Itsemurha, joko nyt onnistuisin.

TuomasV

Itsemurha pelottaa. Pelottaa kaikki. Hukuttautuminen ja se pakokauhu. Korkealta paikalta hyppääminen. Miten ihmeessä otan sen askeleen. Juna, kun kuulen sen junan äänen kun se tulee ja minkälaiset jäljet siitä jää ja miten läheiset löytää. Pitäis siivota ja hävittää kaikki päiväkirjat ja muut nolot asiat. Niin onhan se vähän turhaa tällaisia miettiä tässä vaiheessa, mutta mietinpä silti.
En ole kykeneväinen mihinkään rakkaudelliseen tässä elämässä käytännön tasolla ja tuntuu, että omien asioiden hoitaminen on jo niin mahdotonta, etten pystyisi kuitenkaan antamaan kenellekkään muulle mitään. En tahtoisi, että maailmassa olisi tällaisia ihmisiä. Jollain tapaa välitän itsestäni ja nään itseni kauniina ja sellaisena ihmisenä jolle tahtoisin antaa jotain hyvää. Että kyllä tämä ihminen joka peilistä katsoo on mielestäni rakastettava. Aina kuitenkin palaan samoihin vanhoihin uriin yhä kyynisempänä ja kykenemättömämpänä rakastaa. En ole koskaan pystyntyt antamaan, aina vaan ottanut muilta minkä saanut, enkä kykene mihinkään muuhun. Kaikki muu on niin raskasta. Mitään rakkautta en ole koskaan osannut muilta toivoa. Sydän ei ole ollut koskaan niin auki että sitä olisi edes särjetty.
Nyt vaan tahtoisi pois, mutta kaikki vaihtoehdot tuntuu niin pelottavilta toteuttaa käytännössä. Olen aina yrittänyt niin paljon ja nyt tuntuu että kaikki identiteetti on poissa. Löydän itseni hetkittäin 24-vuotiaan miehen kehosta, joka on minulle ikäänkuin vieras. Niin monta kertaa olen romahtanut henkisesti tämän yksinäisyyden johdosta, mutta koskaan en ole löytänyt mitään yhteyttä muihin ihmisiin, vaikka olenkin ihan ok sosiaalinen. Kaikki on niin paljon syvemmällä.
Niin, tämä että edes haluan tätä näin paljon on tullut jotenkin todella nopeasti ja mitä pidemmälle ajatusta vien, sitä paremmalta se tuntuu käytännössä. Hetkittäin olen kyllä surullinen mutta silti toiveikas tämän suhteen. Tuntuu, että tämä on rakkaudellisinta mitä voin itselleni antaa. Olen tullut tähän loppputulokseen aiemminkin suurina tuskaisuuden hetkinä, mutta nyt tämä tuntuu vasta todelliselta ja ikäänkuin että voin tämän tehdä ihan hyvilläkin mielin kun vaan otan näitä askeleita tähän suuntaan ja vien asian loppuun. Tuntuu että välitän kerrankin itsestäni. Ei tarvitse yrittää. Jos jätän tekemättä tämän, mieleni palaa siihen samaan kierrokseen, joka on haitallista kaikille.
Aion nyt hoitaa kaiken kuitenkin valmiiksi ja mennä sinne sillalle seisoskelemaan tai sitten junaradan viereen norkoamaan. Ehkäpä se tällä kertaa onnistaa ja pääsen pois. Elämä oli jokseenkin hetkittäin ihan mukavaa aikaa, muttei ehkä kuitenkaan ihan se oma juttuni. Kauniita hetkiä, mutta väärin.
Ja jos miettii sitä millainen tämä maailma muutenkaan on. Me käytämme nyt tämän loppuun. Onko se oikein? Onko edes oikein elää? Olen nyt yrittänyt saada itseäni sellaiseen kuntoon että voisin tätä maailmaa jotenkin paremmaksi muuttaa, mutta tuntuu että traumaattinen ajattelu vie kaiken energian ja uskon että joku muu kenen pää toimii saa aikaan paljon enemmän hyvää. Olen nähnyt paljon viisaita ihmisiä ja olen toiveikas heidän suhteen. Itsessäni en tätä viisautta nää, enkä ole sitä osannut päähäni synnyttää enkä usko että lopulta onnistuisinkaan.
Ja se että näkisin taas elämän kauniina. Mitä se sitten olisi. Kyllähän minä sen kauniina nään ja olen onnellinenkin joskus. Ei tämä ole siitä kiinni, että tuskani olisi jotenkin sietämätöntä. Kyllähän ihminen kestää tuskaa aina psykoosiin asti, kokemusta löytyy. Ei se minulle merkitse näänkö elämän kauniina vai tuskaisena. Tuntuu turhalta ajatella sitä vain itseni kautta. Se millaisen merkityksen me lopulta luomme tälle maailmalle tuntuu tärkeämmältä. Olen niin monesti yrittänyt ja noussut kyllä aina jaloilleni, mutta sama rata jatkuu. Mieleni palaa siihen mikä on haitallista kaikille.
No, mitäpä tässä tämän enempää jaarittelemaan. Olihan mukava avautua. Toivottavasti nyt onnistun tässä! Ei enää pelotakkaan niin paljon kun on taas varmempi olo:)

8

203

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • pokke

      Kuulostaa niin minun tekstiltä ja tuntuu pahalta sinun puolesta...haluaisitko jutella? En tiedä voinko auttaa mutta ainakin voin kuunnella ja ymmärtää...

