeilijän. Nopea liike vain laukaisee saalistusvietin, joka on vahva esim. paimenkoirilla. Samainen vietti on susillakin, nehän paimentavat saaliikseen valitsemansa eläimen erilleen sen laumasta. Paimenkoira taas ei "vie loppuun" asiaa, eli tapa - mutta saattaa kyllä näykkiä persuksista esim. lammasta vauhdittaakseen sen menoa. Samoin se voi napata lahkeesta ohi juoksevaa lenkkeilijää.

        Kun koira tottuu liikkumaan ihmisten ilmoilla, jossa vastaan tulee ja ohi menee monin eri tavoin nopeasti liikkuvia ihmisiä (hölkkääjät, rullalaluistelijat, skeittarit, pyöräilijät...), niin se lakkaa reagoimasta niihin. Yleensä aikuisten koirien aggressiot kohdistuvat toisiin koiriin, ja tällaisia remmin päässä rähjääviä tapauksia tulee aina toisinaan vastaan. Koirattomista ihmisistä nekään eivät kuitenkaan välitä.

        Koiraton elämä voi olla - ja monelle varmaan onkin hyvää elämää. Ei kaikkien tarvi haluta omistaa koiraa, tai edes pitää niistä, mutta koirien vihaaminen ilman mitään syytä on sairasta - ihan yhtälailla kuin kissojenkin vihaaminen, onhan kissavihaajiakin hyvin paljon. En ole koskaan ymmärtänyt sitä, että aikuinen ihminen vihaa eläimiä ja haluaa jopa satuttaa niitä, tai iloitsee jos kuulee eläimen loukkaantuneen tai kuolleen. Ei sellaisella voi olla kaikki kunnossa korvien välissä.

        En kirjoittanut, että törmään jatkuvasti huonosti käyttäytyviin koiriin. Ainoastaan mainitsin, että tuo väite että 99,99 % koirista on omistajiensa hallinnassa on tuulesta temmattu. Jokainen ulkoileva ihminen tietää, että tuon "hallinnan" kanssa on vähän niin ja näin.

        Läheisellä kuntoradalla on koirien ulkoiluttaminen kielletty, mutta harvassa on ne juoksulenkit, kun en törmään siellä koiraan. Yleensä tähän aikaan vuodesta koiria on radalla useilla ulkoilijoilla. Ennätys tältä keväältä 8 koiraa 5 km:n juoksumatkalta. Koirat yleensä säikkyvät juoksijaa yhtä paljon kun minä niitä. Pelästynyt koira ON arvaamaton, ja kun koira on vapaana, se voi lähteä juoksijan perään.

        Koiravihaajaa minusta ei saa millään, ei edes nämä ilkeät vastaukset tällä palstalla. Ne vain kertovat, että koiria todellakin on liikaa ihmisillä, jotka eivät ole aivan henkisesti tasapainossa.


      • Samat.jutut.nim.vaihtuu
        Onneksionkissoja kirjoitti:

        En kirjoittanut, että törmään jatkuvasti huonosti käyttäytyviin koiriin. Ainoastaan mainitsin, että tuo väite että 99,99 % koirista on omistajiensa hallinnassa on tuulesta temmattu. Jokainen ulkoileva ihminen tietää, että tuon "hallinnan" kanssa on vähän niin ja näin.

        Läheisellä kuntoradalla on koirien ulkoiluttaminen kielletty, mutta harvassa on ne juoksulenkit, kun en törmään siellä koiraan. Yleensä tähän aikaan vuodesta koiria on radalla useilla ulkoilijoilla. Ennätys tältä keväältä 8 koiraa 5 km:n juoksumatkalta. Koirat yleensä säikkyvät juoksijaa yhtä paljon kun minä niitä. Pelästynyt koira ON arvaamaton, ja kun koira on vapaana, se voi lähteä juoksijan perään.

        Koiravihaajaa minusta ei saa millään, ei edes nämä ilkeät vastaukset tällä palstalla. Ne vain kertovat, että koiria todellakin on liikaa ihmisillä, jotka eivät ole aivan henkisesti tasapainossa.

        Pälä pälä dh, ei täällä kukaan kissaihminen notku, lopeta jo keksittyjen tarinoidesi sepitys. Sama virsi joka kerta, ollaan niin henkisesti sitä sun tätä taas kerran... Mitä jos hankkisit vaikka elämän ja lopettaisit sen koirien ja koiraihmisten mustamaalaamisen.


      • OnNaurettavaa
        Onneksionkissoja kirjoitti:

        En kirjoittanut, että törmään jatkuvasti huonosti käyttäytyviin koiriin. Ainoastaan mainitsin, että tuo väite että 99,99 % koirista on omistajiensa hallinnassa on tuulesta temmattu. Jokainen ulkoileva ihminen tietää, että tuon "hallinnan" kanssa on vähän niin ja näin.

        Läheisellä kuntoradalla on koirien ulkoiluttaminen kielletty, mutta harvassa on ne juoksulenkit, kun en törmään siellä koiraan. Yleensä tähän aikaan vuodesta koiria on radalla useilla ulkoilijoilla. Ennätys tältä keväältä 8 koiraa 5 km:n juoksumatkalta. Koirat yleensä säikkyvät juoksijaa yhtä paljon kun minä niitä. Pelästynyt koira ON arvaamaton, ja kun koira on vapaana, se voi lähteä juoksijan perään.

        Koiravihaajaa minusta ei saa millään, ei edes nämä ilkeät vastaukset tällä palstalla. Ne vain kertovat, että koiria todellakin on liikaa ihmisillä, jotka eivät ole aivan henkisesti tasapainossa.

        Nostit sitten tän aiheen kun edellinen oksennuksesi poistettiin..... Repeilen tyhmyydellesi.


      • Onneksionkissoja
        OnNaurettavaa kirjoitti:

        Nostit sitten tän aiheen kun edellinen oksennuksesi poistettiin..... Repeilen tyhmyydellesi.

        Kävin läpi viestini, eikä niistä ole yhtäkään poistettu. Ihmettelen, miten tämä nykyinen elämäntapani herättää niin monessa (vaiko vain yhdessä) kirjoittajassa näin paljon ahdistusta.
        Nimimerkkini olen valinnut siksi, että eläinrakkaana ihmisenä haluan pitää lemmikkiä. Lapsuudenkodissani oli koiria, mutta nyt sattuneesta syystä minulta tämä vaihtoehto on poissuljettu. En voi enää luottaa koiriin, mutta ei sen pitäisi näin suuresti kenekään vieraan ihmisen elämää järkyttää.


      • dh-hater
        Onneksionkissoja kirjoitti:

        Kävin läpi viestini, eikä niistä ole yhtäkään poistettu. Ihmettelen, miten tämä nykyinen elämäntapani herättää niin monessa (vaiko vain yhdessä) kirjoittajassa näin paljon ahdistusta.
        Nimimerkkini olen valinnut siksi, että eläinrakkaana ihmisenä haluan pitää lemmikkiä. Lapsuudenkodissani oli koiria, mutta nyt sattuneesta syystä minulta tämä vaihtoehto on poissuljettu. En voi enää luottaa koiriin, mutta ei sen pitäisi näin suuresti kenekään vieraan ihmisen elämää järkyttää.

        Ei järkytä, mutta ihmettelemme mitä muka koiraton ja ylipäätään koiria inhoavat tulevat tänne länkyttämään. Sinäkin muka. Joo joo, DOG HATER, ei tarvi esittää taas uutta tyyppiä. Olet niin läpinäkyvä juttuines ;D

        Eikä teitä koirattomia ja koiranvihaajia pitäisi koirat haitata ja järkyttää mitenkään. Päässänne on vikaa kun koirat ovat sellainen ongelma, että niistä pitää vartavasten mennä koirapalstalle kitisemään.

        hmettelen, miten koirat herättää niin monessa (vaiko vain yhdessä) kirjoittajassa näin paljon ahdistusta.


      • Onneksionkissoja
        dh-hater kirjoitti:

        Ei järkytä, mutta ihmettelemme mitä muka koiraton ja ylipäätään koiria inhoavat tulevat tänne länkyttämään. Sinäkin muka. Joo joo, DOG HATER, ei tarvi esittää taas uutta tyyppiä. Olet niin läpinäkyvä juttuines ;D

        Eikä teitä koirattomia ja koiranvihaajia pitäisi koirat haitata ja järkyttää mitenkään. Päässänne on vikaa kun koirat ovat sellainen ongelma, että niistä pitää vartavasten mennä koirapalstalle kitisemään.

        hmettelen, miten koirat herättää niin monessa (vaiko vain yhdessä) kirjoittajassa näin paljon ahdistusta.

        Minä en inhoa koiria. Tämä ketju on opettanut minulle, että minun olisi ehkä syytä pelätä enemmän koiranomistajia kuin koiria.

        Vastasin avaajalle, mikä mitä ilmeisemmin osoittautui provoksi, koska hän ei ole enää palannut kommentoimaan (ainakaan samalla nimimerkillä). Toki aihe minua kiinnosti, koska itse elän nykyisin tätä koiratonta elämääni. Anteeksi tosi paljon, jos en olisi tähän avaukseen saanut "kissaihmisenä" vastata. Olette te kyllä perin suvaitsemattomia!

        Oliko tämä avaus, jos se oli provo, mahdollisesti jonkun edellisen kalstaisen vihakirjoituksen tekijän? Tarvitsetteko tällaisia, jotta pääsette purkamaan aggressioitanne? Kehoitan kyllä sinua dh-hater opettelemaan vihanhallintaa. Teidänkaltaisten ihmisten käsissä ei millään eläimelläkään voi olla hyvät olot.


