Älä osta VW tekniikkaa

tsidsg

Perhekäyttöön.
Rahaa tarvii muuhunkin kuin auton ylläpitoon.

26

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tdi_dsg

      Juuri sen vuoksi ostan VW-tekniikkaa, että jäisi rahaa muuhunkin kuin autoon, mutta tärkeämpää on kuitenkin auton huippuomonaisuudet.
      Vokswageneissa on halvimmat ylläpitokulut ja vakuutukset, kori ei ruostu ja polttoainekulut ovat markkinoiden pienimpiä. Lisäksi autosta hyvitetään kunnolla vaihdossa uuteen. Omalla kohdallani näin jo 15 vuotta. Halvemmalla tuskin pääsisin millään muulla merkillä.

      • VWpoisheti

        Rouva kirjoitti aamuvitsin.
        Kokoomuksen höttömainosta.


      • okasdkmf

        lisää tekniikkaa!!


    • Sallimunnauraa

      Halvimmat ylläpitokulut? Niin varmaan.
      Koneet ja vaihteistot hajoilee, koneet vuotaa öljyä ja turbot paukkuu. VW tulee nihkeästi vastaan ja asiakas itse maksaa kalliisti. Vaihdettaessa seuraavaan autoon tällainen VW konsernintuote on lähinnä ongelmajätettä, kukaan ei halua sitä liikkeeseensä. Hyvitys on sen mukainen.

      • Naurapoisvaan

        Mistä ja kuinka vanhoja autoja oikein olet hankkinut, kun tuollaisen vikalistan olet kokenut?
        Minä olen hankkinut autoni uusina ja pitänyt niitä noin neljä vuotta ja hieman alle 100 tuhatta kilometriä. Eipä noita vikoja ole vielä tullut vastaan kertaakaan. Itse asiassa vikahistoria kaikissa noissa on ollut olematon: kaksi kertaa anturivika, anturin hinta muutaman kympin ja kerran peräkontin lukitus ei toiminut ja se meni takuukorjaukseen, vaikka takuuaika oli juuri päättynyt. Viides konsernin auto meneillään ja nyt nelivetoinen tdi 170hv:n Altea4 freetrack. Sillä nyt ajettu noin 70 tuhatta ja vain 30 tuhannen välein määräaikaishuollot tehty. Olen kyllä vaihtanut öljyt 15 tuhannen välein vaikka 30 tuhannen vaihtoväli ohjekirjan mukaan pitäisi riittää. Liekö turhaa, mutta onpa tullut tehtyä...
        Odotan nyt uutta freetrackiä korvaavaa uutta citymaasturia. On luvattu v 2016. Kokemukset konsernin autoista olleet erinomaisia ja erityisen tyytyväinen olen ollut Altea4 freetrackiin.. Pitkälti yli kymppitonnin halvempi kuin saman Espanjan tehtaan sisarmalli Audin Q3.


      • Naurapoisvaan
        Naurapoisvaan kirjoitti:

        Mistä ja kuinka vanhoja autoja oikein olet hankkinut, kun tuollaisen vikalistan olet kokenut?
        Minä olen hankkinut autoni uusina ja pitänyt niitä noin neljä vuotta ja hieman alle 100 tuhatta kilometriä. Eipä noita vikoja ole vielä tullut vastaan kertaakaan. Itse asiassa vikahistoria kaikissa noissa on ollut olematon: kaksi kertaa anturivika, anturin hinta muutaman kympin ja kerran peräkontin lukitus ei toiminut ja se meni takuukorjaukseen, vaikka takuuaika oli juuri päättynyt. Viides konsernin auto meneillään ja nyt nelivetoinen tdi 170hv:n Altea4 freetrack. Sillä nyt ajettu noin 70 tuhatta ja vain 30 tuhannen välein määräaikaishuollot tehty. Olen kyllä vaihtanut öljyt 15 tuhannen välein vaikka 30 tuhannen vaihtoväli ohjekirjan mukaan pitäisi riittää. Liekö turhaa, mutta onpa tullut tehtyä...
        Odotan nyt uutta freetrackiä korvaavaa uutta citymaasturia. On luvattu v 2016. Kokemukset konsernin autoista olleet erinomaisia ja erityisen tyytyväinen olen ollut Altea4 freetrackiin.. Pitkälti yli kymppitonnin halvempi kuin saman Espanjan tehtaan sisarmalli Audin Q3.

