Vapaus Jumalan lapsena

LightningStar

Eräs hyvä ystäväni kirjoitti kauniisti tälle aamua siitä, kuinka meillä tulisi olla vapaus sanoa sanoja mitä sydämellämme on ja tehdä hyviä tekoja.
Tämä oli nyt vapaasti muotoiltu kirjoitus aiheesta.

Aloin miettimään aihetta, vapaus olla ja saada ilmaista itseään.

Sitovatko ihmiset oman valtansa alle, oman tahtonsa alle toinen toisiaan? Pyrkivätkö siihen, että rakkaus saisi vaikuttaa ja tehdä työtänsä, saattaa mielenmuutokseen? Vai onko seurakunnissa sidottuja ihmisiä, jotka suorittavat asioita toinen toiselle ihmiselle?

Vapaus Kristuksessa Jeesuksessa, saa lähteen virtaamaan... toisen ihmisen sitomaksi/kahlitsemaksi jäänyt, ei ole vapaa ja lähde ei pulppua tällöin vuolaasti, vaan miettii mitä uskaltaa ja voi sanoa ja tehdä, jottei tulisi joku toinen ihminen ja sanoisi kaikkien sanojen ja tekojen olleen väärin.

Sydämemme tulisi olla avoin ja vilpitön Jumalan edessä. Tämä on tietenkin vilpittömyyttä myös toinen toistemme keskuudessa... sydämemme ei syytä, kun tiedämme olevamme ja pysyvämme rakkaudessa.

23

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • LightningStar

      Koen Jumalan lapsena olevani hyväksytty ja rakastettu. Jokaisen uskovan tulisi kokea olevansa hyväksytty ja rakastettu. Tämän hyväksynnän ja rakkauden, jonka osaksemme olemme saaneet vastaanottaa Jeesukseen uskovina ja Jumalan lapsina, tulisi tulla ilmi suhteessamme lähimmäisiimme.

      Jumala loi ihmisen omaksi kuvakseen.
      Kuvastaa suhteessa lähimmäisiin, Jumalan luonnetta.
      Jeesus Kristus, Sana.
      Hänen sanansa ja tekonsa, kuvastavat Jumalan eli Isän luonnetta.
      Jeesus on Jumalan lähettämä Sana.
      Uskovina olemme Jeesuksen lähettämiä.

      • vaiei

        "Jokaisen uskovan tulisi kokea olevansa hyväksytty ja rakastettu"

        Koskeeko tämä myös homoseksuaaleja uskovia?


      • totta.kai
        vaiei kirjoitti:

        "Jokaisen uskovan tulisi kokea olevansa hyväksytty ja rakastettu"

        Koskeeko tämä myös homoseksuaaleja uskovia?

        Koskee jos homo ei homostele vaan hillitsee himonsa. Samalla tavalla kuin alkoholistin tulee olla raitis.


    • pipoasilmiltä

      Oletko ihan todella noin pöljä kuin tekstisi antaa ymmärtää!

      Mitä Jeesus sanoi sille naiselle, kokeile muistatko ja yritä suhteuttaa se tuohon homojuttuusi, kokeile edes.

      • vaiei

        En musita mitä sanoi. Kerro.


      • Kivikylä
        vaiei kirjoitti:

        En musita mitä sanoi. Kerro.

        Onko musittaminen jotakin kivittämiseen liittyvää?


    • Voivoi

      LS, jos ihminen ja uskovakin ottaa vapauksia, niitä seuraa AINA VASTUU !

      Ei ole olemassa vapautta ilman vastuuta siis !

      Jos sinulla on oikeus ja vapaus sanoa kaikki mitä sydämessäsi liikkuu, niin sinulla on silloin myös VASTUU sanoistasi ja niiden seuraamuksista !

      Ja Uskovankin sydämessä on yhä paljon huonoa ja kelvotonta !