      • JuurikinNiin
        Onneksionkissoja kirjoitti:

        Minä en inhoa koiria. Tämä ketju on opettanut minulle, että minun olisi ehkä syytä pelätä enemmän koiranomistajia kuin koiria.

        Vastasin avaajalle, mikä mitä ilmeisemmin osoittautui provoksi, koska hän ei ole enää palannut kommentoimaan (ainakaan samalla nimimerkillä). Toki aihe minua kiinnosti, koska itse elän nykyisin tätä koiratonta elämääni. Anteeksi tosi paljon, jos en olisi tähän avaukseen saanut "kissaihmisenä" vastata. Olette te kyllä perin suvaitsemattomia!

        Oliko tämä avaus, jos se oli provo, mahdollisesti jonkun edellisen kalstaisen vihakirjoituksen tekijän? Tarvitsetteko tällaisia, jotta pääsette purkamaan aggressioitanne? Kehoitan kyllä sinua dh-hater opettelemaan vihanhallintaa. Teidänkaltaisten ihmisten käsissä ei millään eläimelläkään voi olla hyvät olot.

        "Oliko tämä avaus, jos se oli provo, mahdollisesti jonkun edellisen kalstaisen vihakirjoituksen tekijän? Tarvitsetteko tällaisia, jotta pääsette purkamaan aggressioitanne?"

        Olen tullut ihan samaan lopputulokseen. Todennäköisesti tämä usealla nikillä erittäin vihamielisiä ja hyökkääviä kommentteja jättävä "koiraihminen" on itse deehoo. Siten saa parhaimmat riidat aikaiseksi kun vastailee itselleen ja siinä sivussa kaikille muillekin siten, että käytetyt haukkumasanat lähentelevät jo kunnianloukkauksen määritelmää. Ei sille kannata enää edes vastailla. Tahallaan se vihaisia kommentteja kaikille jättää, koska tietää, että täällä siitä pääsee varmemmin kuin koira veräjästä kuin riidan haastaminen nenätysten kadulla. Harmillista, että raivohullut myrkyttävät tämän palstan, jossa saattaisi ilman haukkumista ja muuta urpoilua olla ihan hyvääkin ajatuksen vaihtoa, jossa kenenkään ei tarvitse olla samaa mieltä, mutta silti saisi olla rauhassa kivittäjiltä.


      • dh-hater
        Onneksionkissoja kirjoitti:

        Minä en inhoa koiria. Tämä ketju on opettanut minulle, että minun olisi ehkä syytä pelätä enemmän koiranomistajia kuin koiria.

        Vastasin avaajalle, mikä mitä ilmeisemmin osoittautui provoksi, koska hän ei ole enää palannut kommentoimaan (ainakaan samalla nimimerkillä). Toki aihe minua kiinnosti, koska itse elän nykyisin tätä koiratonta elämääni. Anteeksi tosi paljon, jos en olisi tähän avaukseen saanut "kissaihmisenä" vastata. Olette te kyllä perin suvaitsemattomia!

        Oliko tämä avaus, jos se oli provo, mahdollisesti jonkun edellisen kalstaisen vihakirjoituksen tekijän? Tarvitsetteko tällaisia, jotta pääsette purkamaan aggressioitanne? Kehoitan kyllä sinua dh-hater opettelemaan vihanhallintaa. Teidänkaltaisten ihmisten käsissä ei millään eläimelläkään voi olla hyvät olot.

        Lässyti lää lälläläää milloin saat vahvempia lääkkeitä? Että lopetat nuo sivupersoonat. Kamalaa, että itse uskottelet ja uskot olevasi välillä joku muu. Onneksi me muut emme, näemme kyllä läpi.


      • IhmeVainoajaOlet
        dh-hater kirjoitti:

        Lässyti lää lälläläää milloin saat vahvempia lääkkeitä? Että lopetat nuo sivupersoonat. Kamalaa, että itse uskottelet ja uskot olevasi välillä joku muu. Onneksi me muut emme, näemme kyllä läpi.

        Sä olet ainoa erittäin läpinäkyvä täällä. Kukaan muu ei jaksaisi vainota aina yhtä syntipukiksi leimaamaansa jokaisen tämän jättämän kommentin jälkeen. Jos olisit itse puhdas pulmunen, mutta tietäisit vainoamasi henkilöt joksikin ihan muuksi, niin tuskinpa jaksaisit olla joka kommentin jälkeen lällättelemässä. Mutta kuten sanottua, olet erittäin läpinäkyvä riidan ja väittelyn haastamisesi kanssa, deehoo.


    • asdasdasdasda

      Tsekkaa youtubesta "Cesar Millan Fear of dogs" tai vastaavaa. Siellä Cesar opettaa ihmisille miten voidaan päästä koirapelosta eroon.

      Ainut tapa parantua on tajuta, että pelkosi on turhaa ja kuluttavaa. Kaiken ajan jota käytät pelkäämiseen, voisit olla onnellinen ja huoleton! Opettele itsevarmuutta!
      Jos olet itsevarma ja välinpitämätön koiria kohtaan, on hyvin epätodennäköistä, että ne hyökkäisivät.
      Koirat usein purevat pelosta tai siitä kun ihminen on pelokas/muuten koiran silmissä outo. Epätasapainoisuus (pelko, liika innokkuus jne) siis vetoaa koiriin tässä tapauksessa negatiivisesti.

      Olen pahoillani, jos viestini sisältävät suurimmaksi osaksi vain itsestäänselvyyksiä. Haluan kuitenkin, että viestistäni on apua muillekin koirapelkoa potevalle.

      Haluan vielä korostaa, että opettele koirien kieltä ja mielenliikkeitä. Koira ei ole aivoton eläin joka tekee mitä sattuu, vaan se heijastelee muita ympärillään. Jos otat uhrin roolin, olet koiran silmissä myös uhri. Jos olet rohkea ja päättäväinen, olet sitä myös koiran silmissä ja täten sulla ei ole mitään hätää. Pipipäisiä koiria kuitenkin on mikroskooppinen osa maailman koirista.

      Opettele siis ymmärtämään koirien mielenliikkeitä. Ne eivät hyökkää varoittamatta tai ns. ilman syytä. Koira varoittaa aina jotenkin, mutta ihmiset usein missaavat nämä merkit tahattomasti tai tahallaan.

      Altista itseäsi osaavan koiraihmisen kanssa, jolla on hyvätapainen ja kiltti koira. Älä koskaan ota koiraan intensiivistä katsekontaktia, puhu sille tai kosketa sitä ennenkuin olet varma, että koira haluaa olla tekemisissä kanssasi. Väkisin iholle tunkeminen voi saada sen ahdistuneeksi ja täten puremaan/varoittamaan. Anna siis koiran lähestyä sinua, haistella sinut läpi ja jos se sen jälkeen selvästi haluaa sinun ottavan kontaktia niin voi vaikkapa silittää sitä hellästi, mutta reippaasti (älä siis epäröi tässä kohtaa, sillä hitaasti lähestyvä käsi joka vapisee pelosta ei ole kovin turvallinen koiran silmissä).

      Koira reagoi jokaiseen mielenliikkeeseesi, eli kun lähestyt koiraa, tee se rauhallisesti, mutta rohkeasti. Sama pätee silitykseen jne. Vältä päälaen aluetta, kaikki koirat eivät tykkää siihen koskemisesta. Posket, ja lavan alue on parempi paikka silittää. Vältä myös kumartumista koiran ylle uhkaavasti.
      Mene mieluummin reippaasti kyykkyyn ja kutsu koiraa luoksesi iloisesti, mutta liikaa riemastumatta. Älä siis peitä pelkoasi kimakkaan jutteluun ja lässyttelyyn.

      Äläkä väistä koiraa. Jos se hyppii vasten sinua, tai tulee päin, älä väistä. Osoitat tällä vain epävarmuuttasi kun annat koiran luvalla tuuppia itseäsi. Astu ennemmin askel eteen ja estä koiran hyppiminen. Älä suotta tuupi, ettet innosta sitä lisää ''leikkiin''.

      • Mulla.ompi.pursotin

      • ymmärräkoiriaheti

        Elikkä siis-kaikkien, vapaaehtoisesti koirattomienkin, on koiraihmisten mielestä PAKKO opetella kaikki mahdollinen koiran käyttäytymisestä ja syventyä koiran psyykeen, alkaa elää koirien ehdoilla, väistää aina koiraa ja sen tarpeita/haluja.


      • 12plus33
        ymmärräkoiriaheti kirjoitti:

        Elikkä siis-kaikkien, vapaaehtoisesti koirattomienkin, on koiraihmisten mielestä PAKKO opetella kaikki mahdollinen koiran käyttäytymisestä ja syventyä koiran psyykeen, alkaa elää koirien ehdoilla, väistää aina koiraa ja sen tarpeita/haluja.

        Ei pakko, vaan kannattavaa, oman mielenterveytenne turvaamiseksi. Näkeehän tälläkin palstalla sen tuloksen mitä syntyy kun annetaan pelon ja vihan hallita elämää eikä osata tehdä sille mitään, eikä edes yrittää tutustua koiriin ja niiden käyttäytymiseen. Sen kun viitsii opetella, huomaa ettei koiria tarvitse pelätä ja vihata, ne kun on ihan mukavia. Eikä se tarkoita koirien "ehdoilla" elämistä, vaan niiden hyväksymistä ja niiden kanssa toimeentulemista. Siihen pystyy ihan jokainen kun vähän yrittää.


      • sut-pitäs-ampua-
        ymmärräkoiriaheti kirjoitti:

        Elikkä siis-kaikkien, vapaaehtoisesti koirattomienkin, on koiraihmisten mielestä PAKKO opetella kaikki mahdollinen koiran käyttäytymisestä ja syventyä koiran psyykeen, alkaa elää koirien ehdoilla, väistää aina koiraa ja sen tarpeita/haluja.

