En aio äänestää

Nittaminax

tänään enkä tulevinakaan vuosina jollei pääse ääntänsä antamaan netin kautta.
Ei todellakaan kiinosta raahautua jonnekin kilometrien päähän vetämään viivoja lappuun.

41

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • vaaliherätys
      • pahaltanäyttää

        No, ainakin Sasi on varmaan parempi puolustusministeri kuin nykyinen. Jos Stubista tulee valtiovarainministeri, hän leikkaa kaiken. Ei saada eläkkeitä, ei asumistukia. Korkeintaan lämmintä kättä vähän aikaa, sitten sekin kylmenee!


    • JosEI

      Äänestä, hyväksyy samalla muiden päätäntävallan omiin asioihinsa.

      • Perustele väitteesi.


      • Ei_mtn_vaikutusta

        Tällaisin tyhjäpäisin sanoin meitä kaikkia on iät ja ajat narrattu piirtämään 'se' viiva, sittemmin numero, jolla ei ole yyyhtään mitään merkitystä mihinkään. Paitsi silloin, jos kaikki äänestävät yhtä ja samaa koplaa, joka on merkki vielä suuremmasta tyhmyydestä eli joukkohysteriasta. Kaikissa joukoissa tyhmyys tiivistyy oli aihe mikä vain.


    • "Nittaminax"

      Toivottavasti saamasi kommentit tähän aloitukseesi eivät ole itsesi
      kirjoittamia.
      Niin höpöä kun nekin ovat.
      Melkein bessie...

      H.

    • de-meter

      Viivojen takia ei varmaankaan kannata vaivautua, mutta jos numeron olisit vetäissyt..))

      Kotiäänestyskin on mahdollinen, jos kulkeminen on vaikeata. Lupa olisi kyllä jo pitänyt hakea aikaisemmin...

      • Hitsi ku ei millään meinannu päästä vastaamaan.
        Noo... toi viiva juttu oli vaan heitto siit punasesta viivasta :)
        Olen lukenut siit kotiäänestyksestä, eikä sitä mulle olis myönnetty. Jotenkin nyt ei vaan kiinnostanu nää vaalit.


    • Ellei ole käynyt äänestämässä ja täyttämässä kansalaisvelvollisuuttaan, niin ei ole sitten mitään mukisemista jälkikäteen siitä miten yhteisiä asioita hoidetaan.
      Muuten...olen sitä mieltä että Suomen tyyppi henkilöäänestys pitäisi romuttaa ja muuttaa enemmän samantapaiseksi kuin täällä Ruotsissa: eli siis äänestät puoluetta ja sitten saat tietenkin jos haluat, äänestää henkilöä listalta tai vetää yli nimen joka ei miellytä. Sillä tavalla pidetään kaikenmaailmaan humpuukijulkkikset poissa eduskunnasta.

      • Korppis1

        Odota me tulemme aina hieman jälkijunassa. Ruotsi edellä, me tullaan jos tarpeellista perässä. En itse suosi puoluesidonnaista äänestystä. Minä haluan henkilön edustamaan Korven asioita. Mitä kehäkolmosen sisäpiiri älyää Korven asioista. Enemmistö suomalaisia asuu viivan Oulu - Lappeenranta alapuolella.


      • Olen eri mieltä kanssasi etten saisi valittaa. Se että joku puolue ajaa jonkun asian läpi eduskunnassa ei silti tarkoita sitä että kaikki olisivat samaa mieltä vaikka ovat äänestäneet. Joten jo tolla perusteella minullakin on oikeus rutista jos päätös ei miellytä.
        Jos olisi vain yksi puolue jota kaikki, siis kaikki äänestäjät olisivat äänestäneet niin silloin mulla ei olis pahemmin aihetta valittaa asioista.
        Äänestäminen ei muuten ole suomessa velvollisuus vaan oikeus. Ei meitä sakoteta jos emme ole käyneet äänestämässä.


      • "Paloma.se.co"

        Kuulehan ystäväiseni.
        Äänestäminen on mukinan säveltämistä ilman tauko-merkintöjä.
        Kuoro-sävellys, jossa edustajat ja äänestäjät mukisevat.
        On ihan sama onko siinä Ruotsalainen, valmis nuotti-viivasto, vai luodaanko
        sävellys Suomalaisittain, nuotti kerrallaan, luoden viivasto niille lopuksi.

        Ilahduttavaa on huomata että sinä, Nitta, korppis ja de-meter ilmestytte
        yhdessä.
        Vain bessie puuttuu.
        Teidän vuoksenne minäkin ilmestyin :)

        Mutta missä on teevee?

