väsynyt elämään

201

Olen väsynyt mieheeni. Yli 20 vuotta oltu naimisissa. Kolme vuotta sitten miehen käytös alkoi muuttua.Epäili että minulla on suhde, vieläpä hänen siskonsa miehen kanssa, että minulla on facebookissa jotain suhteita. Näissä epäilyissä ei ole mitään perää. Mies suhtautuu minuun kylmästi ja välinpitämättömästi.Ei puhu oma-alotteisesti mitään.Kun yritän puhua hänelle niin vastaa yhdellä tai kahdella sanalla. Tekee vain omia hommiaan ulkona eikä osallistu mihinkään kodin töihin. Sotkee vaan kaikki paikat. Piha on kuin kaatopaikka. Oksettaa katsoakin ulos. Miten jaksan tällaista, mitä tekisin?

10

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Itsetiedät

      Sano hänelle, että jos ei asiat muutu, olet väsynyt tähän ja otat eron.
      Ja jos ei tee mitään keskustellakseen asiasta kanssasi, laita eropaperit sisään ja ala hoitamaan asioita siihen suuntaan. Jos ei mies tästä vielä herää, eihän enää liitostanne välitä.
      Ja jos et halua erota olosuhteista huolimatta, sopeudu ja tyydy osaasi ja huomaat sitten kymmenen vuoden päästä katkeroituneesi. Tai sitten ei.
      Kukaan muu ei tiedä kuin sinä itse. Päätä, mitä haluat ja toimi sen mukaan.

    • EiKuulostaIhanNormilta

      Ehkä miehelläsi on mielenterveyden kanssa ongelmia.

      • Mitäjosonkin

        Tai sitten hän aloitti suhteen kolme vuotta sitten. Monesti pettäjä alkaa syyttämään puolisoa, epäilee syyttä, kun on itsellä huono omatunto.
        Mun ex muuttui etäiseksi aloitettuaan suhteen. Mikään ei kotina kiinnostanut ja minä ihmettelin. Tulihan se syy sitten selville. Ja miehestä tuli ex.


      • titityyy

        Tällä kaavalla se usein menee.Nykyään myös ex.


    • Kun tilanne on jatkunut jo kolme vuotta, sen täytyy olla aika lukkiutunut. Uskon, että olet siihen väsynyt.

      Mietin, että tilanteen pitkittyneisyyden takia voisi olla hyvä mennä esimerkiksi perheneuvontaan tai jonkun muun ulkopuolisen kanssa käydä lävitse parisuhdettanne. Hän voisi antaa kummallekin uusia näkökulmia ja se voisi myös auttaa tilanteen lukkiutumisen kanssa. Sekä kunnat että seurakunnat järjestävät perheneuvontaa.

      Toivottavasti saatte tilanteen aukeamaan. Ja toivottavasti jaksat.

      Vilppu H.
      pappi

    • kakkossmiess

      Minun teorian mukaan iso osa näistä myöhemmin ilmenneistä mustasukkaisuuksistan on niitä miehiä, jotka väittävät, että naisen historialla ei ole väliä. Kuitenkin ne naisen historian lukuisat "juoksut" ovat kalvaneet mieltä rotan lailla ja tulevat sopivassa tilanteessa esille esim juuri näin.

    • uskonettärakast

      Koska mies on "sairas", ehkä todellakin on jonkinlaisen persoonallisuusdenhäiriön vallassa, niin älä syytä itseäsi. Mielestänikin on mahdollinen hyvä veto lähettää eron hakemus ja kertoa tästä miehelle. Ala katsella uutta kivaa asuntoa, ja osituksen voi alkaa piankin. Ota yhteys lakinaiseen.
      Osoittaa jonkinlaista masokistista itsehalveksuntaa jäädä noin häpäistäväksi.
      Ja pyydä jotakuta, vaikkapa juuri sitä siskoa miehineen, avuksi pihatalkoisiin, viette pari lastia kaatopaikalle. Jätelavan voi myös tilata kotiin parinsadan euron korvausta vastaan. Jos mies äityy väkivaltaiseksi, ehkä hyvä että näet miten vakavasta asiasta on kyse, todistajien läsnäollessa.

    • Outotapaus

      Minäkään en jaksa miestäni. Porsas ei ikinä muutu. Omat mokansa vihastuttaa niin paljon että huutaa kuin palosireeni ja syyttää syytöntä.

    • väsynytakkaansa

      Oottekos muijat edes harsonohuesti kokeilleet ajatella jos sitä vikaa voisi löytyä omassa käytöksessänne? Tiedän kokemuksesta että hankalaa se on mutta kokeilkaa, ei se satu. Olisiko kenties niinkin, että äijänne on aivan yhtä lopen kyllästyneitä teihin? Kysykääpä itseltänne, menikö hommat ihan nappiin? Saattaa olla voimauttava kokemus käydä oman itsensä sisällä tutkimusmatkalla. Minä kyllästyin eukkooni vuosia sitten, aikani yritin kaikkeni kunnes tulin johtopäätökseen että pitäköön tunkkinsa.
      Jos mikään ei kelpaa vitunko teet, kamat putkikassiin ja menoks. Voin kertoa ettei kaduta pätkääkään, elämä jatkuu aivan samanlaisena kuin ennenkin yhdellä erotuksella. Ei tarvitse kuluttaa energiaansa joutavanpäiväiseen jargoniin vätyksen kanssa jota ei mikään kiinnosta.
      Itse olen toiminnan miehiä, onhan noita kaikenlaisia diipadaapaterapeutteja joiden luona voi käydä massinsa tuhlaamassa, mulle se oli nono. Kamat kasaan, nimi paperiin ja menoksi, niin ne hommat hoituu. Älkääkä nyt vaimoset pillastuko, elämää tää vaan on ja tekin olette vain muurahaisia muiden joukossa.

      • Jorinoita

        Eiköhän nämä eukot ole jo itseäkin tutkiskelleet. Kun se ei auta toisen vinon luonteen kanssa, niin siinä käy että "pidä tunkkis".


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      148
      2612
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      23
      1988
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      1986
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      89
      1786
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      67
      1540
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      20
      1306
    7. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      37
      1202
    8. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      11
      1198
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      36
      1188
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      10
      1167
    Aihe