Loinen kiittää ja kumartaa....

eijaksaenääyhtään

Kai minäkin sitten olen se loinen mitä tälläkin palstalla viljellään. Masennus ja ahdistuneisuus vievät nyt vain voiton tästä tyypistä, en jaksa enää.
Kukaan ei tajua mitä mä koen henkisesti. Ilmeisesti ne mun tutut kirjoittelevat tälläkin palstalla sillä kommentointi kuullostaa liiankin tutulta. Ei ketään voi olla masentunut, se on mielentila josta voi nousta kun vaan niin päättää. Ja se työhän on ratkaisu kaikkeen.

Olen jo ottanut apua vastaan ja yrittänyt mutta ei siitä mitään tule. Joten parempi varmaan luovuttaa ja sitähän nämä tämänkin palstan kommentti nikkarit toivovat. Mitä mä täällä edes teen kun ei mulla ole antaa tälle jo muutenkin paskalle yhteiskunnalle yhtään mitään.

Mä en vaan enää jaksa tätä ahdistusta. Ahdistusta joka on läsnä koko ajan. Tuntuu kuin olisin paniikissa, kuin joku olisi hetki sitten pelästyttänyt oikein kunnolla, mutta tämä tunne on 24/7, eli siis en edes nuku. Lisäksi oksettaa koko ajan. En ole nyt 6 vuorokauteen syönyt kuin ehkä jugurtin, se oli ainoa kuin pysyi sisällä.

Ehkä mä olen se loinen ja häpeän tätä olo tilaani suunnattomasti. Tämä häpeä lisää ahdistuneisuutta entisestään, ei riitä että on ne omat ongelmat vaan täytyy myös hävetä. En halua olla mitä olen. Voi kuin voisinkin tästä vain nousta ja olla kuten muut, mutta ei se onnistu, kokeiltu on ja tosissaan. Ehkä on sitten parempi vain luovuttaa. Kuten te loiseksi haukkujat käskette menemään töihin ja se ei onnistu joten ei kai sitä muuta vaihtoehtoa ole kuin se lopullinen. Kiitos teille kannustavista sanoista ja tuesta

24

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • jari-pekka-65

      Älä luovuta. Mulla ei oo mitään vaatimuksia sua kohtaan ja muistan itsekkin sen tunteen, kun ei jaksa. Et sä ole mikään loinen, vaan avun tarpeessa.

      Usein sellaset ihmiset, jotka ei halua ymmärtää ja on kovia toisia kohtaan, niin ne ihmiset jää lopulta yksin. Sulla ei oo mitään hävettävää. Häpeä on se, jos ei tahdo asettua heikomman asemaan.

      Tässä maailmassa suositaan kauniita ja rohkeita, kovia tyyppejä, mutta Jumala valitsee aina toisin. Jumalan valinta olisit sinä. Hänelle sä kelpaat, eikä sun tarvi yrittää muuttaa itseäsi. Vaikka kukaan ihminen ei arvostaisi sinua, vaikka kukaan ihminen ei rakastaisi sinua, niin Jumala rakastaa ja arvostaa.
      Rukoilethan?

      • eivaanjaksaenääyhtään

        Mulle ei oikein toi Jumala juttu uppoa. Olen kasvanut "uskovaisessa" perheessä. Silti vanhempani vaikka niin uskovaisia olivatkin ja toinen taitaa vieläkin olla ovat kärsineet. Eivät ne rukoilut ja oman sielun jumalle antamiset ole auttaneet. Kun on tarpeeksi paskaa pää täynnä niin ei sitä mikään jeesus poista, tai ainakin näin oman kokemuksen mukaan. Kun on sairas niin on sairas. Jos se jumala kaikkivaltias siellä jossai on niin miksi tämä paska jatkuu, sukupolvelta toiselle vaikka yksi sukupolvi siinä välissä yrittikin pyytää Jumalalta apua ??


