ruoppaus edulisesti ja itsetehtynä

mutajalka

tarkotus olisi imuruopata , muta rantaa onko tietoa mistä voisi vuokrata koneen tai ostaa ja minkä hintasia ovat ? mökki on kouvolan seudulla. kiitos jo etukäteen. t: jalat mudassa

32

18717

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • pali3

      kokeile talvella tehdä perämoottorille avantoja muutaman tunnin ajat joka reijässä luulis mudan siirtyvän pois eikä ole naapurit valittamassa.

      • Jos on paha mutapohja, se on umpijäässä ennen kuin kestää kävellä...


    • ruopauttanut

      tässä no:0453434654 soita ja kysele lisää

    • rak.mies3

      Mökkirannan ruoppaus täytyy tehdä kesälomakauden ulkopuolella. Mieluummin syksyllä loka-marraskuussa. Pienen venevalkama paikan voi imuruopata mutta suurempi ruoppaus vaatii jo luvan. Eli rantaviivaa ei saisi muuttaa.

      • mamec

        Mulla olisi Mamec kevytruoppaaja ja itse tehty lautta joutilaana, oma ranta ruopattu. Kulkee peräkärryssä ja 2 henkilö kasaa, kuljettaa ja ruoppaa. Kohtuuhinnalla luovun, uusi paketti maksaa liki 3000. Tiedustelut truttatrutta@suomi24@fi


      • Anonyymi
        mamec kirjoitti:

        Mulla olisi Mamec kevytruoppaaja ja itse tehty lautta joutilaana, oma ranta ruopattu. Kulkee peräkärryssä ja 2 henkilö kasaa, kuljettaa ja ruoppaa. Kohtuuhinnalla luovun, uusi paketti maksaa liki 3000. Tiedustelut truttatrutta@suomi24@fi

        Saitko myytyä


    • R.Töppönen

      Itse hain konevuokraamosta Honda lietepumpun imuletkun ja rättiletkua poistoletkuksi, pumppu sidottuna veneen pohjalle, imuletku ulos veneen perästä ja poistoletku järven kautta pitkällä lenkillä maalle kauas. Pumpun siirto helppoa kun on veneessä ja poistoletku on järvessä, pikkuisen antaa imaista ilmaa niin poistoletku nousee hetkeksi pintaan ja siirtyy uuteen kohtaan. Pumppua ohjataan siirtämällä imuletkua vedessä viereiseen imurointikohtaan ja jaloilla painamalla imuletkua syvälle mutaan ja samalla jaloin kaapimalla lisää mutaa imusihtiin. Minulla sihti tuppasi tukkeutumaan 35 millin rei-istä huolimatta ja sitäkin sai jatkuvasti potkia avoimeksi. Pumpun tehosta johtuen kolmen tuuman poistoletku tuotti rannalle seitsemänkymmenen metrin päähän sen verran materiaalia, että kovin pitkään ei samana rupeamana voinut pumputa kun suklaakiisselin näköistä materiaalia alkoi valua rantaan. Veteen päästessään rannalle pumpattu materiaali aiheutti välittömästi sinilevkasvustoa vastaavan ilmiön.

      Lopputuloksesta tuli hyvä eikä uutta mutaa ole mitenkään enempää tullut ruopatulle alueelle.

    • Perästäkuuluuuu

      Jos pohjas on lietettä/mutaa niin sen saa puhallettua heposti syvemmälle pienelläkin perämoottorila. Laske ankkuri parin- kolmenkymmenen metrin päähän kohteesta ja naru kiinni keulaan etttä on helpompi "liikkua sivuttain". Pakki päälle ja menoksi.

      Tyhjäkäyntikin riittää. Tehojen käytöstä on haittaa koska akanvirta voimistuu tuoden lietteet takaisin. Iso ja matalakierroksinen potkuri on eduksi.

    • poistinsatojakuutioita

      Olen tehnyt tämän MudKing-mudanpoistolaitteen ja minulla sellainen, ihan uusi. Lisäksi lautta ja imupumppu, niin homma toimii yhdeltä mieheltä. Normaali max-syvyys 2 metriä. Riittää, kun on rantaan polku. Laite kulkee omalla moorrotilla ja 3-tuuman letkulla mutaa takamaastoon. Kaislat jään päältä poikki ja loput lähtee mudan mukana.

      • ruopatin

        Avasit vanhan ketjun, mutta eipä haittaa. Ruoppaus vaatii aina vähintään ilmoituksen tms. Tässä lainaus ymparisto.fi -sivuilta.
        "Pienimmästäkin ruoppauksesta on tehtävä ilmoitus elinkeino-, liikenne- ja ympäristökeskukseen (ELY-keskus) ennen toimenpiteen aloitusta. Tilavuudeltaan yli 500 m3 ruoppaukset vaativat aina vesilain mukaisen luvan."


      • vbnmghjk
        ruopatin kirjoitti:

        Avasit vanhan ketjun, mutta eipä haittaa. Ruoppaus vaatii aina vähintään ilmoituksen tms. Tässä lainaus ymparisto.fi -sivuilta.
        "Pienimmästäkin ruoppauksesta on tehtävä ilmoitus elinkeino-, liikenne- ja ympäristökeskukseen (ELY-keskus) ennen toimenpiteen aloitusta. Tilavuudeltaan yli 500 m3 ruoppaukset vaativat aina vesilain mukaisen luvan."

        Kyllähän sen kaikki tietää, miksi sitä täällä jankutat, saatanan poliisi


      • Ergbuykmm

        En jankuta enkä ole poliisi, mutta mitä sinulla on poliiseja vastaan, saatanan rikollinen.