      Matt. 15:19 Sillä sydämestä lähtevät pahat ajatukset, murhat, aviorikokset, haureudet, varkaudet, väärät todistukset, jumalanpilkkaamiset.

      Mark. 7:21 Sillä sisästä, ihmisten sydämestä, lähtevät pahat ajatukset, haureudet, varkaudet, murhat...

      Kannattaa siis miettiä, mitä vapauksia ottaa ja mikä vastuu niistä seuraa, kun puhuu mitä haluaa ja mitä se sydän halajaa ???

      • Voivoi

        Lissän vielä seuraavan Sananpaikan, jotta tuo vastuu sanoista ei olisi minun sanojeni varassa:

        Matt. 12:36 Mutta minä sanon teille: jokaisesta turhasta sanasta, minkä ihmiset puhuvat, pitää heidän tekemän tili tuomiopäivänä.
        37 Sillä sanoistasi sinut julistetaan vanhurskaaksi, ja sanoistasi sinut tuomitaan syylliseksi."


      • LightningStar

        Vastuusta ja sanoista.

        Uskotko ylipäänsä Sanan muuttavaan voimaan?

        Muistatko miksi Jeesus sanoi asian? Fariseukset opettivat perinnäissäännöistä, kuten... pesemättömät kädet saastuttaisivat ihmisen... ja Jeesus toi tiettäväksi, ettei se saastuta, vaan se mikä on sydämessä.

        Jeesus kun saa muuttaa sydämentilan, rakkaus alkaa ohjata toimintaa. Muutos on todellinen.

        Muistutan myös itseäsi vastuusta.


      • Voivoi
        LightningStar kirjoitti:

        Vastuusta ja sanoista.

        Uskotko ylipäänsä Sanan muuttavaan voimaan?

        Muistatko miksi Jeesus sanoi asian? Fariseukset opettivat perinnäissäännöistä, kuten... pesemättömät kädet saastuttaisivat ihmisen... ja Jeesus toi tiettäväksi, ettei se saastuta, vaan se mikä on sydämessä.

        Jeesus kun saa muuttaa sydämentilan, rakkaus alkaa ohjata toimintaa. Muutos on todellinen.

        Muistutan myös itseäsi vastuusta.

        Sinäkö olet jo niin puhdas, että sydämestäsi ei löydy mitään huonoa ja väärää ?

        Sinustako on JO tullut niin täydellinen, että et toimi väärin ketään kohtaan ?

        Luuletko, että en tiedä omaa vastuutani, ja että en ymmärrä vastuuta sanoistani ?

        Siis olen siinäkin asiassa jo Herralta opetusta ihan käytännön tasolla saanut, jopa niinkin, että tietämällä tiedän, että mitään en voi salata Herralta, se on täysin mahdotonta !

        Jopa niinkin, että olen itse sokea, ja joudun luottamaan vain siihen, että Herra yksin tietää ja näkee ja tuntee minut läpikotaisin !

        Minä en enää elä harhassa, jossa luulisin olevani jotenkin hyvä ja kelvollinen ja kykenemätön toimimaan väärin !

        Moni nuori Uskovakin luulee paljon rakastavansa, mutta vasta kun Herra kunnolla riisuu ja paljastaa uskovan alastomuuden ja kyvyttömyyden edes rakastaa, vasta silloin Totuus vihdoin itsestä paljastuu, eikä ole enää turhia luuloja ja kuvitelmia omasta rakkaudellisuudestaan !


      • LightningStar

        Toistan:
        "Jeesus kun saa muuttaa sydämentilan, rakkaus alkaa ohjata toimintaa. Muutos on todellinen."

        Uskotko, että JEESUS saa aikaan muutoksen?


      • Voivoi
        LightningStar kirjoitti:

        Toistan:
        "Jeesus kun saa muuttaa sydämentilan, rakkaus alkaa ohjata toimintaa. Muutos on todellinen."

