Mies menee vain yhden lapsen kanssa

Kiksikooo

Miehellä esiteini-ikäinen tytär ja eskarissa oleva poika ja meillä yhteinen vauva. Mies viettää suht usein kahdenkeskistä laatuaikaa vanhimman tytön kanssa, mikä on tietty tosi kiva juttu heidän suhteelleen. Pojan kanssa hän ei koe vielä tarpeelliseksi kahdenkeskistä aikaa tehdä ikäsyistä. Nyt on vähän alkanut häiritsemään, kun hän ottaisi tytön mielellään mukaan myös silloin kun meillä olisi mahdollisuus viettää aikaa kahden. Muut, pienemmät lapset voisivat jäädä hänen mielestään hoitoon. Onko tämä vallan normaalia ja olen itse outo vai mitä kelailette?

Itse olen vähän sillä mielellä, että jos lapsia lähtee mukaan, kaikki lapset tietty tulevat - vaikka hommaa ehkä olisikin enemmän. Jos taas vanhemmat vietyää laatuaikaa, se taas tapahtuu ilman lapsia sen kerran kun se on mahdollista hoidon puolesta. Olenko itsekäs kun en halua jättää vauvaa hoitoon tällaisen puoliperhereissun takia? En vaan näe mitään syytä miksi kaikkia ei oteta mukaan.

Olenko nyt vaan pikkumainen ja muissakin perheissä tehdään näin vai nou?

4

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ihkatotta

      Kerro sille miehelle että pienemmät lapset tarvitsevat isäänsä yhtälailla.Isompikin tytär tarvitsee mutta aika pitää jakaa.Ikäsyy on ihan ontuva vastaus-LAPSET eivät ala viettää laatuaikaa isän kanssa jos tämä on etäinen varhaislapsuuden ajan....Ja etä tarvitsette yhteistä aikaa miehesi kanssa. Ei lapsia aleta kasvattaa ja rakastaa vasta kun ovat kasvaneet-se on myöhäistä silloin.

      • Näinmeillä

        Juuri niin. Lapsien kanssa täytyy olla tasapuolinen. Minun mieheni on edellisessä liitossaan tottunut ottamaan tyttärensä suosikikseen. Poika taas on ollut äidin poika. Minusta asetelma ei ole terve. Nytkin hän suosii tyttären lasta ja piti tämän kuvaa pöydällään, mutta ei pojan lasten kuvia. Minä jouduin oikein huomauttamaan asiasta pojan tullessa kylään perheineen. Hän ei edes ymmärrä olevansa epäoikeudenmukainen. Tytär käyttäytyy epämiellyttävän omistavasti isäänsä kohtaan, vaikka on jo kolmekymppinen. Isänsä hän kietonut täydellisesti pikkusormensa ympärille ja pyytää koko ajan rahaa, matkoja ja luksustavaroita itselleen, vaikka isä elää vaatimatonta elämää.
        Isät ovat helposti tyttäriensä talutusnuorassa. Olen nähnyt sitä useasti. Näköjään miehille täytyy vääntää rautalangasta, että lapsille täytyy olla tasapuolinen. Minusta itsestäni tuntui, varmaan lapsuuden kodin peruja, että luonnollisempaa on, kun tytöt ovat enemmän äidin kanssa ja pojat isän kanssa. Silloin ei synny niin helposti sitä omimista ja mustasukkaisuutta vaikka elämässä vanhemmille tulisikin uudet puolisot. Omassa ensimmäisessä perheessäni pojat tekivät miesten juttuja isänsä kanssa ja minä taas tyttöjen juttuja tyttöjen kanssa. Eronkin he ottivat aikuismaisesti, eivätkä ole hylkineet uusia puolisoitamme. Lapset muodostivat keskenään lasten joukon ja me ex-mieheni kanssa parin. On luonnotonta, jos joku lapsista muodostaa parin vanhempansa kanssa. Ero meillä tuli onneksi vasta lasten ollessa jo aikuisia ja he ovat kertoneet, että ovat kiitollisia täydellisestä lapsuudestaan. Meille molemmille kaikki lapsemme ovat olleet yhtä rakkaita. Kaikki äidin ja isin pupuset. Yhä vielä.


    • erilaisiatapojja

      Lasten kanssa on tärkeä viettää myös kahdenkeskistä aikaa. Lapselle tekee hyvää saada väliin "jakamatonta" huomiota vanhemmalta. Itse pyrin viettämään aika ajoin kahden keskistä aikaa lapsieni kanssa, lapseni tosin ovat jo vanhempia ja viihtyvät paljon kavereillaan ja omissa menoissaan. Tuota aikaa lasten kanssa tosin täytyy viettää jo silloin kun lapset ovat pienempiä ja toki aikaa tulee viettää myös niin, että kaikki lapset ovat läsnä.

    • Tasapuolisuutta

      Eskari-ikäinen lapsi on jo sen ikäinen, että tarkkailee ympäristöään tarkkakatseisesti ja huomaa epätasa-arvoisuuden vaikka ei sitä ääneen sanoisikaan. Jokainen lapsi tarvitsee tasapuolisuuden nimessä huomiota vanhemmiltaan.
      Vanhempien oma aika on heidän kahdenkeskistä. Todennäköisesti hyvin harvoin tapahtuvaa kuitenkin. Se taas voi olla lasten oma juttu, että ovat joukolla esim. isovanhempien hemmoteltavana.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      243
      3789
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      27
      2284
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      2111
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      90
      2015
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      92
      1685
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      24
      1391
    7. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      8
      1301
    8. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      36
      1287
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1227
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1218
    Aihe