sairauslomia / nyt tk-eläke

30vuottakiusattu

Minä kuulun ihmisenä : liian kiltteihin, ahkeriin ,tunnollisiin ja vahvempien tahtoon tyytyvään , oma tahto ja itsetunto kyllä on vahvana , mutta joissakin tilanteissa en pystynyt pitämään puoliani, pidin kiusaajani "hyviä välejä" pelosta ( hän esitti hyvää ystävää) tiesin pahoista puheista selkäni takana..... mutta pidin kaiken sisälläni , näyttelin iloista , vaikka itku kurkussa aloitin usein työpäiväni ..... kun en taas tiennyt mitä tuleman pitää ????? n.20 vuotta jaksoin ,hänen työ "ystävänä" ...kunnes romahdin lopullisesti....enkä silloinkaan uskaltanut kertoa hänen vaikutusta : vaikeaan masennukseeni......ynnä muuhun pahaan olooni, vaan syytin itseäni, etten enää jaksa ,olen vaan loppu ,tottakai minun PITÄÄ jaksaa tehdä työni ,minut pakotettiin sairauslomalle diagnoosi : määrittämätön keskivaikea masennus .....

9

62

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 30vuottakiusattu

      Ovelaa ja eipä tietenkään julkista (vaan todellista salaista kuopan kaivamista) kiusausta jatkui vuosia ja taas vuosia ,välillä loppui , mutta alkoi taas ,kun joku esim. kehui minua julkisesti ja hän jäi mielestään varjoon minun rinnallani ..... Hän tietenkin oli se "paras" ja minun asemaani ja persoonaani piti pienillä pikku vinkeillä muille vähä vähältä murentaa ja hän onnistui siinä ,siksi koska en tiennyt ,eikä kukaan kertonut heti silloin hänen jutuistaan ,vaan myöhemmin sain tietää näistä....tottakai se vaikuttaa muidenkin asenteeseen jos eräs koko ajan käy puhumassa minusta ilkeillen kaikille (HÄN siis kiusaajani teki näin :kerron nyt luottamuksella ja vain sinulle ,mutta arvaa mitä ????) näitä asioita vuosien varrella todella paljon , enkä ollut ainoa kiusattu, monet antoi takaisin ja oli riidoissa tai vaihtoi paikkaa hänen takiaan ....mutta jostain kumman syystä tämä kiusaaja sai aina pomot ja muutkin lopulta puolelleen .....voimakastahtoinen ,kiero ja todella ovelampi kuin kettu ....

    • samatarinataas

      Mikä tässä meidän yhteiskunnassa oikein on vikana? Ahkerat ja työtä tekevät ihmiset tallotaan jalkoihin. He väsyvät ja palavat loppuun niin kouluissa kuin työpaikoillakin. Itsekkäät ja vain omaa etuaan ajavat ihmiset pärjäävät - toki he teettävät kaiken mahdollisen työn toisilla.

      Pahoillani olen siitä,että olen 30 vuotta (!!!) tuollaista kohtelua kestänyt. Ihmettelen, miksi et ole yksinkertaisesti lähtenyt kyseisestä työpaikasta. Ymmärrän kyllä, ettei se ole oikeudenmukaista, mutta terveyshän tuossa menee - niin kuin sinulla on jo mennyt.

      Yhden asian olen myös huomannut. Yksi asia, josta nämä "työkaverit" tunnistaa jo pian ovesta sisään astuessa on juuri tuo piirre: He osaavat käyttää ihmisen tarvetta tulla luotetuksi hyväkseen. Heidät tunnistaa usein juuri tuosta lauseesta: "sinulle voin kertoa" "kerron nyt luottamuksella, mutta älä kerro kenellekään..." ja tästä lähtee valhe..... Miksi esimiehet eivät ymmärrä tätä??????

      Nämä ihmiset ovat saaneet myös julkisen mielipiteen puolelleen - monien vuosien jälkeen vasta nyt on alettu puhua siitä, että introvertit ihmiset ovat useimmiten hyviä työntekijöitä. Ne työt kun harvoin tulevat tehdyiksi, jos kaikki keskittyvät vain pelaamaan sosiaalisia pelejä.

      Voimia meille kilteille, aidoille, empaattisille, ystävällisille, toisista ihmisistä oikeasti välittäville, ahkerille ihmisille - meitä voi olla työpaikalla monta ja tehdä loistavaa tulosta hyvässä hengessä ennen kuin sinne tulee se yksi ovela, manipuloiva, laiska narsisti, joka tuhoaa kaiken.

