Fataali familiaalinen insomnia

Fataali-insomnia

Uskon vahvasti, että minulle on puhjennut fataali familiaalinen insomnia tai oikeastaan sen sporadinen versio, joka ei ole geneettinen vaan voi puhjeta kenelle tahansa. Se on todella harvinainen, mutta aina on mahdollisuus siihen jokaisella ihmisellä. Elämäni on muutenkin niin roskaa, etten ihmettele oikeastaan ollenkaan jos olen nyt tuon saanut.

Tässä oireita:

- alkoi 2 viikkoa sitten, nukuin yhtenä yönä vain 3h ja seuraavana yönä en saanut unta kunnes vasta sitten, kun sain unilääkkeet lääkäriltä
- en PYSTY nukahtamaan ilman lääkkeitä paitsi silloin jos herään lääkeunesta ja koitan vain nukahtaa nopeasti (tämäkin aiheuttaa sen, että saatan heräillä tunnin välein ja nukahtaa hetkeksi)
- roskaa pyörii mielessä ennen nukahtamista, vasta lääkkeen otettuani nukahdan jossain 20-40 minuutissa

Ihan oikeasti, vain minä voin olla niin epäonnekas ihminen, että olen saanut tuon sairauden harvinaisimman muodon itseeni. Tulen varmaan seuraavien kuukausien aikana dementoitumaan ja lopulta ajautumaan koomaan. Kadehdin syvästi teitä normaaleja, jotka pystytte nukahtamaan sekunnissa. Itse en pysty nukahtamaan edes 4 tunnissa jos en ota lääkettä ja koko elämä oli aika lailla tässä muutenkin.

8

6652

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • voihankohtalo

      Mitä muita sairauksia sinulla on tai ollut? Onko jotain "mielenterveyshäiriöitä". Onko muita oireita? Mistä olet varma ettei ole maniaa? Minua kiinnostaa kun olen osastolla ja menny puolessa vuodessa lähes psykoosiin mutta lääkkeet pysäyttånyt laskun väliaikaisesti ja tullut outoja oloja.. ps. Tiedän tämän sairautesi myös

    • otahanrauhallisesti

      Ei kannata heti ajatella pahinta. Aika harvassa taitaa olla ne, jotka nukahtavat heti kun painavat pään tyynyyn. Kyllä monikin saa usein odotella unta ja lääkkeilläkin välillä avittaa. Tuohan on usein kausiluontoista, eli välillä uni tulee paremmin ja välillä huonommin.

    • mitä-ikinä-tuo-onkaan

      "Fataali familiaalinen insomnia", niin se on täyttä paskaa.... Syyt ovat paljon arkisempia, joita lääkärit eivät halua ymmärtää, koska ne ovat lääketehtaiden myyntiedustajia.

      Seuraava satsi auttaa (mahdollisesti);

      - magnesiumia 800mg
      - l-teaniinia 400mg
      - tavallista melatoniinia 1-3mg
      - hidasta melatoniinia 1-3mg
      - kamomillauutetta 700mg

      - aspiriinia 200-500mg

      Hyvää tuossa satsissa on se että se ei koukuta, kun unettomuus on mennyt ohi, voit palata normaaliin päiväjärjestykseen.

      Lisäksi hyvä unilääke on "naida rupsauttaa" aina silloin tällöin.

    • höpsönpöpsönsöö

      Et pystyisi nukahtamaan edes lääkkeiden avulla jos sinulla olisi kyseinen sairaus

    • 773899929

      Olen joskus epätoivoissuuksissani todella epäillyt itselläni samaa. Tässä nyt kuitenkin on se, ettet todellakaan nukkuisi edes lääkkeellä, jos kyse olisi tästä sairaudesta. Tuli mieleeni, että onko sinulla esimerkiksi yleiseen ahdistuneisuuteen viittaavia oireita? Itselläni on. Sille on tyypillistä pelätä aina erittäin vakavaa sairautta (itse olen ollut tämän syksyn aikana raskaana, kohdunulkoisesti raskaana, kärsinyt keuhko- sekä imusolmukesyövästä sekä vaarallisista rytmihäiriöistä. Osaan kuitenkin jo myöntää taipumukseni hypokondriaan, joten tietoisuus asiasta auttaa.) Toki unettomuus aiheuttaa ahdistusta ja jopa paranoiaa, myös minulle.