      • jari-pekka-65
        eivaanjaksaenääyhtään kirjoitti:

        Mulle ei oikein toi Jumala juttu uppoa. Olen kasvanut "uskovaisessa" perheessä. Silti vanhempani vaikka niin uskovaisia olivatkin ja toinen taitaa vieläkin olla ovat kärsineet. Eivät ne rukoilut ja oman sielun jumalle antamiset ole auttaneet. Kun on tarpeeksi paskaa pää täynnä niin ei sitä mikään jeesus poista, tai ainakin näin oman kokemuksen mukaan. Kun on sairas niin on sairas. Jos se jumala kaikkivaltias siellä jossai on niin miksi tämä paska jatkuu, sukupolvelta toiselle vaikka yksi sukupolvi siinä välissä yrittikin pyytää Jumalalta apua ??

        Jaksatko kuunnella. En tiedä, minkälaisissa uskovien piireissä sun vanhempasi ovat, tai mitä sä olet yleensä Jumalasta kuullut. Tää voi olla aika erilaista, mitä yleensä olemme tottuneet kuuulemaan. Jos voisit kuunnella ja sitten kommentoisit kuulemaasi. Kuule jos asiat voi mennä yhteen suuntaan, niin ne voi mennä toiseenkin suuntaan.

        http://www.jukkapartala.fi/saarnat/DS400017.mp3


      • eivaanjaksaenääyhtään

        Vastaappa seuraaviin kysymyksiin, niin voin harkita kuuntelevani:
        1. Miksi uskoa IHMISEN kirjoittamaan 2000 vuotta vanhaan teokseen, ihmisen jonka älykkyysosamäärä oli paljon pienempi kuin omani nyt
        2. Jos Jumala on kaikki valtias niin miksi silti porukka, uskovakin kärsii niin paljon ??
        3. Puhutaan että Jeesus kärsi ristillä meidän kaikkien tuskat, silti ihmiset saattavat mennettää henkensä yhtä tuskaisesti ellei tuskallisemmin?? tutki vaikka keskiajan kidutuskeinoja
        4. Insesti on kielletty raamatussa, miten kahdesta ihmisestä on voinut kehkeytyä lähes 6 miljardin ihmisen populaatio
        5. Perisynti ???? tarkoitusta en ole vieläkään ymmärtänyt. Miksi se viaton joutuu kärsimään, se jolla ei ole osaa eikä arpaa siihen että joutuu tänne kurjuuteen syntymään??
        6. Selitä avaruus ? Miksi se on olemassa jne


      • jännäjuttu

        >>miten kahdesta ihmisestä on voinut kehkeytyä lähes 6 miljardin ihmisen populaatio<<

        Vielä ihmeellisempää tuossa on se, että vedenpaisumuksen jälkeen eli n. 4000 vuodessa on kahdeksasta ihmisestä lisääntynyt nykyinen lähes 8 miljardin ihmisen populaatio, vaikka välissä on ollut sotia ja tauteja jotka ovat vieneet miljoonia hautaan.


      • minäjame

        Nuo Jeesus pöpinät eivät masennusta paranna. Jos hengellisyyden kautta saa läheisiä ystäviä, joiden kanssa on hyväksytty sekä rakastettu omana itsenään, niin tällaisella asenteella voi olla masennuksesta toipumista edistävä vaikutus.
        Minä en usko Jumalaan, koska tämän elämän faktat ovat niin paljon Jumalan olemassa oloa vastaan ja syvä uskovaisuuskin saa fanaattisimmillaan järkyttävää tuhoa aikaan.
        Terapia ja hyvät läheiset ihmissuhteet auttavat masennukseen. Kannattaa uskoa itseensä ja mahdollisuuksiinsa, vaikka näyttäsi tai tuntuisi miltä. Itse yritän nyt järjestellä työkuvioitani siten että jaksaisin paremmin, koska olen altis masentumaan ja tehot eivät meinaa riittää työelämän vaatimúksiin. Aion kuitenkin roikkua mukana vaikka sitten kiusallani.


