Kovin sairaus- ja sairaalakeskeistä keskustelua

tavallinen-mielisairas

Miksiköhän täällä on vain sairaala- ja neuroleptijuttuja?

Meitä on monia, joilla voi olla useampiakin diagnooseja ja takana avohoitoa ja elämme silti suhteellisen tavanomaista elämää mielenterveysongelmiemme kanssa. Miten niiden kanssa eletään päivästä päivään, siitä olisi kiinnostava keskustella.

32

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • haluutkokuulla

      joopajoo... siinä taas yksi systeemin aivopesemä.

      "Mielenterveysongelma" on sana paperilla.
      Sen huomaat itsekin kun kasvat tarpeeksi aikuiseksi.
      Systeemi, yhteiskuntajärjestelmä repii ihmisistä diagnooseja joilla ihmiset muuttuvat
      pelinappuloiksi.

      hautalan riksa vedä vittu läpikyrpään päähäsi, olet tyhmä nulkki koko äijä ja lässytät
      täyttä paskaa vitun untamo

    • tavallinen-mielisairas

      Kysyn uudelleen, miksi ihmiset jotka käyvät tällä palstalla, eivät halua keskustella esimerkiksi siitä, miten tullaan toimeen psyykkisten vaikeuksien aiheuttamien rajoitteiden kanssa esimerkiksi työelämässä? Tai muussa tavanomaisessa arkielämässä.

      Palstan otsikko on Yleistä mielenterveydestä, mutta tällaisiin ihan jokapäiväistä elämää koskettaviin keskusteluihin ei tule vastauksia.

      Suurin osa mielenterveysongelmaisista kuitenkin elää suhteellisen tavanomaista elämää rajoitteidensa kanssa. Käy hoidoissa vuosikausia, ottaa lääkkeet jos niitä on eikä pahemmin rajoitteistaan huutele. Somaattisella puolella tikku sormessa voi aiheuttaa myrskyn. Psyykkisellä puolella ollaan vain eikä asioita jaeta toisille syystä että se voisi hämmentää eikä se ole sopivaa.

      • Toinen_tavallinen

        Ehkä asian ydin onkin siinä, että nille jotka elävät rajoitteidensa kanssa ei ole mitään pakottavaa tarvetta paisutella omaa tilannettaan.

        Nille joilla mielenterveyden ongelmat tekevät normaalista elämästä kutakuinkin mahdotonta tilanne on kovin erilainen, ja siksi sitä tulee kenties purettua vähän laajemmassa mittakaavassa, ja siksi ne sairaala- ja neuroleptijutut pyörivät useammallakin mielenterveyteen liittyvällä palstalla. Joillekin asia on enemmän keskiössä.


      • tavallinen-mielisairas

        En näe paisutteluna sitä, jos elää vuosikymmeniä sairauksiensa kanssa, on useita diagnooseja, jotka haittaavat elämää milloin enemmän, milloin vähemmän. Kyllä nekin toisinaan tekevät normaalista elämästä mahdottoman, mutta ei vain saa antaa periksi. Koko elämä pyörinyt sen ympärillä, että on elämää rajoittavia mielenterveysongelmia/ sairauksia, miten vain se halutaan sanoa. Eihän se ole paisuttelua, pikemminkin salailua.

        Tottakai kannattaa keskittyä niihin terveisiin puoliin, mutta toisinaan se on mahdotonta. Mutta terveisiin puoliin keskittymällä pääsee eteenpäin päivästä päivään.

        Monesti mietin, millaista elämä olisi ollut, jos olisi ollut terve. Se on kuitenkin mahdotonta. Olisin elänyt aivan toisenlaisen elämän, olisin aivan toinen ihminen.


      • psykiatria_haisee

        Sinulla voi olla useita diagnooseja, muttei useita sairuksia. Diagnoosit eivät ole sairauksia. Taidat alitajuisesti tietää sen itsekin, koska jos uskoisit ne diagnoosisi edustamaan sairauksia, sanoisit, että sinulla on useita sairauksia, etkä "useita diagnooseja."