        No jos sä oletat että koira on kuin ihminen tai pehmolelu ni onnea matkaan :D Mutta jos sä ymmärrät että koira on eläin ja tiedät perusasiat eläimestä ni pärjäät kyllä, ellet ole aivan aivovammainen kuten koiravihaajat yleensä.


      • 10plus10

        Aika sairaan kuulosta uhoa, jopa pelottavaa ja vaarallista. Meni ylläpitoon. Noin mielenvikaiselle ei onneksi haulikkoa koskaan myönnetä, kun ampuisit sillä vain ihmisiä ja koiria. Kyllä vois olla varma, että se haulikko ampuisi lopulta sut.


      • koiravihaajat-pois

        Tästä näkee miten vaaralliseksi koirattomat äityvät, jakelevat suoria tappouhkauksia, eivätkä ymmärrä alkeellisintakaan asiaa mistään. Eivät kanna mitään vastuuta koskaan mistään, ei itsestään eikä omasta käytöksestään.
        Nuo pellet varmaan luulevat että voivat hevosenkin lähellä mesota ja riehuta ja käyttäytyä miten tahtoo, sitä se vapaa kasvatus teettää. Normaali ihminen ymmärtää miten eläinten lähellä tulee toimia, ei äkkinäisiä liikkeitä ja outoja ääniä on nyrkkisääntö, jota ei tarvitse tervepäiselle edes opettaa. Nuo hullut eivät tätäkään vähää ymmärrä.

        Järjestetäänkö koiravihaaja-jahti?


      • EläimetOnEläimiä
        ymmärräkoiriaheti kirjoitti:

        Elikkä siis-kaikkien, vapaaehtoisesti koirattomienkin, on koiraihmisten mielestä PAKKO opetella kaikki mahdollinen koiran käyttäytymisestä ja syventyä koiran psyykeen, alkaa elää koirien ehdoilla, väistää aina koiraa ja sen tarpeita/haluja.

        Ei ole pakko. Sinun ja kenenkään koirattoman ei tarvi edes vilkaista kenenkään koiraan päin, tai olla siitä millään tavalla kiinnostunut. Sen kun keskityt vain omaan elämääsi ja annat meidän elää omaamme... Saat noita neuvoja koiriin ja niiden elekieleen tutustumisesta niin kauan kuin kitiset tällä palstalla. Jos et niitä halua niin mene pois. Ei sinun ole pakko lukea tätä palstaa ja kirjoitella tänne.

        Kuitenkin jokaisen ihmisen olisi hyvä tietää ihan muutamia perusjuttuja siitä miten eläinten lähellä ollaan, sillä kaikkia maailman eläimiä et saa pyyhittyä pois, vaikka miten yrität. Metsässä voit törmätä karhuun, maaseudulla lehmään tai hevoseen. Jopa kaupungilla voit toisinaan törmätä hevoseen. Onhan se pelkästään kannattavaa tietää, että ei ota katsekontaktia, ei kävele kohti uhkaavasti, ei ala huutaa ja mesota, ei juokse pakoon jos kyseessä petoeläin esim. karhu, ei ala riehua väkivaltaisena, ei huido, ei edes leikillään ole niin söpö pikku veitikka että menee ja läimäisee persuksille jne. jne... Siinä voi käydä pahasti, esim. näin:

        https://www.youtube.com/watch?v=nPcd5gTveT0


      • Koirienvihaaja
        sut-pitäs-ampua- kirjoitti:

        No jos sä oletat että koira on kuin ihminen tai pehmolelu ni onnea matkaan :D Mutta jos sä ymmärrät että koira on eläin ja tiedät perusasiat eläimestä ni pärjäät kyllä, ellet ole aivan aivovammainen kuten koiravihaajat yleensä.

        Kuules tuo samainen ongelma vaivaa teitä. Useat koiraihmisistä ovat hyvin fanaattisia nostaessaan koiran ihmistä tärkeämmäksi. Jos olisit yksin nälässä autiomaassa, tappaisitko ja söisitkö koirasi? Monet teistä vastaisivat ei, vaikka vastauksenhan pitäisi olla kaikille selvä.


      • etkö-parempaan-kykene

        Ööh, ja sehän ei ole mitenkään sinun elämääsi liikuttava asia, jos joku ei söisi koiraansa? Se ei nosta koiraa ihmistä tärkeämmäksi, se on vain omistajan ja koiran välinen tunneasia, mikä ei liity ihmisarvoon mitenkään. Todella naurettava esimerkki, joilla piti päästä taas provoamaan kuinka "fanaattisia" me olemme. Kyllä sinä se ainut fanaattinen täällä olet, vihaat koiria niin että fanaattisesti keksit kaikesta pahaa ja vielä aivan naurettavia fanaattisia esimerkkejä, joilla me muka nostelemme koirat tärkeämmiksi. Toki on totta, että monille ja suurimmalle osalle koira varmasti onkin tärkeämpi kuin vieraat ihmiset - tunnetasolla. Mutta käytännössä jos pitää valita asian luonteesta* riippuen menee ihminen koiran edelle.

        * = sinun autiomaaesimerkkisi on todella naurettava ja hyvin epätodennäköinen. Miksi sinun pitää noin fanaattisesti heittää noin typeriä esimerkkejä, aika fanaattista vihaamista.

        Oma vastaukseni on, että todennäköisesti en söisi koiraani selviytyäkseni. Yrittäisimme selvitä yhdessä niin pitkän kuin mahdollista, vettä etsien. Toisaalta, en myöskään haluaisi koiran selviävän yksin ilman minua, koska se jäisi heitteille.


      • Koirienvihaaja
        etkö-parempaan-kykene kirjoitti:

        Ööh, ja sehän ei ole mitenkään sinun elämääsi liikuttava asia, jos joku ei söisi koiraansa? Se ei nosta koiraa ihmistä tärkeämmäksi, se on vain omistajan ja koiran välinen tunneasia, mikä ei liity ihmisarvoon mitenkään. Todella naurettava esimerkki, joilla piti päästä taas provoamaan kuinka "fanaattisia" me olemme. Kyllä sinä se ainut fanaattinen täällä olet, vihaat koiria niin että fanaattisesti keksit kaikesta pahaa ja vielä aivan naurettavia fanaattisia esimerkkejä, joilla me muka nostelemme koirat tärkeämmiksi. Toki on totta, että monille ja suurimmalle osalle koira varmasti onkin tärkeämpi kuin vieraat ihmiset - tunnetasolla. Mutta käytännössä jos pitää valita asian luonteesta* riippuen menee ihminen koiran edelle.

        * = sinun autiomaaesimerkkisi on todella naurettava ja hyvin epätodennäköinen. Miksi sinun pitää noin fanaattisesti heittää noin typeriä esimerkkejä, aika fanaattista vihaamista.

        Oma vastaukseni on, että todennäköisesti en söisi koiraani selviytyäkseni. Yrittäisimme selvitä yhdessä niin pitkän kuin mahdollista, vettä etsien. Toisaalta, en myöskään haluaisi koiran selviävän yksin ilman minua, koska se jäisi heitteille.

        Ihan hyvä esimerkkihän se on kun itsekin jo myönsit ettet söisi koiraasi vaikka selviytyminen olisi siitä kiinni. Ihminen on aina eläinten yläpuolella ja ihmisen arvo on suurempi kuin koirien. Olette siis nostaneet koiranne omalle tasollenne eli pidätte koiraa käytännössä arvoltaan ihmisenä.

        Otetaampa toinen esimerkki. Isossa koiratarhan päärakennuksessa on tulipalo ja sisälle on jäänyt loukkuun 500 koiraa rakennuksen toiseen päähän ja toiseen päähän pieni tyttö. Aikaa on hyvin vähän etkä voi pelastaa kuin eliöt rakennuksen yhdestä päädystä ennen koko rakennuksen romahtamista. Pelastaisitko siis pienen tytön vai 100 koiraa joiden seassa on myös oma äskettäin kadonnut koirasi jota tulit hakemaan?


      • sairas.olet.kyllä
        Koirienvihaaja kirjoitti:

        Ihan hyvä esimerkkihän se on kun itsekin jo myönsit ettet söisi koiraasi vaikka selviytyminen olisi siitä kiinni. Ihminen on aina eläinten yläpuolella ja ihmisen arvo on suurempi kuin koirien. Olette siis nostaneet koiranne omalle tasollenne eli pidätte koiraa käytännössä arvoltaan ihmisenä.

        Otetaampa toinen esimerkki. Isossa koiratarhan päärakennuksessa on tulipalo ja sisälle on jäänyt loukkuun 500 koiraa rakennuksen toiseen päähän ja toiseen päähän pieni tyttö. Aikaa on hyvin vähän etkä voi pelastaa kuin eliöt rakennuksen yhdestä päädystä ennen koko rakennuksen romahtamista. Pelastaisitko siis pienen tytön vai 100 koiraa joiden seassa on myös oma äskettäin kadonnut koirasi jota tulit hakemaan?

        dh:n ajatusmaailma on sairas ja niin mustavalkoinen että oksettaa. koirasta ei voi pitää ja se ei voi olla tärkeä, koska sitten sen asettaa omalle tasolleen. juuri näin typerää tekstiä dh:lta syntyy, muut ei tuohon pysty!


      • Pakkoainaikinäkoskaan
        ymmärräkoiriaheti kirjoitti:

        Elikkä siis-kaikkien, vapaaehtoisesti koirattomienkin, on koiraihmisten mielestä PAKKO opetella kaikki mahdollinen koiran käyttäytymisestä ja syventyä koiran psyykeen, alkaa elää koirien ehdoilla, väistää aina koiraa ja sen tarpeita/haluja.