      • jari-pekka-65
        minäjame kirjoitti:

        Nuo Jeesus pöpinät eivät masennusta paranna. Jos hengellisyyden kautta saa läheisiä ystäviä, joiden kanssa on hyväksytty sekä rakastettu omana itsenään, niin tällaisella asenteella voi olla masennuksesta toipumista edistävä vaikutus.
        Minä en usko Jumalaan, koska tämän elämän faktat ovat niin paljon Jumalan olemassa oloa vastaan ja syvä uskovaisuuskin saa fanaattisimmillaan järkyttävää tuhoa aikaan.
        Terapia ja hyvät läheiset ihmissuhteet auttavat masennukseen. Kannattaa uskoa itseensä ja mahdollisuuksiinsa, vaikka näyttäsi tai tuntuisi miltä. Itse yritän nyt järjestellä työkuvioitani siten että jaksaisin paremmin, koska olen altis masentumaan ja tehot eivät meinaa riittää työelämän vaatimúksiin. Aion kuitenkin roikkua mukana vaikka sitten kiusallani.

        Varmasti terapiasta voi olla apua jollekkin. Itse en vaan ymmärrä sitä, että joku "ymmärtää" ja kuuntelee toista rahasta. Se ei ole aitoa välittämistä, eivätkä ammattilaiset voi kuitenkaan ymmärtää. Hän, joka pääsee sun mieleesi ja ennenkaikkea sydämeesi, hän voi ymmärtää ja siksi myös auttaa.

        Tämän maailman fakta on se, että ihmiset ovat tyystin hylkäämässä Jumalan. Monilla itseään uskovinakin pitävillä ihmisillä on vain kiiltävä ulkokuori. Nämä ovat usein juuri niitä fanaatikkoja. Niitä oli jo Raamatun aikaan, fariseuksia ja saddukeuksia ym. Näitä nimitetään uskonnollisiksi ihmisiksi. Voi olla jumalinen ulkokuori, mutta sydän on kaukana Jumalasta.
        Raamattu sanookin, että "teoillaan he minut kieltävät".

        Et sä ole ainoa, joka on törmännyt uskonnollisuuteen. Siihen törmää uskovakin. Mutkin on toisen "uskovan" toimesta kirottu alimpaan helvettiin. Kas kun mä olin hänen mielestään vääräuskoinen. Uskonnollisuudessa on monia puolueita, kirkkoja ja herätysliikkeitä, jotka on kaikki mielestään oikeassa ja muut enemmän tai vähemmän väärässä.

        Lahkohenki saa aikaan vain rikkinäisiä ihmisiä. Näillä kirkoilla ja herätysliikkeillä ei ole mitään tekemistä Jumalan Pyhän Hengen kanssa. Siksi näissä esiintyy usein rakkaudettomuutta ja tuomiohenkeä.

        Saman näin itsekkin silloin, kun en vielä ollut uskossa. Ajattelin, että jos usko on tuollaista, niin en koskaan edes tahdo tulla uskoon. Uskovat oli kuin sisällissodassa. Mutta sitten sain kohdata Jeesuksen, eikä siinä ollut mitään uskonnollisopillisia myötävaikutteita.
        Itse en kuulu kirkoon, enkä mihinkään muuhunkaan uskonnolliseen liikkeeseen, enkä voisikaan.


      • jännäjuttu kirjoitti:

        >>miten kahdesta ihmisestä on voinut kehkeytyä lähes 6 miljardin ihmisen populaatio<<

        Vielä ihmeellisempää tuossa on se, että vedenpaisumuksen jälkeen eli n. 4000 vuodessa on kahdeksasta ihmisestä lisääntynyt nykyinen lähes 8 miljardin ihmisen populaatio, vaikka välissä on ollut sotia ja tauteja jotka ovat vieneet miljoonia hautaan.

        Niin no, eipä tuo nyt sinänsä niin kovin ihmeellistä ole. Samalla tapaahan geenimutaatiotkin leviävät populaatiossa - kestää vaan pirun kauan, ennen kuin mitään näkyvää tapahtuu.


