Veho "palvelee"

VEHOSTA

Olen valitettavasti todennut että saan lotossa helpommin seitsemän oikein kuin palvelua veho hyötyajoneuvokorjaamolla. Ovat keksineet hyvän nimen tuon hyötyajoneuvot kun sillä ikävä kyllä haetaan hyötyä vain vehon suuntaan.
No mennään aiheeseen.
Ostin sprinterin 319 vuonna 2012 veho lommilasta. Osto sujui hyvin ja auto tuli muutaman viikon myöhässä. No ei tuo harmittanut. Sitten auto teki temput 1/2 vuotta vanhana, avaimet virtalukossa ja auto käynnissä niin ovet menivät itsestään lukkoon. Tavaratilan ovi jäi onneksi auki ja onnistuin vääntämään välitilan ikkunan siten auki että sain puukepillä avattua ovet. Siitä ajoin suoraan lommilan vehoon että saisin apua ikkunan takaisin paikkoilleen laittamiseen. Myyjät alkoivat vain kertomaan miten ja millä konstilla saan sen korjattua. Hermostuin kun autossa takuu voimassa ja apua ei saa. Sitten onneksi tuli se oikea myyjä joka auton minulle myi ja hän otti auton haltuunsa ajaen sen korjaajalle joka laittoi ikkunan paikoilleen, Tämä ei vielä hirveästi harmittanut. Sitten toin 1/2 vuoden päästä auton lommilan huoltoo jonka ajan olin varannut niin auton luovuttaminen eikä vastaanottaminen sujunut ollenkaan vaan asiakkaan olin pelkkää ilmaa ja koin itseni ei toivotuksi. Tekstiviestillä tuli vehosta kysely palvelusta 1-6 huono/hyvä niin vastasin numero ykkösen ja seuraavana päivänä lommilan korjaamon pomo soitti ja alkoi tivaamaan miksi annoin kyseisen arvosanan ja kyseli sekä etsi vain syyllista eikä pahoittelua tullut huonosta palvelusta.
Suraavaksi sattui harmittavasti murto auotoon sivuikkunan kautta jolloin iso kivi oli heitetty sisään. Auton verhoiluun oli jäänyt verijälkiä ja ohjaamo täynnä lasinsirpaleita, kojelaudassa oli isoja jälkiä kivestä. Auto olisi vehon suutarilan toimipisteessä korjattavana ja siellä he kolaroivat kulkuvälineen. Ei taaskaan tullut edes pahoittelua. Jouduin ottamaan auton käyttöön ja sain sen parin päivän huollon jälkeen täynnä lasin sirpaleita ja murtosotkettuna. Eikä taaskaan mitään pahoitteluja. No meni vähä yli viikko että sieltä soitettiin että milloin voisin tuoda auton korjaukseen. Sanoin puhelimessa että olin hermostunut kun asiakas oli unohdettu ja taaskaan ei pahoittelua. No jotkut pomot sitten soittelivat kun olin laittanut sähköpostia valittaen vehon "palvelua" ja lupasivat ilmaisen öljynvaihdon. Vein auton seuraavalla viikolla vantaalle huoltoon ja sen valmistumisen luvattiin kello viideksi. Sain korjaamolalta soiton kello 20.17 että auto on nyt valmiina. Tuli kiire ehtiä sinne ennen yhdeksää milloin paikka meni kiinni. No eipä taaskaan tullut pahoittelua vaikka he olivat luvanneet palauttaa luottamukseni heidän palveluitansa kohtaan. Tämä on aivan käsittämätöntä että nykyaikana asiakkaita kohdellaan kuin ilmaa. Vehossa on näköään työntekijöinä vanhoja taksikuskeja sekä rekkamiehiä. Kaveriyrittäni auto vuosi vettä sisään ja muutaman kerran sen huollossa korjauttamassa käyneenä luovutti kun ei jaksanut enää valittaa asiasta eikä se tullut ikinä kuntoon. Nyt hän pyysi tarjouksen uudesta autosta lommilan myymälästä ja lupasivat lähettää sähköpostilla tarjouksen ja eipä sitäkää tullut pariin kuukauteen ja nyt hän sitten vaihtaa volkkariin. Kertokaa onko Volkswagenin huolto toimiva? Meinaann itsekin vaihtaa auton toiseen merkkiin kun mesen huolto ei toimi.

