Lääkärille tunnustaminen huumeista

Kkkåå

En tiedä mihin tätä voisi kirjoittaa , joten kirjoitan sen tähän. Elikkä olen ajatellut käyväni lääkerissä kertomassa vainoharhaisuudestani ja paniikkihäiriöistäni. Jos lääkäri kysyy että olenko kokeillut huumeita ja vastaan myöntävästi niin voiko teito mennä eteenpäin. Sillä minua pelottaa että en saa hyvää työpaikkaa jos teidoissani on huume merkintä. Olen aloittamassa opinnot yliopistossa joten haluan tähdätä pitkälle ja en halua tämän pilata sitä.

21

5661

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • neuv.oja

      Lääkärillä on vaitiolovelvollisuus ja jos käytät jotain päihdyttäviä aineita, kannattaa siitä mainita hoitavalle lääkärille. Muuten mahdollinen jatkohoito menee pieleen.

      Käytätkö vai oletko käyttänyt, kannattaa kertoa lääkärille.

      • Kkåå

        Olen käyttänyt, viimeksi käytin noin vuosi sitten.


      • neuvojaa

        Sitten ei mitään huolta. Kaikki hyvin. Voit kertoo lääkärille, jos se sua painaa, lääkärillä vaitiolovelvollisuus.

        Nou hätä.


      • oiqwcrubo9e
        Kkåå kirjoitti:

        Olen käyttänyt, viimeksi käytin noin vuosi sitten.

        Ota myös huomioon että et välttämättä saa sellasta lääkitystä joka auttais parhaiten esim,bentsodiatsepiinien saanti hankaloituu jos sulla on päihdetaustaa,mulla kävi näin ku kerroin ottavani muutaman oluen helpottamaan pahimpaa,kysymyksessa ei ole kännihakunen juominen vaan pieni rentoutuminen 6-10 olutta. muista päihteistä en maininnu muuta ku taustastani mitä oon joskus 5-6 vuotta sitte harrastanu. (harrastan kyllä nykyäänki muttan hyvin hyvin harvoin)

        Jos haet vaan jotain pientä tilapäistä lääkitystä pahimman ohi etkä tarvii niinkään terapiaa niin bentsot on parhaita,älä koske masennus lääkkeisiin,ne ei koskaan oo hyvästä! (USKO POIS!). älä jää lääkkeisiin koukkuun!!!


    • 9999997

      lopeta huumeitten käyttö niin aivot palautuu. se ns mieto huume /päihde nimeltään kannabis jopa voi aihauttaa paranoiaa. ei se ole kivaa kun luo hulluja salaliittoteorioita kaikesta ja jokaisesta koska on vaan niin vainoharhainen.

      • mari.vapaaksi

        Älä jauha paskaa, ihan oikeesti. Tahallaanko tuollaista juttua heität? Kannabis ei heitä harhoille, viina sen tekee ja vahvemmat huumeet.

        Ei sun kannattaisi edes kommentoida vailla parempaa tietoa. Säälittää, jos oikeesti elät niissä luuloissa. Ota selvää kannabiksesta, se on terveellisempää kuin alkoholi tai tupakka. Koukuttaa yhtä paljon kuin kahvi.

        Oikeesti surullinen, jos luulet jotain muuta.


      • porttinen

        Lusikasta voi saada syövän & himaan voi kuolla


      • JukkaRippinen

        Vuosi sitten jos on käyttänyt viimeksi, niin on taatusti jo kaikki rasvatkin lähteneet. Ongelmana on joku ihan muu.


      • minstero
        JukkaRippinen kirjoitti:

        Vuosi sitten jos on käyttänyt viimeksi, niin on taatusti jo kaikki rasvatkin lähteneet. Ongelmana on joku ihan muu.

        pelkohan saattaa olla, jos näkyy. Mutta ei AP:lla mitään pelkoa.


      • 10245324r2
        mari.vapaaksi kirjoitti:

        Älä jauha paskaa, ihan oikeesti. Tahallaanko tuollaista juttua heität? Kannabis ei heitä harhoille, viina sen tekee ja vahvemmat huumeet.

