OLETKO suomalaisten perhearvojen kannattaja

PERUSARVOT2015

Eduskunta on päätynyt kannattamaan tasa-arvoista avioliittolakia äänin 105–92.

Vasemmistoliitosta kaikki äänestivät lain muutoksen puolesta.

Sdp:ssä tasa-arvoista avioliittolakia vastusti vain kaksi kansanedustajaa: Kari Rajamäki ja Harry Wallin. Lisäksi Raimo Piirainen ja Merja Mäkisalo-Ropponen jäivät pois äänestyksestä.

Perussuomalaiset taas vastustivat lakimuutosta. Vain yksi, Arja Juvonen, äänesti muutoksen puolesta.

Keskusta oli myös liki yhtenä rintamana sukupuolineutraalia avioliittolakia vastaan. Keskustasta lakia kannatti vain kuusi kansanedustajaa: Paula Lehtomäki, Mikko Alatalo, Kimmo Tiilikainen, Antti Kaikkonen, Tuomo Puumala ja Annika Saarikko.

Kaikki kristillisdemokraatit vastustivat avioliittolain muuttamista.

Kokoomuksessa oli enemmän muutoksen kannattajia kuin vastustajia. Kokoomuksessa kantaansa pantanneet Ilkka Kanerva, Pertti Salolainen, Marjo Matikainen-Kallström ja Sanna Lauslahti olivat kaikki tasa-arvoisen avioliittolain kannalla.

Rkp oli vahvasti tasa-arvoisen avioliittolain puolesta, vain Lars-Erik Gästgivars oli lakimuutoksen vastustaja.

http://www.iltasanomat.fi/kotimaa/art-1288785773626.html

7

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • KylläOlen

      Olen.

      • häpeä

        Hyi helevetti mitä tänne postaat!!!!


    • free-witch

      Todella alkukantaista heimoajattelua, naurettavaa kerrassaan. Aloittajan arvot eivät ole "suomalaisia arvoja", vaan vain hänen oma ahdasmielinen käsityksensä. Suurin osa ihmisistä on kasvanut ulos tuosta Jos-et-tunnusta-juuri-samoja-arvoja-kuin-me-et-kuulu-meihin- ajattelusta.
      Maailma on huimasti monisyisempi kuin aloittajan kaltaisten päähän mahtuu, eikä enää moneen vuosisataan (jos ikinä) ole voinut määritellä kansalaisuutta tai vastaavaa mielipiteiden perusteella. Avatkaahan mielenne.

    • sinna135

      Minä kannatan lapsille tarjottavaa rakastavaa ja turvallista lapsuutta ja jos samansukupuolinen pariskunta voi sen tarjota, se sopii täydellisesti.

      On naurettavaa ulista, että lapsi tarvitsee välttämättömästi molemmat vanhemmat, mutta ohittaa sitten realismin, mitä tuollaisissakin perheissä tapahtuu: väkivaltaa, alkoholismia, avioeroja... Tietenkään tämä ei päde kaikkiin, mutta miehen ja naisen liitto on nykyään niin heppoista, että noin puolet liitoista päätyy eroon ja lapset ovat siinä täysin puolilta toiselle nakeltavina rukkasina. Lapsi tarvitsee rakkautta ja turvaa eikä se ole sukupuolisidonnainen asia.

      Äidin ja isän sijaan minä kannatan, että lapsella on vanhemmat joihin hän pystyy luottamaan ja jotka rakastavat ja pitävät tämän turvassa. Pidän todennäköisempänä, että samansukupuoliset pariskunnat pystyvät tätä paljon tarjoamaan, sillä he ovat joutuneet käymään läpi niin paljon vastoinkäymisiä elämissään että ne ovat varmasti vahvistaneet kykyään suoriutua arjesta. Jos he ovat paiskineet niin kovasti töitä saadakseen lapsen, he varmasti antavat ja tekevät kaikkensa pitääkseen tästä huolen. He eivät pidä lasta jonain päivänselvänä asiana kuten monet isät ja äidit nykyään, joka voidaan vain jättää kun ei enää kiinnosta. Samansukupuoliset pariskunnat ovat varmasti paljon motivoituneempia kasvattamaan lapsen kuin monet nykyiset pariskunnat.

      • Oma kokemukseni, ja mitä olen tuttavista saanut tietää, ja mitä olen saanut lukea, niin ei heteroliitto ole mikään onnen tae, ja siinä juuri lapset jäävät monesti kärsivän osaan. Jos haluaa puolustaa "perhearvoja", niin se on jo laajempi käsitys kuin isä, äiti, ja pari lasta. Se voi olla mitä muuta tahansa. Jopa kahdessa perheessä pyörimistä.


    • Hyvä_me

      Kyllä olen! Nykylainsäädännön mukaiset suomalaiset perhearvot ovat sellaiset, joita voin kunnioittaa. Edellisen sukupolven lainsäädäntö oli pahasti vanhentunut ja antoi suomalaisista arvoista ikävän, suppean ja rajoittuneen kuvan.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      27
      1858
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      23
      1798
    3. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      117
      1761
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      70
      1567
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      60
      1432
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      20
      1246
    7. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      37
      1153
    8. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      10
      1127
    9. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      11
      1118
    10. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      36
      1102
    Aihe