24

3612

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • plääh-plööh

      on taas joku muukin pissinyt sun aamumysliin kun oma koira... jonkun verran tosta tarinasta voisi uskoa mutta lapinlisää sen verran että enpä taida sitäkään vähää...

    • Vehosta

      Valitetavasti tämä tarina on täysn totta ilman mitään lisiä. Toivottavasti veho alkaisi kuluttamaan omaa henkilöstönsä:-)

    • Vehopalvelee

      No taas vehon "palvelu" tökkii mutta nyt naiseni auton (honda) kanssa. Vaimo vei auton muuralan vehon toimipisteeseen pinten lommojen korjaukseen ja sieltä luvattiin että auto on valmis viikossa. no viikko meni ja soittivat että eivät ole saaneet uutta ovea eli menee vielä toinen viikko. No vaimo soitteelee sinne eikä kukaan vastaa ja sitten taas seuraavalla viikolla aamusta soitteivat ja sanoivat että unohtivat ilmoittaa mikä on tilanne. Soitossa ilmoittivat että ovi tulee tämän viikon keskiviikkona ja sitten menee viikko kun auto on valmis. Näin auton pieneen fiksaukseen menee kolme ja puoli viikkoa. Oven pienen klommon olisi saanut hyvin helposti oikaistua mutta eihän veho sillä lailla toimi vaan uutta osaa tilalle. Minun pitäisi viedä oma auto suutarilan korjaamoon josta sanoivat että viikko menee. Voisikohan noihin heppuihin enää luottaa?

    • Mersumiäs

      Ei kuullostanut kyllä uskottavalta tarinalta alkuunkaan. Oma kokemukseni Vehosta on jotain sellaista mitä ei muualta saa suomessa. Oikeinkirjoitustaitoakaan ei kirjoittajalta tunnu löytyvän. Suorastaan surkuhupaisaa luettavaa virheineen.

    • Marmattaja

      Jos Volkkariin vaihdat niin varaudu ongelmiin ja hutiloituun työnsuoritukseen. Olen ollut VW asiakas vuodesta 2004 ja nyt vaihtui merkki. Ehkä vaihtelun vuoksi, ehkä osin kyllästyneenä "laatuun" ja "laadun" korjailuihin. Viimeisin T5 kävi 26 kertaa takuukorjauksissa ja 5 kertaa vietiin tien päältä hinausautolla. Aina viat korjattiin ilman sen kummempaa sanailua, mutta joka ikinen ylimääräinen korjauskerta aiheuttaa lisäkuluja muissa muodoissa, kuten päivän kuljetusten uudelleen järjestelyä. Autoja on huollettu monessa VW liikkeessä niin täällä kuin ulkomailla, parasta palvelu on ollut Saksassa ja huonointa Virossa. Viron VW merkkiliike "korjausten" jälkeen on aina ollut tarve korjata jälkiä uudelleen, alkaen moottoriöljyn ylitäytöstä, n. 1.5 l verran imivät öljytikunreiästä poispäin, päättyen jarrusatuloiden purkuun. Suomessa hyvää palvelua sai Kouvolassa, Kotkassa taas hutiloitua työtä, sattui ilmeisesti keltanokka huoltamaan auton ja hänen jälkeen vanhempi asentaja korjaili työnjälkiä. Hyvittivät kyllä seuraavassa huollossa reilulla kädellä tehtyjä virheitään, plussaa siitä.