        Ei sun kannattaisi edes kommentoida vailla parempaa tietoa. Säälittää, jos oikeesti elät niissä luuloissa. Ota selvää kannabiksesta, se on terveellisempää kuin alkoholi tai tupakka. Koukuttaa yhtä paljon kuin kahvi.

        Oikeesti surullinen, jos luulet jotain muuta.

        sinä et selvästikkään tiedä mitään. ihme ääliöitä kun pitää aina ottaa toi alkoholi sitä ja tätä.


      • 1w2d3f4f3d
        mari.vapaaksi kirjoitti:

        Älä jauha paskaa, ihan oikeesti. Tahallaanko tuollaista juttua heität? Kannabis ei heitä harhoille, viina sen tekee ja vahvemmat huumeet.

        Ei sun kannattaisi edes kommentoida vailla parempaa tietoa. Säälittää, jos oikeesti elät niissä luuloissa. Ota selvää kannabiksesta, se on terveellisempää kuin alkoholi tai tupakka. Koukuttaa yhtä paljon kuin kahvi.

        Oikeesti surullinen, jos luulet jotain muuta.

        sinulla on varmaan on kokomusta kovista aineista,tuskin on. luet vaan netissä juttuja ja uskot niitä sitten levität samaa paska ihankuin oikeasti tietäisit jotain asiasta.


      • marin.kamu
        1w2d3f4f3d kirjoitti:

        sinulla on varmaan on kokomusta kovista aineista,tuskin on. luet vaan netissä juttuja ja uskot niitä sitten levität samaa paska ihankuin oikeasti tietäisit jotain asiasta.

        Moikka.. Ei ole kokemusta kovista huumeista, eikä ne kiinnosta pätkääkään. Nyt on kysymys vaan kannabiksesta, ei mistään muusta. Mitä tulee kovimpiin huumeisiin, alkoholi on pahin, mitä olen käyttänyt, enkä todellakaan ole ylpeä siitä. Valtiovalta antaa meidän myrkyttää itsemme liuottimilla, mutta kannabista me emme lain mukaan vielä saada käyttää edes lääkitykseen.

        Mitä kannabikseen tulee, olen kyllä ottanut selvää siitä, mitä se on. Oletko sinä ottanut selvää, mitä kannabis on? Oletko oikeesti? Jos et ole, ota selvää ja päästään juttelemaan samalta viivalta, ok?

        Huomaatko, nyt meille ei enää kerrota kannabiksen haitoista, miksi? Mieti sitä. Miksi meille jauhetaan alkoholin ja ja tupakan haitoista, mieti sitäkin. Olemme menossa tässä päihdeasiassa parempaan suuntaan. Kiitos siitä...


      • 113wedaz
        marin.kamu kirjoitti:

        Moikka.. Ei ole kokemusta kovista huumeista, eikä ne kiinnosta pätkääkään. Nyt on kysymys vaan kannabiksesta, ei mistään muusta. Mitä tulee kovimpiin huumeisiin, alkoholi on pahin, mitä olen käyttänyt, enkä todellakaan ole ylpeä siitä. Valtiovalta antaa meidän myrkyttää itsemme liuottimilla, mutta kannabista me emme lain mukaan vielä saada käyttää edes lääkitykseen.

        Mitä kannabikseen tulee, olen kyllä ottanut selvää siitä, mitä se on. Oletko sinä ottanut selvää, mitä kannabis on? Oletko oikeesti? Jos et ole, ota selvää ja päästään juttelemaan samalta viivalta, ok?

        Huomaatko, nyt meille ei enää kerrota kannabiksen haitoista, miksi? Mieti sitä. Miksi meille jauhetaan alkoholin ja ja tupakan haitoista, mieti sitäkin. Olemme menossa tässä päihdeasiassa parempaan suuntaan. Kiitos siitä...

        kyllä minä tiedän kannabiksesta. se on antaa ´ hyvät olot vahvistaa aisteja . voisi sanoa että melkein alkoholin vasta kohta. mutta selvästi sinä et tajua että kaikki ei toimi 1 1 periaattella. jokainen on yksilö .selvästi sinulla on vaikeuksia tätä tajuta. kannabis hurmiossa et halua edes myöntää että kannabiksella niinkuin millä tahansa aineella on negatiivisia puolia. mitä tuokin "Koukuttaa yhtä paljon kuin kahvi." meinaa. ihankuin tuo ei olisi mitään, ehkä et tiennyt mutta suuriosa ihmisistä on riippuvaisia kahvista eivät edes tajua sitä. että mietippä sitä.