    • pitempäänelänyt

      Ihmisen elämään kuuluu myös tuskaa. Aloittaja, olet hyvin älykäs ja fiksu ihminen. Kylä minä kannustan sinua vielä katsomaan. Sen kuolemajutun voi kyllä toteuttaa myöhemminkin. Koet ettei sinulla ole annettavaa ja noin viisaita kirjoittelet.

    • lajityypillistä

      Ikäryhmässä 60 oli maalis-huhtikuussa suosittu viestiketju Elämän tarkoitus. Haepa se esille ja lueskele, mitä elämää kokeneet kirjoittaa.

    • ssiiie

      Liikutuin, kun luin sun tekstiä. Oon samanikäinen kun sä, mulla on takana onneton lapsuus ja koko elämän oon etsinyt hyväksyntää. Yhteyttä ihmisiin. Välillä tuntuu, etten edes ole ihminen. Mä mietin kanssa välillä kuolemaa. Se on jotenkin lohduttava ajatus: pehmeä, musta, lopullinen ei mikään. Kuitenkin joka yön jälkeen on uus päivä, ja kaikki jatkuu.

      Kaikki on mun elämässä tavallaan hyvin ja olen ihan onnellinen, mutta ihan kun sä sanoit, tää maailma on turha pohjimmiltaan, enkä tunne, että kuuluisin mihinkään. Yritän olla sosiaalinen ja mukava, mutta en tiiä... jotenkin tää ulkopuolisuus on osa mua. Välillä hyväksyn sen. Välillä taas tuntuu että joinakin iltoina voisin kuolla ahdistukseen. Pelkään yksinäisyyttä enemmän kuin mitään. Mutta kai se on näitä perimmäisiä inhimillisiä tunteita, koska eihän tässä elämässä ihan oikeesti ole mitään järkeä! Täällä me harhaillaan vaan ja keksitään elämässämme jotain mukan niin tärkeitä päämääriä, joita kohti vaelletaan niinkuin niillä olis jotain väliä. Juodaan, syödään, lisäännytään, kuollaan. Me ihmiset ollaan naurettavan eläimellisiä.

      Jotenkin pitäis vaan ymmärtää ja hyväksyä se, että mulla itselläni ei ole väliä. Että me ollaan kaikki aika mitättömiä. Ja sit vois alkaa nauttia niistä kliseisistä elämän pienistä nautinnoista.

      Oot älykkäs ja ajatteleva ihminen. Muuta vikaa sussa ei ookkaan. En nyt osaa sanoa tähän mitään lohduttavaa, koska tiedän, että se on turhaa. Kohta on kesä.

    • turhaa_kitisemistä

      Nyt oma napa on vähän liian tärkeä. Suomi ja muu on täynnänsä apua tarvitsevia ihmisiä. Lähtekää mukaan johonkin vapaa ehtoiseen auttamistyöhön. Kysykää vaikka Punaiselta ristiltä. srk: diakoniatyöstä,jne. Osaavat sanoa lisää paikkoja, joissa ko.hommaa olisi tarjolla.

    • k1n6S2

      Olen 13 vuotta ja mulla on niin samanlainen teksti kirjotettuna pääni sisään ... Täällä on turhaan kokemassa samoja juttuja päivästä päivään! Mutta kun itsemurha pelottaa, puhuminen pelottaa jopa eläminen pelottaa, eikä tälle tunteelle oo loppua :( Mä en tiedä mitä mun pitäs tähän vielä sua varten kirjottaa mutta mitä mä toivoisin että mulle sanottais ois vaan :"Olet tärkeä" ja muistutus siitä miksi mä olen täällä joten sinulle :"Olet tärkeä, koska sain lukea siitä miltä sinusta tuntuu."

    • Anonymous666

      Mä taas en välitä enää omaisista päinvastoin. Mutta se on hirveetä kun ahistaa ja tietää että itsemurha olisi vastaus ja helpotus kaikkeen. Elää puun ja kaarnan välissä. Ahistaa. Tietää että itsemurha on oikein ja oikea ratkaisu, mutta kun ei uskalla tehdä sitä ja sit se epäonnistumisen pelko. Vähän aikaa sitten pelkäsin kuolemaa, mutta enää en oikeastaan pelkää sitä päinvastoin toivon kun tää elämä ainakin on ollu niin raskasta, ahistavaa, pettymyksiä, unelmien/haaveiden särkymistä ja sitä rataa aina huonompaan ja huonompaan suuntaan.

      • Ei_sähkömies

        En halua rohkaista mihinkään, mutta olen päätynyt siihen tulokseen, että jos hengestäni haluaisin päästä, niin hommaisin hiilikuituvavan (ongen) ja löisin sen junaradan yllä roikkuviin johtimiin.
        Siellä on suurjännite 2500 V ja se on laaki ja vainaa.
        Kodin pistorasiasta tulee vain 230V ja sekin voi käydä hengelle...


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      54
      5369
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      23
      3457
    3. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      28
      1582
    4. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      195
      1503
    5. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      76
      1066
    6. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      25
      1013
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      49
      897
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      259
      826
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      71
      789
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      788
    Aihe