      Itse olen valvonut koko yön, vaikka illalla "nukkumaan mennessäni" otin kaksi 7,5mg Imovanea. Koulussa on kiire, työssä on kiire. En voi ottaa "saikkua," sillä on asioita, joita ei vain voi jättää hoitamatta. Yritän hoitaa ne tässä aamulla, ennen kuin väsymys menee ylivoimaiseksi.

      Ilman lääkkeitä en nuku minäkään, en ole nukkunut moneen vuoteen. Tiedän, että valvomisen ennätys on 11 vuorokautta - henkilökohtainen ennätykseni on yhdeksän, mistä tulikin sairaalareissu.

      Olen myös kuullut ihmisestä, joka ei nukahtanut muuten kuin jollain hevosten unilääkkeillä.

      Luulen, että tässä on kyse stressistä.

      Miten tilanteesi on tällä hetkellä?

      • Aloituspostaaja

        Unettomuusongelmani on alkanut ratketa. En enää käytä unilääkkeitä juuri ollenkaan, mutta saatan herätä öisin montakin kertaa ja muistaa monta unta. Sain myös diagnoosin masennus ja ahdistuneisuushäiriö


    • Anonyymi

      Ahahaha
      MAAILMASSA ON VAIN 8 TAPAUSTA SPORADISESTA VERSIOSTA 😂😂
      Vähän epäilen että sulla muka sitä versiota olisi

      • Anonyymi

        Niinkuin tuossa jo mainittiinkin. Ei ollut siitä kyse.
        Toivottavasti aloittaja on saanut elämänsä kuntoon. Meille tulee asiakkaita aika-ajoin millon minkäkin itsediagnosoidun sairauden takia ja 95% niistä ovat vain tavan psyykeoireiden johdosta.

        Jos sulla on asiat huonosti, pahin virhe on yrittää diagnosoida itse. Se pidentää, yleensä masennusta ja aiheuttaa pakko-ajatuksia joka taasen vaikeuttaa hoitoa. Potilaalta vaaditaan myös omaa panosta asteittain hoidon edetessä. Lääkkeet ei psyykepuolella ole ikinä ratkaisu, vain tilapäinen apu.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      103
      1575
    2. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      78
      1214
    3. Mitä oikein

      Näet minussa? Kerro.
      Ikävä
      88
      1137
    4. Lopeta tuo mun kiusaaminen

      Ihan oikeasti. Lopeta tuo ja jätä mut rauhaan.
      Ikävä
      139
      1046
    5. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      580
      995
    6. Mika Muranen juttu tänään

      Jäi puuttumaan tarkennus syystä teolle. Useat naapurit olivat tehneet rikosilmoituksia tästä kaverista. Kaikki oli Muras
      Sananvapaus
      1
      987
    7. Hanna Kinnunen sai mieheltään tiukkaa noottia Tähdet, tähdet -kotikatsomosta: "Hän ei kestä, jos..."

      Hanna Kinnunen on mukana Tähdet, tähdet -kisassa. Ja upeasti Salkkarit-tähti ja radiojuontaja onkin vetänyt. Popedan Lih
      Tv-sarjat
      8
      902
    8. Kotipissa loppuu

      Onneksi loppuu kotipizza, kivempi sotkamossa käydä pitzalla
      Kuhmo
      20
      890
    9. Oho! Farmi-tippuja Wallu Valpio ei säästele sanojaan Farmi-oloista "Se oli niin luotaantyöntävää..."

      Wallu oikein listaa epämiellyttävät asiat… Monessa realityssä ollut Wallu Valpio ei todellakaan säästele sanojaan tippum
      Tv-sarjat
      9
      744
    10. Helvetin hyvä, että "hullut" tappavat toisensa

      On tämä merkillistä, että yritetään pitää hengissä noita paskaperseitä, joilla ei ole muuta tarkoitusta, kuin olla riida
      Kokkola
      8
      680
    Aihe