      • Jumala.on
        eivaanjaksaenääyhtään kirjoitti:

        Vastaappa seuraaviin kysymyksiin, niin voin harkita kuuntelevani:
        1. Miksi uskoa IHMISEN kirjoittamaan 2000 vuotta vanhaan teokseen, ihmisen jonka älykkyysosamäärä oli paljon pienempi kuin omani nyt
        2. Jos Jumala on kaikki valtias niin miksi silti porukka, uskovakin kärsii niin paljon ??
        3. Puhutaan että Jeesus kärsi ristillä meidän kaikkien tuskat, silti ihmiset saattavat mennettää henkensä yhtä tuskaisesti ellei tuskallisemmin?? tutki vaikka keskiajan kidutuskeinoja
        4. Insesti on kielletty raamatussa, miten kahdesta ihmisestä on voinut kehkeytyä lähes 6 miljardin ihmisen populaatio
        5. Perisynti ???? tarkoitusta en ole vieläkään ymmärtänyt. Miksi se viaton joutuu kärsimään, se jolla ei ole osaa eikä arpaa siihen että joutuu tänne kurjuuteen syntymään??
        6. Selitä avaruus ? Miksi se on olemassa jne

        Kun itse olin masentunut ja kävin terapiassa alkoi ärsyttämään juuri tuo Jari-Pekan mainitsema asia. Ne asiat mitä oli edellisellä kerralla kertonut ei terapeutti enää seuraavalla kerralla muistanutkaan mutta maksut muisti aina erityisen tarkasti laskuttaa ja varmisti että aina ajallaan tuli hoidettua, joo.

        Minä uskon Jumalaan. Minulle riittää se, että kaikki on liian hienosti ja täydellisesti hienosäädetty jotta mikään täällä olisi sattumaa. Pelkästään ihmisen immuunijärjestelmä tai miten iho korjaa itse itsensä. Kehon lämmönsäätely jne. Planeetat, miten hienosti koko avaruus toimii niin ettei kaikki sinkoile sinne tänne ja törmäile toisiinsa. Jos luetteloa tekis siitä tulis valtavan pitkä. Kaikki isosta pienimpiin asioihin. Pienet lumihiutaleetkin. Niitä tulee joka vuosi ehkä satoja triljoonia, siis joka vuosi mutta silti ei ole löydetty kahta samanlaista. Se on täydellistä Jumalan luomiskykyä. Jokainen ihminen on designattu. Jokaisella on omanlainen silmän iiris, sormen jäljet, persoona jne. Siis ei ole kahta täydellisen samanlaista ihmistä ei nyt eikä ole koskaan ollut eikä tule olemaan.

        Olen itse ollut monesti tosi tiukoilla varsinkin taloudellisesti. Nytkin olen työtön mutta olen silti tullut toimeen. Olen niin monesti ihmetellyt että miten voi asiat olla kuitenkin näin hyvin vaikka silloin kun olin työssä ja ansaitsin 4-5 kertaa enemmän kuin nyt niin silti rahat oli aina loppu. En kuitenkaan tuhlannut tms. ne vaan katos. Siis uskon nyt ja aina että Jumala on ja huolehtii meistä jos vaan luotamme ja uskomme hänen rakkauteensa. Raamattu ei todellakaan ole luvannut, että meillä olisi elämä pelkkää onnea kun jättäydymme Jumalan huolenpitoon vaan hän sanoi, että vaikka tilanne olisi mikä niin hän on AINA KANSSAMME. Niissä vaikeissakin hetkissä. Sitä paitsi juuri silloin kun on huonommat ajat, sen rakkauden ja huolenpidon tuntee parhaiten. Jos menisi koko ajan hyvin ei varmaan Jumala niin mieleen tulisikaan kun ei olis niin suurta tarvetta mutta kun ajat on huonommat on PAKKO TURVAUTUA Jumalaan. Ja kas kummaa asiat rupee rullaamaan.


      • pepep kirjoitti:

        Niin no, eipä tuo nyt sinänsä niin kovin ihmeellistä ole. Samalla tapaahan geenimutaatiotkin leviävät populaatiossa - kestää vaan pirun kauan, ennen kuin mitään näkyvää tapahtuu.

