Tasa-arvoisen avioliittolain kumoaminen

BatGirl94

Kansalaisaloite.fi sivulla kerätään allekirjoituksia kansalaisaloitteeseen, joka pyrkii kumoamaan viime talvena laaditun lakialoitteen tasa-arvoisesta avioliittolaista ennen kuin se kerkeää tulla edes voimaan. Aloite on kerännyt jo pelottavan paljon ääniä (yli 11 000!) ja jos sama tahti jatkuu, se menee kevyesti eduskuntaan asti. Tällöin eduskunta äänestää uudestaan tasa-arvoisesta avioliittolaista. Sunnuntain vaaleissa valitaan uudet kansanedustajat, jotka ratkaisevat tämänkin lakialoitteen kohtalon, jos ja kun se sinne asti etenee. Joten, jos yhtään välität saadaanko me seksuaalivähemmistöt mennä naimisiin haluammamme ihmisen kanssa, vai jatketaanko pelkällä rekisteröinnillä, ÄÄNESTÄ SUNNUNTAINA PUOLUETTA JA EHDOKASTA JOKA TUKEE TASA-ARVOISTA AVIOLIITTOLAKIA, sillä asia ei ole vielä loppuun käsitelty!

30

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Vaikkei aloite menisikään läpi, on tärkeää äänestää teokratiaa vastaan.
      Kaikkialla krisseli p a s k a on vastustamassa ja rapauttamassa ihmisoikeuksia. On tärkeää ajaa nämä ihmiset pois eduskunnasta ja siihen syvään koloon, mihin valo ei paista ja minne ne kuuluvat.

    • kylläjaaei

      Toljakkeet eli persut taitavat olla paremminkin asialla, eikä krisset.

    • Tsirppale

      Joo, äänestäkää ihmiset! Esim. vihreät ja vasemmisto varmasti tasa-arvon puolella ja muitakin on! Ei mennä enää taaksepäin ajassa, siellä Suomi on viihtynyt tarpeeksi pitkään!

    • foreveralone1

      En oikein usko ,että allekirjoituksia olisi paljon kerännyt sitä. Ei se onnistuisi. Suomessa onkin yli puolet suomalaisia suvaitsevaisia ja kannattajia kuin vastustajia vähemmän. On SDP muutamalla löytyy tasa-arvon puolella siksi äänestin SDP naisen. En mitään äänestänyt KD ja kokoomusta. Perussuomalaiseen epävarma ,mutta en kutenkin äänestä. Uudenmaan ehdokkat pitäisi tarkkaa ketä äänestää. Sitä ville niinistö, silvia modig, jani toivola ja muuta vastaava. Päivi räsänen on itsepäinen. Suomalaiset ei osaa sanoa kantaa tasa-arvon takia ehkä 5%.

      • Raaka-Reiska

        Sonta-aukon Samoilijoille tiedoksi!
        Asiasta ei ole suoritettu virallista kansanäänestystä !!!!


    • Takapakkia

      Pahoin pelkään että vasta- alioite onnistuu . Tulossa niin kova konservatiivienemmistö eduskuntaan . Mediassa ja politiikassa jylläävät nyt lahkolaisliikkeet .

    • Slater

      Voitte nukkua yönne rauhassa, ei lakia enää kukaan ota pois. Räsänen ja Soini voi olla sitä mieltä, että laki kumotaan, mutta ei kukaan muu siihen lähde. Ja tuo kansalaisaloite ei mene eduskunnan äänestykseen asti.

      • pykälämom

        Viimeistään perustuslakivaliokunta puuttuu sen absurdeihin perusteluihin.


      • pykälämom kirjoitti:

        Viimeistään perustuslakivaliokunta puuttuu sen absurdeihin perusteluihin.

        Tämä menee pelleilyksi ja kansalaisaloitejärjestelmän väärinkäytökseksi, sillä läpimennessään se johtaa vain uuteen Tahdon-aloitteeseen, joka läpimennessään johtaa taas vasta-aloitteeseen jne.
        Jori Eskolin taisi sanoa, ettei demokratia Suomessa ole pelkästään mätä, vaan se on kuollut.
        Pohjoisen lestadiolaiset koko ajan lykkää uusia äänestäjiä maailmaan ja niiden uskonnossa sallitaan vain kahden puolueen äänestäminen.
        Siitä huolimatta, jatkuvasti tulee hyviä uutisia. Viimeisempänä luin, että transihmisten kidutus Suomessa lakkaa. Sori Päivi Räsänen ja Stubbido, sen tekivät virkamiehet, kun poliitikot olivat kyvyttömiä.