      • 1912

        Sekopaattisen työyhteisön menoa ihmettelevällä työntekijällä on valittavanaan muutamia vaihtoehtoja.

        Hän voi päättää lähteä ja etsiä terveempää toimeentulon lähdettä.

        Voi yrittää taistella oikeuksiensa puolesta, mutta tämän tien kulkeminen käy terveyden päälle ja päättyy yleensä poislähtemiseen sairastumisen tai monipolvisen lähtölaskennan jälkeen.

        Voi myös jäädä säännöllisen palkan vuoksi ja pärjäillä jotenkin jättämällä aivot narikkaan aina töihin tullessa. Tällöin pitää pystyä olemaan välittämättä mistään, muuten sairastuu. V-mäisyyksiä, epäoikeudenmukaisuutta, vaikutusmahdollisuuksien totaalinen puuttuminen, ei koskaan palkankorotuksia, eikä ylenemismahdollisuuksia. Yt-neuvotteluissa ensimmäisten kaavailtujen lähtijöiden joukossa. Tällaisen rooliin joutunut työntekijä ei voi sanoa mistään mitään, muuten isketään nuijalla päähän. Usein iskuja tulee siksikin, että on hoitanut työnsä. Ei siis häävi ura. Valitsin tämän tien, koska en halunnut muuttaa, enkä ikäni vuoksi saanut muuta työtä, eikä uuden opiskelukaan enää ollut mielekästä. Zombina töissä ja elämä toisaalla -menetelmä ei sovi jokaiselle.

        Helpoin keino pärjätä sekopaattien kanssa on heidän porukkaansa liittyminen. Jos vain omatunto antaa periksi, voi riekkua ja hengailla sekopaattien kanssa saaden samalla kaikenlaista hyötyä itsellekin. Hyväksyjien suuri porukka mahdollistaa sekopaattien voittokulun työyhteisöissä.


      • eripaikoissa
        1912 kirjoitti:

        Sekopaattisen työyhteisön menoa ihmettelevällä työntekijällä on valittavanaan muutamia vaihtoehtoja.

        Hän voi päättää lähteä ja etsiä terveempää toimeentulon lähdettä.

        Voi yrittää taistella oikeuksiensa puolesta, mutta tämän tien kulkeminen käy terveyden päälle ja päättyy yleensä poislähtemiseen sairastumisen tai monipolvisen lähtölaskennan jälkeen.

        Voi myös jäädä säännöllisen palkan vuoksi ja pärjäillä jotenkin jättämällä aivot narikkaan aina töihin tullessa. Tällöin pitää pystyä olemaan välittämättä mistään, muuten sairastuu. V-mäisyyksiä, epäoikeudenmukaisuutta, vaikutusmahdollisuuksien totaalinen puuttuminen, ei koskaan palkankorotuksia, eikä ylenemismahdollisuuksia. Yt-neuvotteluissa ensimmäisten kaavailtujen lähtijöiden joukossa. Tällaisen rooliin joutunut työntekijä ei voi sanoa mistään mitään, muuten isketään nuijalla päähän. Usein iskuja tulee siksikin, että on hoitanut työnsä. Ei siis häävi ura. Valitsin tämän tien, koska en halunnut muuttaa, enkä ikäni vuoksi saanut muuta työtä, eikä uuden opiskelukaan enää ollut mielekästä. Zombina töissä ja elämä toisaalla -menetelmä ei sovi jokaiselle.

        Helpoin keino pärjätä sekopaattien kanssa on heidän porukkaansa liittyminen. Jos vain omatunto antaa periksi, voi riekkua ja hengailla sekopaattien kanssa saaden samalla kaikenlaista hyötyä itsellekin. Hyväksyjien suuri porukka mahdollistaa sekopaattien voittokulun työyhteisöissä.

        Aivan, juuri tuo että liittymällä johonkin " kerhoon ", voi pärjätä.