        Ei tietenkään ole pakko, mutta kun tällä pallolla nyt onneksi oikeasti elää muitakin kuin ihmisiä, ja meidän ihmisten keskuudessakin, niin se voi helpottaa elämää. Etenkin jos kärsii jostain pelosta, siihen usein auttaa tieto, ymmärtäminen ja terve hallinnan tunne sekä terve hyväksyminen siitä ettei kaikkea voi hallita. Kyse ei ole siitä että tässä alkaisi juupas-eipäs väittely asiasta, vaan ihan terveestä järjenkäytöstä. Minulla ei ole hevosta, enkä ratsasta. Mutta kun joskus liikun alueella missä on hevosia ja ratsastajia, on hyvä tietää, että hevonen saattaa pillastua jne. eli jos liikun autolla, hidastan, väistän ja AUTAN hevosta. Jos menen saalistusviettisen koirani kanssa, se saa käskyn OHI, koska se ei saa reagoida, en anna sen häiritä hevosta ja joustan. Sama kun jos juoksen yksin, en juokse koiran likeltä ohi, enkä yllätä koiraa/säikäytä tai ole uhkaava. Se vie noin minuutin lenkistäni, mutta joustan, koska se on meidän kaikkien etu. Hevosen, ratsastajan sekä minun. Koiran ja minun sekä omistajan. Siksi, että autan sillä omalta osaltani pienentämään riskiä että minulle sattuu mitään, että eläimelle sattuu mitään tai hänen omistajalleen. Minusta se on minun parhaaksi, koska jälkikäteen raajat irti on aika laiha lohtu, että kyllä minulla on oikeus. Eläinten parhaaksi koska kaikkea elävää pitäisi kunnioittaa eikä se ole kenenkään tärkeydestä pois. Jne.
        En ymmärrä miten joku häviäisi siinä että tietää enemmän, osaa enemmän, pelkää vähemmän, pienentää riskejä, asiat sujuu, yhteiselo onnistuu ja kaikilla on hyvä mieli?

        Lisäksi minun mielestä tuo mustavalkoinen liioittelu on lapsellista. Semmoista "jaaha, minunko pitää AINA väistää ja ELÄÄ sen ehdoilla" että ei sitten tule mieleen, että tuskinpa sinä vielä elät jonkun toisen ehdoilla vaikka jotain ymmärtäisit jostain, tai joskus jopa joustaisit. Tuskinpa sinun nyt AINA täytyy väistellä, ja jotenkin jos nyt luet tuon niin se on ehkä pienestä liioiteltua. En ainakaan itse koe mitenkään aina väisteleväni, ja koska olen ihan huippukunnossa niin lenkkikuntokaa ei ole pilalle mennyt. Enkä elä kenenkään muun ehdoillakaan, ihan kyllä omillani, annan vain tilaa muillekin.

        Sinänsä ehkä tuo neuvominen oli tarkoitettu ihmiselle, joka selkeästi halusi voittaa pelkonsa ja olla tekemisissä koiran kanssa. En ole kaikesta hänen kanssaan samaa mieltä (kuten että koira ei pidä ketään "uhrina") mutten jaksa nyt mennä siihen. Kuitenkin minusta on kaikille hyötyä siitä, että kunnioittaa elämää, eläimiä, itseään ja muita, elää ja antaa muidenkin elää, ja on siinä mielessä itsevarma ettei pidä tietoa ja osaamista uhkana.


      • AinaValoIlona
        Koirienvihaaja kirjoitti:

        Kuules tuo samainen ongelma vaivaa teitä. Useat koiraihmisistä ovat hyvin fanaattisia nostaessaan koiran ihmistä tärkeämmäksi. Jos olisit yksin nälässä autiomaassa, tappaisitko ja söisitkö koirasi? Monet teistä vastaisivat ei, vaikka vastauksenhan pitäisi olla kaikille selvä.

        Syytät muita fanaattisuudesta ja esimerkkisi on autiomaasta ja 500 koiran tulipalosta?! Öö... tuota noin... Lisäksi minusta ylipäätään tuommoinen arvottaminen on jollainlailla tyhmää. Kyllä, jokainen elämä on arvokas, joten pelkosi on täysin totta: isoimmalle osalle elämää (niin, en puhu ihmisistä, meitä on vain 7miljardia) tällä pallolla SINÄ et ole koiraa arvokkaampi. Sitähän sinä pelkäät? Pelkäät vimmatusti ettet ole arvokas, tärkeä ja olet kateellinen kaikesta siitä rakkaudesta mitä koirat saa usein. Kuulostat ainakin siltä. Ei saisi koskaan sanoa näin, että sinä olet sitä tai tätä, mutta kun vaan juttusi tuntuu niin kovasti siltä. Ei siis vain yksi juttu, en sen perusteella sanoisi, tai joku hieman pitkälle viety vertaus tai liioittelu. Vaan kerta toisensa jälkeen itsensä toistaminen ja asian esiin tuominen.
        Mutta ymmärrätkö että teet itsesi rakastamisen aika vaikeaksi? Koiraa on helpompi rakastaa kuin sinua, koska siinä kun sinä vihaat koiraa, se todennäköisesti rakastaisi sinua. Sinä lietsot vihaa, koirat elää elämänilosta. Sinä lisäät pahaa mieltä ja verenpainetta, koirat lisäävät iloa ja laskevat verenpainetta. Olet siis aivan oikeassa pelätessäsi, että olisi helpompaa pelastaa ne 500 koiraa kuin sinut. Mutta ole huoletta, sinä et sitä ansaitse, mutta sinut kyllä pelastettaisiin ensin.
        Ei sinusta koskaan tarvitse koirien suurinta ystävää tulla, mutta tullaksesi rakastetuksi sinun on itse rakastettava ensin. Tullaksesi hyväksytyksi, sinun on hyväksyttävä ensin. Saat sen mitä annat ja no, niin... Turha siitä on muita syyttää. Ja kyllä, kun sinä kuolet, ellei sinua polttohaudata, sinut popsii maan povessa madoista mönkiäisiin ja bakteereihin uuteen uskoon kaikki ne, joille sinun arvosi on siinä.
        Elämälle sinä olet aina yhtä arvokas.

        Miksi muuten vietät aikaasi niin paljon vihaamasi asioiden parissa? Tekeekö se sinusta onnellisen? Olisi mielenkiintoista tietää (siis oikeasti) millä tavoin se sinut palkitsee niin, että koet merkitykselliseksi jatkaa?


      • S..selmi
        AinaValoIlona kirjoitti:

        Syytät muita fanaattisuudesta ja esimerkkisi on autiomaasta ja 500 koiran tulipalosta?! Öö... tuota noin... Lisäksi minusta ylipäätään tuommoinen arvottaminen on jollainlailla tyhmää. Kyllä, jokainen elämä on arvokas, joten pelkosi on täysin totta: isoimmalle osalle elämää (niin, en puhu ihmisistä, meitä on vain 7miljardia) tällä pallolla SINÄ et ole koiraa arvokkaampi. Sitähän sinä pelkäät? Pelkäät vimmatusti ettet ole arvokas, tärkeä ja olet kateellinen kaikesta siitä rakkaudesta mitä koirat saa usein. Kuulostat ainakin siltä. Ei saisi koskaan sanoa näin, että sinä olet sitä tai tätä, mutta kun vaan juttusi tuntuu niin kovasti siltä. Ei siis vain yksi juttu, en sen perusteella sanoisi, tai joku hieman pitkälle viety vertaus tai liioittelu. Vaan kerta toisensa jälkeen itsensä toistaminen ja asian esiin tuominen.
        Mutta ymmärrätkö että teet itsesi rakastamisen aika vaikeaksi? Koiraa on helpompi rakastaa kuin sinua, koska siinä kun sinä vihaat koiraa, se todennäköisesti rakastaisi sinua. Sinä lietsot vihaa, koirat elää elämänilosta. Sinä lisäät pahaa mieltä ja verenpainetta, koirat lisäävät iloa ja laskevat verenpainetta. Olet siis aivan oikeassa pelätessäsi, että olisi helpompaa pelastaa ne 500 koiraa kuin sinut. Mutta ole huoletta, sinä et sitä ansaitse, mutta sinut kyllä pelastettaisiin ensin.
        Ei sinusta koskaan tarvitse koirien suurinta ystävää tulla, mutta tullaksesi rakastetuksi sinun on itse rakastettava ensin. Tullaksesi hyväksytyksi, sinun on hyväksyttävä ensin. Saat sen mitä annat ja no, niin... Turha siitä on muita syyttää. Ja kyllä, kun sinä kuolet, ellei sinua polttohaudata, sinut popsii maan povessa madoista mönkiäisiin ja bakteereihin uuteen uskoon kaikki ne, joille sinun arvosi on siinä.
        Elämälle sinä olet aina yhtä arvokas.

        Miksi muuten vietät aikaasi niin paljon vihaamasi asioiden parissa? Tekeekö se sinusta onnellisen? Olisi mielenkiintoista tietää (siis oikeasti) millä tavoin se sinut palkitsee niin, että koet merkitykselliseksi jatkaa?

        Oho, olipas siinä ajatusta ja hyvä kommentti! Tällaisen jättää dh kommentoimatta tai kommentoi yhden jutun lyhyesti ja siirtyy, anteeksi nyt vaan, oksentamaan päänsä sairasta sisältöä seuraavaan paikkaan. Sinun kommenttisi ansaitsisi ajattelua ja perinpohjaisen vastauksen! Minä jo olen luovuttanut dhn suhteen.


      • meneihanrauhassaohi
        EläimetOnEläimiä kirjoitti:

        Ei ole pakko. Sinun ja kenenkään koirattoman ei tarvi edes vilkaista kenenkään koiraan päin, tai olla siitä millään tavalla kiinnostunut. Sen kun keskityt vain omaan elämääsi ja annat meidän elää omaamme... Saat noita neuvoja koiriin ja niiden elekieleen tutustumisesta niin kauan kuin kitiset tällä palstalla. Jos et niitä halua niin mene pois. Ei sinun ole pakko lukea tätä palstaa ja kirjoitella tänne.