      • tavallinen-mielisairas
        psykiatria_haisee kirjoitti:

        Sinulla voi olla useita diagnooseja, muttei useita sairuksia. Diagnoosit eivät ole sairauksia. Taidat alitajuisesti tietää sen itsekin, koska jos uskoisit ne diagnoosisi edustamaan sairauksia, sanoisit, että sinulla on useita sairauksia, etkä "useita diagnooseja."

        Minusta on yhdentekevää, miten asioita nimitetään. Vältän sanaa sairaus, koska en halua rajoitteistani huolimatta elää sairauskeskeistä elämää. Mutta semantiikkaahan tuo vain on, sillä diagnoosit/ sairaudet/ oireet/ rajoitteet vaikuttavat arkielämääni erittäin paljon.

        En tosin ymmärrä tuota kysymyksenasettelua. Jos ihminen, siis kuka tahansa, en välttämättä minä, on saanut diagnooseja, niin toki se on perustunut siihen, että hän on hakeutunut hoitoon sellaisten oireiden tähden, jotka haittaavat elämää. Muuhunkin hoitoon kuin psykiatreille. Sen jälkeen on tutkittu ja jossain vaiheessa niitä diagnooseja on annettu.

        Ihminen on kuitenkin muutakin kuin diagnoosinsa. Onneksi. Siis muutakin, mutta kyllä ne diagnoosit ihan tosiasioihin perustuvat.


      • nerjjd

        "kyllä ne diagnoosit ihan tosiasioihin perustuvat."

        Eivät psykiatriset diagnoosit, koska tosisauraudet ovat löydetty ihmisten kehoista, eikä semanttisen kielipelin kautta hyväksytetty "oikeiksi sairauksiksi." Psykiatrisien ammattilaisten diagnosoiminen ei oikeasti ole sen reaalisempaa kuin jonkun spurgun, koska hekin vain manipuloivat puhekieltä ja termistöä, perustamatta sitä tieteellisiin havaintoihin kehossa.


      • tavallinen-mielisairas

        En tullut tänne väittelemään psykiatriasta. Noita hölynpölyväittelyitä on tällä palstalla jo ihan riittämiin, ne eivät auta ketään, niissä ei ole mitään vertaistuellista.Jos minulla on oireita, jotka ovat vaivanneet erittäin paljon erittäin kauan ja olen käyttänyt ammattiapua, niin ei se ihan tyhjästä ole syntynyt se sairauden tunne.

        Ja sitten itse asiaan: millaisia rajoitteita olette kokeneet työelämässä omista oireistanne ja mitä keinoja teillä on ollut selviytyä niiden kanssa?


      • hetys

        Omat väitteesi on hölynpölyä.


      • tavallinen-mielisairas
        hetys kirjoitti:

        Omat väitteesi on hölynpölyä.

        Niin että miten sinä olet pärjännyt oireidesi kanssa työelämässä, miten ne sinua ovat rajoittaneet? Olisin kiinnostunut kuulemaan.


      • hryd

        Oon terve ku pukki.


      • DSAF

        Ihmiset menevät yleensä terveyspalstoille joko oireiden tai hoitovaihtoehtojen vuoksi, ei tuodakseen esille omia arkielämän ongelmiaan. Todennäköisesti somaattisten sairauksien kohdalla on ihan sama ilmiö, lääkitys ja oireet korostuvat arkielämän ongelmien sijasta. Se on sinänsä ihan loogista mielestäni. Ihmisiä kiinnostaa, auttavatko tietyt hoidot ja miksi kutsutaan tiettyjä tunnereaktioita ja persoonallisuuspiirteitä lääketieteellisellä termistöllä. Samalla tavalla ihmisiä kiinnostaa somaattisten sairauksien kohdalla, että mihin sairauksiin oireet voivat viitata ja miten niitä hoidetaan.


      • KAHVI555

        Varmaan näinkin, mutta jos sairauksia ei pystytä hoitamaan, niin niiden kanssa on elettävä.