    • Mersuko

      Veho on surkein ajoneuvojen huoltaja. Ylimielistä ja töykeää palvelua. Hyvät edustuksen, mutta edellä mainittu pilaa kokonaisuuden

      • Anonyymi

        Juuri näin mitä tulee "palveluun" saman pask"an saa halvemmalla muualta..


    • ilman_Hondaa

      Kokemusta on, nimittäin huonosta palvelusta. Minulla oli vanhempi Honda Civic henkilöauto jota ei suostuttu ottamaan edes huollettavaksi. Työnvastaanottaja sanoi tiskillä aivan suoraan: " etsi jostain "takapihan pikkukorjaamo" jossa hoidellaan tuollaiset vanhat vehkeet. Ei meidään asentajat tuolaisiin viitsi edes käsiään liata."

      No se siitä ja lähdin etsimään toista huoltokorjaamoa. Sattumoisin löysinkin hyvän sellaisen jolla oli myös autojen osto/myynti toimintaa ja sitten se autokin vaihtui toiseen merkkiin kun ottivat vaihdossa vastaan käytetyn Hondani. (oli vain pikkuvika)
      Automerkin vaihto todella kannatti. Nyt ajeltu toisella automerkillä kymmeniä tuhansia kilometrejä. Ei koskaan enää pikkuvikaista "huolto kelvotonta" Hondaa.

      Liike joka ei arvosta edes omia merkkejään ei tee järjellistä bisnestä. Miksi edes edustaa "huolto kelvotonta" merkkiä? Ns. merkkiliike ei aina ole paras huoltopaikka vaikka väittävät "merkkiliike tuntee merkkiensä autot".
      Eipä tässä tapuksessa tuntenut kun eivät edes ottaneet työtä vastaan vaan käskivät mennä muualle. Ja asiakas sitten noudatti käskyä !!!

      Toisessa liikkeessä (takapihan pienessä liikkeessä) pikkuvikainen käytetty Honda kelpasi jopa vaihtoautoksi, näin tehdään sitä kunnon bisnestä: asiakas saa hyvän ja reilun palvelun.

    • eiViitsiLiataHehee

      olihan melkoinen mielikuvituksen tuote.

    • valohoito

      vehon hinta ja laatu pitäisi lailla kieltää.toivotaan että tehtäisiin lakimuutos asialle.ja puoli tunti puhelin jonossa,vaikka aina kun siellä kävin niin kukaan ei ollut puhelimessa,niin mikä on se musiikin kuuntelun hinta. valohoitoa saa muualtakin.

    • sklfjsdkljkldsjkl

      Olipa auto mitä merkkiä tahansa niin korjauttaminen ja huollattaminen näyttää menneen niin vittumaiseksi touhuksi että hyvin mielellään lykkää viimeiseen asti koko asian, öljyt ja suodattimet osaa itsekin vaihtaa eikä tule ylitäyttöä jne. ongelmia.
      Pitäkööt hienot korjaamovehkeensä seisomassa tyhjänpanttina vitun mulkut perkele!

    • BT_automaalaamo

      Jos tahdotte huoltaa autonne ja saada hyvää palvelua niin kokeilkaa B&T automaalaamoa. Yksityis yrittäjä jolla on sopimus Porschen kanssa. Porsche tuodaan sinne korjattavaksi ja se on jo merkki hyvästä laadusta.
      Käykää huoltamassa B&T automaalaamossa!

    • Naiskuski

      Onhan teillä ollut huono tsäkä, olen käyttänyt Veho Pitäjänmäki Honda, noin 10 v ja olen ollut todella tyytyväinen palveluun. Ei mitään valittamista, kaikki on sujunut kuten on sovittu ja aina on annettu lisäinfoakin. Tänään kävin Veho Suurarila ja sovin korjaustoimen, taas kaikki hoitui kuin rasvattu.