        H.


      • de-meter
        hunksz kirjoitti:

        "Paloma.se.co"

        Kuulehan ystäväiseni.
        Äänestäminen on mukinan säveltämistä ilman tauko-merkintöjä.
        Kuoro-sävellys, jossa edustajat ja äänestäjät mukisevat.
        On ihan sama onko siinä Ruotsalainen, valmis nuotti-viivasto, vai luodaanko
        sävellys Suomalaisittain, nuotti kerrallaan, luoden viivasto niille lopuksi.

        Ilahduttavaa on huomata että sinä, Nitta, korppis ja de-meter ilmestytte
        yhdessä.
        Vain bessie puuttuu.
        Teidän vuoksenne minäkin ilmestyin :)

        Mutta missä on teevee?

        H.

        Ai ilmestyit, hunksi, kuin Jesse opetuslapsilleen ?..))
        No, sinultahan tuota itsetuntoa ei ole koskaan puuttunut. Mutta miten on itsetuntemuksen laita ?


      • hunksz kirjoitti:

        "Paloma.se.co"

        Kuulehan ystäväiseni.
        Äänestäminen on mukinan säveltämistä ilman tauko-merkintöjä.
        Kuoro-sävellys, jossa edustajat ja äänestäjät mukisevat.
        On ihan sama onko siinä Ruotsalainen, valmis nuotti-viivasto, vai luodaanko
        sävellys Suomalaisittain, nuotti kerrallaan, luoden viivasto niille lopuksi.

        Ilahduttavaa on huomata että sinä, Nitta, korppis ja de-meter ilmestytte
        yhdessä.
        Vain bessie puuttuu.
        Teidän vuoksenne minäkin ilmestyin :)

        Mutta missä on teevee?

        H.

        Me kaikki odotimme tuossa ovella kun näimme Mestarin lähestyvän tulimme sisään häntä odottamaan. Palmunlehvä kädessämme. Voin kyynelilläni pestä jalkasi ja kuivata ne hiuksillani.


      • Korppis1 kirjoitti:

        Odota me tulemme aina hieman jälkijunassa. Ruotsi edellä, me tullaan jos tarpeellista perässä. En itse suosi puoluesidonnaista äänestystä. Minä haluan henkilön edustamaan Korven asioita. Mitä kehäkolmosen sisäpiiri älyää Korven asioista. Enemmistö suomalaisia asuu viivan Oulu - Lappeenranta alapuolella.

        Minä äänestän aina ensisijaisesti puoluetta. Lueskelen puolueohjelmia ja katson niistä sekä itselleni sopivan että yhteiskunnallisesti kantavan ohjelman ja joka heijastaa parhaiten omia henkilökohtaisia ajatuksiani siitä miten yhteisiä asioita pitäisi ajaa. En koskaan keskity vain oman metsäkulmani hyötyyn. Televisiosta seuraan vaalidebatteja ja haastatteluja ja jos joku suosikkipuolueideni ehdokas kovasti tökkii, niin voin ruksata jotain toista listalta, vaikka puolue olisikin asettanut hänet ensimmäiselle paikalle.

        Viime vaaleissa täällä äänestin kuitenkin vain puolueita ja heidän omia listojaan.


      • de-meter kirjoitti:

        Ai ilmestyit, hunksi, kuin Jesse opetuslapsilleen ?..))
        No, sinultahan tuota itsetuntoa ei ole koskaan puuttunut. Mutta miten on itsetuntemuksen laita ?

        "de-meter"

        Minä en osaa ottaa nimmariasi oikein.
        Siinä on väli-viiva väärässä paikassa.

        Tämän aloituksen aihe ei ole Jessestä kiinnostavaa.
        Kuten ei ole minustakaan.
        Me tunnemme Jessen kanssa toisemme.
        Touhuamme kuin viimeistä-päivää, emme kuitenkaan yötä-päivää.

        Jos heikku heiluttaisi, mukisisitko kanssani dueton?
        Saat aloittaa perus-viivastasi.

        Tässä sinulle taas oma miete-lause elämääsi:

        "Jos korotat äänesi ihminen, kuuntele kaikusi"

        H.


      • Paloma.se.co kirjoitti:

        Me kaikki odotimme tuossa ovella kun näimme Mestarin lähestyvän tulimme sisään häntä odottamaan. Palmunlehvä kädessämme. Voin kyynelilläni pestä jalkasi ja kuivata ne hiuksillani.

        "Paloma.se.co"

        Jopa on dem-eteeristä.

