Äidin hautajaiset tulossa.

elämänkulkua

Olen ollut perheen kanssa tekemisissä muutaman kerran vuosien aikana. Vanhin sisko joka ei ole koskaan hyväksynyt elämänvalintaani ilmoitti hautajaispäivän mutta ei edes kysynyt tulenko hautajaisiin.

En mene hautajaisiin mutta vien kukat äidin haudalle hautajaisten jälkeen.

14

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Aika.On

      Mene hautajaisten siunaustilaisuuteen. Ota vaikka joku ystävä mukaasi.

      Toisaalta tärkeintähän on, että muistat kuollutta äitiäsi, vaikka sitten hautajaisten jälkeen, vaikkei kukaan saisikaan sitä tietää.

      Jos olisin sinä, ja minulla olisi läheinen ystävä, ottaisin ystävän mukaan menisin hänen seurassaan siunaustilaisuuteen.

      Mitä teetkin, otan osaa suruusi.

      • Hautajaisista_ei

        ketään ajaa pois sillä siellä saa jokainen olla olkoot muut mitä mieltä tahansa. Jos et mene saattamaan äitiäsi viimeiselle matkalle, niin kadut sitä loppuelämäsi.

        Älä välitä siitä siskostasi, sillä hän ei päätä kuka sinne tulee. Menet sinne vaan pää pystyssä äläkä välitä siskostasi.


    • Perjantai_

      "Vanhin sisko joka ei ole koskaan hyväksynyt elämänvalintaani ilmoitti hautajaispäivän mutta ei edes kysynyt tulenko hautajaisiin."
      Onhan tuo jo katsottava kutsuksi siunaustilaisuuteen - ei kai sinulle olisi ilmoitettu ko. tilaisuudesta, jos sinua ei sinne toivottaisi. Sinun valintasi taas on menetkö vai et - kunnioitatko äitisi muistoa osallistumalla hänen hautajaisiinsa.

    • elämänkulkua

      Hautajaisten jälkeen kun tulee perunkirjoitus niin eikö ne pyydä virkatodistuksen jossa näkyy lasten nimet ja myös minun nykyinen nimi?

      • Historiatiedot_löytyy

        Kyllä näkyy ja myös entinen nimi ja henkilötunnus jotta voidaan yhdistää vainajan lapseksi.


      • elämänkulkua

        Tilasin virkatodistuksen perunkirjoitusta varten ja toimitan perunkirjoituksen hoitajalle. En tiennyt että näkyy vanha nimi ja hetu


    • elämänkulkua

      Äidin sukuselvityksessä näkyy myös lasten nimet niin minun ei tarvitse erikseen lähettää virkatodistusta

      • kkljkjlk

        Tavallisesti perukirjoittaja tilaa sukuselvityksen lisäksi myös perillisten (yleensä lasten) virkatodistukset koska niistä näkee viimekädessä onko henkilö vielä elossa ja jos ei ole niin onko hänellä perillisiä.


    • elämänkulkua

      Miksiköhän vanhin sisko nyt äidin kuoleman jälkeen haluaa pitää yhteyttä? Mä en halua olla sen kanssa ollenkaan tekemisissä.

      • älä.torju

        Ota sisaresi vastaan ja uudista suhteenne.

        "Katso, kuinka hyvää ja suloista on, että veljekset sovussa asuvat!", sanotaan Jumalan Sanassakin sisaruussuhteista, psalmissa 133.


      • ghghghghgh

        Siskosiko on syyllinen kun korjautit sukupuolesi!?! Jos olet nyt tyytyväinen elämääsi, miksi et näytä/todista sitä!! Typerää kirjoitusta Sinulta, jos äitinne kuolema voi lähentää teitä nyt miksi et hyväksyisi. Sinun ajatusmaailmasi ei ole nyt oikein naisellista, tulee mieleen että uhmalla olet joskus korjaukseen lähtenyt!?!


      • elämänkulkua

        Ei todellakaan siskoni ole syyllinen että korjautin sukupuoleni ja olen tyytyväinen omaan elämänääni ja juuri sen takia en halua pitää yhteyttä kun kohdellaan huonosti.

        En usko että perheeni suhtautuminen minuun muuttuu parempaan suuntaan äidin kuoleman jälkeen.


    • herkeävihasta

      Minä kylä menisin, koska äitiäsi siellä haudataan ja saatetaan: ei mennä tapaamaan sukua. Ja kun suvussa sukset menevät ristiin, niin jostain se uusi on rakennettava. Siskoni teki puoleltaan aloitteen ilmoittamalla sinulle? Miksi et ole itse pitänyt yhteyttä omaan äitiisi niin kuin tämä siskosi. Hän sentään on ollut hänen kanssaan tekemisissä ja tiesi missä mennään. Ei kai sisarusten välirikko estä yhteyttä vanhempiin.
      Ja oman itsesi vuoksi, ei varmaan haittaisi jos alkaisi ne suhteet uudelleen lämmetä. Aika on kypsyttänyt teitä kaikkia ja voihan olla, että he ovat sinulle jo armollisempia.

    • elämänkulkua

      Tilasin virkatodistuksen perunkirjoitusta varten. Virkatodistuksessa ei mainintaa entisestä nimestä ja sotusta

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      62
      5992
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      24
      3774
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      232
      2076
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      26
      1830
    5. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      31
      1269
    6. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      95
      1256
    7. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      298
      1049
    8. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      54
      1000
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      76
      929
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      878
    Aihe