      • mari.auttaaa
        113wedaz kirjoitti:

        kyllä minä tiedän kannabiksesta. se on antaa ´ hyvät olot vahvistaa aisteja . voisi sanoa että melkein alkoholin vasta kohta. mutta selvästi sinä et tajua että kaikki ei toimi 1 1 periaattella. jokainen on yksilö .selvästi sinulla on vaikeuksia tätä tajuta. kannabis hurmiossa et halua edes myöntää että kannabiksella niinkuin millä tahansa aineella on negatiivisia puolia. mitä tuokin "Koukuttaa yhtä paljon kuin kahvi." meinaa. ihankuin tuo ei olisi mitään, ehkä et tiennyt mutta suuriosa ihmisistä on riippuvaisia kahvista eivät edes tajua sitä. että mietippä sitä.

        Moikka 113weedaz... Eihän alkoholia ja kannabista voi edes verrata toisiinsa. Nyt puhutaan kannabiksesta, ei mistään rankoista huumeista, tämä keskustelu ei todellakaan käy esimerkiksi kokaan tai heroiiniin, mistä minulla ei ole mitään tietoa, eikä tule.
        Kyllä, kannabis antaa lähes samanlaisen jurrin, kuin alkoholikin, Vaikutus on eri, kuten ilmeisesti tiedät. Kannabis rauhoittaa, alkoholi taas laittaa vauhtia ja se tiedetään, että mitä siitä seuraa. Mutta se olkoon, keskitytään nyt kannabikseen...
        Et sinä voi sanoa, etten tiedä, miten se minuun vaikuttaa. Minä tiedän sen itse, se poistaa kipujani ja minulla on parempi olo. Monesti ajattelen, että onko kanssaihmiset niin katkeria, että se tosiaankin antaa päihdyttävän tunteen, ilman sitä päihdyttävää tunnetta voit käyttää. Minulle siitä ei ole mitään väliä, kunhan kivut lähtee, no, ei se pieni päihdyttävä tunne haittaa yhtään, ottaahan monikin alkoholista samat olot ennen unta. On parempi nukkua ilman kipuja, kuten tiedät. Varmaan kysyt, eikö esimerkiksi Burana auta siihen? Paha kysymys, ei se auta. Kun höyrytän kannabista, siis en polta. Lämpö kannabiksesta leviää ja kipu hellittää. Se on kuin enkelin halaus, selkäkipu häviää ja on hyvä nukkua. Miettinyt monesti, että kannssaihmiset eivät tykkää sen viihdekäytöstä, koska se nousee päähän. Mutta se sama päihtymys auttaa monia nukkumaan hyvän unen. Ehkä sinäkin hyväksyisit kannabiksen lääkkeenä, jos se ei nouse päähän. Valitettavasti se thc päihdyttää, mutta se myös auttaa kipuihin. Alkoholi iltadrinkkinä hyväksytään, miksi ei kannabista, joka on vähemmän haitallista kuin liuotinpohjainen alkoholi?

        Ymmärrän kyllä sinun käsityksesi kannabiksesta, mutta mikä estää ottamasta selvää, mitä kannabis oikeasti on. Luulen, että olemme samaa ikäluokkaa. Vuosi sitten olin jyrkästi kannabiksen vastainen, en ole enää. Sain siitä lääkkeen kipuihini ja mitä se haittaa, että se heittää pienet "kännit", kun kivut on pois ja hyvä mennä nukkumaan ilman kipuja?

        Ihmisyys on kaikkein tärkein. Tuskin sinäkään antaisit lähimmäisesi kärsiä, jos sinä voisit antaa helpotusta lähimmäisesi kipuihin? Eikö niin?

        Ymmärrätkö, että kannabis auttaa kipuihin ja moniin sairauksiin. Jos se ei menis päähän, ehkä sinäkin hyväksyisit sen?

        Kaikkea hyvää sinulle.