        Totta kuitenkin on että naisen hiukset ovat miehelle merkkinä.
        Naisen hiuksia ei koskaan saa kohdella kaltoin.
        Ei nainen koskaan saa tuoda hiuksiaan rumina miehensä eteen.

        Luonpa sinullekin miete-lauseen elämääsi:

        "Katso jalkasi eteen nainen, älä kaikilla jaloilla hiustasi häpäise"

        H.


      • vaaliväsymys
        Korppis1 kirjoitti:

        Odota me tulemme aina hieman jälkijunassa. Ruotsi edellä, me tullaan jos tarpeellista perässä. En itse suosi puoluesidonnaista äänestystä. Minä haluan henkilön edustamaan Korven asioita. Mitä kehäkolmosen sisäpiiri älyää Korven asioista. Enemmistö suomalaisia asuu viivan Oulu - Lappeenranta alapuolella.

        Henkilöhän eduskunnassa tekee mitä puolue vaatii. Ei hänellä voi olla muuta sanottavaa kuin mitä puoluejohtaja käskee. Joten se on ihan sama äänestääkö yleensä vai ei. Liian rankka vaaliväittely sun muuta. Ei ihmiset jaksa jatkuvasti sitä samaa. Moni kyllästyy, eikä mene äänestämään. Minä en katsonut yhtäkään vaaliohjelmaa, joten jaksoin käydä äänestämässä!


      • bessie-
        Korppis1 kirjoitti:

        Odota me tulemme aina hieman jälkijunassa. Ruotsi edellä, me tullaan jos tarpeellista perässä. En itse suosi puoluesidonnaista äänestystä. Minä haluan henkilön edustamaan Korven asioita. Mitä kehäkolmosen sisäpiiri älyää Korven asioista. Enemmistö suomalaisia asuu viivan Oulu - Lappeenranta alapuolella.

        "En itse suosi puoluesidonnaista äänestystä. Minä haluan henkilön edustamaan Korven asioita. Mitä kehäkolmosen sisäpiiri älyää Korven asioista. Enemmistö suomalaisia asuu viivan Oulu-Lappeenranta alapuolella."

        En näe tuossa minkäänlaista tolkkua? Ensinnäkin tarkoitus on valita ihmisiä hoitamaan koko Suomen asioita. Toisekseen, kyllä kai teillä siellä Korvessakin on ehdokkaita eri puolueista? Kolmanneksi, meillä Suomessa on aika paljon korpia, ja juuri siksi meillä niin suuri määrä kansanedustajia (esim. väkilukuumme suhteutettuna), eli kaikilla alueilla on mahdollisuus saada omat edustajansa päättämään Suomen asioista.


      • eikiinnostaei

        Ei äänestäminen ole mikään kansalaisvelvollisuus.
        Se on kansalaisoikeus.
        Ja ne, joita ei koko systeemi kiinnosta pätkääkään, niin he voivat hyvällä omallatunnolla lytätä vaalien jälkeen siellä valitut ehdokkaat.

        Ne taas, jotka kävivät äänestämässä, ovat jäävejä arvostelemaan.
        Itsehän te sinne porukan käytte valitsemassa, joten turhaa on jälkikäteen ruveta meuhtomaan heidän touhuistaan.

        Mitä enemmän ihmiset jättävät äänestämättä, sitä tarkemmin joutuvat puolueet ehdokkaitaan arvioimaan.
        Ei äänestysikäisille voi paskaa syöttää loputtomiin.
        Tyhjän saa pyytämättäkin.


      • ö-Öö

        Niin.

        Itseasiassa suomessakin kyse nimenomaan puoluevaalista. Koska puolueellehan ne kaikki äänet menee ja puolueet kasaavat sitten kannatuksen ja linjausten mukaan hallituksen. Yksittäiset ehdokkaat ensisijaisesti keräämässä puolueelleen ääniä. Tottakai itselleenkin, mutta kun ei sitä hallitukseen pääse, jos puolue ei pääse.

        Itsestään sevä asiahan tuo. Jostain syystä paljon ihmisiä, jotka eivät ymmärrä sitä. Ois mullakin ihan hyviä henkilöitä mielessä, vääristä puolueista. Niitä vois juu äänestää jossain henkilövaaleissa, niitä vaan ei suomessa ole oikeastaan mitään muita, kuin prsesidentin vaalit.