    • naiskuski

      No ennenkuin huomautetaan korjaus edelliseen viestiin po Suutarila

    • Naiskuski_Honda

      No niin auto on haettu Veho Suutarilasta, korjaukset tehty kuten sovittiin, toimitus tapahtui kuin sovittiin. Auto oli pesty, oli tehty myös ylimääräistä, ei sovittu, ei veloitusta. Mutta Vehon puhelinpalvelu ei toiminut ammattitaitoisesti, kerroin tuosta hakiessani autoani. Kertoivat henkilöstövajeesta. Sain Hondalta viestin
      jossa pyydettiin antamaan palautetta ed. käynnistä Vehossa/Honda. Joten laitoin Honda/Veholle palautteessaan edm. kommentit. Olen edelleen tyytyväinen Veho/Honda toimintaan.

    • Naiskuski_Honda

      No mihin loppui kommentointi? Olen tyytyväinen asiakas Veho/Honda ? Olisi mukavaa jatkaa kommentointia!

    • VEHOonHuijari

      Oma kokemukseni oli sellainen että VEHOlla yritettiin teettää sikahintainen tarpeeton huoltotoimenpide. En antanut lupaa niin sabotoivat autoa. Aiemmin autossa ei vuosiin mitään vikaa mutta pian VEHOn "huollon" jälkeen alkaa tulla vikoja... En ikinä osta enää mitään VEHOlta. En ikinä enää huollata autoani VEHOlla. Kerron avoimesti kaikille aina kun autoista tulee puhetta että miten VEHO huijaa.

      Valitettavan hankala todistaa oikeudessa, muuten olisin vienyt asian käräjille. Senhän tekijät tiesivätkin. Mutta tuli kyllä asiakkaalle viesti selväksi.

      • FORDisti

        Veho Suutarila
        Autoani kolhi Tapiola Yhtiössä vakuutettu auto ja Tapiola ohjasi autoni korjattavaksi Veho Suutarilaan. Ollut korjattavana 2 kertaa ja arvioitavana 2 kertaa. Vieläkään en ole tyytyväinen jälkeen. Viimeisen kerran haettuani auton "korjauksesta" Vehon henkilökuntaan kuuluva mies sanoi ETTÄ EI TOI NYT NIIN PAHALTA NÄYTÄ kun valitin että vieläkään värisävy ei ole oikea! Samalla hän esittely korjattavana ollutta kallista Mersua jonka maalauksen olivat ryssineet vielä pahemmin.


    • mistäpysyväälaatua

      Hei, vähän kokemuksista Oulun Vehosta.
      Ensimmäinen kokemus auton kolarikorjauksesta; kaikkia osia ei laitettu paikoilleen vaan ilmoittivat että jos haluat itse hakea ja laittaa niin hae meiltä myöhemmin kun ei yhden listan suoruus ole niin tärkeä. En tiedä oliko tämä työ kuitenkin vakuutusyhtiön laskussa kokonaisuudessaan.
      Toinen kokemus auton kolarikorjauksesta osia odotellessa auto korjaamolla melkein pari viikkoa pääosin osia odotellen, kun valmis ja hain auton, ei kaikki valot toimineet; piti pyytää vielä korjaamaan. Joku kirjoitti myös kolarimaalauksen tasosta, kaverini jolla silmää näytti korjauksen jälkeen korjatussa ja maalatussa pellissä vekin. Varaosatoimitusten aika ja työn laatu.
      Kolmas kokemus virtaongelmista, auto korjaamolla taas osia odottaen yli viikon, kun taas lopulta sain takaisin, sisätilan yksi osa jäänyt laittamatta takaisin ja hävinnyt. Varaosatoimitukset ja työn laatu?

    • Hevon.V-n.Mersut

      Sen siitä saa jos vie autonsa jollekin hevon korjaamolle :D

      • tätä.olen.miettinyt

        Moni mersu on sellaisen kansanosan omistuksessa jolla on myös hevosia, sattuukohan useinkin että veholle saapuukin hevonen määräaikaishuoltoon ja mersu unohtunut kotipihaan?