        Niin ja huoltohinta on ollut noin 200 euroa.... Merkkihuollossa.

        Eihän sekään tietysti ilmaista ole...


      • halpaaon

        Ei kyllä omat kokemukset tue noita vikalistoja. Ostan auton uutena ja pidän noin 3 vuotta / 70-80 tkm. Ainakin tähän saakka jokaisessa autossa on toteutuneet edulliset huoltokulut (vain kaksi huoltoa pitoaikana vs. jossain merkeissä jopa 5 huoltoa samoilla kilsoilla), suht. pieni polttoaineenkulutus ja halvat vakuutukset. Lisäksi vaihtohyvitys on ollut auton ikään ja kilometreihin nähden hyvä, niin konsernin omiin merkkeihin kuin muihinkin.


      • hhghjjch

        Sama vika Rahikaisella. Useampi vw omistettu eikä ensimmäistäkään vikaa. Nyt alla 2008 TSI Golf. Loistava auto joka tekee kaiken mitä ihminen tarvitsee. Ja hyvin tekeekin. Ei suotta luokkansa esikuva.


    • Höpöhöpö

      • Laakkoselle

        Työllistää kivasti jälkimarkkinoilla, kuka sen maksaa?


    • perustrolliosssss

      ossssin kampanja jatkuu, on se pelle.

      • ilosanomatVWviat

    • nippeliman

      Jaa..onhan tuota kokemusta ollut.
      Tässä nyt päiväkirjan kertomaa ja ei ole mielestäni paljoa ollut, kunh muistaa että kaikkiin autoihin tulee joskus vikaa. Ihan tyytyväinen olin vikatiheyteen mutta Volkkarin 2-vuotinen takuu syletti.

      7tkm lisäavaimen koodaus ei onnistu
      8tkm mitaristo vaihdettu.
      28tkm kitinät alkoi kiristetty hansikaslokeron luukku.
      44tkm vaihdettu käsijarruvaijerit molemmille puolille (takuu)
      56tkm Nelipyöräsuuntaus (renkaat kuluneet reunoista puhki)
      60tkm takapuskuria operoitu.
      114tkm lämmittimen korjausta (valmistajan takuu)
      115tkm vaihdettu ensimmäistä kertaa molemmat H7 ajovalopolttimot. (tämä on ihme sillä edellisessä Tojossa meni ~16tkm välein)
      119tkm peruutustutkan korjausta
      130tkm turvavyön korjaus
      138tkm kuljettajan ovenlasi valahti alas> vieterit korjaus.
      162tkm kaasuläpän vaihto
      174tkm Kuskin oven johtosarja uusittu. Kaiutin pimeni
      182tkm molempien takapyörien laakerit uusittu.
      Vaihtoon>>>>>
      .

      • kansaonpuhunut

        Sanottua
        3000e vuodessa varaa korjauksiin niin kyllä VW tekniikalla pärjää.


      • chjbvggjj
        kansaonpuhunut kirjoitti:

        Sanottua
        3000e vuodessa varaa korjauksiin niin kyllä VW tekniikalla pärjää.

        Tuossahan on corollapapan 15 vuoden ajot. Tuskin noihin on 45.000€ kulunut, osa mennyt takuuseenkin.


      • nippeliman
        chjbvggjj kirjoitti:

        Tuossahan on corollapapan 15 vuoden ajot. Tuskin noihin on 45.000€ kulunut, osa mennyt takuuseenkin.