      • u9v79p
        mari.vapaaksi kirjoitti:

        Älä jauha paskaa, ihan oikeesti. Tahallaanko tuollaista juttua heität? Kannabis ei heitä harhoille, viina sen tekee ja vahvemmat huumeet.

        Ei sun kannattaisi edes kommentoida vailla parempaa tietoa. Säälittää, jos oikeesti elät niissä luuloissa. Ota selvää kannabiksesta, se on terveellisempää kuin alkoholi tai tupakka. Koukuttaa yhtä paljon kuin kahvi.

        Oikeesti surullinen, jos luulet jotain muuta.

        Mikään vitun päihde ei oo hyväks jos sitä käyttää liikaa,ei edes vitun kannabis! Turha inistä siellä että auttaa joka helvetin vaivaan (kaikki tietää sen jo) ja lässynlää ja alkoholi pahapaha,vika ei ole päihteessä vaan käyttäjän pääkopassa... Alkoholikin on hyvä apu vaikka käsittelemään asioita mielessään ilman turhia panikointeja mutta sit ku aletaa vetää persekännejä (mitä osa tekeekin) tulee ne haitat esille,ihminen ei osaa hallita itseään enään.. Ei alkoholi oo sen suurempi paha jos osaa käyttää järkevästi. Tiedän ihmisiä joiden päivän pääasia on polttaa aamusta iltaan melkeimpä joka päivä,kämppä ku vitun kaatopaikka eikä kukaa välitä/jaksa tehä asialle mitään (mä olin itte samanlainen joskus) sit itketää ja kitistää et " voi vittu mikä sotku" "ei jaksa" jne......

        Totta on että alkoholi aiheuttaa yhteiskunnalle paljo haittaa mutta silti en menis vannomaan että se kaikille sopis et kannabis tulis lailliseks. Kannabis on tottakai yleisellä mittarilla miedompi ku alkoholi,löytyy kuitenki ihmisiä jotka flippaa poltettuaan ekat paukut. Ykski kaveri oli soittamassa itelleen lanssia ku pelkäs kuolevansa ja toinen ei uskaltanu edes ylittää tietä vaikka autoja näy maillahalmeilla ja yks jopa pyörty ekasta hatsista (happivajarit) xD ... Itse vaa naureskelin ja kävelin ympäriämpäri pitkin kämppää,oli muuten tosi hauskaa xD Mut tarkotus on vaa se että kaikissa päihteissä löytyy hyvät ja huonot puolet,niitä pitää vaa osata käyttää oikein... Jengi keskittyy enemmän alkoholin haittoihin ja nostaa hatsin yli muiden asenteella et kaikki hommat hoituu ja 420 peace vittu jee... vitun junnut!


      • Anonyymi
        mari.vapaaksi kirjoitti:

        Älä jauha paskaa, ihan oikeesti. Tahallaanko tuollaista juttua heität? Kannabis ei heitä harhoille, viina sen tekee ja vahvemmat huumeet.

        Ei sun kannattaisi edes kommentoida vailla parempaa tietoa. Säälittää, jos oikeesti elät niissä luuloissa. Ota selvää kannabiksesta, se on terveellisempää kuin alkoholi tai tupakka. Koukuttaa yhtä paljon kuin kahvi.

        Oikeesti surullinen, jos luulet jotain muuta.

        V’tun idiootti molemmissa haittoja mutta kyl budi aiheuttaa joillekkin harhaisuutta


    • o978o8

      Mitä hyödyt siitä, että kerrot asiasta? Älä toki kerro, jos et saa siitä mitään lisäarvoa itsellesi. Henkilökohtaiset asiasi eivät kuulu muille. Jos tahdot kertoa niin varmastikin saat siihen mahdollisuuden. Katuhuumeiden ja psykiatristen huumeiden yhtäaikaisesta käytöstä voi potentiaalisesti seurata vakavia yhteysvaikutuksia, joten, jos psykiatrisia kamoja harkitset niin siinä mielessä tieto on tärkeä.