        =DW=


      • siilimuori
        vaaliväsymys kirjoitti:

        Henkilöhän eduskunnassa tekee mitä puolue vaatii. Ei hänellä voi olla muuta sanottavaa kuin mitä puoluejohtaja käskee. Joten se on ihan sama äänestääkö yleensä vai ei. Liian rankka vaaliväittely sun muuta. Ei ihmiset jaksa jatkuvasti sitä samaa. Moni kyllästyy, eikä mene äänestämään. Minä en katsonut yhtäkään vaaliohjelmaa, joten jaksoin käydä äänestämässä!

        Samaa mieltä, ihan sama äänestäkö vai ei, siis äänestän siten että en äänestä.


    • Korppis1

      Minä "raahauduin" Amsterdamiin vetämään viivani. Olen suorittanut kansalaisvelvollisuuteni. Onko sinulla vaikeuksia raahautua kilometri, eikö jalkasi kestä?

    • äänestänyt

      Pahimmat valittajat löytyy Suomen suurimmasta puolueesta, nukkuvien sellaisesta.

      • Onkohan ihan noinkaan. Paljon on lehistä saanut lukea kuinka oma ehdokas on edellisellä kaudella pettänyt lupauksensa ja ovat vielä itse äänestäneet heitä.
        Puolueet tappelevat keskenään kenenkä ehdotus saadaan läpi ja heikoin häviää.
        Eikö näiden pienien puolueiden äänestäjien äänet sitten olekkaan valituksia.


      • Nittaminax kirjoitti:

        Onkohan ihan noinkaan. Paljon on lehistä saanut lukea kuinka oma ehdokas on edellisellä kaudella pettänyt lupauksensa ja ovat vielä itse äänestäneet heitä.
        Puolueet tappelevat keskenään kenenkä ehdotus saadaan läpi ja heikoin häviää.
        Eikö näiden pienien puolueiden äänestäjien äänet sitten olekkaan valituksia.

        Kuka uskoo ehdokkaiden lupauksiin, kun kukaan ei yksin voi mistään päättää ja lupauksiaan toteuttaa.
        Lähinnä ne huvittavat ja ihmettelee eikö heitä edes hävetä noita lupauksiaan kertoa ja itseään mainostaa.
        Mutta äänestäminen ei siltikään koskaan ole turha teko.


      • Anceli kirjoitti:

        Kuka uskoo ehdokkaiden lupauksiin, kun kukaan ei yksin voi mistään päättää ja lupauksiaan toteuttaa.
        Lähinnä ne huvittavat ja ihmettelee eikö heitä edes hävetä noita lupauksiaan kertoa ja itseään mainostaa.
        Mutta äänestäminen ei siltikään koskaan ole turha teko.

        On se turha teko jos esim jättää tyhjän lapun. Olet käynyt "äänestämässä" mutta kelleen et antanut ääntäsi. Voidaanko näitä verrata keskenään "nukkuvia tai tyhjää äänestäneitä".


      • Nittaminax kirjoitti:

        On se turha teko jos esim jättää tyhjän lapun. Olet käynyt "äänestämässä" mutta kelleen et antanut ääntäsi. Voidaanko näitä verrata keskenään "nukkuvia tai tyhjää äänestäneitä".

        Jokaisen oma asia, mutta yhtä turhaa on jättää tyhjä lappu tai piirtää siihen kirkkoveneen kuva, kuin pysyä kotona.
        Minä en viitsisi mennä äänestyskoppiin ellen numeroa paperiin laittaisi.


      • Anceli kirjoitti:

        Jokaisen oma asia, mutta yhtä turhaa on jättää tyhjä lappu tai piirtää siihen kirkkoveneen kuva, kuin pysyä kotona.
        Minä en viitsisi mennä äänestyskoppiin ellen numeroa paperiin laittaisi.

        Aivan ja siksi en viitsi edes mennä piirtelemään sinne mitään. Voin piirrellä kotonani mielin määrin. :)
        Oikeesti ei vaan ole kiinnostanut nämä ehdokkaat lainkaan ja siksi en äänestä.


      • Anceli kirjoitti:

        Jokaisen oma asia, mutta yhtä turhaa on jättää tyhjä lappu tai piirtää siihen kirkkoveneen kuva, kuin pysyä kotona.
        Minä en viitsisi mennä äänestyskoppiin ellen numeroa paperiin laittaisi.

        "Anceli"

        Sinä tarvitset ainostaan tämän:

        "Älä turhaan souda miehesi eessä, jos ei hiuksesi jaloilleen valu."

        YH.


      • hunksz kirjoitti:

        "Anceli"

        Sinä tarvitset ainostaan tämän:

        "Älä turhaan souda miehesi eessä, jos ei hiuksesi jaloilleen valu."

