Hukassa, eksynyt

EksynytSumuun

Olen hukassa. Eksynyt. Olen sakeassa sumussa, enkä tiedä mihin suuntaan kääntyisin. Tuntuu, kuin kaikkialla olisi samanlaista. Harmaata ja kivikkoista. Katson taakse päin. Siellä näen valon, mutta en voi palata sinnekään. Istun hetkeksi sumun keskelle. Yritän etsiä karttaa, tai jotain, jolla voisin selvittää tietäni eteenpäin. Minulla ei ole karttaa, ei kompassia, ei mitään. On vain se takaani tuleva valo, joka edes hieman valaisee harmautta ja näen edes jotain. Sumu vaimentaa kaikki muut äänet purojen solinan, mustarastaan laulun, laineiden liplatuksen. Olen kahden ajatusteni ja muistojeni kanssa.

Yritän nousta ylös, mutta kompastun. Kaadun taas. Itken hiljaa yksin, koska se sattui. Olen jo haavoilla ja mustelmilla. Jotkut niistä ovat arpeutuneet, osa aukesi uudestaan, vuotaakseen verta. Yritän paikkailla itseäni, mutta vaihtelevalla menestyksellä. Nousen taas ja jatkan matkaani. Liikkuminen aiheuttaa kirvelyä, mutta yritän olla välittämättä siitä. Kompuroin taas johonkin ja kaadun. Itken taas hiljaa. Ellei minulla olisi niin suuri halu löytää pois tästä sumusta, voisin jäädä tähän. Paikoilleni. Onneksi se valo kuitenkin kulkee mukanani. Se auttaa minua jaksamaan ja antaa voimaa jatkaa eteenpäin, vaikka välillä kompuroin ja satutan itseäni.

Tämä matka on opettanut minua paljon. Olen löytänyt itsestäni uusia puolia, uusia tunteita. Olen yrittänyt kasvaa ihmisenä. Jatkan hiljalleen johonkin suuntaan, ilman karttaa ja kompassia, vain sen takaani tulevan valon avulla. En tiedä montako kertaa kaadun ja satutan itseni ja itken sitä hetken. En tiedä montako kertaa taas nousen ylös. Päämääräni on löytää pois sumun keskeltä.

Vaikka tämä maailma heittäisi meitä minne tahansa, olet silti aina sydämessäni. Vaikka maailma erottaisi lopullisesti, olet silti aina ajatuksissani. Olet minulle silti erittäin tärkeä. Ja rakas.

8

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • luovuttaaeisaa

      Ei erota. Vielä joku päivä nyt takana oleva valo on edessäsi. Molempien on vain kurottauduttava toisiaan kohden.

    • HukassaOnPahaOlla

      Miksi valo taaksesi jäi,
      miksi pimeässä tarvot?
      Etkö kantaa jaksanut,
      etkö enää tahtonut?
      Käänsikö säteensä
      kohti uusia niittyjä,
      uusia kasvoja, toisia iloja?
      Miksi hukkasit valosi,
      minne meni hän?
      Miksi et löydä sitä enää,
      kulkiessasi lävitse hämärän?

    • Käänny äänen
      suuntaan,
      minkä tahansa
      äänen.
      Vaikka se olisit
      sinä itse.

    • mitäonelämä

      Elämä? MItä se on? Se on sitä, mitä tapahtuu juuri nyt. Mikä sinua eniten jarruttaa? Häpeä vai saavuttamaton rakkaus?

    • loukkaamallaeiopeteta

      Osaatko erottaa oikean väärästä?

    • `
      Sumuharso elämän
      `
      Sumu hälvenee, huomaatko sen.
      Jokainen aamu on alku uuden sarastuksen.
      Sumu katoaa, vain tullakseen uudelleen,
      tullessaan se tuo myrskyjä tunteiden.
      `
      Silti yhä uudelleen taittuu
      alle aamun kajon.
      Yhä uudelleen antautuu
      taitteessa valon.
      Niin kevyesti leikittelee
      kiteissä sen.
      Miten kaunis on harso
      valon ensisäteiden.
      `
      Sumu hälveni, huomasitko sen.
      Jokainen kerta oli alku uuden aloituksen.
      Se katosi, vain tullakseen uudelleen,
      tullessaan se toi tunteita sydämen.
      `

    • märkä_koiruus

      Sinä olet minun rakas mysteerilaatikkoni. Vaikea avattava mutta sisältä täyttä kultaa.
      Etkä sinä ihana edes ymmärrä kuinka paljon merkitset minulle.

      Pieni pilkahdus sinusta piristää päivääni. Suurempi pilkahdus saa näkemään tähtiä.
      Saan voimaa sinusta. Huonoinakin hetkinä toivon, että välität. Sateesi saa virkoamaan.
      Jatkamaan vaikka ikävä tuntuu loputtomalta kiertoliittymältä ilman suuntaviittoja.
      Ethän katoa mihinkään sillä sen jälkeen mikään ei ole entisellään.

    • sepäivätulee

      Kyllä sä ylös nouset.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      103
      1565
    2. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      78
      1194
    3. Mitä oikein

      Näet minussa? Kerro.
      Ikävä
      88
      1127
    4. Lopeta tuo mun kiusaaminen

      Ihan oikeasti. Lopeta tuo ja jätä mut rauhaan.
      Ikävä
      139
      1036
    5. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      580
      985
    6. Mika Muranen juttu tänään

      Jäi puuttumaan tarkennus syystä teolle. Useat naapurit olivat tehneet rikosilmoituksia tästä kaverista. Kaikki oli Muras
      Sananvapaus
      1
      957
    7. Hanna Kinnunen sai mieheltään tiukkaa noottia Tähdet, tähdet -kotikatsomosta: "Hän ei kestä, jos..."

      Hanna Kinnunen on mukana Tähdet, tähdet -kisassa. Ja upeasti Salkkarit-tähti ja radiojuontaja onkin vetänyt. Popedan Lih
      Tv-sarjat
      8
      892
    8. Kotipissa loppuu

      Onneksi loppuu kotipizza, kivempi sotkamossa käydä pitzalla
      Kuhmo
      20
      870
    9. Oho! Farmi-tippuja Wallu Valpio ei säästele sanojaan Farmi-oloista "Se oli niin luotaantyöntävää..."

      Wallu oikein listaa epämiellyttävät asiat… Monessa realityssä ollut Wallu Valpio ei todellakaan säästele sanojaan tippum
      Tv-sarjat
      9
      714
    10. Helvetin hyvä, että "hullut" tappavat toisensa

      On tämä merkillistä, että yritetään pitää hengissä noita paskaperseitä, joilla ei ole muuta tarkoitusta, kuin olla riida
      Kokkola
      8
      670
    Aihe