        Itse itseäni kommentoiden: toisaalta se olisi sitten sukurutsaa ja geeniperimä olisi siten melko huono, että ei nooan arkki ainakaan geenien näkökulmasta ole kovin uskottavaa.


      • minäjame
        Jumala.on kirjoitti:

        Kun itse olin masentunut ja kävin terapiassa alkoi ärsyttämään juuri tuo Jari-Pekan mainitsema asia. Ne asiat mitä oli edellisellä kerralla kertonut ei terapeutti enää seuraavalla kerralla muistanutkaan mutta maksut muisti aina erityisen tarkasti laskuttaa ja varmisti että aina ajallaan tuli hoidettua, joo.

        Minä uskon Jumalaan. Minulle riittää se, että kaikki on liian hienosti ja täydellisesti hienosäädetty jotta mikään täällä olisi sattumaa. Pelkästään ihmisen immuunijärjestelmä tai miten iho korjaa itse itsensä. Kehon lämmönsäätely jne. Planeetat, miten hienosti koko avaruus toimii niin ettei kaikki sinkoile sinne tänne ja törmäile toisiinsa. Jos luetteloa tekis siitä tulis valtavan pitkä. Kaikki isosta pienimpiin asioihin. Pienet lumihiutaleetkin. Niitä tulee joka vuosi ehkä satoja triljoonia, siis joka vuosi mutta silti ei ole löydetty kahta samanlaista. Se on täydellistä Jumalan luomiskykyä. Jokainen ihminen on designattu. Jokaisella on omanlainen silmän iiris, sormen jäljet, persoona jne. Siis ei ole kahta täydellisen samanlaista ihmistä ei nyt eikä ole koskaan ollut eikä tule olemaan.

        Olen itse ollut monesti tosi tiukoilla varsinkin taloudellisesti. Nytkin olen työtön mutta olen silti tullut toimeen. Olen niin monesti ihmetellyt että miten voi asiat olla kuitenkin näin hyvin vaikka silloin kun olin työssä ja ansaitsin 4-5 kertaa enemmän kuin nyt niin silti rahat oli aina loppu. En kuitenkaan tuhlannut tms. ne vaan katos. Siis uskon nyt ja aina että Jumala on ja huolehtii meistä jos vaan luotamme ja uskomme hänen rakkauteensa. Raamattu ei todellakaan ole luvannut, että meillä olisi elämä pelkkää onnea kun jättäydymme Jumalan huolenpitoon vaan hän sanoi, että vaikka tilanne olisi mikä niin hän on AINA KANSSAMME. Niissä vaikeissakin hetkissä. Sitä paitsi juuri silloin kun on huonommat ajat, sen rakkauden ja huolenpidon tuntee parhaiten. Jos menisi koko ajan hyvin ei varmaan Jumala niin mieleen tulisikaan kun ei olis niin suurta tarvetta mutta kun ajat on huonommat on PAKKO TURVAUTUA Jumalaan. Ja kas kummaa asiat rupee rullaamaan.

        Voi olla että Jumala on tai sitten ei ole.
        Jumalan olemassaolon puolesta ei ole saatu tutkimusnäyttöä, joten asia jää jokaisen uskon varaiseksi asiaksi. Itse en näe syytä ohjautua sellaisen uskomuksen mukaan, jota ei voida tieteellisesti todistaa. Ensin pitää olla tieteellinen näyttö että johonkin asiaan kannattaa uskoa. Muutenhan jokainen voi väittää asiasta ihan mitä itse haluaa, kuten uskonnollisen uskomisen kohdalla monesti juuri tapahtuukin.
        Jos jollekin on mielestään Jumalaan uskomisesta hyötyä, niin toki hän voi ihan vapaasti uskonsa pitää.
        Mikään luonnossa tai maailmankaikkeudessa ei edellytä että sen olisi jokin Luoja luonut. Tieteen edetessä uskonnollisuuteen perustuvalle luoja Jumalalle on jäänyt aina vain pienempi tila.
        Asiat rullaa ihan hyvin ilman uskoa Jumalaan. Voin ajatella myönteisesti ja vaikuttaa elämääni ilman että turvaudun mihinkään korkeampiin voimiin.
        Vaikeuksista selviää ilman uskoa Jumalaan.Myöskään uskoa muuhunkaan tuonpuoleisuuteen ei tarvitse, koska sellaista suurella todennäköisyydellä ei ole ja tässä yhdessä elämässä on ihan riittävästi.