      • colaptes kirjoitti:

        Tämä menee pelleilyksi ja kansalaisaloitejärjestelmän väärinkäytökseksi, sillä läpimennessään se johtaa vain uuteen Tahdon-aloitteeseen, joka läpimennessään johtaa taas vasta-aloitteeseen jne.
        Jori Eskolin taisi sanoa, ettei demokratia Suomessa ole pelkästään mätä, vaan se on kuollut.
        Pohjoisen lestadiolaiset koko ajan lykkää uusia äänestäjiä maailmaan ja niiden uskonnossa sallitaan vain kahden puolueen äänestäminen.
        Siitä huolimatta, jatkuvasti tulee hyviä uutisia. Viimeisempänä luin, että transihmisten kidutus Suomessa lakkaa. Sori Päivi Räsänen ja Stubbido, sen tekivät virkamiehet, kun poliitikot olivat kyvyttömiä.

        Enkä mä jaksa uskoa, että Niinistö enää allekirjoittaisi toiseen suuntaan olevaa.


      • Mies, joka toivottaa "Jumalan siunausta" uudenvuodenpuheessaan?
        Kaliforniahan on flipannut edestakaisin. Ensin tuli avioliittolaki, sitten pääasiassa mormonirahoituksella se kumottiin. Sitten se haastettiin juridisin perustein ja nyt siellä on avioliittolaki uudestaan. Herättää kysymyksen, kuka tota äänekästä fundispoppoota rahoittaa.


    • äänestäjäx

      Juuri tämä aihe on aiheuttanut itselle pulmia ketä tai mitä äänestää.olen kuunnellut keskustan kantaa asiaan ja siellä ollaan sitä mieltä että saavutettuja etuuksia, niihin ei voi enää jälkikäteen puuttua, eli mikä on voimassa pysyykin voimassa. Olisin muuten äänestänyt persuja mutta tämä tas. Arvo kysymys kuitenkin tekee mahdottomaksi äänestää heitä, onhan sielläkin seksuaalivähemmistöjen asiaa ajavia ihmisiä mukana. Joten oma valinta on keskusta.

    • Asmena

      Aika helvetin tyhmä pitää olla jos persuja tai kristillisiä äänestää.

      • näinonnäinon

        tai kepulaisia.


      • Tai stubbidon sekoomusta.


      • colaptes kirjoitti:

        Tai stubbidon sekoomusta.

        On siellä Jaana Pekonen joka on esimerkiksi translain uudistamisen puolella ja oli uuden avioliittolain puolella.


    • äänestäjäx

      Tai vihreitä tahi vasemmistoo.

      • VatutVaaleista

        Parempi siis jättää äänestämättä :)


    • Nyt on kyllä sellainen eduskunta, että kammottaa oikeasti.

      Mä sanoin yhdelle mamulle, että 1980-luvulla teininä mä olin koko kaupungin ainoo pervo ja mua potkittiin päähän kotona ja koulussa, jossa mua vihasivat sekä opettajat että oppilaat. Kukaan ei ollut mun puolellani eikä Setalla ollut mitään toimintaa mulle. Ainoo, mikä mua näin jälkikäteen kaduttaa tossa ajassa on se, etten mä pistänyt hanttiin kunnolla. Pahin, mitä ne lopulta pystyi tekemään, oli pistää mut psykiatriselle osastolle, josta mut lähetettiin aika nopeesti pois.

      • osasyy

        Ehkä osasyy on sun noin muuten hankalassa luonteessa ja jo valmiiksi kaikenlaista auktoriteettia vastustavassa negatiivisessa asenteessa eikä pelkästään seksuaalisuudessa.

        Kirjoitat muutenkin hyvin avoimesti ja omilla kasvoillasi nettiin, todennäköisesti myös tunnekuohuissa asioita. Moni kumppania hakeva tai mahdollinen työnantaja ei varmaan pitäisi siitä, vaikka asiat eivät liittyisi mitenkään seksuaalisuuteen.