    • Anonyymi

      Paskaa palvelua ja vänkä vänkä vasen ei tiedä mitä oikea tekee ainakaan huollon vastaanotossa. Oma paskakasa oli siellä rukattavana ja tekivät sitten vähän ylimääräistäkin. Hommat meni vähän oikein ja paljon väärin. Tämä väärin tehty asia oli sitä ylimääräistä. Siitä väärin tehdystä reklamoin heti seuraavana päivänä johon vastattiin että ei semmoista ole edes tehty....

      Kauan sille vatipäälle tarvi toistaa että minua ei v...u kiinnosta että mitä sulla siellä päätteellä lukee koska minulle soitetiin eilen asian tiimoilta ja kerrottiin että ovat tehneet ylimääräistä ja nyt tämä mitä tehtiin ylimääräistä on paskottu hajalle. Vielä se kehtasi vänkyttää että ei täällä lue mitään....Johon vastasin että etkö nyt ymmärrä että en minä täällä huvikseni istu kun huolto on paskonut hommansa. No otetaan se sitten iltapäivällä.....Ei käy vaan se otetaan nyt hyvin pian ja korjaatte minkä paskoitte pyytämättä kysymättä....Aika v....n idiootti touhua. Juu en ole viemässä autoani huoltoon tuohon pa laitokseen....Oletin ( juu väärin oletin) että jos auto maksaa 70.000 euroa ja huollot eivät mitenkään ilmaisia että se näkyisi jossain....

      No juu ainoa missä se näkyy on laskun suuruudessa saman shaisse palvelun saa ihan muuallakin ja huomattavasti edeullisemmin.

    • Anonyymi

      Saatiin myös sellaista palvelua ettei tosikaan.Autosta petti yksi suuttimien paaluu puolen O-rengas ja kusi dieseliä allensa.Laitettiin Lielahden Vehoon s-postilla kyselyä kerkeisivätkö miten korjaamaan?Pelkän vastauksen saaminen kesti n.2 päivää eli siinä vaiheessa auto oli jo korjattu toisella korjaamolla.Toinen asia oli kun kysyttiin vehon varaosapuolelta noita O-renkaita saatiin vastaukseksi että Lielahdesta löytyy 36kpl,1,8€/kpl.Kuusi niitä tarvittiin ja veho oli lähempänä kuin KL-varaosa niin päätettiin hakea ne sieltä.Yllätys olikin kun Lielahden vehon varaosamyyjä kertoikin ettei niitä renkaita saa irrallisena vaan joutuu hommaamaan koko paluuputkiston missä ne ovat mukana,240€.Kerroin että älä viitsi puhua höpöjä,soitettu ja kysytty että varmasti saa.Lopulta O-renkaat saatiin mutta tunnin sisään hinta olikin "pompsahtanut" 5€/kpl.Eli ei oikein homma veholla pelitä ja paskan maku suuhun,valitettavasti.

    • Anonyymi

      Itsellä vaihtoivat vain näkyvän jäljen takapuskurissa vaikka pyysin katsomaan kaiken. Huolto pari viikkoa tästä totesivat että vetokoukku ei käänny pohjapanssari rikki. Kolmen viikon soittelun jälkeen sain vihdoin ajan vauriokorjaamolle pohjapanssarin vaihtoa varten. Vein auton korjaamolle ja he totesivat ei voi korjata vielä koska vetokoukku vääntynyt. Lupasivat olla yhteydessä miten edetään, mennyt kohta viikko ja ei kuulunut mitään

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      271
      2606
    2. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      41
      1421
    3. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      73
      1421
    4. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      23
      1179
    5. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      7
      1154
    6. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      27
      1143
    7. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      48
      1136
    8. Kellä on rumin tukka?

      Kuka on haapaveden rumin ihminen? Vinot silmät ja ikivanha mersu?
      Haapavesi
      9
      1131
    9. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      46
      1083
    10. Kuinka paljon nalle harmittaa

      Kun mä saan panna hehkua ja sä et? :)
      Ikävä
      6
      1042
    Aihe