Kohta onneksi

einoinsuomessa

vaalit on ohi. Sitten telkkaristakin voi katsoa ohjelmia. Nyt kanavat on täynnä vaalikeskusteluja. Uutisista tulee vain puolueiden prosenttilukuja. Nyt näkyi olevan nettisivulla (mikä lie lehti ollut) kaikkein eniten vaaleihin rahaa työntäneiden luettelo. En katsonut, mutta ihan ,mielenkiinnolla ennen vaaleja katson. En missään nimessä äänestä sellaista henkilöä, joka tuhlaa rahaa moiseen.
Minä olen jo kauan tiennyt ketä ja mitä puoluetta äänestän. Tyrkkäsivät jonkin vaalimainoksen näppiini. En ottanut, sanoin, että väärä puolue. Ehdokkaat ja puolueet ovat kaikenlisäksi kovin agressiivisia. Vaalikampanjan alussa eivät ihan niin törkeitä olleet. Nyt hyökkäävät kimppuun kuin romanialainen kerjäläinen.

12

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • liiankanssa

      Hyvä kun tulee tietoa, TV kanavia on sitten mistä valita.

      • einoinsuomessa

        Ette sitten taas osanneet lukea rivien välistä! Tarkoitin, että ihan liikaa niitä vaalitenttejä. Kaipa nuorille sitten tarkoitettu. Kyllä tähän ikään pitäisi jo oma puoluekanta olla selvillä. En arvannut, että yli 60 ikäisissäkin on ihmisiä, jotka menevät kaikkien valheiden perässä. Minulla itselläni on oma puoluekanta selvillä ollut jo iät ajat. Ainoa huono juttu onkin se, että kun olen muuttanut, en olekaan voinut samaa henkilöä äänestää. Puoluetta kyllä. Pitäisikin olla, että koko maassa saisi äänestää määrättyä henkilöä. Voisivathan puolueet vaikkapa arpoa ehdokkaat. Siis, että vaikka Lapissa saisi äänestää Helsingissä asuvaa ehdokasta. Nytkin on ensimmäiset vaalit uudella paikkakunnalla. En tunne ollenkaan näitä puolueen ehdokkaita. Valitsin niin, että naiset jäi pois. Turhaa heitä äänestää, ovat jo joko raskaana tai ainakin hankkiutuvat heti raskaaksi. En myöskään nuoria miehiä äänestä, heillä ei ole järkeä olla sanomatta tyhmiä juttuja. Joten oikeastaan ihan arvoin tämän ehdokkaani tästä puolueesta. Jos olisin voinut äänestää sitä, jota äänestin viime vaaleissa, olisin ilman muuta äänestänyt. Silloin asuin Uudellamaalla. Nyt asun ihan toisessa vaalipiirissä.


      • voivoivoi

        Tuosta aloituksestasi jo päättelin ja tällä kommmentilla vahvistit, että olet täysin paikallesi jämähtänyt. Mietipä asiaa siltä kannalta, että joukossa on osa äänestäjiä, jotka eivät kulje silmälaput silmillä aina niitä samoja reittejä, vaan ovat avoimia uudelle ja valmiita muuttamaan kantaansa, kun sopiva ehdokas löytyy. Kyllä se vaan niin on, että vain sitä kautta kehitystä tapahtuu.


    • teevee.tarpeeton

      Minä olen elänyt yli 60 vuotta avaamatta kovin montaa kertaa teeveetä koko elämäni aikana.

      Ilman sitä laatikkoakin voi elää. Ei kannata ottaa murheita turhista asioista, kun sen saa kiinni, jos ei löydy katsottavaa.

      Pyöriikö elämänne television ja muiden ruutujen ympärillä?

    • Simmottista

      Joo - kohta mä alan katsoa mun lempparia = Hymy pyllyyn.

    • VaaleistaVi...is

      Elätkö pelkän TV1 ja MTV3 varassa?
      Minulla on jo mökilläkin noin 150 kanavaa mistä valita. Turhan panttina tosin kun jää valtaosaltaan katsomatta. Mutta onpahan varalla, jos tulee tennistä, formuloita - jotakin muuta - sadepäivä, voi katsoa vaikka elokuvan.

    • ö-Öö

      Valistuneet, yhteiskunnan asioihin perehtyneet ja aikaansa seuraavat, ajattelevat ihmisethän ne tähänkin asti on vaalikäyttäytymisellään vaikuttaneet eniten suomen asioihin.

      =DW=

    • henrjii

      miksi ne ei siirrä niitä radioon, nyt kun joutuu maksamaan yle veroa hitusenkakka ohjelmista

      • KuinKirjaOlisiRadio

        Mikäpä olisi parempaa. Kaikki TV-lähetykset radioon.
        Ihmiset joutuisivat palaamaan juurilleen eli käyttämään mielikuvitustaan.
        TV sylkee kaiken valmiiksi pureskeltuna, ihmisille ei jää lovea ajattelulle.
        Ja radiolupa takaisin. Maksaisin toki.


    • kukatykkää

      Vaalikeskustelut ovat tv:n parasta antia. Harmi vaan, kun välillä tulee useammalta kanavalta yhtä aikaa. Tulisin hyvin toimeen ilman formuloita ja raviveikkauksia, temteisoneita, mustalaisten häitä, painonpudottajia, ruokaohjelmia, surkeimpia kuskeja ja muuta hömppää. Jatkossa katottava dokumentteja, uutisia ja muita ajankohtaisohjelmia, kun vaalikeskustelut loppuvat vähäksi aikaa.Nyyh.

    • Viatonsivullinen

      Joopa joo, kohta lähden äänestämään. On noin 200m matkaa äänestyspaikkaan,
      senkin pikkumatkan aikana saatan vaihtaa puoluetta, henkilöstä puhumattakaan.
      Luotan siihen että päässäni on aivot askaroineet jo pitemmän aikaa asian parissa
      ja loistava tulos ponnahtaa pintaan vaalihuoneen kynnyksellä. Päätökseen
      vaikuttaa eniten se mihin suuntaan haluan asioiden kehittyvän.

    • Viatonsivullinen

      Mihin häviää teksti vaikka aivan normaalisti lähtee?

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      66
      6432
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      27
      4153
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      270
      2567
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      26
      2000
    5. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      30
      1518
    6. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      97
      1377
    7. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      304
      1107
    8. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      54
      1090
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      77
      1026
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      39
      1011
    Aihe