        Uskotko, että JEESUS saa aikaan muutoksen?

        Minä uskon, mutta silti me uskomme eri tavoin !

        Sinä selvästi uskot omaan inhimillisen rakkauteen, joka on monella uudestisyntyneellä, jossa kaikkia rakastetaan, mutta se rakkaus ei ole vielä Jumalan Rakkaus !

        Siis Jumalan Rakkaus perustuu aina Totuuteen !!!

        Siis se inhimillinen rakkaus on irti yhä Totuudesta, ja sen kautta uskovakin sallii ja siunaa paljon väärää toimintaa ja syntiä, ja kuitenkin Jumala ei toimi niin !!!

        Jumalan Rakkaus tulee vasta sitten, kun Uskova on käynyt kovan riisumisen läpi ja kun hän on vapautunut siitä inhimillisestä väärästä rakkaudesta, joka siis ei perustu Totuuteen !

        Siis Uskovalle koittaa toivon mukaan aika totaalisen riisumisen, ja vasta kun Uskova on täysin riisuttu, voi Herra hänet pukea !

        Moni nuori ja kasvamaton Uskova ei vielä ymmärrä Jumalan Rakkautta oikein, sillä sitä Rakkautta Jumala ei koskaan irroita Totuudesta tosin kuin ihmiset !


      • LightningStar

        Sana eli Jeesus on totuus. Sanan tulee alkaa vaikuttamaan sisimmässä.
        Tämä tapahtuu vastaanottamalla ja uskomalla Sana. Syömällä Sanaa.
        Muutoksen vaikuttaa rakkaus, joka on totuudesta.


      • Voivoi
        LightningStar kirjoitti:

        Sana eli Jeesus on totuus. Sanan tulee alkaa vaikuttamaan sisimmässä.
        Tämä tapahtuu vastaanottamalla ja uskomalla Sana. Syömällä Sanaa.
        Muutoksen vaikuttaa rakkaus, joka on totuudesta.

        Ok LS, yritän selittää asian "kuvan" kautta !

        Siis Jumala ensin vahvistaa lastaan niin Rakkaudella ja Tiedolla, ja kun lapsi on valmis eli riittävästi vahvistunut Rakkaudessa , on aika kasvatuksen ja kurituksen ja riisumisen !

        Tästä Uskovan Tiestä on siis "kuvana" Job ja Jobin kirja !

        Job siis oli uskova, ja Jumala sanoi hänestä, että Job pyrkii hyvään ja oikeaan, mutta sitten alkoi riisuminen, eli Jobilta vietiin ihan kaikki, mitään ei jäänyt, tämä on nisunjyvän kuoleman Tie !

        Siinä kohtaa tyhjänä ja riisuttuna kaikesta Job siis sanoo lopulta näin :

        Job 42:5 Korvakuulolta vain olin sinusta kuullut, mutta nyt on silmäni sinut nähnyt.

        Lopulta kun Job oli aivan tyhjä, pystyi Jumala siunaamaan häntä kaksin verroin !

        Mutta tuo " Korvakuulolta vain olin sinusta kuullut, mutta nyt on silmäni sinut nähnyt. " siis kertoo sen, että vasta sitten kaiken jälkeen Job tunsi Jumalan kunnolla, vaikka jo aiemmin Jumala todisti Jobin Jumalaa pelkääväksi ja sitten Jumala nuhteli Jobin ystäviä vääristä sanoista ja todistuksista, toisin kuin Jobia josta Jumala sanoi, että hän puhui oikein Jumalasta jo ennen kuin Job siis oli valmistunut ja ymmärsi syvemmin itse !

        Tästä minä puhun ja olen kirjoittanut, "korvakuulolta kuullut" aiemmin, mutta riisumisen ja kasvatuksen ja kurituksen jälkeen siis, "olen nähnyt" !

