Mikä on eläinmaailman ihmeellisin asia?

muurahainen_puurahainen2

Mikä on teidän mielestänne eläinkunnassa ihmeellisin asia? Musta se on se kun muurahainen voi kantaa itsensä verran tavaraa!!!!???!!!

24

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • valas-vedessä

      Muurahaisen kehoon ei kohdistu kovin suurta vetovoiman kiihtyvyyttä, jos se kantaa itsensä painoista taakkaa, toisin on ihmisen kokoisen eliön suhteen. Hyvin suuri eläin ei pysty edes kantamaan omaa painoaan, jollei ole vedessä.

      Tälläinen vertailu on suosittua, mutta ei sillä ole fysiikan kanssa paljon tekemistä.

      • muurahainen_puurahainen2

        Joo kyllä mä ne yhtälöt tiedän, mutta on se silti aika ihmeellistä. Toi nyt oli vain enemmänkin sellainen esimerkki, että mitä ihmeellisyyksiä sitä onkaan.


      • kjhkjh

        Maan vetovoiman kiihtyvyys ei riipu kohteen massasta. Se on melko tarkkaan 9,81 m/s^2


    • Nimbuss

      Miten käärmeellä voi olla terävät myrkkyhampaat, jota se osaa käyttää oikein? Ihmeellistä, jos Paholainen on voinut evoluution myötä luoda sellaisen, josta on mainintoja Raamatussakin.

    • kumpi_lähempänä

      Evoluutioteorian mukaan ihmisillä ja apinoilla on ollut yhteinen esi-isä? Ja ihmeellisintä on se, että toisessa kehityshaarassa (ihminen jota pidetään eläinlajina) on nostanut toisen kehityshaaran (apina) eläimen jumalaksi?
      Näinhän se on, mm. hindulaisilla on apinajumala Hanuman.
      Näinkö se "evoluutiotiede" yhtyy uskontofilosofiaan? Jotkin eläinlajit nousee "älykkään" ihmisen mukaan jumalaksi?
      Tämän oivalluksenko Darwin keksi vuosituhansia myöhemmin? Hinduthan olivat sen esittäneet jo vuosituhansia aikaisemmin. Darwin taisi vain kopioida hindufilosofiaa ja puki sen vain tieteelliseen asuun jotta länsimaiset ihmisetkin voisivat hyväksyä ajatuksen apinan jumaluudesta (yhteisenä esi-isänä evoluution sukupuussa ihmisille ja apinoille)
      Loiko tämä yhteinen esi-isä ihmisyyden? Mistä se löysi "sopivan" naaraan tähän?

      Syntyikö tälle esivanhempiemme ensimmäiselle parille kahdenlaisia biologisia jälkeläisiä? Siis "puoli-ihmisiä" ja "puoliapinoita" jatkamaan molempia kehityshaaroja itsenäisesti?
      Kummat sukupuolet ovat lähempänä "apinamaisuutta", urokset vai naaraat? Vai onko tämäkin vain sitä katsojan silmissä olevaa?

      • outo-väite

        Sekoitat tieteen ja uskonnollisen uskomuksen. Jutussasi ei ole juurikaan järkeä.


    • huonoa_evoluutiota

      Tosi ihmeellistä on se, että eläinlajina ihminen pitää jumalanaan toista eläinlajia eli apinaa. (apinajumala Hanuman).
      Miksi evoluutio toimii tälläisellä hörhöjä tuottavalla tavalla. Eikö se "luonnon valinta" poistakaan evoluutiopuusta uskoa jumaliin? MIksi se evoluutio ei tuota ateistista ajattelua? Miksi se "luonnon valinnan" prosessi ei poista huonoja ominaisuuksia?
      Miksi se evoluutio tuottaa jatkuvasti Jumalaan uskovia? Kyllä älykäs ihminen aina tuntee oman todellisen alkuperänsä.

      • gtju

        Menehän takaisin tuonne uskontopalstalle. Siellä on sinun kotisi.


      • kova_kohtaloni
        gtju kirjoitti:

        Menehän takaisin tuonne uskontopalstalle. Siellä on sinun kotisi.

        Hyvä vihje, mutta kun se "luonnon valinta" antoi minulle tämän evoluutiopalstan. Mitäs minä sille voi kun luonnon valinta teki temput ennen minua omaa henkilökohtaista valintaa. Tämä on kohtaloni siksi kirjoittelen tälle palstalle.
        Syyttäkää sitä "luonnon valinnan" prosessia. Mitäs minä sille voin kun se luonnon valinta johdatti minut "kretuksi".


      • palstakin-sekaisin
        kova_kohtaloni kirjoitti:

        Hyvä vihje, mutta kun se "luonnon valinta" antoi minulle tämän evoluutiopalstan. Mitäs minä sille voi kun luonnon valinta teki temput ennen minua omaa henkilökohtaista valintaa. Tämä on kohtaloni siksi kirjoittelen tälle palstalle.
        Syyttäkää sitä "luonnon valinnan" prosessia. Mitäs minä sille voin kun se luonnon valinta johdatti minut "kretuksi".

