Mitä asunto kertoo miehestä?

Yksineläjä

Monta vuotta yksiötäni sisusti sänky, kaksi sohvaa, olohuoneen -atk sekä ruokapöydät, eräänä päivänä tulin aatoksiin lahjoittaa kaiken pois ja tehdä asunnosta toimiva omiin tarkoituksiin. Nykyään vuodesohva, olohuoneen pöytä sekä painonnostopenkki. Vieraiden kannalta ei toimivin ratkaisu, mutta en näe että minun pitäisi tehdä asunnostani viihtyisä vieraita ajatellen. Toimivuus on tärkeintä. Jos asuisin isommassa asunnossa, asiat olisi luonnollisesti toisin.

Tapasin tutustumisen arvoisen naisen ja hän tuli ajan saatossa käymään luonani. Suureksi hämmästykseksi hän ihmetteli asuntoani huonekalujen osalta, varsinkin ruokapöydän puute nousi puheenaiheeksi, kirjahyllykin olisi hyvä olla. Asuin kuulema kuin kaksikymppinen ja tämä kuulema kertoo ihmisestä paljon. Pidän asuntoni siistinä, seiniäni ei korista erinlaiset "mainostuotteet" tai rihkamat. Ajatus minusta oli kuitenkin jo muodostunut ja tämä oli turn off naiselle.

Asunto on kuin omistajansa, totuuden sanoja kyllä, yksiössä on kuitenkin tehtävä kompromisseja. Ei jäänyt epäselväksi mitä olisi tehtävä ja miten asuttava mieli naisen vierelleen löytää. Eli vanha järjestely takaisin ja olen "uusi" mies..

Toivoisin saavani etenkin naisilta rakentavia mielipiteitä kyseiseen aiheeseen.

18

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • rouvaantunut

      Ehkä se nainen oli sellainen täydellisyyden tavoittelija... että pitäisi koko elämä vetää tietyn kaavan mukaan... jos sellaista vierellesi kaipaat niin sitten ainakin kannattaa vaihtaa sisustus takaisin "perinteiseen". Luulisi tavalliselle riittävän että on jonkun verran mietitty värimaailmaa/viihtyisyyttä, ja että on siisti. Mutta riippuu ketä kukin etsii.

    • Yksineläjä
      • määmy

        E toi mua sais kääntyy koroillain.
        Vuodesohval o oma etunsa, ite valitsisin 120 cm leveen sängyn. Oli minkä kokone tahansa, ni aika hallitseva ja se o aika normi yksiös.
        Sohvapöytä o iha kiva ja ku se näyttää tyhjält, hankkisin pienemmän.
        Ku taulut o pienii, ni ottaisin pari lisää.

        Joidenki mielest toi sävyjen kakofonia on kammo, e puutu kuin kirkassävyinen räsymatto kuvaajan kohalt terassin ovelle.

        Silmään otti tapettien saumojen näkyvyys (isoveli raksa-alal), mut pahempaaki tapetointimokii nähny.

        Kuiteski, jos asukki o mukava, ni olis outoo et sisustuksen perusteel tekee bänät.
        Vai oliko sisustus pelkkä tekosyy. Mene & tiiä


    • määmy

      E tiiä millaine o yksiös. Punttilaite kandeis laittaa karsinaan (se mihin sänky menee) jos o.
      Telkust et maininnu.
      Jos e ruokaryhmää tarvii, ni turha ostaa.

      Sit ku muuttaa toisen kaa yhteen, o tehtävä kompromissejä

      • Yksineläjä

        Linkistä näkee kuvan asunnosta.


    • yksnaine

      Aivan oikealla tavalla olet kotisi sisustanut! Minä kyllä ainakin arvostan sitä, että on riittävästi rohkeutta tehdä asunnostaan oman näköisen. Sellaisen joka miellyttää itseään. Kaipa koti kertoo jotain omistajastaan, ja minua kyllä miellyttää enemmän persoonallinen, luovaa ajattelukykyä omaava, rohkea, urheilullinen kuin tylsä, tavallinen, kaavoihin kangistunut, epäkäytännöllinen mies :) Sinkkuasuminen on usein yksi vaihe elämässä, fiksu nainen ei kaikkoa sinkkusisustuksen takia.

    • likhgliygfkufukft

      Painonnostopenkki on tärkein. Minun asuntooni ei tule yksikään nainen joka ei penkkaa vähintään 150 kiloa ilman paitaa.

    • penkkirunoilija

      Kannattaisi laittaa matto tai pieniä mattoja painonnostopenkin jalkojen alle. Vaikka olisi jaloissa huopa.

    • riinaleena

      Typerää pajatusta. Ainoastaan se ratkaisee asutko omassa vai toisten nurkissa vuokralla kuin joku pummi.

    • Outo mimmi, jos sinut sisustuksen perusteella heivasi. Minusta asunto on siisti ja tarkoituksenmukainen.

      Naisethan ovat ylensä kovia sisustamaan. Moni ei edes suostu muuttamaan miehen nurkkiin vaan vaatii yhteistä, uutta kotia, että pääsevät sisustamaan ns. puhtaalta pöydältä. Luulisi silloin yksiössä asuvan miehen olevan kovaa valuuttaa. Harva omakotitalossa asuva kun on valmis muuttamaan tai edes sisustusprojekteihin suostuvan.