        Kyllä nykypäivänäkin on syrjintää esim. työpaikoilla ja työnhaussa. Kyllä 80-luvullakin varmasti pk-seudullakin hakattiin varsinkin miespuoleisia ihmisiä. Kyllä 90-luvun loppupuolellakin meinasi tulla turpiin jos halasi tai suuteli samaa sukupuolta olevaa julkisella paikalla pk-seudulla (itselläni ainakin näin).


      • osasyy kirjoitti:

        Ehkä osasyy on sun noin muuten hankalassa luonteessa ja jo valmiiksi kaikenlaista auktoriteettia vastustavassa negatiivisessa asenteessa eikä pelkästään seksuaalisuudessa.

        Kirjoitat muutenkin hyvin avoimesti ja omilla kasvoillasi nettiin, todennäköisesti myös tunnekuohuissa asioita. Moni kumppania hakeva tai mahdollinen työnantaja ei varmaan pitäisi siitä, vaikka asiat eivät liittyisi mitenkään seksuaalisuuteen.

        Kyllä nykypäivänäkin on syrjintää esim. työpaikoilla ja työnhaussa. Kyllä 80-luvullakin varmasti pk-seudullakin hakattiin varsinkin miespuoleisia ihmisiä. Kyllä 90-luvun loppupuolellakin meinasi tulla turpiin jos halasi tai suuteli samaa sukupuolta olevaa julkisella paikalla pk-seudulla (itselläni ainakin näin).

        Minun on ollut pakko ruveta hankalaksi ja v i t t u m a i s e k s i, muuten mut olis liiskattu katuun aikoja sitten, mut se on vain rooli. Sä et ole nähnyt, minkälainen minä olen, kun riisutaan vaatteet ja roolit pois. Tai no, olen minä sen sanonutkin, olen hyvin hellä ja rakastava kumppani. Rakastan vähän liikaakin, ehkä se tulee siitä, kun tää maailma on kohdellut mua niin tylysti.

        Mut outattiin jo kauan ennen kuin mulle itselleni oli selvää mun seksuaalinen identiteettini ja niinpä mulla ei oo ikinä ollut sitä valintaa, haluanko mä oikeasti olla ulkona kaapista vaiko en. Nyt kun minä kerta olen ulkona, niin mun pitää sitten yrittää luovia parhaan kykyni mukaan. Mä olen menettänyt paljon elämässäni sen takia, että olen ollut ulkona, muun muassa suhteet minun sukuuni, mutta kuten sanottu, se ei ole ollut mun valintani.


      • aitonainenolen

        Paljon elämää nähneenä ja monet vastoinkäymiset elettynä, niin silti ei mun oo tarvinnu ruveta hankalaksi, eikä veemäiseksi kellekään, eikä millekään. Oon ollut aina oma itseni, roolien esittäminen kuuluu näyttelijöille. Maailma on valintoja täynnä.


      • elätätäpäiväänyt
        aitonainenolen kirjoitti:

        Paljon elämää nähneenä ja monet vastoinkäymiset elettynä, niin silti ei mun oo tarvinnu ruveta hankalaksi, eikä veemäiseksi kellekään, eikä millekään. Oon ollut aina oma itseni, roolien esittäminen kuuluu näyttelijöille. Maailma on valintoja täynnä.

        Juuri näin. Se, että on paljon kokenut vastoinkäymisiä ei tarkoita eikä edes oikeuta itseään käyttäytymään mahdollisimman hankalasti tai veemäisesti. Helpommin vastoinkäymisistä pääsee yli kun ei katkeroidu, haudo kostoa lopun elämää eikä kosta kokemaansa veemäisyydellä. Se mitä oli ennen oli tosiaan ennen, nyt on nyt. Ei tarvitse turhaan menneeseen tuijottaa. Roolien esittäminen tekee elämästä hyvin hankalaa ja kostautuu vaan itselle.

        Se, että Colaptes sua on outattu joskus menneisyydessä ei tarkoita sitä, että sun pitää se jotenkin kostaa veemäisyydellä ja pitämällä jotain naamaria itselläsi. Yritä unohtaa ne ajat ja ala elämään tätä päivää. Riisu pois turhat roolit, ole oma itsesi, jätä näytteleminen niille näyttelijöille. Vahvuus tulee siitä kun uskaltaa olla oma itsensä eikä vedä mitään rooleja. Monella on menneisyydessä vaikka mitä epämukavaa ja satuttavaa, et varmasti ole ainut eikä ne silti heittäydy mahdollisimman hankalaksi. Tärkeintä on kuitenkin, että osaisit elää tätä päivää etkä katkeroidu ikuisiksi ajoiksi. Yritä aloittaa vaikka puhtaalta pöydältä uusi elämä ilman mitään outtaamisia. Jos joku sua kohtelee kaltoin, se ei kuulu eikä ansaitse kuulua sun elämään. Nyt olet aikuinen ja sulla on kaikki valta ja tahto valita sun oma lähipiiri ja elämä.