        Kuitenkin jokaisen ihmisen olisi hyvä tietää ihan muutamia perusjuttuja siitä miten eläinten lähellä ollaan, sillä kaikkia maailman eläimiä et saa pyyhittyä pois, vaikka miten yrität. Metsässä voit törmätä karhuun, maaseudulla lehmään tai hevoseen. Jopa kaupungilla voit toisinaan törmätä hevoseen. Onhan se pelkästään kannattavaa tietää, että ei ota katsekontaktia, ei kävele kohti uhkaavasti, ei ala huutaa ja mesota, ei juokse pakoon jos kyseessä petoeläin esim. karhu, ei ala riehua väkivaltaisena, ei huido, ei edes leikillään ole niin söpö pikku veitikka että menee ja läimäisee persuksille jne. jne... Siinä voi käydä pahasti, esim. näin:

        https://www.youtube.com/watch?v=nPcd5gTveT0

        Hetkinen-ei kävele kohti uhkaavan oloisena, ei juokse, ei heiluta käsiään, ei pidä mitään äänt, ei katso koir.aan päinkään Muuten voi mennä ihan rauhassa ohi...lentämälläkö? Ja jos jää seisomaan paikalleen ja yrittöää antaa "koirakon" mennä ohi niin on oudosti käyttäytyvä aj koissuli "provoo iha kauheesti".


      • hhhuohhhh

        Rauhassa normaalisti ohi kuin ei koirakkoa huomaisikaan, koirakon kohtaaminen ei tarvitse mitään erityistä valmistautumista, luoja sentään. Vaan jos alkaa tuijottaa koiraa, hidastaa, kierrellä, koira yleensä huomaa ja reagoi, toisia koiria alkaa kiinnostaa ja toiset voivat ihmetellä oudosti käyttäytyvää ihmistä ja jopa murahdella, koska vastaantulevan ihmisen käytös on epäilyttävää. Yleensä koirat eivät koirattomisa kiinnostu, elleivät pysähdy rupattelemaan tai koiraton käyttäydy oudosti kohtaamistilanteessa. Harva täyspäinen ihminen alkaa tahallaan provosoida vastaantulevaa koiraa, siis selkeästi käyttäytyä kuin apina koiran tullessa kohdalle. Ei koiran ohittaminen ole mitään rakettitiedettä, normaalisti vaan ohi mitään huomiota kiinnittämättä. Siihen koirakotkin pyrkivät.


      • EläimetOnEläimiä
        meneihanrauhassaohi kirjoitti:

        Hetkinen-ei kävele kohti uhkaavan oloisena, ei juokse, ei heiluta käsiään, ei pidä mitään äänt, ei katso koir.aan päinkään Muuten voi mennä ihan rauhassa ohi...lentämälläkö? Ja jos jää seisomaan paikalleen ja yrittöää antaa "koirakon" mennä ohi niin on oudosti käyttäytyvä aj koissuli "provoo iha kauheesti".

        Huokaus... Ammatti väärinymmärtäjä taas vauhdissa. Sulleko ihan aikuisten oikeesti pitää vääntää joka asia rautalangasta, tai oikeestaan rautakangesta? Tuo kohti käveleminen ja huitominen oli nyt vain ihan yleisiä esimerkkejä miten ei kannata tehdä vieraan eläimen lähellä. Esimerkiksi jos näet hevosen, tai sonnin, tai vieraan koiran sidottuna kiinni tolppaan, oli sitten kaupan edessä tai jossain landella tallin tai navetan edessä, ei kannata kävellä uhkaavan oloisesti kohti ja huitoa, jokainen eläin siihen reagoi jollain lajilleen tyypillisellä tavalla, eikä se ole välttämättä se mitä ihminen "haki" ja voi sattua aika helvetisti.

        Voin kyllä kertoa omasta elämästäkin esimerkin. Mua ja koiraani vastaan tulee lenkillä usein mies, joka ilmeisesti vihaa koiria. Hän kävelee ensin toista laitaa pyörätiestä niin kuin kuuluukin, mutta noin 5 metriä ennen kohtaamista hän siirtyykin toiselle laidalle, eli sille laidalle mitä minä kävelen ja tulee kohti tosi kovaa vauhtia aggressiivisen oloisena, tuijottaa koiraa suoraan silmiin ja huitoo kädessään kantamallaan muovipussilla. Ihan kohdalla hän sitten harppaakin taas omalle puolelleen tiestä. Ihan selvästi hän yrittää provosoida koiraani puremaan, mutta koska koirani on tottunut kaikenlaisiin hosujiin (sosiaalistettu ja koulutettu kunnolla) ei se reagoi mieheen mitenkään, katsoo vaan hämmästyneen näköisenä että mitäs toi tossa riehuu... Miehestä näkee, että häntä harmittaa ihan hitosti, kun ei saa reaktiota aikaan.

        Neuvoni siis on, jos sua tulee vastaan koirakko tai edelläsi kävelee koirakko, jonka tahdot ohittaa, niin mene ohi ihan samalla tavalla kuin menisit silloinkin kun siinä olisi vain ihminen ilman koiraa. Oliko vaikeaa? Menikö jakeluun, vai vieläkö jäi jotain epäselvää?

        Ja toinen neuvo on, että jos et tahdo neuvoja siitä miten koirat käyttäytyy ja miten itse kannattaa käyttäytyä koirien lähellä, niin mene pois tältä palstala. Älä lue tätä, älä kirjoittele tänne. Sillä pääset noista sua niin kovin paljon ärsyttävistä neuvoista eroon lopullisesti. Ymmärsitkö?


      • Onneksionkissoja
        12plus33 kirjoitti:

        Ei pakko, vaan kannattavaa, oman mielenterveytenne turvaamiseksi. Näkeehän tälläkin palstalla sen tuloksen mitä syntyy kun annetaan pelon ja vihan hallita elämää eikä osata tehdä sille mitään, eikä edes yrittää tutustua koiriin ja niiden käyttäytymiseen. Sen kun viitsii opetella, huomaa ettei koiria tarvitse pelätä ja vihata, ne kun on ihan mukavia. Eikä se tarkoita koirien "ehdoilla" elämistä, vaan niiden hyväksymistä ja niiden kanssa toimeentulemista. Siihen pystyy ihan jokainen kun vähän yrittää.

        Tämän keskustelun kommenteista pikemminkin on selvinnyt, että koirapelkoni on osittain aivan aiheellinen. Minulle tulleiden hyökkäävien kommenttien perusteella näyttäisi siltä, että koiria on myös rikollisten, sekakäyttäjien hallussa, joilla oven takana haastemies kolkuttelee oikeuteen. Vaikea nimittäin uskoa, että moinen aggressiivinen elämäasenne rajoittuu vain nettikäyttäytymiseen.

        Minun mielenterveyteni kannalta tämä keskustelu on ollut haitallisempaa, kuin tähän astinen elämäntapani väistellä koiria kauniisti, niin ettei kukaan siitä ole mitenkään häiriintynyt.


      • painu-vttuun
        Onneksionkissoja kirjoitti:

        Tämän keskustelun kommenteista pikemminkin on selvinnyt, että koirapelkoni on osittain aivan aiheellinen. Minulle tulleiden hyökkäävien kommenttien perusteella näyttäisi siltä, että koiria on myös rikollisten, sekakäyttäjien hallussa, joilla oven takana haastemies kolkuttelee oikeuteen. Vaikea nimittäin uskoa, että moinen aggressiivinen elämäasenne rajoittuu vain nettikäyttäytymiseen.

        Minun mielenterveyteni kannalta tämä keskustelu on ollut haitallisempaa, kuin tähän astinen elämäntapani väistellä koiria kauniisti, niin ettei kukaan siitä ole mitenkään häiriintynyt.

        Trolololololol

        Sua kohtaan ollaan hyökkääviä, koska sua vihataan täällä, koska olet trolli. Dog Hater.


      • get.a.life.stupid
        Onneksionkissoja kirjoitti:

        Tämän keskustelun kommenteista pikemminkin on selvinnyt, että koirapelkoni on osittain aivan aiheellinen. Minulle tulleiden hyökkäävien kommenttien perusteella näyttäisi siltä, että koiria on myös rikollisten, sekakäyttäjien hallussa, joilla oven takana haastemies kolkuttelee oikeuteen. Vaikea nimittäin uskoa, että moinen aggressiivinen elämäasenne rajoittuu vain nettikäyttäytymiseen.

        Minun mielenterveyteni kannalta tämä keskustelu on ollut haitallisempaa, kuin tähän astinen elämäntapani väistellä koiria kauniisti, niin ettei kukaan siitä ole mitenkään häiriintynyt.

        Olet aika läpinäkyvä, sori vaan. mitä jos hankkisit vaikka elämän ja lopettaisit näiden samojen juttujen pälpätyksen eri nimimerkeillä?


      • oma.neuvo.käyttöön
        get.a.life.stupid kirjoitti:

        Olet aika läpinäkyvä, sori vaan. mitä jos hankkisit vaikka elämän ja lopettaisit näiden samojen juttujen pälpätyksen eri nimimerkeillä?

        Ihan sitä samaa voisi suositella sullekin.


      • dh-hater

        Voi dog hateria, mikäs mielenvikainen se siellä huutelee? Oletko taas kyttäillyt lapsia puskissa ja tappanut koiria?


      • AaaHaHaa
        dh-hater kirjoitti:

        Voi dog hateria, mikäs mielenvikainen se siellä huutelee? Oletko taas kyttäillyt lapsia puskissa ja tappanut koiria?