        Ihan eri taso Jumalan ja Hänen Rakkautensa tuntemisessa ja se kasvatus siis vääjäämättä muuttaa ja opettaa ja puhdistaa, eli se kärsimys on se "tuli" siitä kun sanotaan:

        Matt. 3:11 Minä kastan teidät vedellä parannukseen, mutta se, joka minun jäljessäni tulee, on minua väkevämpi, jonka kenkiäkään minä en ole kelvollinen kantamaan; hän kastaa teidät Pyhällä Hengellä ja TULELLA.

        Mark. 9:49 Sillä jokainen ihminen on tulella suolattava, ja jokainen uhri on suolalla suolattava.


      • Voivoi

        Siis se Uskova, joka on tullut kuritetuksi ja tulella eli kärsimyksillä kastetuksi tietää kokemuksesta sen, että Jumalan Rakkaus ei ole jotain löperöä huttua, vaan se on Totinen Rakkaus joka perustuu Totuuteen eikä se ole puolueellinen kenenkään hyväksi !

        Silloin vasta siis on nähnyt Jumalan ja Hänen todellisen Rakkautensa lujuuden ja totisuuden, se on väkevää, eikä se salli väärää eikä väärää toimintaa Uskovassakaan !

        Siis Jumalaa ja ja Hänen Totuudellista Rakkauttaan ei tunne eikä tiedä, ennen kuin sen on kokenut itse omakohtaisesti, kuten Job koki !


    • LightningStar

      Ihmisillä on tarve olla hyväksytty ja rakastettu.
      Rikkonainen ja rikottu ihminen kaipaa hyväksyntää ja rakkautta.

      Joku ehkä etsii täydellistä seurakuntayhteyttä, löytämättä sitä lähimmäistensä keskuudesta...joku kaipaa äidin ja isän hyväksyntää lapsuudesta vanhuuteen...
      joku toinen ehkä pyrkii saavuttamaan ulkoisin statuksin hyväksynnän toisten ja samalla itsensä silmissä.

      Vääränlaisissa toimintamalleissa, ihminen pyrkii aina ostamaan hyväksyntää ja rakkautta, kuitekaan löytämättä sitä.

      Jumalan rakkaus on se mitä ihminen todellisesti kaipaa osakseen ja mitä ihminen etsii.

      Kun Jeesus puhuu lampuista joita ei tule laittaa vakan alle. Niin näen, että uskovina meidän tulisi ilmentää Jumalan rakkautta toinen toiselle lähimmäiselle... sitä rakkautta, jonka osaksemme olemme saaneet... jotta ne, jotka etsivät, voisivat löytää... ja ne, jotka ovat jo löytäneet, voisivat iloita kanssamme vapaina Jumalan lapsina.

      • Voivoi

        Siinä olen kanssasi samaa mieltä, että kukaan muu kuin Jumala, ei voi täyttää ihmisen sisäistä ja suurta rakkauden kaipuuta !

        Vain Jumala kykenee Rakastamaan oikein ja Totuudessa ja Armossa !

        Mutta kun kirjoitat lampuista, niin siinä ei niinkään puhuta Armosta ja Rakkaudesta vaan pikemmin siitä Totuus puolesta !

        Joh. 3:19 Mutta tämä on tuomio, että valkeus on tullut maailmaan, ja ihmiset rakastivat pimeyttä enemmän kuin valkeutta; sillä heidän tekonsa olivat pahat.
        20 Sillä jokainen, joka pahaa tekee, vihaa valkeutta eikä tule valkeuteen, ettei hänen tekojansa nuhdeltaisi.
        21 Mutta joka totuuden tekee, se tulee valkeuteen, että hänen tekonsa tulisivat julki, sillä ne ovat Jumalassa tehdyt."