        Eikä kukaan muutenkaan halua seurakseen sellaista, joka on mahdollisimman veemäinen tai esittää jatkuvasti jotain roolia.Teet vaan sillä käytöksellä karhunpalveluksen itsellesi. Miten kuvittelet löytäväsi seuraa jos yrität olla mahdollisimman hankala ja veemäinen?


      • Mä en osaa olla oikealla tavalla jämäkkä, vaan mulla iskee pelko, jopa kauhu ihmisten kanssa ja ne helposti tulkitsevat sen aggressioksi, etenkin kun minä olen todella pitkä ja iso. Minulla kyllä sydän jäätyy, kun mut outataan, koska mä ajattelen, ettei minua kohdata sellaisena kuin mikä minä olen. Mä olen paljon enemmän kuin mitkään leimat. Aivan kuin Filippoksen evankeliumi sanoo "kaikki nimet ovat harhaanjohtavia". Mulle iskee paniikki ja mä hengitän pussiin. Sitten mä mietin, aiheutanko mä kognitiivisen dissonanssin sille, joka on ollut minuun kohdistuvan outtauksen kohdehenkilö kertomalla hänelle, kuinka tässä maassa minua on kohdeltu ja miks mä reagoin asiaan aina paniikilla. Suurin osa tämänkään palstan lukijoista ei tiedä sitä painajaista, kun ihmisarvo lähestyy nollaa ja toivottavasti ette tule sellaista koskaan kokemaankaan.

        Mä olen oikesti vähän avuton ja hakattu pelokkaaksi. Joskus mietin sitä, että se nainen, joka mua rakastaa, joutuu näkemään sen, mitä minä pelkään ja levitänkö minä silloin pelkoani. Oli miten oli, minä oikeasti olen ihan pehmo. Tunnen vain oloni turvalliseksi esittämällä gangsterin morsianta. Olen myynyt itseäni halvalla, koska ajattelen, että jos mä esitän jotain vaatimuksia, niin mut lempataan pihalle parisuhteesta ja joudun kohtaamaan yksin tämän pelottavan maailman. Mä olen käynyt pelottavissa paikoissa kuten Venäjällä, USA:ssa, Meksikossa ja Perussa ajatellen, että siedätän itseni pelolle, mutta pelottaa ihmiset ja uudet tilanteet aina. Aivan erityisesti Amazonas oli kauhean pelottava. Sielläkään en pelännyt ötöjä, no, kyllä mä tappajamehiläisiä pelkäsin, vaan ihmisiä. Kun sitten sairastuin, mikä on enemmän kuin todennäköistä siellä, niin pelkäsin, että musta tuli riippakivi koko porukalle. Todellisuudessa moni muukin sairasteli.

        No, tuohon seuranhakuun, mä en valehtele hempukoilleni. En minä ole valehdellut mun ex-hempukoillenikaan. Viimeistään lakanoiden välissä niille selviää, etten minä ole mikään kovis.


    • Raitsikallaaurooraan

      80 -luvulla ? ei seksuaalisesta suuntautumisesta joutunut mihinkään . mutta jos oli sitten oikeesti jotain vaikeuksia ?

      • Kyllä joutui, oli ihan v i t u n ahdasmielistä Pohjois-Savossa.


      • raitsikallaaurooraan

        okei . mutta nyt on nyt ja sä voit tutustua ja rakastua kehen vaan .


    • uskisten.vihaa
    • ihanat.kristityt
    • Hyväolla

      Eipä ole ollut vaikea olla oma itseni ikinä . En myöskään ole "seksuaali" enkä pyöri piireissä . Olen kaunis nainen joka rakastaa ketä haluaa .

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      27
      1878
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      23
      1818
    3. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      118
      1799
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      70
      1577
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      60
      1432
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      20
      1246
    7. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      37
      1153
    8. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      38
      1132
    9. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      11
      1128
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      10
      1127
    Aihe