    • Vikvb

      Lääkärit eivät välttämättä osaa auttaa sinua sen kummemmin, kerroit tai et. Voin kertoa sulle mitä lääkäri sanoo: "Nyt olisi hyvä pidättäytyä kaikista päihteistä, myös alkoholista ja ahdistukseen määrään sinulle tätä lääkettä x". Näin se menee. Voit toki kertoa. Tieto voi vaikuttaa mahdollisesti korkeintaan lääkkeiden määräämiseen. Kannabis voimistaa tuntemuksia, joten ahdistuksessa se lisää ahdistusta. Siihen pätee samat säännöt kuin esim. LSD:n kanssa: Set and setting sanoivat hipit. Jos kannabiksen takia panikoi niin paniikki on voimakkaampi, sydän voi alkaa hakata ja semmoista. Jos ahdistaa niin jätä savut niille joita ei ahdista.

    • hrrttt

      Olet varmaan tietoinen siitä että jos sulla on tapana ahdistua ja panikoida niin jos käyt esim. baarissa ja juot viinaa, niin se ryyppyilta vaikuttaa aivokemiaasi vielä viikollakin niin että ahdistusta voi olla enemmän. Jatkuvalla tissuttelulla myös ahdistuksesta alkaa tulemaan jatkuvaa. Jos tapanasi on siis ottaa alkoholia niin älä etsi syyllistä vuosi sitten poltetusta kannabiksesta..

    • Anonyymi

      Jos lääkäri merkitsee sen Kanta-palveluun ja sieltä se näkyy kaikille sossutädeille sun muille ja kuka tahansa joka sen merkinnän näkee, voi kannella siitä poliiseille tai muille viranomaisille, tällaista tää on tässä nykyajan digiyhteiskunnassa että kaikki leviää sinne sun tänne, että miksi siitä olisi pakko avautua lääkäreille. Mutta mieti sitä itse

      • Anonyymi

        Ei kuitenkaan taida näkyä sossulle jos asia ei sossulle kuulu. Jos on lapsia niin sitten taitaa kuulua mutta muita syitä en nyt keksi vaikka varmasti on. Lääkärillekin kannattaa kertoa jos oikeasti haluaa riippuvuudesta eroon ja omat keinot alkaa oleen loppu. Mitä haittaakaan siitä on? Eivät välttämättä anna enää kipulääkkeitä normaalisti, mutta haittaako sekään jos tietää olevansa riippuvainen ja huumeet on obgelma


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 4 tuntia töitä kerran viikossa on naisen mukaan liian raskasta

      Tämä ei taija olls lieksalaine vaikka "tuntomerkkiin" perusteella nii vois eppäillä! 🤣 31-vuotias Maya ei kykene tekemä
      Lieksa
      59
      3087
    2. Riikka Purra rosvosi eläkeläiset!

      1900 euron eläkkeestä rosvottiin 350 euroa. Kohtuullista vai? Perussuomalaisia ei enää ole olemassa meille eläkeläisille
      Maailman menoa
      545
      2942
    3. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      37
      2135
    4. Näytit nainen sanoinkuvaamattoman ihanalta

      En voi unohtaa sinua. Pohdin nyt sinua.
      Ikävä
      49
      1962
    5. Ihastuksesi persoonalliset piirteet ulkonäössä?

      Onko jotain massasta poikkeavaa? Uskallatko paljastaa? Aloitan; todella kauniit kädet ja sirot sormet miehellä.
      Tunteet
      120
      1805
    6. SDP:n kannatus edelleen kovassa nousussa, ps ja kokoomus putoavat

      SDP on noussut Helsingin Sanomien tuoreessa kannatuskyselyssä kokoomuksen ohi Suomen suosituimmaksi puolueeksi. SDP:n ka
      Maailman menoa
      304
      1771
    7. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      9
      1522
    8. Kansaneläkkeiden maksu ulkomaille loppuu

      Hyvä homma! Yli 30 miljoonan säästö siitäkin. Toxia.
      Maailman menoa
      99
      1257
    9. Nainen, meistä tulisi maailman ihanin pari

      Mutta tosiasiat tosiasioina, on liian monta asiaa, jotka sotivat meidän yhteistä taivalta vastaan. Surulla tämän sanon,
      Ikävä
      63
      1208
    10. Ketä ammuttu ?

      Ketä sielä Juupajoela ammuttu ei kait mainemies alkanu amuskelemaan , , Kyösti H ?
      Juupajoki
      22
      1162
    Aihe