Miksi kaverit tekee näin?

Ulkopuolinentaas

Epäilin että minun kaverit puhuvat minusta selkäni takana. Epäilykset osoittautui oikeiksi, koska yksi kavereista mainitsi asiasta minulle. Eräs toinenkin kaveri, jota pidän kaikista läheisempänä ystävänä on joskus kertonut minulle, että he aina juoruilevat keskenään kaikista. Luulin aluksi, että se on vain sellaista pientä puhetta, hyväksyttävää. Mutta nyt tuntuu että he puhuvat minusta liikaa. Kaverini, jota pidän kaikista läheisempänä on mennyt kertomaan toisille kavereilleni minun yksityisasioita. Olen sanonut, että hän ei saa kertoa niitä eteenpäin mutta kuitenkin teki niin. Eräs toinenkin asia paljastui. Kaikista läheisin kaverini oli juoninut selkäni takana muiden kavereideni kanssa minuun liittyviä asioita. En halua paljastaa tähän nyt ihan tarkasti mitä kaverit ovat puhuneet/tehneet, mutta kuitenkin, sana ei kulje meidän välillä. Muut kaverit puhuvat minulle sen minulle läheisemmän ihmisen kautta ja tämä läheisempi ihminen saattaa muuttaa asioita tai ei välttämättä edes muuta, vaikea sanoa kun en todellakaan tiedä, koska minun on vaikea luottaa heihin enää. Läheisin kaverini puhuu sitä, mutta se toinen kaveri puhuu sitten ihan toista. En tiedä valehteleeko joku, puhuuko kaikki totta? Olen kavereilleni toitottanut sitä, että heidän pitää puhua minulle suoraan. Nytkin yksi niistä kavereista oli puhunut minun läheiselle ystävälleni pahaa asiaa minusta ja tämä läheinen kaveri kertoi sen minulle (en siis tiedä onko se totta) mutta se pahaa puhunut kaveri on ollut minulle todella kiltti ja ystävällinen niin minun on kamalan vaikea uskoa että olisi edes sanonut niin, mitä minun läheinen kaveri kertoi. Anteeksi tämä avautumiseni, mutta pääasia on se, että minua mietityttää, miksi kaverit puhuvat selän takana ja vaikenevat asioista, kun nimenomaan pitäisi olla rehellinen eikä salata asioita. Tuntuu pahalta, kun saa kuulla mielipiteitä itsestään joltakin muulta ja vielä sellaiselta ihmiseltä jolla on tapana valehdella. Minusta on tullut vainoharhainen nykyisin. Tuntuu etten enää voi luottaa kehenkään. Ja sen haastavaa kun ahdistaa koko ajan koska tuntuu että he kaikki vihaavat minua. Minua on käsketty katkaista välit näihin kavereihin, mutta en ole sitä tehnyt. Kaverit ovat minulle rakkaita, koska nämä ovat ainoat kaverit tällä hetkellä. Välillä kaverit ovat minulle kilttejä ja mukavia. En haluaisi heittää sitä kaikkea hukkaan.
Onko teillä ollut sellaista, että kaverit puhuvat keskenään ja jättävät sinut ns. ulkopuolelle? Puhuvatko kaverit kenties pahaa selän takana? Miten tilanteesta voi selvitä? Onko kaverisuhteet katkenneet?

2

1836

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 8989898

      Olen vanhempi nainen ja nuoruudessani minusta puhuttiin kaikenlaista pahaa. Myös kaverini osallistuivat siihen. Ratkaisin asian niin, että hankin kokonaan uusia kavereita ja uusia tuttava- ja harrastuspiirejä, jolloin en ollut niin riippuvainen näistä entisistä kavereista. Se oli tosi hyvä ratkaisu, koska sain sitä kautta paljon itseluottamusta ja nämä entisetkin kaverit (parhaat niistä) säilyivät kavereina.

      Kavereista juoruaminen on minusta ihan normaalia. Kaikista muistakin puhutaan, mutta on vaikeaa, jos on vain yksi kaveripiiri. Kannustan sinua siis etsimään uusia kavereita ja kaveripiirejä. Sitten kun menet opiskelemaan ja elämä muuttuu, niin se tapahtuu luonnostaakin, Hyvää jatkoa sinulle! Jos tuntuu vaikealta niin mene vaikka koulukuraattorille tai psykologille puhumaan asiasta. Älä jää yksin miettimään.

    • Toivotaanniin

      Kiitos kun kirjoitit :) Niin, minun varmaankin pitää jostain etsiä muitakin kavereita. Se vain on melko hankalaa. Mutta kai joku uusi harrastus saattaisi tuoda lisää iloa ja samanhenkisiä ihmisiä ympärille.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      201
      3338
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      24
      2161
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      2071
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      90
      1935
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      70
      1598
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      24
      1361
    7. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      8
      1251
    8. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      36
      1247
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1207
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1198
    Aihe