Pyöräilytys

Kilometrit

Minkälaisia lenkkejä teette pyörällä? Vauhti (jolkuttelu, juoksu..) ja kilometrit? Tuolla toisessa ketjussa tulee vaan neuvoja itse pyöräilemiseen, kukaan ei kerro kilometrejä, vaikka kysyy. Jännä. Sitten voi tietysti vähän eritellä onko pystykorva vai ajokoira.

3

117

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Pyöräillen

      Kunnon mukaan. Täyden kunnon omaavilla viileällä kelillä 20km lenkkejä joskus 30km vaan matalan tason koirilla 5-10km. Katso kelin ja koiran mukaan miten jaksaa jos alkaa liikaa jättää niin seis takasin palaten. Vettä mukana ihmeessä sekä tasainen ravi koko matkan. Laukka rasittaa eniten niveliä ja ottaa voimille siksi sitä vain lyhyesti.

      • Kilometrit

        Testasin, ilmeisesti koira on siis noiden mittareitten mukaan kovakuntoinen. Mutta miten koiran saa ravaamaan jos se tahtoo vain laukata? Ja onko laukka tosiaan kuinka haitallista? Eihän koirat metsälläkään ravaa vaan vetää täysiä. Asvaltin huonouden toki ymmärrän.


    • koiran_kanssa

      Minulla oli sheltti. Pyöräiltiin sellanen 6-10 km, itse lähinnä pari kertaa polkasin polkimia, koira siis "hölkkäsi" / käveli reippaasti ("raviaskeleita" muttei kuitenkaan siis ravannut). Joskus päästin irti metsäautotiellä, jolloin koira sai siis edetä omassa tahdissaan, mutta energiaa näytti olevan siinä määrin, että välillä otin pyörällä spurtin joten koira juoksi. Ei kiitovauhtia, mutta kuitenkin juoksi. Tuntui tykkäävän pyöräilylenkeistä. Talven jälkeen ei ihan äkkiseltään voinut aloittaa noita nopeita ja pitkiä lenkkejä, vaan mentiin joku yksi kilometri ja ihan kävelyvauhdilla, siitä sitten treenaamalla päästiin taas kuntoon. :)

      Isompi koira lienee jaksaa pitempiä lenkkejä, koska sillä on pitemmät askeleet = etenee yhdellä askeleella enemmän kuin pieni koira. :D

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      1679
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      20
      1554
    3. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      69
      1444
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      54
      1425
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      50
      1343
    6. Pelastakaa Lapset: Netti ei ole turvallinen paikka lapsille - Erätauko-tilaisuus to 25.4.2024

      Netti ei ole turvallinen paikka lapsille, mutta mitä asialle voi vanhempana tehdä? Torstaina 25.4.2024 keskustellaan ne
      Suomi24 Blogi ★
      15
      1288
    7. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      11
      1158
    8. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      66
      1140
    9. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      65
      1130
    10. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1114
    Aihe