        Fil. 2:15 että olisitte moitteettomat ja puhtaat, olisitte tahrattomat Jumalan lapset kieron ja nurjan sukukunnan keskellä, joiden joukossa te loistatte niinkuin tähdet maailmassa,

        11 Älköönkä teillä olko mitään osallisuutta pimeyden hedelmättömiin tekoihin, vaan päinvastoin nuhdelkaakin niistä.
        12 Sillä häpeällistä on jo sanoakin, mitä he salassa tekevät;
        13 mutta tämä kaikki tulee ilmi, kun valkeus sen paljastaa, sillä kaikki, mikä tulee ilmi, on valkeutta.

        Valkeus siis PALJASTAA pahaa ja väärää, se ei peittele, kuten moni uskovakin luulee valkeuden vain peittelevän hyväksyvästi Uskovankin pahat teot !

        Joten näkemyksemme eroavat tässä kohtaa LS melkoisesti !


      • LightningStar

        Totuus ilman armoa?
        Rakkaudettomuus ei näe armoa.

        Rakkaudessa, jolla myös toinen toisemme kohtaamme, tulee olla kaikki hyvät hengenhedelmät läsnä.


      • Voivoi
        LightningStar kirjoitti:

        Totuus ilman armoa?
        Rakkaudettomuus ei näe armoa.

        Rakkaudessa, jolla myös toinen toisemme kohtaamme, tulee olla kaikki hyvät hengenhedelmät läsnä.

        Älä viitsi heittääntyä hölmöksi !

        Olen selvästi monessa kohtaa kirjoittanut:

        Joh. 1:17 Sillä laki on annettu Mooseksen kautta; armo ja totuus on tullut Jeesuksen Kristuksen kautta.

        Siis Pyhä Henkikin näyttää Synnin Vanhurskauden ja Tuomion, mutta sinä näemmä haluat pudottaa Totuuden pois kaiken aikaa, ja lepertelet vain höttö rakkautta, jota siis Jumalan Rakkaus ei ole, vaan se on Luja ja Väkevä ja sen pohjana on aina Totuus !

        Joh. 16:8 Ja kun hän tulee, niin hän näyttää maailmalle todeksi synnin ja vanhurskauden ja tuomion:

        Siis Pyhä Henki evankeliumissa näyttää nuo kaikki asiat, eli se paljastaa ihmisen syntisyyden ja kertoo sen Jeesuksen sovitustyön, ja jos ihminen valitsee väärin, on tuomio edessä !

        Mutta nykyään siis julistetaan paljon jotain muuta, eli toista "evankeliumia", jossa Totuutta ei sanota, ja syntiä ei sanota synniksi ja parannusta ei julisteta, vaan "uskon tuleva" saa muka jatkaa samaan vanhaan malliin !

        Tämä asia näkyy hyvin esim. Seinäjonen helluntaiseurakunnan toiminnassa, eli ei olla irtaannuttu maailmasta vaan maailma ja sen touhut on tuotu sisälle seurakuntaan !

        Nykyisissä herätysliikkeissä on paljon tätä touhua nykyään, mutta en sano toki että kaikkialla, siis eroja on suuriakin !

        Siis "kuvana" on se, että kun Israelin kansa lähti Egyptistä, niin jo alku vaiheessa osa halusi palata takaisin tai ei edes lähteä merta ylittämään, eli tuon "kuvan" mukaan ei ollut siis todellista halua edes irrottautua maailmasta ja sen menosta !

        Tähän toimintaan siis olennaisena kuuluu tuo höttö rakkaus, eli rakastetaan /hyväksytään sen kaiken sallivuuden kautta syntiä ja väärää toimintaa !

        Kun siis Totuus jätetään pois, vääristyy koko toiminta, eikä Jumalan Rakkaus ole koskaan siis ilman Totuutta, sitä ei voi irroittaa Rakkaudesta !!!


      • Voivoi

        Nousi vielä mieleeni seuraava Sanan paikka tuosta väärästä vapaudesta :

        1. Piet. 2:16 niinkuin vapaat, ei niinkuin ne, joilla vapaus on pahuuden verhona, vaan niinkuin Jumalan palvelijat.

        Tuo kohta kertoo hyvin sen, missä laajalti uskovaksi itseään nimittävien joukoissa nyky Suomessa mennään, eli: Vapaus on pahuuden verhona !