    • jotta.näin.on

      Onhan sun asuntosi askeettinen, mut sehän on sun asuntosi. Siisti asunto ja harmooniset värit. Löytyy lasinen sohväpöytä jolle saa laskettua lasinsa/teekuppinsa.
      Mä en näe syytä miks urputtaa. Jos hän ei viihdy luonas, voitte kai oleilla hänen luonaan.
      .
      Eikä sinun asuuntoosi kaksi ihmistä mahdu asumaan pidemmäksi aikaa, ahdasta olisi.
      Jos kaavailette yhdessä asumista niin tilavamman asunnon hankkiminen tulee pakosta eteen.
      Siinä tapauksessa mä olisin naisena kiitollinen; ettei sulla ole kolmenhuoneen ja keittiön mööpeleitä. Sellaisia "perintöhuonekaluja" joita en haluaisi, millä niistä siististi pääsee eroon...ja sitten omat mööpelit. Se on ollut naisella huono päivä vaan.

    • Jassuka

      Siisteys on tärkeämpää kuin sisustus. Linkin kämpässä kelpaa asua ja jos naisen kanssa joskus hynttyyt yhteen lyöt, varmaan sisustatte sitten yhdessä. Meilläkin tulee olemaan punttivermeitä jahka saamme asuintilaa jonne ne saa mahdutettua. Mua kuitenkaan kuvan kämppä ei kauhistuttaisi näin naisenakaan.

    • Yksineläjä

      Kiitos kaikille vastanneille! Minulle on riittänyt että "raivailematta" kun kaksi ihmistä pystyy tutustumaan toisiinsa niin hyvä niin, muuten talossa talon tavoilla, yhteinen asunto pyöritellään kuitenkin yhdessätuumin. Kommentti "ihmisellä jolla ei ole ruokapöytää, ei myöskään voi olla samanlaista ajatusmaailmaa, joten tuskimpa tulisimme toimeen" aiheutti kieltämättä hämmennystä, toisaalta kokonaisuudessaan myös valoitti että olimme myös niin erinlaisia, erinlaisuus on rikkautta kunhan sitä oppii arvostamaan, tässä tapauksessa sitä oli ilmeisesti vain liikaa.

      • baarirunoilija

        Mitä olisi mahtanut sanoa minun baaritiskistäni, missä myös syön :)


      • jotta.näin.on
        baarirunoilija kirjoitti:

        Mitä olisi mahtanut sanoa minun baaritiskistäni, missä myös syön :)

        Saahan sille baaritiskillekin noutopöydän järjestettyä, 2-3 ihmiselle!
        Tuskin sulla tilaa olis muutenkaan illalliskutsuja puolelle suvulle järjestää.
        (isolle porukalle)
        Se on sopeutumiskysymys, mikä kelpaa yhdelle ei ehkä toiselle käy.
        Pää asia kuitenkin et on katto pään päällä, lämmintä talvella ja siisteydestä huolehdittu.


    • miesvm_1967x

      Ihan siisti kämppähän toi on, jopa tyylikäs ja harmooninen värimaailma. Eikä yksiöön tosiaankaan kannata ahtaa liikaa rojua, itteäni ainakin vituttais siivota ahtaissa nurkissa ja tuolien välissä pujotellen. Tuntuu ettei kyse ollut sittenkään siitä mistä nainen kommentoi ja pisti sut lauluun. Vai oliko se niin tyhmä ettei tajunnut poikamiesboksin ideaa ja ettette siinä olis kuitenkaan jatkossa pitkään asustellu? Ehkä sun kandee pistää varmuuudeksi muutama levy lisää tankoon, jospa noi 15 kiloa karkotti sen pois :D

    • Jullenitar

      Minä tapasin aikanaan dippainssin, joka oli ilmeisesti suoraan äidin helmoista muuttanut omilleen 45-vuotiaana... Äidin tekemät matot ja verhot, pelkkää Sotka-pdf-levysontaa ja muuta laminaattia ja seinillä ei mitään. Kissojen kusema sohva ja aikamiespoika-tv-tuoli samaa sarjaa. Mauton. No, koko mies oli mauton, lenkillekin lähti farkuissa ja samaa paitaa pidettiin viikko-kaksi. Sanomattakin selvää, että jatkoimme eri teitä. Yksi partapelin ostaminenkin oli hänelle liikaa, ja naisen käden jälki (muiden kuin äidin) ei tullut kysymykseenkään.

    • 33vmies

      Hahhah! sulla sentään on se yksiö. itse joudun muuttamaan japanilaisen auton takapenkille, ku tulee halvemmaksi.. vie siinä sinne nainen kotiin takapenkille :D mitähän tuumaavat. No rakennan mä johonkin metsään piilomajan ja saunan :)

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      271
      2576
    2. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      41
      1421
    3. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      73
      1421
    4. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      22
      1176
    5. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      7
      1144
    6. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      48
      1136
    7. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      26
      1133
    8. Kellä on rumin tukka?

      Kuka on haapaveden rumin ihminen? Vinot silmät ja ikivanha mersu?
      Haapavesi
      9
      1131
    9. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      46
      1083
    10. Kuinka paljon nalle harmittaa

      Kun mä saan panna hehkua ja sä et? :)
      Ikävä
      6
      1042
    Aihe