        Kiinnostavampaa kuin ainainen erittely ja vellonta on ratkaisujen löytäminen ja se on juuri sitä arkielämää. Sama se on somaattisella puolella, esimerkiksi diabeteksessa.


      • getdge

        Somaattisella puolella ei pakoteta ja kiristetä eikä valehdella ihmisille.


      • KAHVI555

        Minua ei ole kukaan koskaan pakottanut mihinkään eikä kiristänyt. Enkä ole todennut kenenkään valehdelleenkaan.

        Ero on siinä, että somaattisella puolella ihminen todennäköisemmin paranee jollain aikavälillä.


      • rhrhr

        Pakottaminen ja kiristäminen on jokapäiväistä rutiinia psykiatriassa.


      • Coercion_as_Cure
        rhrhr kirjoitti:

        Pakottaminen ja kiristäminen on jokapäiväistä rutiinia psykiatriassa.

        Valitettavasti kuvauksesi on todenmukainen. Psykiatria on rakennettu pakottamisen pohjalle ja ilman pakottamista ei koko psykiatrian alaa olisi. Psykiatrian sydän on pakottaminen. Sivuilmiönä psykiatrian toimesta esiintyy siten kaikenlaisia kiristämisen, painostuksen, uhittelun ja muun hyökkäävän käytöksen ilmentymiä.


      • KAHVI555

        Kannattaa mennä jonnekin muualle keskustelemaan pakottamisesta ja kiristämisestä, jota ei normaali työssäkäyvä psykiatrian tai muiden ammattiauttajien asiakas kohtaa koskaan.

        Elämme avian normaaalia elämää lukuunottamatta sitä, että oireet voivat jatkua vuosikymmeniä. Joillakuilla on lääkitys, toisilla ei ja jotkut ottavat lääkettä vain tarvittaessa. Lääkkeet käydään uusimassa kerran vuodessa ja se on vartin juttu se, ei siinä kukana mitään minnekään pakota.


      • Pelfaf

        Fakta kuitenkin on, että psykiatria on tuhonnut lukemattomien ihmisten agressioillaan. Se on jokapäiväistä rutiinia psykiatriassa. Se oli alunperin juuri psykiatrian funktio. 1700-luvulla, (vai oliko se 1600-luvun lopulla) kun ensimmäiset "mielisairaalat" tulivat, ei edes ollut vapaaehtoista "hoitoa" sen enempää kuin nykyään pääsee vankilaan vaan pyytämällä.

        Nykyään psykiatriasta tullut oikea kaksoisagentti. Pettävät kaikki: ne jotka haluaa hoitoa, ei saa, ja jotka ei halua, niin saavat väkisellä. Se on sama juttu kuin seksissä: se on ihana asia kun kummatkin sovussa sen tekevät, mutta jos toinen (yleensä nainen) ei suostu, niin se on raiskaus. Täydellinen analogia.


      • ggggt
        Pelfaf kirjoitti:

        Fakta kuitenkin on, että psykiatria on tuhonnut lukemattomien ihmisten agressioillaan. Se on jokapäiväistä rutiinia psykiatriassa. Se oli alunperin juuri psykiatrian funktio. 1700-luvulla, (vai oliko se 1600-luvun lopulla) kun ensimmäiset "mielisairaalat" tulivat, ei edes ollut vapaaehtoista "hoitoa" sen enempää kuin nykyään pääsee vankilaan vaan pyytämällä.

        Nykyään psykiatriasta tullut oikea kaksoisagentti. Pettävät kaikki: ne jotka haluaa hoitoa, ei saa, ja jotka ei halua, niin saavat väkisellä. Se on sama juttu kuin seksissä: se on ihana asia kun kummatkin sovussa sen tekevät, mutta jos toinen (yleensä nainen) ei suostu, niin se on raiskaus. Täydellinen analogia.

        Siis tuhonnut lukemattomia ihmisiä.


      • huonoja_psykiatreja_on

        Lienee niin, että jotkut päästävä itsensä turhan huonoon kuntoon. Ottavat lääkkeitä ja viinaa sekaisin, eivät huolehdi fysiikastaan syövät epäterveellisesti. Kaivelevat menneitä, eivät mieti ratkaisuja.