        Voi sitä huumorin määrää kun pahin huutelija ja kyttääjä täällä kirjoittelee muiden huutelusta ja kyttäämisestä. :`D


      • hyvä_pointti
        AaaHaHaa kirjoitti:

        Voi sitä huumorin määrää kun pahin huutelija ja kyttääjä täällä kirjoittelee muiden huutelusta ja kyttäämisestä. :`D

        Tästä on pakko olla samaa mieltä, vaikka en yleensä pistäkään pahakseni deehoolle kettuilusta. Mutta silloin mennään liian pitkälle kun kaikkia deehooksi syytetään kuin missäkin keskiaikaisessa noitavainossa. Pahimmat vainoajat täällä eivät edes osaa hävetä vaan ovat mielestään hyvällä asialla. Sormella osataan osoitella kun puhutaan muiden käyttäytymisestä (silloinkin, kun siihen ei edes ole aihetta), mutta peiliä ei ilmeisesti omisteta kun ei oma käyttäytyminen häiritse yhtään. Liekö ovat yhtä huomaavaisia ja lämpimiä nettielämänsä ulkopuolellakin.


      • 11plus7

        Hahaaaa, kyllä te sitten jaksatte. Milloin oikeati ymmärrätte, että onneksionkissoja, doghater jne on yksi ja sama Koirienvihaaja. Hei c'moon, avatkaa ne silmänne. Kaikki ihan samaa tekstiä, samat tarinat, samat elementit, rakenteet, kaikki. Se ei ole mitään noitavainoa taikka "kaikkien syyttelyä". Kun on tarpeeksi tätä nähnyt, tunnistaa kyllä. Mitään vainoamista ei ole kun tunnistaa nuo stoorit. Että antakaa vaan olla, ettei mene teillä vainoamiseksi, kun aina meidän kimpussa, jotka erotamme akanat jyvistä.


      • todellakin-hyvä-pointti
        11plus7 kirjoitti:

        Hahaaaa, kyllä te sitten jaksatte. Milloin oikeati ymmärrätte, että onneksionkissoja, doghater jne on yksi ja sama Koirienvihaaja. Hei c'moon, avatkaa ne silmänne. Kaikki ihan samaa tekstiä, samat tarinat, samat elementit, rakenteet, kaikki. Se ei ole mitään noitavainoa taikka "kaikkien syyttelyä". Kun on tarpeeksi tätä nähnyt, tunnistaa kyllä. Mitään vainoamista ei ole kun tunnistaa nuo stoorit. Että antakaa vaan olla, ettei mene teillä vainoamiseksi, kun aina meidän kimpussa, jotka erotamme akanat jyvistä.

        Niinhän sinä luulet, koska olet juurikin yksi niistä, jotka luulevat olevansa hyvällä asialla eivätkä välitä sivullisista uhreista yhtään. Tiedän tämän, koska olen ollut yksi niistä, jotka ovat joutuneet syyttelysi uhriksi, vaikka en dog hater todellakaan ole. Ei ole siis yhtään syytä siihen, miksei muitakin syyttä suotta häiriköityjä olisi. Jos tämä kommenttinii on nyt sinun vainoamista, niin se tulee ihan syystä ja voin sen todistaa, vaikka sinä et todellakaan voi todistaa kaikkia häirintäsi kohteita dog hateriksi. Akanoittesi erottelu jyvistä on siis vähintäänkin kyseenalaista syyttömien häirintää, joten kyllä se olet sinä, jonka kannattaisi antaa olla.


      • hghrtyhgfhfg
        todellakin-hyvä-pointti kirjoitti:

        Niinhän sinä luulet, koska olet juurikin yksi niistä, jotka luulevat olevansa hyvällä asialla eivätkä välitä sivullisista uhreista yhtään. Tiedän tämän, koska olen ollut yksi niistä, jotka ovat joutuneet syyttelysi uhriksi, vaikka en dog hater todellakaan ole. Ei ole siis yhtään syytä siihen, miksei muitakin syyttä suotta häiriköityjä olisi. Jos tämä kommenttinii on nyt sinun vainoamista, niin se tulee ihan syystä ja voin sen todistaa, vaikka sinä et todellakaan voi todistaa kaikkia häirintäsi kohteita dog hateriksi. Akanoittesi erottelu jyvistä on siis vähintäänkin kyseenalaista syyttömien häirintää, joten kyllä se olet sinä, jonka kannattaisi antaa olla.

        Joo joo se sinun juttusi on jo selvä, turhaan tulet mussuttamaan kun deehoosta on kyse, minäminäminä voin todistaa sinä et pälpäläläpä. Anna olla? Ei kiinnosta jauhaa mitä sinä olet kokenut, kun kyse ei ole sinusta eikä kenestäkään sivullisesta. En voi asialle mitään, jos et nytkään erota vaan todellakin sinisilmäisesti uskot onneksionkissoja olevan joku random ykskaks palstalle tullut, muuten vaan puhuu samoja asioita kuin dh........... otan osaa.


      • 18plus4
        todellakin-hyvä-pointti kirjoitti:

        Niinhän sinä luulet, koska olet juurikin yksi niistä, jotka luulevat olevansa hyvällä asialla eivätkä välitä sivullisista uhreista yhtään. Tiedän tämän, koska olen ollut yksi niistä, jotka ovat joutuneet syyttelysi uhriksi, vaikka en dog hater todellakaan ole. Ei ole siis yhtään syytä siihen, miksei muitakin syyttä suotta häiriköityjä olisi. Jos tämä kommenttinii on nyt sinun vainoamista, niin se tulee ihan syystä ja voin sen todistaa, vaikka sinä et todellakaan voi todistaa kaikkia häirintäsi kohteita dog hateriksi. Akanoittesi erottelu jyvistä on siis vähintäänkin kyseenalaista syyttömien häirintää, joten kyllä se olet sinä, jonka kannattaisi antaa olla.

        Toisekseen aika paksua paskaa sinulta tulee, vaikka et sinä itseasiassa voi todistaa yhtään mitään ;D


      • todellakin-hyvä-pointti
        18plus4 kirjoitti:

        Toisekseen aika paksua paskaa sinulta tulee, vaikka et sinä itseasiassa voi todistaa yhtään mitään ;D

        Aivan varmasti voin. On tietysti eri asia haluatko sinä siihen leikkiin lähteä kun aina jonkun kommenttiin vähintään kahdella eri nimimerkillä anonyyminä huutelu on sinusta niin paljon kivempaa. Paksuinta puhetta tulee siis ihan sinun suunnalta akanoittesi ja jyviesi kanssa, joten anna sinä olla häiriköimättä muita. Ainahan voit vain pitää nakkisormesi pois näppikseltä, jos joku on taas sitä tai tätä kun et tosiasiassa ole näemmä aina ihan kartalla mitä tulee samoihin elementteihin ja rakenteisiin.


    • nyk.peloton

      Käväise lukaisemassa saksanpaimenkoirafoorumilta ketjua Dakotas Flick.

      • halooo

        Kävin eikä se antanut minulle mitään eli ei muuttanut asenteitani koiria kohtaan mitenkään. Sellainen mie olen, perusjuntti suomenmaasta.


    • Trollit.on.säälittäviä

      Kuulkaas kaikki koiraihmiset... Tämä pikku trolli -peikkomme lakkaa vastaamasta, jos asia käy hänen kannaltaan liian vaikeaksi, eikä hän voi keksiä enää mitään typeriä väitteitä kumoamaan tosiasioita, tai jos keskustelu käy liian syvälliseksi ja hänen pitäisi perustella kantansa oikeasti.

      Ylipäänsä hän vastaa hanakimmin niille, jotka selkeästi ärsyyntyvät ja antavat täyslaidallisen "sitä ittiään" takaisin, niin kuin trollit aina tekevät. Sekös häntä riemastuttaa...

      Tarkoitushan on ärsyttää ja saada ihmiset pahalle tuulelle. Pilata joku kiva ja hyvä asia muilta, koska trolli -parka on itse niin kovin onneton.

      Ei hänelle kannata yrittää selittää asioita, sillä hän kyllä tietää jo meidän olevan oikeassa. Ei kyse ole muusta kuin katkeruudesta ja kateudesta, kun meillä on joku iloa tuottava asia elämässämme, ja hän itse ei ole löytänyt mitään vastaavanlaista iloa tuottavaa omaan elämäänsä.

      Tämä tyyppi todennäköisesti trollaa ympäriinsä monen eri asian parissa. Varmasti löytyy jostain äiti -palstoilta haukkumasta äitejä ja lapsia, ja varmasti muilta eläinaiheisilta palstoilta myös. Ei itse asia ole hänelle tärkeä vaan se, että saa pilattua asialliset palstat ja keskustelun muilta, ja saa ihmiset pahalle tuulelle...

      Mitä jos vaan lakkaisimme vastaamasta hänelle aivan kokonaan? Totuushan on, että tämä tyyppi ei mitenkään erityisesti vihaa juuri koiria ja koiranomistajia, hän vihaa kaikkia onnellisia hyvin voivia ihmisiä ja muita elollisia olentoja. Ennen kaikkea hän vihaa omaa elämäänsä.

      Hänen surkeutensa on jo lähinnä monumentaalisissa mittasuhteissa kun ajattelee, missä määrin hän trollaa. Tämä palstahan ei ole edes ainut paikka, vaan on kaikki nämä feikkiprofiilit ja trolli -ryhmät fb:ssa ja ties missä muualla. Miettikää oikeasti kuinka paljon hän käyttää aikaa elämästään johonkin joka ei vie häntä millään tavalla eteenpäin. Mitä kaikkea hän olisikaan saanut aikaiseksi, jos olisi vaikka opiskellut jotain uutta noina lukemattomina tunteina jotka on menneet trollaamiseen jo vuosien ajan...