        Tämä on biologiapalsta, ei evoluutiopalsta. Olet lapsi parka aivan hukassa.


    • jaanibaani

      Ihmeellistä on se, että länsi-afrikkkölnalaisilla uroksilla ja naarailla on juuri niin iso sisäänmenoliitin ja vastaanotinliitn hendrix-kiraralle, että se sopii niille just sopivasti, kun taas minulle minimiehelle se liitin on liian pieni paitsi että keski-euroopassa esim kölnin pasha-klubilla jossa mika hägginen taspasi naaraan joka on alan isoin klubi ylimmästä kerroksenta löyttyy seiska kerroksesta transu-uroksia löytyy mustaa p*rsettä että juuri ja juuri saa valkosen miedon makuisen mahlan tulemaan ulos 200-300 € sessio

    • TerveHenkinen

      Ihmeellistä on se että Söpöliini Henna Virkkunen menee pian Jyväskylän Kirittäjille pesäpalloon katsomaan ah että on tosi komian näköinen naaras pyppy ja johon ollaan kaikki ihastuneita...

    • Laaja-xx

      Chupacabra on ihmeellinen. Tämä verta imevä koiraeläin tavattiin ensimmäisen kerran v.1995, paikka oli Puerto Rico. Sen jälkeen sitä on tavattu mm. Meksikossa, Teksasissa ja Floridassa. Onko kyseessä todellinen eläin vai huijaus?

      • ei_ihme

        Tiettävästi villikoirat, ketut ja sudet syövät pyytämäänsä liharavintoa eli ne syövät saalinsa lihan verineensä. Mikä tässä on ihmeellistä? Myös kissaeläimet syövät liharavintoa jossa mukana on saaliseläinten veri.
        Nuoleminen on nestemäisen ravinnon yksi syömistapa.


      • Chupacabra on tiettävästi poliittinen eläin. Ilmestyy vaalien lähettyvillä. Niin jossain kerrottiin.


    • TapparaYes

      Olin kerran Australiassa. Siellä lännessä lähellä Perthin kaupunkia oli koalakarhuja. Yksi oli nimeltään Henry. Se osasi maata selällään puussa. Ihmeellistä oli se, että se oli niin SÖPÖ! Minulle tuli hellyttävyysvietti. Tämä ei ole mikään evoluution vietti. Kuka muka voi todistaa, että ihmiselle on voinut syntyä tuollainen vietti, ettei halua tappaa ja syödä tuollaista ihastuttavaa elikkoa? Kyllä Luoja on ihmeellinen!

      • No_vaikka_Ilves

        ...ja taas Raamattu esti tappamisen. Onneksi se on keksitty, muuten uskovaiset tappaisivat kaiken elollisen maapallolta.


      • Eikös ihmiset kumminkin tee kebabia söpöistä lammaksenpoikasista?


    • GöstaN

      Minusta ihmeellisintä on alkeellisintenkin eläiten perimämuisti. Pienet linnunaivot tuntevat tähtitaivaan jo syntyessään. Suuren valliriutan korallit älyävät siementää yhtäaikaa marraskuun täydenkuun yönä.
      Ihmisellä ei tunnu olevan mitään perimämuistia, kaikki on opeteltava alusta. Tai sitten emme sitä huomaa. Seksuaalinen aktiivisuus taitaa olla ainoa omasta tahdosta riippumaton ominaisuus ihmisessä. No - sillähänkin jo pääsee eteenpäin!

      • biob

        Suurinpiirtein ainut järkevä vastaus koko keskustelussa.


      • kirjaskorpioni

        Ihmisellä on sama perimämuisti kuin muillakin laumaeläimillä: laumaan pääsee helposti vain kohdun kautta, muut yrittäjät torjutaan.


    • hbdlesbian

      Miten koirat voivat haistaa muutaman molekyylin?

      • HawkStephensfink

        Niillä on muutama reseptori.


      • J00peli
        HawkStephensfink kirjoitti:

        Niillä on muutama reseptori.

        Klassista. Bravo!
        hajosin täysin:D:D:D


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      26
      1831
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      22
      1749
    3. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      108
      1662
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      69
      1541
    5. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      72
      1528
    6. Pelastakaa Lapset: Netti ei ole turvallinen paikka lapsille - Erätauko-tilaisuus to 25.4.2024

      Netti ei ole turvallinen paikka lapsille, mutta mitä asialle voi vanhempana tehdä? Torstaina 25.4.2024 keskustellaan ne
      Suomi24 Blogi ★
      23
      1426
    7. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      58
      1405
    8. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      19
      1222
    9. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      65
      1150
    10. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      36
      1145
    Aihe