        Tuo km määrä tuli täyteen viidessä vuodessa. Mistä ihmeen corollapapasta ja 45.000€ puhut??
        Taidat olla sekaisin.
        Takuu oli tasan kaksi vuotta!
        Voisin vetäistä vastaavat päiväkirjat myös muutamasta muusta merkistä mutta tämähän on Seat palsta.


    • Totuus nyt kuitenkin on että kukaan Suomessa ei japsia oikeasti autokseen ensisijaisesti halua. Japsit itse tietenkin ostavat omia tuotteitaan ja niin kuuluukin olla.
      Tyhmät japsiin sortuneet eivät joko välitä autovalintansa vaikutuksista tai uskoo propagandaan jossa eurooppalaisia autoja mollataan. Ajatelkaa - mollataan oman talousalueen tuotteita - onko tyhmempää tekoa olemassa.

      • skodyrpä

        Suomen tulotasolla ei VW tuote pysy kunnossa kun pitää niin paljon korjailla.
        Syyt on yksinkertaisia monasti.


      • JimLaakkoselta

        Merkki vai tuote... Onko esim. Ford amerikkalainen tuote vai Belgialainen tai Golf Saksalainen vai Meksikolainen, missä ne nyt on kasattu milloinkin.


      • 88872pppedlkf

        Arvoisa JimTonic.
        Näin se markkinatalous toimii. Ihmiset äänestävät lompakoillaan.
        Ei ole millään tavalla tyhmää valita tarjotuista tuotteista se parempi samalla rahalla.
        Monet tietävät että" japsit" ovat hyviä ja kestävämpiä tuotteita.
        Jotkut tyhmät vain sortuvat omiin ennakkoluuloihin ja propagandaan ns. "eurooppalaisten" paremmuudesta. Pistävät rahaa halvalla tuotettuun ja huonosti suunniteltuun tekniikkaan. Ylimääräistä rahaa menee lisäksi vielä korjaamolle ja autokin on pois käytöstä huonon tekniikan hajottua.
        Onko tyhmempää tekoa olemassa?


      • nykyaikaa
        88872pppedlkf kirjoitti:

        Arvoisa JimTonic.
        Näin se markkinatalous toimii. Ihmiset äänestävät lompakoillaan.
        Ei ole millään tavalla tyhmää valita tarjotuista tuotteista se parempi samalla rahalla.
        Monet tietävät että" japsit" ovat hyviä ja kestävämpiä tuotteita.
        Jotkut tyhmät vain sortuvat omiin ennakkoluuloihin ja propagandaan ns. "eurooppalaisten" paremmuudesta. Pistävät rahaa halvalla tuotettuun ja huonosti suunniteltuun tekniikkaan. Ylimääräistä rahaa menee lisäksi vielä korjaamolle ja autokin on pois käytöstä huonon tekniikan hajottua.
        Onko tyhmempää tekoa olemassa?

        "Näin se markkinatalous toimii. Ihmiset äänestävät lompakoillaan. "

        Juurikin näin. Viimeisien vuosien aikana kansalaiset ovat äänestäneet hyvän ajettavuuden ja laadun puolesta.
        VW:n osuus on noussut kolmasosaan ja laskevan auringon pappa-autot putoavat koko ajan.


      • kehitys
        nykyaikaa kirjoitti:

        "Näin se markkinatalous toimii. Ihmiset äänestävät lompakoillaan. "

        Juurikin näin. Viimeisien vuosien aikana kansalaiset ovat äänestäneet hyvän ajettavuuden ja laadun puolesta.
        VW:n osuus on noussut kolmasosaan ja laskevan auringon pappa-autot putoavat koko ajan.

        Jos rekisteröintitilastoja katsoo niin tilanne on juuri tuo, viimeisen viiden vuoden aikana japanilaisten merkkien osuus ensirekisteröinneistä on laskenut ja vastaavasti esim. vag-merkkien osuus noussut.

        Eli pitää paikkaansa että ihmiset äänestävät lompakoillaan ja ostavat tarjotuista tuotteista sen paremman.