        YH.

        hunksz

        Kuinka mahtaa vastauksesi liittyä aloituksen aiheeseen, tais lipsahtaa jälleen kerran ihan muuhun.

        En olisi tarvinnut tuotakaan ja valuvatko hiukseni mieheni jaloille, sehän riippuu aivan siitä missä ne jalat ovat. Mikäli olkapäilläni niin saattaa joku hiustupsukka jalkoihinsa osuakin.
        Nyt puuttuu enää se vene, lahonnut ruuhi ei pysy pinnalla.

        YP.


    • 013_on_hyvä

      "....kilometrien päähän vetämään viivoja lappuun"
      Jos kuitenkin joskus vaivaudut äänestyspaikalle, kokeile viivojen sijasta numeroita.

      • Viivoista ne numerotkin syntyvät.


      • Se mitä joku blokkaaja kertoo blokissaan (en siis avannut linkkiä) on vain hänen näkemyksensä. En juokse kenenkään toisten mielipiteitten mukaan jossa hän kertoo oman näkemyksensä.
        Kannanotto se on äänestämättä jättäminenkin vaikka aloituksessani en tarkoittanut miksi en äänestä jotain henkilöä taikka puoluetta.
        Haluan äänestää kotonani netin kautta, se oli pointti.


      • Nittaminax kirjoitti:

        Se mitä joku blokkaaja kertoo blokissaan (en siis avannut linkkiä) on vain hänen näkemyksensä. En juokse kenenkään toisten mielipiteitten mukaan jossa hän kertoo oman näkemyksensä.
        Kannanotto se on äänestämättä jättäminenkin vaikka aloituksessani en tarkoittanut miksi en äänestä jotain henkilöä taikka puoluetta.
        Haluan äänestää kotonani netin kautta, se oli pointti.

        Ainoa asia mihin otat kantaa jäämällä kotiin on se että äänestämistä ei ole vielä tehty riittävän helpoksi ja vaivattomaksi sinulle.
        Jos et edes vaivautunut avaamaan linkkiä ja lukemaan miten kyseinen henkilö perustelee oman päätöksensä (joka on myös minun mielipiteeni asiasta) niin antsii olla.


      • Paloma.se.co kirjoitti:

        Ainoa asia mihin otat kantaa jäämällä kotiin on se että äänestämistä ei ole vielä tehty riittävän helpoksi ja vaivattomaksi sinulle.
        Jos et edes vaivautunut avaamaan linkkiä ja lukemaan miten kyseinen henkilö perustelee oman päätöksensä (joka on myös minun mielipiteeni asiasta) niin antsii olla.

        Aivan..enkä ole ainoa joka toivoo että äänestäminen tehtäisiin helpommaksi. Johan sitä jossain äänestyksessä kokeiltiin Kauniaisissa, mutta joku meni mönkään.
        Jos se joku linkin takana oleva mielipide on sama kuin sinun, miksi kävisin sen sivuja lukemassa, kerro omat mielipiteesi omin sanoin äläkä toisten sanoin.


    • mimmimum-mi

      Kyllä se on lähdettävä tästä kipittämään äänestyspaikalle....ei anna " omatuntoaisti" periksi....
      Viime vaaleissa 2011 oli äänestysprosentti 70,5...veikkaisin että on samaa luokkaa nytkin.

      • Kaikesta huolimatta hyvää äänestyspäivää. :) Nythän ainakin espoossa on toistaiseksi aika kelpo keli.


    • Tulin juuri äänestämästä takaisin mökille. Samalla reissulla kävin vuodeosastolla syöttämässä mieheni. Ajattelin että meillä on hyvin asiat vanhusten ja sairaiden osata jos sattuvat pääsemään samaan hoitopaikkaan. Sinnekin on pitkät jonot, varmaan ei ole yhtään hoidettavaa jolla olisi toivoa päästä enää kotiin, niin huonokuntoisia ovat.

      • "hilma-maria"

        Äänestin aamulla murehtimatta ihmisiä joihin äänestykseni ei enää vaikuta.
        Turhuuksien turhuus on turhaa.
        Tulevaisuus on nuorten.

        H.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      370
      4599
    2. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      85
      1865
    3. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      65
      1610
    4. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      44
      1556
    5. Persut vajosivat pinnan alle

      Sosiaali- ja terveysministeri Kaisa Juuson (ps) tietämättömyys hallinnonalansa leikkauksista on pöyristyttänyt Suomen ka
      Maailman menoa
      214
      1403
    6. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      29
      1400
    7. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      59
      1371
    8. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      54
      1357
    9. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      28
      1235
    10. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      8
      1218
    Aihe