      Ai niin, mutta kun se ongelmahan oli, että häntä ei kiinnosta mikään, hän ei löydä iloa mistään. Hän on niin helvetin katkera ja kateellinen kaikille joilla on joku juttu, joka kiinnostaa ja tuottaa iloa. Oli se sitten koirat, kissat, hevoset, lapset, autojen tuunaaminen, kielten opiskelu, matematiikka tai mikä hyvänsä. Hänen motiivinsa trollaamiseen on se, että saisi vietyä muilta edes pienen osan siitä ilosta, koska ei itse pysty kokemaan mitään vastaavaa todennäköisesti koskaan.

      Ei vastata hänelle enää mitään.

      • asdasdasdasda

        BRAVO!

        Agreed.

        Toivon hänen saavan joskus onnen elämäänsä, jotta tää loppuis vihdoin...


      • 17plus18

        Täytyy kyllä sanoa että olette tähän ketjuun kehitelleet niin täydellisiä ja oikeasti fiksuja vastauksia, ettei koiravihaajalla ole enää mitään saumaa kenenkään silmissä (vai onko koskaan ollutkaan, mene ja tiedä). Pelkkää faktaahan nämä asiat on, ja aivan selvää pässinlihaa kaikille muille paitsi koiravihaajalle, sen on vaan niin vaikea uskoa näitä asioita kun viha tekee niin sokeaksi.
        Missä se muuten nyt luuraa? Olisiko jossain lapsipalstalla haukkumassa yh-äidit, tai sittenkin kehittelemässä koirapalstalle uusia tarinoita kuinka koira on hyökännyt? Täytyy vaan tällä kertaa harkita tarkkaan mitä kirjoittaa, koiraihmisiin kun ei näytä mikä tahansa scheisse uppoavan :)


      • Koirienvihaaja
        17plus18 kirjoitti:

        Täytyy kyllä sanoa että olette tähän ketjuun kehitelleet niin täydellisiä ja oikeasti fiksuja vastauksia, ettei koiravihaajalla ole enää mitään saumaa kenenkään silmissä (vai onko koskaan ollutkaan, mene ja tiedä). Pelkkää faktaahan nämä asiat on, ja aivan selvää pässinlihaa kaikille muille paitsi koiravihaajalle, sen on vaan niin vaikea uskoa näitä asioita kun viha tekee niin sokeaksi.
        Missä se muuten nyt luuraa? Olisiko jossain lapsipalstalla haukkumassa yh-äidit, tai sittenkin kehittelemässä koirapalstalle uusia tarinoita kuinka koira on hyökännyt? Täytyy vaan tällä kertaa harkita tarkkaan mitä kirjoittaa, koiraihmisiin kun ei näytä mikä tahansa scheisse uppoavan :)

        Kuulkaas minähän olen itsekin näin käytännössä sanonut, mutta jotkut eivät vain ymmärrä. Itsekään en ole enään vastannut tämän keskustelualueen juttuihin, koska kyseessähän on silkka minuun kohdistettu trolli jossa on seassa muutama väite joille ei ole todisteita. Ei minulla ole mitään sanottavaa siihen, että joku sanoo minua katkeraksi psykopaatiksi joka on kateellinen muille. Pitäisikö minun inistä vastaan kuin pieni lapsi rääkyen "enkä oo!!!!" ja samalla ruokkia trollia?


      • mutuoksennuksesi

        Hyvä että ymmärrät olla hiljaa, kukaan ei sinulta tekstiä tänne kaipaa.


      • Koirienvihaaja
        mutuoksennuksesi kirjoitti:

        Hyvä että ymmärrät olla hiljaa, kukaan ei sinulta tekstiä tänne kaipaa.

        Miksi te sitten kerjäätte minua oikein tänne? "Missä se muuten nyt luuraa?". Onhan se kiva, että ajattelette minua ja kaipaatte viisauksiani. Tämä palsta olisikin aika tylsä paikka ilman eriäviä mielipiteitäni joita tänne tuon.


      • ei.te.vaan.sinä
        Koirienvihaaja kirjoitti:

        Miksi te sitten kerjäätte minua oikein tänne? "Missä se muuten nyt luuraa?". Onhan se kiva, että ajattelette minua ja kaipaatte viisauksiani. Tämä palsta olisikin aika tylsä paikka ilman eriäviä mielipiteitäni joita tänne tuon.

        miksi teitittelet? jos yksi kävijä tykkää sinun oksennuksiasi kommentoida niin ei kai tätä teititellä tarvitse kuitenkaan?


      • 17plus18
        Koirienvihaaja kirjoitti:

        Miksi te sitten kerjäätte minua oikein tänne? "Missä se muuten nyt luuraa?". Onhan se kiva, että ajattelette minua ja kaipaatte viisauksiani. Tämä palsta olisikin aika tylsä paikka ilman eriäviä mielipiteitäni joita tänne tuon.

        Kerjäämistä se ei ole, todellakaan, eikä sinun ikävöimistäsi, vaan ihmettelyä että onko mahdollista että olet vihdoin keksinyt jotain muuta tekemistä. Mutta ei, täällähän sinä taas yrjöilet. Mene jo muualle, ihan oikeasti.


      • OletTampioPlusElämätön
        17plus18 kirjoitti:

        Kerjäämistä se ei ole, todellakaan, eikä sinun ikävöimistäsi, vaan ihmettelyä että onko mahdollista että olet vihdoin keksinyt jotain muuta tekemistä. Mutta ei, täällähän sinä taas yrjöilet. Mene jo muualle, ihan oikeasti.

        Sähän se olet oikein yrjöilyn tunnistamisen mestari kun itse harrastat sitä täällä kaiket päivät. Sun kannalta on varsin harmillista, ettei sitä ole kivaa kovin kauaa tehdä yksin, joten teet joka päivä kaikkesi, jotta voit yrjöillä dog haterin (ja itse asiassa kaikkien muidenkin) kanssa vuorotellen. Mene ja tiedä kumpi teistä on reppanampi.


      • nussit-hengiltä
        OletTampioPlusElämätön kirjoitti:

        Sähän se olet oikein yrjöilyn tunnistamisen mestari kun itse harrastat sitä täällä kaiket päivät. Sun kannalta on varsin harmillista, ettei sitä ole kivaa kovin kauaa tehdä yksin, joten teet joka päivä kaikkesi, jotta voit yrjöillä dog haterin (ja itse asiassa kaikkien muidenkin) kanssa vuorotellen. Mene ja tiedä kumpi teistä on reppanampi.

        Ja mitä sinä harrastat täällä kaiket päivät? Koirantappajan nussimista?


      • 17plus18
        OletTampioPlusElämätön kirjoitti:

        Sähän se olet oikein yrjöilyn tunnistamisen mestari kun itse harrastat sitä täällä kaiket päivät. Sun kannalta on varsin harmillista, ettei sitä ole kivaa kovin kauaa tehdä yksin, joten teet joka päivä kaikkesi, jotta voit yrjöillä dog haterin (ja itse asiassa kaikkien muidenkin) kanssa vuorotellen. Mene ja tiedä kumpi teistä on reppanampi.

        Älä sinä lähde tuohon tunnistat sitä ja tätä siellä ja täällä -leikkiin kun et selkeesti sitä osaa. Mun kommentit tähän ketjuun ovat tulleet ainoastaan näillä numeroyhdistelmillä, että sori vaan jos sulla ei ole älliä sen tajuamiseen. Minä en sitäpaitsi yrjöile, sanon mielipiteeni siitä trollinpoikasesta (ja yleensäkin ihan kaikesta), enkä edes ole ahkerin kommentoija täällä. Olen suorapuheinen ja sanon jos joku kusipää ottaa päähän ja tuo dh se todellakin ottaa, mutta hänelle mulla ei olekaan enää asiaa, aivokuollut mikä aivokuollut häiriintynyt lapsi. Minä tiedän kuka on reppana, tai ketkä, ja ne on niitä joilla ei elämästä löydy mitään muuta kuin viha, yksinäisyys ja muille kostaminen. Ja te jotka muuten vaan kuvittelette itsestänne liikoja.


      • MahaanJoSattuu
        17plus18 kirjoitti:

        Älä sinä lähde tuohon tunnistat sitä ja tätä siellä ja täällä -leikkiin kun et selkeesti sitä osaa. Mun kommentit tähän ketjuun ovat tulleet ainoastaan näillä numeroyhdistelmillä, että sori vaan jos sulla ei ole älliä sen tajuamiseen. Minä en sitäpaitsi yrjöile, sanon mielipiteeni siitä trollinpoikasesta (ja yleensäkin ihan kaikesta), enkä edes ole ahkerin kommentoija täällä. Olen suorapuheinen ja sanon jos joku kusipää ottaa päähän ja tuo dh se todellakin ottaa, mutta hänelle mulla ei olekaan enää asiaa, aivokuollut mikä aivokuollut häiriintynyt lapsi. Minä tiedän kuka on reppana, tai ketkä, ja ne on niitä joilla ei elämästä löydy mitään muuta kuin viha, yksinäisyys ja muille kostaminen. Ja te jotka muuten vaan kuvittelette itsestänne liikoja.

        AAAAAAHAAAAAAAAAHAAAAAAHHAAAAA!!!! Sä olet niin naurettava. Sun jutuista paistaa nimenomaan vihaisuus ja kostaminen niin kirkkaana läpi, että siitä muille jauhaminen on ehkä paras juttus ikinä. Onnittelut.


      • 17plus18
        MahaanJoSattuu kirjoitti:

        AAAAAAHAAAAAAAAAHAAAAAAHHAAAAA!!!! Sä olet niin naurettava. Sun jutuista paistaa nimenomaan vihaisuus ja kostaminen niin kirkkaana läpi, että siitä muille jauhaminen on ehkä paras juttus ikinä. Onnittelut.