        Joidenkuiden psykiatrien kohdalla on ylilyöntejä, onhan täällä ollut ketjuja ihan nimeltä mainiten, keitä kannattaa välttää. Jos kohta sellaisen, niin jalat alle ja mies (tai nainen) vaihtoon.


    • teter

      Kutsut ongelmiasi "mielenterveysongelmiksi." Terveysongelmia on tapana kutsua sairauksiksi.

    • KVK100000

      Jos et ole koskaan neuroleptejä et ymmärrä kuinka kamalia myrkkyjä ne ovat. Minutkin pakotettiin syömään niitä vasten tahtoani 3kk:ta ja näen edelleen vuosia niiden lopettamisestakin niistä painajaisia. Näen painajaisia että joudun taas niiden ihmisten käsiin ja joutuisin taas syömään niitä. Ennemmin kuolen kuin syön niitä uudelleen. Enkä tahdo kuolla.
      Eli ne ovat kammottavampia kuin kuolema itse.
      Ennemmin palan oikeasti krematoriossa elävältä oikeasti, koska neurolepteillä oleminen tuntuu kuin palaisi krematoriossa, mutta et kuole.

      • kehotetaan

        Juuri näin minullakin. Olen elämäni aikana kokenut kaikenlaista ei niin mukavaa, mutta kamalin ja psyykettä järkyttävin aika oli juurikin muutaman kuukauden mittainen neuroleptilääkitys. Tilanne oli täysin tragikoominen sillä mitä enemmän menin sekaisin neurolepteistä sitä kovemmaksi lääkitys muuttui. Olin todellakin sairas ja sekaisin lääkityksestä, mutta sitähän ei psykiatrian puolella ikinä myönnettäisi vaikka todistusaineisto oli 110%.

        Olen ollut vuosia vapaa psykiatriasta ja tietenkin lääkkeistä. Minullehan aikoinaan ilmoitettiin että olen niin sairas (ja ennenkaikkea sairaudentunnoton) että minulle voitaisiin kirjoittaa pysyvä työkyvyttämyyseläke. Aikoinaan siis psykiatrian palvelujen piirissä 4kk ajan, josta osastohoitoa omasta halustani 1kk. En vieläkään voi käsittää psykiatrian innokkuutta, että miksi minusta olisi pitänyt tehdä vihannes ja kotona makaava hyytelö. En ollut loukannut ketään, en ollut sotkenut elämääni, en käyttänyt enkä käytä päihteitä jne.

        Syyt miksi aikoinaan hain apua eivät olleet harhoja, vaan totisinta totta.. mutta ei tästä sen enempää. Pahimmillaan söin kahta eri neuroleptiä norsunkaato annoksella sekä vielä mielentasaajaa päälle. Nuo kuukaudet ovat olleet maapäällinen hel###i. Minulta katosi muisti, meni tunteet, meni toimitakyky jne. Minä nukuin 22h/vrk ja ne hereillä oloajat tuijottelin vain seinää ja kuolasin. En ollut enää minä, en ollut enää muuta kuin kuoret. Lääkityksen ollessa kauhemmillaan / kovimmillaan tehtiin minulle työkyvynarvio, josta ei ilmeisesti tullut hyviä tuloksia? Jossain muistan nähneeni psykiatrin tekstin jossa oli kirjoitettu, " tehdään uusi arvio tarvittaessa, kunhan psyykkinen vointi saadaan lääkityksen avulla vakaaksi" No, mitäpä tuohon kroonikkolääkitykseen olisikaan voitu enää lisätä?

        Vaikka olin sekaisin kuin seinäkello, tajusin jossain mieleni sopukoissa ettei asiat voi olla menossa oikeaan suuntaan. Oloni oli kuin saattohoitopotilaalla, ympärilläni kaikki tuntui epätodelliselle ja kaukaiselle. Keskittymiskykyni oli 0, minulle tuli jalkoihin pakkoliikkeitä. Ja mikä kauheinta, lääkkeet ajoivat minut ajattelemaan itsemurhaa, nihilistisiä ajatuksia kuolemasta ja perhesurmasta. Minulle tämmöisiä ajatuksia, minä joka olin aina pelännyt ja kammonnut kuolemaa.