      • Anonyymi

        ONKO SINULLA VIELÄ TUO "RUOPPAAJA "


      • Anonyymi

        Onko sulla vielä tää laite? En olisi ostamassa, mut ajattelin, että jos vuokraisit?


      • Anonyymi

        Onks tämä laite vielä jossain?


    • Kovapohjainenranta

      Kun satsaa möķki tonttiin reippaasti euroja niin ei tarvitse ruopata.

      • niintaisitten

        Niin tai sitten kääntäen -ruoppaamalla voi tehdä tosi hyvän tilin.


      • Kovapohjainenranta

        Joo. Ruoppaamalla voi tehdä pienen omaisuuden........... jos on ensin iso omaisuus.


      • syvyyttätuli
        Kovapohjainenranta kirjoitti:

        Joo. Ruoppaamalla voi tehdä pienen omaisuuden........... jos on ensin iso omaisuus.

        Eipä toi kovin isoja omaisuuksia tarvitse. Itse annoin ruopata rantani, maksoi 4000 euroa, tontin arvo nousi monin verroin. Joten kyllä ruoppaaminen usein on kannattavaa.


      • omassapäässävoitot
        syvyyttätuli kirjoitti:

        Eipä toi kovin isoja omaisuuksia tarvitse. Itse annoin ruopata rantani, maksoi 4000 euroa, tontin arvo nousi monin verroin. Joten kyllä ruoppaaminen usein on kannattavaa.

        Kerro paljoko sait voittoa. Vai oliko leikkivoittoa?


      • syvyyttätuli
        omassapäässävoitot kirjoitti:

        Kerro paljoko sait voittoa. Vai oliko leikkivoittoa?

        Sen näkee sitten joskus myyntivaiheessa, nyt rannassa on reilu purjevene syvyys ja se nostaa hintaa reilusti.


      • Kovapohjainenranta

        Ostajan eli mm. Minun silmissä ruopattu ranta on mutaranta. Ei muuta mitään vaikka pääsis miten isolla veneellä. Esim. Kalat maistuu ihan sille mudalle.
        En ostais kun kovapohjaisiakin on myynnissä.


      • syvyyttätuli
        Kovapohjainenranta kirjoitti:

        Ostajan eli mm. Minun silmissä ruopattu ranta on mutaranta. Ei muuta mitään vaikka pääsis miten isolla veneellä. Esim. Kalat maistuu ihan sille mudalle.
        En ostais kun kovapohjaisiakin on myynnissä.

        Eipä tuo mutaranta luulo aina pidä paikkaansa. Minun mökkini sijaitsee saaristomeren ulkosaaristossa ja pohja on koko saaren ympärillä soraa. Mutta nyt sinne pääsee myös isollakin veneellä suojaiseen poukamaan kun syvyyttä on 2,5 metriä. Eikä siika jota siellä hyvin tulee viihtyisi missään mutalutakossa.


    • uuuuuuj

      Jos ruoppaatte ilman lupaa, olette rikollisia. Toiset mökkiläiset ja luonto kärsivät.
      Rikolliset vastuuseen !

      • syvyyttätuli

        Kukapa sitä nyt ilman lupaa ruoppaisi. Kas kun luvan saa ihan ilmoituksella.


    • 026026

      Ruoppausta ei saa tehdä niin, että naapurin vedet ovat pilalla koko kesän. Myöskään risukasojansa ei saa asttaa rajalle niin, että ajautuvat naapurin tontille keväisen tulvan mukana.
      Paskapäitä on monenlaisia. Kunnolliset ihmiset voivat tulla puhumaan asiansa keskustellen, jotkut aloittavat heti räyhäämällä.
      Jospa oppisitte !

      • rrrrrrrrrrrt

        ??? Mitä meinaat ???


      • 026260

        Paskapäitä on monenlaisia. Kunnolliset ihmiset aloittavat heti räyhäämällä
        risukasojansa saa asttaa rajalle niin, että ajautuvat naapurin tontille keväisen tulvan mukana niin, että naapurin vedet ovat pilalla koko kesän


      • kukahuolii

        ranta parakkeja on myytävänä 5400 kpl eiköhän niistä löydy rantaakin jota ei tarvii ruopata


    • Anonyymi

      Koneen voi vuokrata liikkeistä, netistä varmaan löytyy. Kuskinkin saa, minusta kannatta ajoku paikallinen kaivinkone yrittäjä palkata jolla on konekin. niin me tehtiin ja homma kävi helposti. Ruopattiin rantaa, muutama iso kivi kaivettiin vedestä ylös ja rantaan laitettiin soraa ja hiekkaa paljon. Kun kaivaa omaa rantaa niin puoli metriä pois, sitten suodatinkangas ettei sieltä kasva mikään läpi kun laittaa hiekkaa päälle. Meidän mökki ranta pysynyt siistinä 4 vuotta.

    • Anonyymi

      Ruoppauksessa on iso kysymys mihin ruopatun massan voi ajaa. Ei ehkä ole kliffaa asua paskakasan vieressä. Ja ne ovat ihan kivan kokoisia, esim. meidän venepaikan ruoppaus tuotti 600 kuutiometriä savea.

      • Anonyymi

        Kannattaa ainakin luvat selvittää etukäteen. Naapuri nosti omalle maalleen julmetun määrän rutaa ja nyt sitten siirtää sitä pois kun naapurit kyllästyi näkö- ja hajuhaittaan.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      27
      1898
    2. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      134
      1883
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      23
      1838
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      85
      1630
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      60
      1442
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      20
      1256
    7. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      37
      1153
    8. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      38
      1150
    9. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      11
      1148
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      10
      1127
    Aihe