        Olet kyllä vainoharhainen. Todella säälittävä :) Sä tunnut tietävän paremmin kuin minä mitä kirjoitan ja minne, ja koska. Oletko harkinnut selvännäkijän hommia kun uskot noihin juttuihisi ihan kybällä? Taidan olla multipersoona sit ihan kuin koiravihaajakin, koska en ainakaan ole mielestäni tähänkään ketjuun kommentoinut muilla nikeillä. Onko sun noin vaikea käsittää että kenties täällä suomen maassa voisi olla kaksi ihmistä jotka on samaa mieltä asioista?! Häh? Voisko olla mahdollista....?! Meitä täällä maassa elelee muutama miljoona, oletko tietoinen siitä? Eipä sillä, se toinen joka tänne kirjoittelee ja luulet häntä minuksi, hän on täsmälleen samaa mieltä dh:sta kuin mäkin, että se hintti on totaalinen luuseri, mutta tämän toisen kirjoittelijan tyyli poikkeaa omastani aika paljon.

        Hmm, herää kysymys, kukas se tässä onkaan vihainen.... ellet sinä. Juttus on niin aggressiivisia että niitä ei paljon naurut pelasta :)


      • ÄlkääVastatko
        17plus18 kirjoitti:

        Olet kyllä vainoharhainen. Todella säälittävä :) Sä tunnut tietävän paremmin kuin minä mitä kirjoitan ja minne, ja koska. Oletko harkinnut selvännäkijän hommia kun uskot noihin juttuihisi ihan kybällä? Taidan olla multipersoona sit ihan kuin koiravihaajakin, koska en ainakaan ole mielestäni tähänkään ketjuun kommentoinut muilla nikeillä. Onko sun noin vaikea käsittää että kenties täällä suomen maassa voisi olla kaksi ihmistä jotka on samaa mieltä asioista?! Häh? Voisko olla mahdollista....?! Meitä täällä maassa elelee muutama miljoona, oletko tietoinen siitä? Eipä sillä, se toinen joka tänne kirjoittelee ja luulet häntä minuksi, hän on täsmälleen samaa mieltä dh:sta kuin mäkin, että se hintti on totaalinen luuseri, mutta tämän toisen kirjoittelijan tyyli poikkeaa omastani aika paljon.

        Hmm, herää kysymys, kukas se tässä onkaan vihainen.... ellet sinä. Juttus on niin aggressiivisia että niitä ei paljon naurut pelasta :)

        http://sd.keepcalm-o-matic.co.uk/i/keep-calm-and-don-t-feed-the-troll-22.png


      • IsotLuulotSulla
        17plus18 kirjoitti:

        Olet kyllä vainoharhainen. Todella säälittävä :) Sä tunnut tietävän paremmin kuin minä mitä kirjoitan ja minne, ja koska. Oletko harkinnut selvännäkijän hommia kun uskot noihin juttuihisi ihan kybällä? Taidan olla multipersoona sit ihan kuin koiravihaajakin, koska en ainakaan ole mielestäni tähänkään ketjuun kommentoinut muilla nikeillä. Onko sun noin vaikea käsittää että kenties täällä suomen maassa voisi olla kaksi ihmistä jotka on samaa mieltä asioista?! Häh? Voisko olla mahdollista....?! Meitä täällä maassa elelee muutama miljoona, oletko tietoinen siitä? Eipä sillä, se toinen joka tänne kirjoittelee ja luulet häntä minuksi, hän on täsmälleen samaa mieltä dh:sta kuin mäkin, että se hintti on totaalinen luuseri, mutta tämän toisen kirjoittelijan tyyli poikkeaa omastani aika paljon.

        Hmm, herää kysymys, kukas se tässä onkaan vihainen.... ellet sinä. Juttus on niin aggressiivisia että niitä ei paljon naurut pelasta :)

        Katos! Tajuat kuitenkin, että tänne saattaja kirjoitella samantyylisiä juttuja useampi eri ihminen sillon kun kyse on omasta seurakunnasta. Miten se sitten on niin hankalaa mahduttaa pieneen päähäs, että kaikki, jotka jakaa DH:n kanssa ajatuksen tai pari ei välttis ole itse pääpiru? Häh?


      • ÄlkääVastatko
        17plus18 kirjoitti:

        Olet kyllä vainoharhainen. Todella säälittävä :) Sä tunnut tietävän paremmin kuin minä mitä kirjoitan ja minne, ja koska. Oletko harkinnut selvännäkijän hommia kun uskot noihin juttuihisi ihan kybällä? Taidan olla multipersoona sit ihan kuin koiravihaajakin, koska en ainakaan ole mielestäni tähänkään ketjuun kommentoinut muilla nikeillä. Onko sun noin vaikea käsittää että kenties täällä suomen maassa voisi olla kaksi ihmistä jotka on samaa mieltä asioista?! Häh? Voisko olla mahdollista....?! Meitä täällä maassa elelee muutama miljoona, oletko tietoinen siitä? Eipä sillä, se toinen joka tänne kirjoittelee ja luulet häntä minuksi, hän on täsmälleen samaa mieltä dh:sta kuin mäkin, että se hintti on totaalinen luuseri, mutta tämän toisen kirjoittelijan tyyli poikkeaa omastani aika paljon.

        Hmm, herää kysymys, kukas se tässä onkaan vihainen.... ellet sinä. Juttus on niin aggressiivisia että niitä ei paljon naurut pelasta :)

        Se vaan edelleen yrittää ärsyttää sua, mutta muista tämä:

        http://sd.keepcalm-o-matic.co.uk/i/keep-calm-and-don-t-feed-the-troll-22.png


    • mielentepposet

      Miten pääsee eroon koirapelosta? Vastaus: Lakkaa pelkäämästä koiria.

    • Pelon.voittanut

      Suosittelen, että menet metsään tapaamaan susia. He opettavat, että koiria ei tarvitse pelätä.
      Minullakin oli kova ampiaispelko, mutta mehiläiset sai minut vakuuttuneeksi, ettei amppareita tarvitse pelätä.

    • spkuros

      Missä paikkakunnalla asut? Meiltä löytyisi kiltti saksanpaimenkoirauros jos haluat harjotella.

    • pikkukoira

      Ei helppoa

    • ÄlkääVastatko
    • hgfhfghhthtrj

      Antakaa nyt jo olla. Oli se sitten DH tai kuka vaan täällä, niin LAKATKAA ANTAMASTA HUOMIOTA. Oppii se ihminen lopulta sillä yhtälailla kuin koirakin, ettei kannata, kun huomiota ei sada.

    • KOIRA EI TARVI PELÄTÄ JOS KÖYVEN PÄÄSÄ ON HYVÄ KOULUTTAJA VAAN

    • hauhau10

      Vastaan niin kuin moni muukin täällä, eli: Pelko täytyy vaan kohdata,jos ei heti kertarytinällä,niin askel kerrallaan.Ei siitä muuten pääse ylitse.

      • hämmentynyt33

        miks tää on ilmiannettu?


    • koirakissapolle

      Koirapelosta on vaikea päästä, muttei mahdotonta.
      Tapaus on Sinulle vielä tuore, anna ajan kulua, äläkä nyt väkisin yritä totuttaa itseäsi isoihin koiriin. Koira, joka on hyökännyt koirasi kimppuun, on selvästi luonnevikainen. Sen omistaja on kasvattanut sitä väärin keinoin luultavasti.
      Myöhemmin voit hankkia itsellesi ison rodun koiranpennun. Omaa koiraa ei kukaan pelkää, jos sen antaa kasvaa oikein. Älä välitä näistä hulluista haukkujista, joita täällä näkyy olevan pilvin pimein.
      Hyvää jatkoa, ota rauhallisesti ilman isoja haukkuja - toistaiseksi.

    • T.Tölöne

      Käytä alkoholipsykoosiin alkoholista vierottautumiseen tarkoitettu lääkettä. Ruumillinen koskemattomuus säilyy ja psykoosi poistuu.

    • Iitukaksi

      Hei! Jatka tapaamista näiden ystävien kanssa joilla koira on. Olen monen pelon saanut pois sillä. että olen lähettänyt luotettavan sakemannini pelkääjän kanssa metsälenkille. Kun pelkääjä huomaa, että koira suojelee häntä niin pelko vähenee . Luottamus on kaiken alku kaikissa suhteissa.

      • puukaatuu

        Miltä uhalta sinä suojaudut metsälenkillä saksanpaimenkoiran kanssa?


      • doghater
        puukaatuu kirjoitti:

        Miltä uhalta sinä suojaudut metsälenkillä saksanpaimenkoiran kanssa?

        Se on juuri se kuviteltu uhka. Tai sitten suojaudutaan toisilta koirilta, joille väkivaltaisuus on luontaista. Siis tapot ja raatelut, ym. väkivallalla uhkailut.


      • pknthm
        doghater kirjoitti:

        Se on juuri se kuviteltu uhka. Tai sitten suojaudutaan toisilta koirilta, joille väkivaltaisuus on luontaista. Siis tapot ja raatelut, ym. väkivallalla uhkailut.

        Eikö tulekin turvallinen olo, kun kaikilla vainoharhaisilla, kuvitelluilta uhilta suojautuvilla mt-ongelmaisilla ja rähinäviinaa juovilla on ISOKOIRA mukanaan?

        Myös ase kuulemma lisää kantajansa turvallisuudentunnetta.


    • SAARIOISTEN

      Saarioisten

    Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      169
      2970
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      26
      2079
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      23
      2034
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      90
      1852
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      69
      1567
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      19
      1323
    7. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      37
      1222
    8. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      10
      1221
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1193
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      9
      1181
    Aihe