        Lääkitysen ajoin salaa alas, aivan omalla luvalla. Heti kun olin saanut voimiani takasin sen pienen hippusen verran (vaikka oikeasti olin vielä todella väsynyt ja lamaantunut lääkityksestä) otin ja lähdin töihin ulkomaille. Soitin psy.polille ja ilmoitin muuttaneeni toiseen EU maahan jossa aloitin työt.. ja sillä tiellä olen.

        Vaikka psykiatrin viimeiset sanat olivatkin minulle, et sinä tule selviämään; olen kuitenkin vuosien ajan ollut normaalisti töissä. Olen sellaisella alalla töissä jossa hyvin äkkiä selviäisi jos olisin ollut oikeasti sekaisin päästäni. Näiden vuosien aikana vain 3 sairauslomapäivää ja nekin flunssanoireiden vuoksi.

        Itse en psykiatriaa sen tohtoreita kovinkaan korkealle aseta. Olisihan minäkin voinut aikoinaan valita mt potilaan rooliin kovine lääkityksineen ja sitä kautta päätynyt kroonikkona ajan myötä johonkin asuntolaan. Toisin kävi ja hyvä niin.


      • 9000

        Karmea tarina mutta onneksi onnellinen loppu.


      • poööpo
        kehotetaan kirjoitti:

        Juuri näin minullakin. Olen elämäni aikana kokenut kaikenlaista ei niin mukavaa, mutta kamalin ja psyykettä järkyttävin aika oli juurikin muutaman kuukauden mittainen neuroleptilääkitys. Tilanne oli täysin tragikoominen sillä mitä enemmän menin sekaisin neurolepteistä sitä kovemmaksi lääkitys muuttui. Olin todellakin sairas ja sekaisin lääkityksestä, mutta sitähän ei psykiatrian puolella ikinä myönnettäisi vaikka todistusaineisto oli 110%.

        Olen ollut vuosia vapaa psykiatriasta ja tietenkin lääkkeistä. Minullehan aikoinaan ilmoitettiin että olen niin sairas (ja ennenkaikkea sairaudentunnoton) että minulle voitaisiin kirjoittaa pysyvä työkyvyttämyyseläke. Aikoinaan siis psykiatrian palvelujen piirissä 4kk ajan, josta osastohoitoa omasta halustani 1kk. En vieläkään voi käsittää psykiatrian innokkuutta, että miksi minusta olisi pitänyt tehdä vihannes ja kotona makaava hyytelö. En ollut loukannut ketään, en ollut sotkenut elämääni, en käyttänyt enkä käytä päihteitä jne.

        Syyt miksi aikoinaan hain apua eivät olleet harhoja, vaan totisinta totta.. mutta ei tästä sen enempää. Pahimmillaan söin kahta eri neuroleptiä norsunkaato annoksella sekä vielä mielentasaajaa päälle. Nuo kuukaudet ovat olleet maapäällinen hel###i. Minulta katosi muisti, meni tunteet, meni toimitakyky jne. Minä nukuin 22h/vrk ja ne hereillä oloajat tuijottelin vain seinää ja kuolasin. En ollut enää minä, en ollut enää muuta kuin kuoret. Lääkityksen ollessa kauhemmillaan / kovimmillaan tehtiin minulle työkyvynarvio, josta ei ilmeisesti tullut hyviä tuloksia? Jossain muistan nähneeni psykiatrin tekstin jossa oli kirjoitettu, " tehdään uusi arvio tarvittaessa, kunhan psyykkinen vointi saadaan lääkityksen avulla vakaaksi" No, mitäpä tuohon kroonikkolääkitykseen olisikaan voitu enää lisätä?

