miten uudelleen TE-toimistoon

58ja_risat

Olen ollut sairauspäivärahalla ne max 300 vrk ja olen hakenut useasti työkyvyttömyyseläkettä sen aikana. Hakemukset tulivat hylkynä vastoin toiveitani. TE-toimisto on "uloskirjannut" minut viime vuonna, kun jäin sairaaksi ja kaikki luulimme, että eläkepäätös olisi myönteinen.
Nyt sitten pitää uudelleen hakeutua kortistoon, on tämä toivotonta.

Kysymys kuuluu:
Miten ilmoitan TE-toimistoon olevani taas työnhakuinen, vaikkakin edelleen pitkäaikaissairas ja työkyvytön? Tarvitsen työmarkkinatuen elääkseni, muuten hukka perii.
Voiko ilmoituksen tehdä netitse, vaikka en olekaan siellä enää aktiivisesti kirjoilla? Lähin toimisto on yli kolmenkymmenen kilometrin päässä ja auki vain muutamia tunteja viikossa, eikä sinne voi mennä ilman sovittua aikaa, näin kuulemma on nykyisin.

3

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ghjghjgh

      Voit tehdä netissä. Vaatii pankkitunnukset tai Henkilökortin kortinlukijalaitteella.
      Siellä saa kirjoittaa oman tilanteensa. Te-toimistosta ottavat yhteyttä kun kerkiävät.

    • Karo-Anssi

      Kelan lääkärit toimivat periaatteella, joka aikanaan esitettiin jo Hannu Karpon ohjelmassa ts. jalkansa menettäneen hakemus hylättiin, koska hakemuksessa ei ollut mainintaa vamman KESTOAJASTA.

    • toivotonta

      Onnea yritykseesi. Itselläni oli sama tilanne. Ei auttanut vaikka selvitti tilanteen TE-toimistoon. Sieltä vastattiin joko olen töihin kykenevä ja haen kokopäivätyötä ja saan päivärahan tai olen siellä kirjoilla hakematta päivärahaa. Ensin laitoin hakevani työtä vaan kun en kyennyt menemään heidän osoittamalleen kurssille, ottivat päivärahan pois. Nyt saan sentään ilman tuloja toimeentulotukea. Vuoden pitää olla kirjoilla jotta voi uudestaan hakea sairauspäivarahakautta samaan sairauteen. Tekivät ihan mielivaltaisen päätöksen noissa eläkeasioissa kohdallani. Kolmasti on minulla lähtenyt hakemukset todistuksineen, mutta aina hylkynä takaisin. Nyt saan kohta taas toivottavasti uuden sairausrahan ja hakemiset alkaa uudestaan alusta.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      53
      5088
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      23
      3337
    3. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      28
      1472
    4. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      182
      1307
    5. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      75
      1010
    6. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      24
      908
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      49
      867
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      259
      816
    9. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      758
    10. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      482
      717
    Aihe