    • Kvlvk

      Syö ensin vaikka väkisin. Sit nukut. Ruoka vähentää ahdistusta. Uni nollaa aivoja ja sit on taas parempi. Siitä voisit aloittaa. Syömällä ja unella.

      • eijaksaenääyhtään

        syömistä on yritetty ja väkisin. Mutta kun ahditusaalto taas nousee niin kaikki tulee ulos, ja kuten kirjoitin niin se yksi jugurtti on pysynyt sisällä. Nukkuminen on se toinen ongelma, en voi vaan päättää että nyt nukutaan, kun ei uni tule niin se ei vain tule, paitsi tietty lääkkeillä ja tarpeeksi suurella määrällä alkoholia. Olen myös yrittänyt liikkua mutta ahdistuneena ei sekään kiinnosta ja tuntuu ylitsepääsemättömän vaikealta...


      • minäjame

        "...tarpeeksi suurella alkoholimäärällä" koita jättää tuo alkon käyttö. Aiheuttaa vai masennustilan vaikeutumisen ja siitä voi tulla vielä pahempi ongelma kuin itse masennus/ahdistuneisuus on. Ovatko mielialalääkkeesi ihan kohdallaan? Hyvä psykiatri kannattaa pitää saatavilla aina jos on mielialaongelmia.
        Olen kärsinyt vuosia nuoruudessani vakavasta masennuksesta, kera vaikeimpien oireiden. Nyt keski-ikäisenä vointi on huomattavasti parempi, mitä joskus on ollut.
        Vaikka oireilen edelleen jonkin verran, niin olen oppinut kuuntelemaan itseäni, hankkimaan apua, saan kavereilta vertaistukea, olen edelleen aloittamassa kuntoutuspsykoterapian. Vaikka välillä masentaa, niin olen saanut ihanat lapset, parisuhteen ja olen ollut pitkiä jaksoja työelämässä. Vaikeuksia edelleen on, mutta ne ovat voitettavissa. Minun oireeni olivat nuoruudessa niin vakavia, että kokenutkin psykiatrini oli "hieman" ihmeissään kun niistä hänelle kerroin.


      • oma.arvonsa.kullakin
        eijaksaenääyhtään kirjoitti:

        syömistä on yritetty ja väkisin. Mutta kun ahditusaalto taas nousee niin kaikki tulee ulos, ja kuten kirjoitin niin se yksi jugurtti on pysynyt sisällä. Nukkuminen on se toinen ongelma, en voi vaan päättää että nyt nukutaan, kun ei uni tule niin se ei vain tule, paitsi tietty lääkkeillä ja tarpeeksi suurella määrällä alkoholia. Olen myös yrittänyt liikkua mutta ahdistuneena ei sekään kiinnosta ja tuntuu ylitsepääsemättömän vaikealta...

        Kun mä olin masentunut niin mua vaan nukutti ja nukutti. En olis muuta tehnytkään. Luulen, että olet enemmänkin ahdistunut. Syyn ehkä tiedät itsekin. Tuleeko jotain lapsuudesta, koulukiusaamista tms. oletko ollut kiusattu työpaikalla tai jotain. Jossain on ongelman ydin mikä pitäis löytää ja sitten lähteä purkamaan. Yleensä masentuneet ovat tunnollisia ja kilttejä ja ottavat toisten ilkeistä kommenteista liikaa itseensä. Ne muut kiusaajat jne ei ole ikinä masentuneita mutta ne masentaa kaikki muut. Terve itsetunto eli tietää rajansa minkä yli muut ei hypi on yleensä aika hyvä alkuetappi mistä lähteä purkamaan tilannetta.


    • Ei kannata välittää siitä että jotkut pitää sua loisena. Noin pahoissa terveysongelmissa ei duunia paineta. Keskity vaan avun hommaamiseen ja paranemiseen.