        Itsellä kokemusta tälläisestä kun monet työpaikat kierrelleenä huomasin asian joka toistui.... eli alkupäivinä kysyttiin, että liitytkö nyt ylä-vai alakerran kahviporukkaan, tai että päätä nyt oletko heitä - vai meitä vastaan ( eri asioita tuotiin tällöin julkistettavaksi. ) Tai haluatko liittyä kahvitiimiin joka kahvittelee xx-aikan vai sitten siihen toiseen aikaan...( yhdessä kun ei voinut kaikki sopuisasti olla sielläkään läsnä.)
        No, monesti join kahvini töiden lomassa ihan itsekseni työpöytäni äärellä, kun en oikein halunnut noin monimutkaisia asioita ratkaista, mutta ei se ehkä ollut maailman paras ratkaisu.


      • 290897890678

        Kunnan puolella on myös pomon ja työtekijän välisiä omia sopimuksia ,jotka ovat seuranneet vuosia muilta työntekijöiltä salassa.Mekin ihmettelemme eräänkin henkilön liukuvaa työaikaa ,vaikka se on meiltä muilta kielletty.Molemmat ovat tulleet pääkaupunkiseudulle muuten muualta ja vielä samalta paikkakunnalta,


      • Karenssi_uhkako
        eripaikoissa kirjoitti:

        Aivan, juuri tuo että liittymällä johonkin " kerhoon ", voi pärjätä.

        Itsellä kokemusta tälläisestä kun monet työpaikat kierrelleenä huomasin asian joka toistui.... eli alkupäivinä kysyttiin, että liitytkö nyt ylä-vai alakerran kahviporukkaan, tai että päätä nyt oletko heitä - vai meitä vastaan ( eri asioita tuotiin tällöin julkistettavaksi. ) Tai haluatko liittyä kahvitiimiin joka kahvittelee xx-aikan vai sitten siihen toiseen aikaan...( yhdessä kun ei voinut kaikki sopuisasti olla sielläkään läsnä.)
        No, monesti join kahvini töiden lomassa ihan itsekseni työpöytäni äärellä, kun en oikein halunnut noin monimutkaisia asioita ratkaista, mutta ei se ehkä ollut maailman paras ratkaisu.

        Te-keskuksesta lähettivät työtarjouksen minulle epäsopivaan paikkaan, eli on siis pakko hakea ettei tule karenssia.
        On tätä samaa sarjaa olevaa virastotouhua ja konnuuksia narsistien toimesta.
        Yksityisellä puolella onkin vähän itsenäisempi ja reilumpi meininki, vaan kukapa hyvää työpaikkaansa jättäisi, että sikäli turha odotella työtarjouksia tälläisiin paikkoihin Te-toimistosta.
        Ihan itsenäisesti olen hakenut kyllä pienyrityksiin, laittanut jopa avoimia hakemuksia paljon, joten ei tässä mitään Te-keskusta olisi tarvittu pakkohakemisineen näihin tälläisiin laitoksiin.


    • pere

      Kuulostaa ihan kuin omasta elämästäni puhuisit. Muista, että olet arvokas työntekijä juuri noiden ominaisuuksien takia. Se aiheuttaa tietyissä ihmisissä kateutta. Toivottavasti toivut vielä, itse en taida. Muita auttaaksemme kannattaa käydä kannattamassa kansalaisaloite.fi sivuilla aloitetta TYÖPAIKALLA TAPAHTUVAN EPÄASIALLISEN KOHTELUN LISÄÄMINEN LAKIIN, SYYTEOIKEUDEN VANHENEMISAIKOJEN PIDENTÄMINEN, ESIMIEHEN VELVOLLISUUKSIEN TARKENTAMINEN JA LISÄÄMINEN SEKÄ ALUEHALLINTOVIRASTON ROOLIN TARKISTAMINEN

    • Halpuutettu

      Kiitos teille:, samatarinataas, 1912, eripaikoissa ja pere, kun luin näitä kirjoituksia, niin alkoi itkettää.
      Huomasin, että olen aika lailla maahan poljettu työnantajan toimien johdosta.
      Toivon, että pärjään, ... ja kyllä minä pärjään.

      Aurinkoa teidän kaikkien elämään :)

    • semmoista

      Semmoista se..

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      362
      4399
    2. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      83
      1839
    3. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      65
      1580
    4. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      44
      1546
    5. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      29
      1380
    6. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      59
      1351
    7. Persut vajosivat pinnan alle

      Sosiaali- ja terveysministeri Kaisa Juuson (ps) tietämättömyys hallinnonalansa leikkauksista on pöyristyttänyt Suomen ka
      Maailman menoa
      205
      1345
    8. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      53
      1333
    9. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      28
      1225
    10. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      8
      1218
    Aihe