        Hyvin kuvaava lause mielestäni !


      • LightningStar

        Sana parantaa totuutensa kautta.... ja kun on saanut eheytyä sen rakkauden kautta, joka on totuudesta... saattaa kohdata toiset totuuden ja armon kautta.

        Armon kohdannut, osaa olla armollinen myös muille.

        Se ei tarkoita sitä, ettäkö hyväksyisi vääriä tekoja, jotka ovat rakkaudettomuuden aikaansaamaa. Rikkoontunut ihminen jakaa vääryyttä, eikä näe, että... vääryys on rikkomista toinen toista lähimmäistä kohtaan. Rakkaudettomuus sokeudessaan, ei pyri kohtaamaan toista lähimmäistä.

        Kun tietää ja on saanut nähdä... mistä itsekin on saanut tulla parannetuksi, silloin on helpompi kohdata ja nähdä ne muut ihmiset, jotka ovat ehkä siinä tilanteessa, jossa itse ennen Jumalan tuntemista oli.

        Sana kun saa alkaa parantamaan ja tekemään työtä sisimmässä, se näyttää asioita, niitä asioita... syitä ja taustoja, miksi ja mikä aiheutti rikkoontumisen... ja kun Sanan kasvu näyttää asioita, tulee myös anteeksianto itseä ja muita kohtaan.


    • LightningStar

      Vapaus Jumalan lapsena on sitä, että saa olla todella vapaa... ne asiat miksi oli rikki, eivät sido enää ihmistä... vaan ihminen vapautuu ja tulee parannetuksi.

    • Voivoi

      Näitä kirjoituksiasi lukiessani LS, nousi mieleeni seuraavat Sanankohdat:

      1. Kor. 3:2
      1 Niinpä, veljet, minun ei käynyt puhuminen teille niinkuin hengellisille, vaan niinkuin lihallisille, niinkuin pienille lapsille Kristuksessa.
      2 Maitoa minä juotin teille, en antanut ruokaa, sillä sitä ette silloin sietäneet, ettekä vielä nytkään siedä;

      Hepr. 5:12 Sillä te, joiden olisi jo aika olla opettajia, olette taas sen tarpeessa, että teille opetetaan Jumalan sanojen ensimmäisiä alkeita; te olette tulleet maitoa tarvitseviksi, ei vahvaa ruokaa.
      13 Sillä jokainen, joka vielä nauttii maitoa, on kokematon vanhurskauden sanassa, sillä hän on lapsi;
      14 mutta vahva ruoka on täysi-ikäisiä varten, niitä varten, joiden aistit tottumuksesta ovat harjaantuneet erottamaan hyvän pahasta.

      Eli näkemykseni vain vahvistuu vahvistumistaan, siis täysi-ikäinen kykenee ottamaan jo vahvempaakin Sanaa vastaan, kun on siihen itse jo tottunut omassa Uskon elämässään, mutta se joka yhä tarvitsee maitoa, ei vielä ole vahvistunut riittävästi kyetäkseen syömään vahvempaa ruokaa, vaan päinvastoin kuin pieni lapsikin, hän kieltäytyy systemaattisesti vahvasta ruuasta !

      Paavali kuitenkin nuhteli tuossa tästä asiasta, eli pitäisi jo kyetä, mutta ei, ikävä kyllä ! :(

      Toki itse mietin niin, että Suomessa eivät "paimenet" ja "vanhimmat" edes kannusta Hengelliseen kasvuun, vaan lapset jätetään lapsiksi, mutta kuinka siis sellainen "vanhempi" voi johdattaa uskovaa lasta aikuisuuteen, jos sitä ei itsekään ole saavuttanut vielä ???