    • Korjamollemolle

      Totuus nyt vaan on valitettavasti se, että ihmiset maksavat lompakoillaan volkkareiden korjauskustannuksia. Nehän ovat vikoja täynnä ja siitä on faktaa vaikka kuinka paljon.

      • 179

        "Täynnä vikoja" on aika voimakas yleistys mistä sulla ei ole näyttää mitään faktaa. Tietyissä osakomponenteissa on tiedossa olevia vikoja/heikkoja kohtia mutta se on aika kaukana "täynnä vikoja" -käsitteestä.

        Faktaa on se että vag-konsernin autot ovat vuosi vuodelta vieneet markkinaosuutta japanilaismerkeiltä.


    • kalliiksikäy

      ILMAN PITKÄÄ TAKUUTA SKODA VOI TULLA TODELLA KALLIIKSI

      http://www.iltasanomat.fi/autot/art-1420168455849.html

      kaikki varoittelevat tsi ja dsg,n kestämättömyydestä

      Julkaistu: 4.1.2015 11:51

      Saksalaisen Auto Bildin tuore laaturaportti penää takuupidennyksiä.

      Auto Bild Saksan tuoreessa laaturaportissa moititaan uusien autojen uutta ja hienoa tekniikkaa. Pahimmillaan uutuustekniikka pelaa koeajoissa erinomaisesti, mutta voi olla vikaherkkää vuosien mittaan.

      Esimerkeiksi lehti nostaa muun muassa huonot nykyakut, Volkswagenin TSI-moottorien jakoketju- ja seitsenvaihteisen DSG-vaihteiston ongelmat sekä Mazdan kehnon ruosteeneston.

      Ikävimmät viat ilmenevät kun autojen takuu on jo rauennut, eli noin kolmen-neljän vuoden ikäisenä. Lääkkeeksi tähän Auto Bild suosittelee erityisesti saksalaismerkeille takuuajan pidentämistä.

      luulen ettei mikään tehdas enää kerkeä uusia moottoreita ja vaihdelaatikoita tekemään,hajoavat varmasti ja tyhmä asiakas maksaa.

      samoin öljyn kulutuksellekaan ei näköjään vw mahda mitään,myös turbojen heikko laatu kummastuttaa,esim tm,n kestotestissä 1,4 tsi moottorin turbo vaihtokunnossa jo 60 th ajettuna,päästi jo öljyäkin läpi.kertakäyttö kulttuuria totesi tm.samoin skodan heikosta äänieristyksistä on informoitu monelta eri taholta,skodan melua on verrattu jopa istumista popkorn kattilassa.

      LUULEN TOSIAAN ETTÄ NÄIN HEIKKOLAATUISTEN SKODIEN TAIVAL ALKAA PIAN LOPPUMAAN,MUTTA VW,LLE SKODA ON TÄYSIN MARGINAALINEN MERKKI,VW OLISI MAAILMAN TOISEKSI SUURIN AUTONVALMISTAJA VAIKKA LOPETTAISI HALPPIS MERKKINSÄ VALMISTUKSEN KOKONAAN.

      On hyvä ja tärkeää, että moniongelmaisesta ja vikaantuvasta itäautosta varoitellaan asiallisesti, koska Skodakauppias ei kerro näitä asioita, mutta menee kyllä melkoisen vaikeaksi, jos asiakas osaa näistä kysyä. Siinä kohtaa alkaa yleensä skodamyyjää "virkayskä" vaivata ja puhe käännetään nopeasti ja siististi muihin asioihin, jotta pulkan ylistys voi jatkua ilman myyjän kannalta ikäviä tosiasioita.

      MYÖS URA JA SIVUTUULI HERKKYYS JA POMPOTTAVA AJOKÄYTÖS TULEE MONELLE PAHANA PETTYMYKSENÄ

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      50
      5035
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      23
      3307
    3. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      28
      1442
    4. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      181
      1285
    5. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      75
      990
    6. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      24
      888
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      49
      857
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      249
      791
    9. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      738
    10. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      482
      707
    Aihe