Kalapaikat 2015 Raumalla!

german_fishing

Hyvää iltaa palstalaiset! Tiedustelen tässä muilta paikallisilta hyviä kalastuskohteita? Puhutaan paikkojen nimistä niiden oikeilla nimillä / sijainella eikä kutsumanimillä. Eli siis olisin tässä menossa kalaan ja ikinä en ole keväällä kalastanut, vain kesäisin juhannuksesta eteenpäin kun ahven syö sillon mahtavasti! Käyttössäni on onki sekä virveliin patentoitu onki ja venettä ei ole joten rantapaikkoja ja myös ehdotuksia mitä kannattaa kalastaa, mikä kala syö näin keväisin? Siika? Entä muut? Onko jossain ahventa? Elikkä tässä viellä lyhyesti kysymyksen ydin! Mistä kannattaa koittaa kalastaa keväisin? siika yms.. Jaa kokemuksia kanssamme! Mistä sait ja paljonko? Mielellään kuuntelen 2015 kalakokemuksia, tosin muutkin ovat tervetulleita mielellään!

9

3727

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • aikaisin_liikkeellä

      Tämä vuosi (ranta)kalastuksen osalta on vasta aluillaan, pohjaongella lähinnä siikaa. Ahven alkaa paremmin syömään juurikin näihin aikoihin. Ongella saa melkein mistä vain, mutta rokinnokka (rokintien päässä) on ainakin yksi ihan hyvä paikka, ja lähellä oleva sirkka on myös hyvä

    • tutkijakalava

      Onko joku todella saanut kalaa maanpäännokasta/mudaisista ja mitä on saaliiksi tullut? Ja tuleeko monnan lammelta vielää kalaa tai pitkäjärveltä? Saako niissä edes kalastaa? Ja kokemuksia haedaan lähinä noista paikoista^ :)

      • ggj590

        Maanpäänokasta saanut keskiverto ahventa, ei mitään mielettömiä kyrmyniskoja, mutta hyviä kuitenkin. Parhaimmin on onnistunut ongen kanssa, mutta tänä vuonna testataan uutta wipp-lippaa. Jos ahventa haluat niin etsi tuulenvastaisia rantoja ja karikkoja.


    • pilkimake

      Sain tänään rauman jäähallista kännikalan oli jäänyt kultamitali juhlinta päälle. Kai sä tiet mis halli o.

    • kalamies39

      Olin tänään aamulla kalassa ja sain kaks n 3 kilon haukee säikän suntista eteenpäin hiukan. Viikonloppuna sain 19 siikaa verkolla , ahventa ei tule vielä mutta viime kesänä saatiin kaverin kanssa isoja puolen kilon ahvenia useita kymmeniä puuvallin suntista eteenpäin hiukan uistimella ja ongella. Jos ei ole venettä niin säikän sunttiin pääsee fillarilla, sieltä tulee siikaa näihin aikoihin, ainakin siellä kovasti porukat onkii siikaa ja rokinnokasta tulee ahvenia aika hyvin siitä suntista.

      On aika vittumaista kalastaa ilman venettä. Maanpäännokasta en saanut mitään kun olin pari kesää sitten, siellä on liian matalaa että voi edes onkia ja siksi ostinkin veneen kun vitutti rannalta kalastaa. Ostin halvan veneen satasella ja kunnostin sen itse ja siihe ostin pienen perämoottorin.

    • kalapuikkokaveri

      Kuinka vaikeaa kalastuksen aloittaminen on? En ole koskaan päässyt kalaan ja hieman kiinnostaisi kokeilla. Miten kannttaa lähteä liikkeelle?

    • kalamies399

      Osta virveli ja pari uistinta ja mene kalaan. Rauman kanaalista kannattaa aloittaa jos ei venettä omista ja pääse kunnon paikkoihin.

      • Sukkelaa_Sakkia30

        Alku hyvä. Tuo kanaali, vituttaa tomse prkl säälittävä vastaukse!


    • Veneilijäkalamies

      Miten voi syväraumanlahdella olla melkein tyyntä ja sitten karvatin edustalla 3 metrise aallot 10 minsaa myöhemmin. Meinas vene kaatuu ku meikän pikkuveneellä olin menossa kalaan, aika paskat housuissa melkein olin.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      341
      3841
    2. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      83
      1709
    3. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      43
      1510
    4. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      59
      1473
    5. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      28
      1318
    6. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      51
      1302
    7. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      58
      1285
    8. Persut vajosivat pinnan alle

      Sosiaali- ja terveysministeri Kaisa Juuson (ps) tietämättömyys hallinnonalansa leikkauksista on pöyristyttänyt Suomen ka
      Maailman menoa
      194
      1231
    9. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      6
      1190
    10. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      26
      1167
    Aihe