      Se on sula mahdottomuus !

      Mutta Suomessa siis on keskitytty vain evankeliointiin, vaikka ensin olisi niistä lapsista tullut kasvattaa aikuisia, ja sitten vasta Herran aikataulussa johdattaa tehtäviinsä, johon Herra on ehtinyt kasvattaa ja kouluttaa !

      Siis Seurakunnalla on kaksi perus tehtävää, joista toinen on laiminlyöty pahasti toisen kustannuksella !

      Joten voiko kasvamattomia nyky uskovia syyttää siitä, että heidän "vanhempansa" eivät ole heitä kasvattaneet aikuisuuteen ???

      Osin varmaan voi, eihän Paavali muuten olisi nuhdellut, mutta pitkälti näen syyn olevan ymmärtämättömien "vanhempien" !

      Harvalla uskovalla on riittävää Raamatun tuntemusta, ja siksi ontuu koko vaellus !

      Raamatun tuntemus Suomessa on hyvin pinnallista ja heikkoa, ja se kertoo sen kasvamattomuuden syyn, eli pelkkää maitoa on juotu, muu ei ole maistunut !

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Miksi suomalaisia vainajia säilytetään kylmäkonteissa ulkona? Näin kuolleita kohdellaan Suomessa

      Suomesta ei löydy enää tilaa kuolleille. Tänä päivänä vainajia säilytetään ympäri maata ulkona kylmäkonteissa. Kontit
      Maailman menoa
      256
      2442
    2. Olen ärtynyt koska

      minulla on tunteita sinua kohtaan. Tunteita joita en voi ilmaista. Kaipaan kaikkea sinussa. Siksi olen välillä hankala.
      Ikävä
      73
      1836
    3. Hallitus korottaa yleisen arvonlisäveron 25,5 prosenttiin

      Yleisen arvonlisäveron kiristäminen 1,5 prosenttiyksiköllä on hallituksen järein toimi kehysriihessä. Se voi tuoda valti
      Perussuomalaiset
      336
      1568
    4. Suomalaiset marjat loppuvat

      Suomalaiset marjat mätänevät metsään, koska ulkomaalaiset, lähinnä thaimaalaiset poimijat ovat huolehtineet suomalaisten
      Maailman menoa
      175
      1539
    5. Näytit nainen sanoinkuvaamattoman ihanalta

      En voi unohtaa sinua. Pohdin nyt sinua.
      Ikävä
      41
      1085
    6. Ihastuksesi persoonalliset piirteet ulkonäössä?

      Onko jotain massasta poikkeavaa? Uskallatko paljastaa? Aloitan; todella kauniit kädet ja sirot sormet miehellä.
      Tunteet
      89
      985
    7. SDP:n kannatus edelleen kovassa nousussa, ps ja kokoomus putoavat

      SDP on noussut Helsingin Sanomien tuoreessa kannatuskyselyssä kokoomuksen ohi Suomen suosituimmaksi puolueeksi. SDP:n ka
      Maailman menoa
      180
      811
    8. Oho! Niko Saarinen saa melko persoonattomaan kotiinsa luksus faceliftin - Katso ennen-jälkeen kuvat!

      Niko Saarinen ja aika näyttävä face lift! Palkitun radiojuontajan koti sai aivan uutta lämpöä ja hehkua tv-ohjelmassa.
      Suomalaiset julkkikset
      5
      805
    9. Riikka Purra rosvosi eläkeläiset!

      1900 euron eläkkeestä rosvottiin 350 euroa. Kohtuullista vai? Perussuomalaisia ei enää ole olemassa meille eläkeläisille
      Maailman menoa
      216
      773
    10. Ettet vaan pety niin

      Varoitan etukäteen kaiken kokemamme jälkeen että en tule laittamaan viestiä enää (ensin) enkä lähestymään (ensin) enää.
      Ikävä
      50
      730
    Aihe