      Millaista apua olet saanut? Mikä sinua ahdistaa noin paljon?

      Se että lääkärin puheet ja pillerit ei auta ei meinaa että mikään muukaan ei.

    • 24244

      Olet oikeastaan hyvä esimerkki näistä masennus-palstan trolleista (vaikket trollaakaan). Sun on vaikea hyväksyä, että masennusta on olemassa ja vaikea näyttää sun heikkoutta, ja koet ahdistusta kokoajan.
      Mikset tee mielummin vaikka sillain, että hyväksyt sen, mutta et kerro siitä kenellekään, rauhassa itse työstät itsesi parantuneeksi?
      Mutta niin, monella trollilla on varmasti se ongelma, että niitä kuvottaa ja pelottaa oma masennus niin paljon, että ne tulee haukkumaan muita masentuneita purkaakseen oloaan.

    • 15plus1

      En sano muuta kuin sen että älä välitä vittuakaan netin ja varsinkaan Suoli24:n trolleista ja idiooteista.

    • ihminen_on_mätö

      Toisaalta tämä suoli24 antaa trolleineen kohtalaisen tehokkaasti kuvaa ja osviittaa myös todellisestakin maailmasta, mitä se sielläkin voi toisinaan olla. Koulut, armeijat, työpaikat, baarien ja kapakoiden illanviettopaikat, joskus jotkut sisäsiittoiset perhekunnat. Netti yksinään jo nykyisin, käytännössä suurimman osan tavallisen tahvon netinkäyttö on sitä, että joku jossain valvoo koko ajan kaikkea kommunikointia, laitteet ja ohjelmistot on rakennettu sellaisiksi.
      Tämä sisäänrakennettu " viallisuus " pääasiassa näille organisaatiokyttäyksille mahdollistaa samalla myös näille muille kaiken maailman nettisittiäisille pääsyn sille sinunkin laitteellesi. Netti on nykyisin rikollisten hallussa, jos et toimi itse aivan samoilla tavoin, jäät uhriksi näille muille toimijoille ja ne ei todellakaan ole mitään rauhaa ja hyvää tahtovia mallikansalaisia. Tämäkin palsta tietyllä tavalla tuo julki tämän ihmiseliölajin raadollisuuden, sun kimppuus hyökätään heti, kun sellainen paikka vaan tulee.

      • Joku tuolla mielestäni toisella osastolla sanoi hyvin: tämä ole keskustelu - vaan vittuilupalsta.


      • zoonar

        Joku sanoi jollain osastolla hyvin että koko psykiatria on ylipalkattua vittuilua.


      • zoonar kirjoitti:

        Joku sanoi jollain osastolla hyvin että koko psykiatria on ylipalkattua vittuilua.

        Tai sitten itse olet alipalkattu ja vittuuntunut?


    • lllljjljjl

      Masennus ja ahdistuneisuus ovat aivojesi aineellisia tiloja ja kaiken aineen käyttäytyminen on määrätty jo alkuräjähdyksessä eli Big Bangissa. Tämä on tieteellinen fakta. Näin ollen masennus ja ahdistuneisuus ovat jotain mitä Big Bang on päättänyt sinun osaltasi.

    • Luuseri74

      Terve! Näille palstoille - varmaan lähes kaikille niistä - kirjoittaa aina noita tietyllä tavalla "vähemmälle jääneitä" yksilöitä, jotka haukkuvat ja suoltavat mitä nyt milloinkin sattuu. Kannattaa koittaa olla välittämättä niistä. Eivät varmaankaan ole masentuneita, umpityhmät kusipäät harvoin masentuvat - Mutta ei heitä silti kannata kadehtimaankaan ruveta, liekö elämänsä niin kovin rajallisen ymmärryksen kanssa kummoista kuitenkaan pohjimmiltaan...

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      144
      2251
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      27
      1958
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      23
      1918
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      85
      1720
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      62
      1498
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      20
      1276
    7. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      38
      1190
    8. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      11
      1178
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      37
      1173
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      10
      1157
    Aihe