        Vaikka olin sekaisin kuin seinäkello, tajusin jossain mieleni sopukoissa ettei asiat voi olla menossa oikeaan suuntaan. Oloni oli kuin saattohoitopotilaalla, ympärilläni kaikki tuntui epätodelliselle ja kaukaiselle. Keskittymiskykyni oli 0, minulle tuli jalkoihin pakkoliikkeitä. Ja mikä kauheinta, lääkkeet ajoivat minut ajattelemaan itsemurhaa, nihilistisiä ajatuksia kuolemasta ja perhesurmasta. Minulle tämmöisiä ajatuksia, minä joka olin aina pelännyt ja kammonnut kuolemaa.

        Lääkitysen ajoin salaa alas, aivan omalla luvalla. Heti kun olin saanut voimiani takasin sen pienen hippusen verran (vaikka oikeasti olin vielä todella väsynyt ja lamaantunut lääkityksestä) otin ja lähdin töihin ulkomaille. Soitin psy.polille ja ilmoitin muuttaneeni toiseen EU maahan jossa aloitin työt.. ja sillä tiellä olen.

        Vaikka psykiatrin viimeiset sanat olivatkin minulle, et sinä tule selviämään; olen kuitenkin vuosien ajan ollut normaalisti töissä. Olen sellaisella alalla töissä jossa hyvin äkkiä selviäisi jos olisin ollut oikeasti sekaisin päästäni. Näiden vuosien aikana vain 3 sairauslomapäivää ja nekin flunssanoireiden vuoksi.

        Itse en psykiatriaa sen tohtoreita kovinkaan korkealle aseta. Olisihan minäkin voinut aikoinaan valita mt potilaan rooliin kovine lääkityksineen ja sitä kautta päätynyt kroonikkona ajan myötä johonkin asuntolaan. Toisin kävi ja hyvä niin.

        Olen pahoillani siitä mitä psykiatria on sinulle tehnyt ja kuinka ovat sinua kohdelleet. Kuten muuan Harvardista valmistunut psykiatri on todennut: http://www.benzo.org.uk/images/bregginmd.gif


      • suu.kiinni

        Älkää syökö niitä neurolepteja.


      • mitä.höpiset

        Pakkohoidossa jos määrätään niin mitä mahdat? Piikki toinen vaihtoehto.


      • ei.lääkkeitä
        mitä.höpiset kirjoitti:

        Pakkohoidossa jos määrätään niin mitä mahdat? Piikki toinen vaihtoehto.

        No mites saatoit itsesi tilaan, että jouduit pakkohoitoon?

        Ja kai se pakkohoito loppuu joskus. Sitten vain lopetat vähitellen.


      • juih
        ei.lääkkeitä kirjoitti:

        No mites saatoit itsesi tilaan, että jouduit pakkohoitoon?

        Ja kai se pakkohoito loppuu joskus. Sitten vain lopetat vähitellen.

        Ei se ole "itsensä tilaan laittajan" pahuus, vaan pakkokiduttajien.

        Muistakaa syyttää oikeita ihmisiä... Vaiko onko mielurit ees ihmisiä...


      • ei.lääkkeitä

        Pitää ottaa vastuu omasta elämästä.


    • aerwgr

      Minulla oli joskus nuorena lievä psykoosi. Söin siihen hetken aikaa peratsinia ja lopetin sitten. Lääke oli virhe. Siitä ei ollut mitään hyvää. Jos tilasi on hyvin lievä niin siihen voi parhaiten auttaa ihan selvinpäin oleminen ja harrastaminen ja töissä käynti. Turha ottaa kovia lääkkeitä jos ei nyt ihan ihmemaassa elä.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      361
      4214
    2. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      83
      1789
    3. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      44
      1546
    4. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      64
      1539
    5. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      29
      1360
    6. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      59
      1331
    7. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      52
      1329
    8. Persut vajosivat pinnan alle

      Sosiaali- ja terveysministeri Kaisa Juuson (ps) tietämättömyys hallinnonalansa leikkauksista on pöyristyttänyt Suomen ka
      Maailman menoa
      202
      1318
    9. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      8
      1208
    10. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      28
      1205
    Aihe