romanien vaatteet

ihmettelijäinen

Onko romaneilla muita vaatteita kuin päällä olevat? Missä vaatteissa romanit menevät häihin tai hautajaisiin? Niissä samoissako missä kulkevat arjet ja pyhät? Entä työssäkäyvät romanit? Tai kuntoilevat romanit? Missä vaatteissa romanit käy harrastuksissaan? Pesevätkö romanit vaatteitaan ikinä? Ja jos pesevät niin mitä on päällä silloin kun hameet ja mersutakit on kuivumassa? Vai vetääkö romanit märät vaatteet päälle suoraan pesukoneesta?

19

2759

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Mersutakki

      Mersutakki! Hauska kommentti.

      En ole koskaan nähnyt likaista Suomen romaania. Päinvastoin.

      Mutta kommentistasi tulee mieleen kaikkki lökäpöksyt suomalaiset jotka nuutuneiden vaatteiden kanssa viikko toisensa jälkeen verkkarihousut jalassa ja lippis päässä vetävät virsua pitkään ripaan sätkä hampaissa. Se on näky.

      • asdjklkldjklsdjKLADJ

        ROMAANI??
        Kuinka monta romaania olet lukenut?


    • työntekijä

      Eipä noilla romaneilla näytä olevan kuin yksi vaatekerta. Mutta mitäpä sitä vaatteita vaihtamaan kun elo on pelkkää lomaa ja työtä ei näe kuin painajaisissa. Kelpaisi sitä itsekkin kulkea rippipuvussa kesät talvet ellei tarvitsisi töissä käydä tai lenkkipolulla huhkia että pysyy kunnossa ja jaksaa tehdä työtä.

      • dljaKLLSJDLKdkljlks

        Ei tarvi mannen (Lue: Romani ei Romaani) edes heinäpellolla käydä. Itse olin todistamassa tapausta 80-luvulla. Manne haki töitä. Sanoi että hän on kova työmies. Päivän siinä tupakkitaukoineen nosteli heinää seipäälle. Sitten iltasella veti napaansa kattilallisen perunaa ja lihapullia. Sitten kävi nukkumaan. Aamulla kun olisi taas pitänyt pellolle lähteä, niin sitten tämä Manne sanoi: kyllä muuten sopisi, mutta kun kengäs raappeutuu sellä pellolla...


      • dasdjkldlkkldöjaklös

        Se oli ainoa kerta kun olen nähnyt Mannen työssä.. Ei se saanut kuin muutaman seipään heinää täyteen ja nekin oli perseestä ihan vajaita. Mutta kyllä ruoka maistui parin tunnin 'työrupeaman' jälkeen. Sitten vielä se varasti ennen lähtöään kartongin tupakkaa minun autosta. Ei ollut siihen aikaan, eikä kai vieläkään maaseudulla tapana lukita auton ovia yöksi.. saatikka sitten talon ovia...


      • SelkeäJohtopäätös
        dasdjkldlkkldöjaklös kirjoitti:

        Se oli ainoa kerta kun olen nähnyt Mannen työssä.. Ei se saanut kuin muutaman seipään heinää täyteen ja nekin oli perseestä ihan vajaita. Mutta kyllä ruoka maistui parin tunnin 'työrupeaman' jälkeen. Sitten vielä se varasti ennen lähtöään kartongin tupakkaa minun autosta. Ei ollut siihen aikaan, eikä kai vieläkään maaseudulla tapana lukita auton ovia yöksi.. saatikka sitten talon ovia...

        Tällä palstalla ei kukaan ole koskaan nähnyt romania töissä. Hmm..Johtuisikohan siitä ettei myöskään kirjoittajat itse ole aikaansa juurikaan työssä viettäneet.


    • Ylmet

      Vuosia sitten esitetyssä Kiban dokumentissa romanit nukkuivat vaatteet päällä.Naisilla oli rahtihameet ja miehillä pahvihousut.

      • nukkujaromani

        Miä piän hai sie vuateet piälä sänkysäkin etei kaavot niitä hai sie unisa vie.


      • kibansisar

        näin viisas voi olla volganmutkan julli,kiban käsikirjoittama tv-elokuva oli FIKTIOTA, jos ymmärrät mitä se tarkoittaa.


      • Anonyymi
        kibansisar kirjoitti:

        näin viisas voi olla volganmutkan julli,kiban käsikirjoittama tv-elokuva oli FIKTIOTA, jos ymmärrät mitä se tarkoittaa.

        Niin juuri jäsikirjoitus oli fiktioo, mutta ei ole sinun eikä minun vika jos Mongoolian aroilta Suomeen rantautuneet ja Saamelaisten kotimaan vallottaneet Mongolian jälkeläiset jotka itseään Suomalaisiksi kutsuvat vaikka eivät sitä edes ole, niin ei ole sinun eikä minun vika jos he eivät tiedä mitä tarkoittaa fiktio


    • 314

      Olen kuullut että romanit ovat ihan alasti vaatteitten alla?

      • olenjärkyttynyt

        Ei voi olla totta! Mikään muu kansa ei kyl ilkeis alasti olla vaatteittensa alla.


    • garderoobi

      Löytyykö mustalaisten kaapista eri vaatteet arkeen ja juhlaan? Lenkkipolulle ja sienimetsään? Työhön ja vapaa-aikaan? Uimahalliin ja laskettelurinteeseen? Eipä taida olla kaapissa kuin ikuisen vapun huumoriasu!

      • Anonyymi

        No ompa kysymyksiä


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No ompa kysymyksiä

        Osa kysyy, koska eivät tiedä. Ainoa tieto naisten pukeutumisesta on valinta hameen ja muiden vaatteiden välillä mikä tehdään nuorena.


    • tietämätön

      Mitkä ovat pahvihousut?

      • pahvihousukyästi

        romanimiesten ainoat housut.


    • Anonyymi

      Ootteko tyhmiä työ
      mustalaiset käy töis siin mis muutki uskokaa ny ja pestään vaatteet ja ei tosiaa oo ainoat vaatteet mitä meil on kyl meil löytyy toisiaki vaate kertoja olkaaha jullit hiljaa ja uimahallissa ollaan ihan uimapuku päällä jos pakko käyvä

      • Anonyymi

        Siis tottakai pesevät, mutta kysyjä tarkoittaakin onko teillä ns kotivaatteita sekä asuja eri tilaisuuksiin. Kuitenkin romanikulttuuri on suht tuntematon monelle


    Ketjusta on poistettu 22 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      54
      5289
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      23
      3417
    3. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      28
      1562
    4. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      191
      1449
    5. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      76
      1066
    6. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      24
      978
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      49
      887
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      259
      826
    9. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      778
    10. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      71
      769
    Aihe