Johannes kertoi Jeesuksesta

kertoi-heille

Alussa oli Sana, ja Sana oli Jumalan tykönä, ja Sana oli Jumala.
2. Hän oli alussa Jumalan tykönä.
3. Kaikki on saanut syntynsä hänen kauttaan, ja ilman häntä ei ole syntynyt mitään, mikä syntynyt on.
4. Hänessä oli elämä, ja elämä oli ihmisten valkeus.
5. Ja valkeus loistaa pimeydessä, ja pimeys ei sitä käsittänyt.
6. Oli mies, Jumalan lähettämä; hänen nimensä oli Johannes.
7. Hän tuli todistamaan, todistaaksensa valkeudesta, että kaikki uskoisivat hänen kauttansa.
8. Ei hän ollut se valkeus, mutta hän tuli valkeudesta todistamaan.
9. Totinen valkeus, joka valistaa jokaisen ihmisen, oli tulossa maailmaan.
10. Maailmassa hän oli, ja maailma on hänen kauttaan saanut syntynsä, ja maailma ei häntä tuntenut.
11. Hän tuli omiensa tykö, ja hänen omansa eivät ottaneet häntä vastaan.
12. Mutta kaikille, jotka ottivat hänet vastaan, hän antoi voiman tulla Jumalan lapsiksi, niille, jotka uskovat hänen nimeensä,
13. jotka eivät ole syntyneet verestä eikä lihan tahdosta eikä miehen tahdosta, vaan Jumalasta.
14. Ja Sana tuli lihaksi ja asui meidän keskellämme, ja me katselimme hänen kirkkauttansa, senkaltaista kirkkautta, kuin ainokaisella Pojalla on Isältä; ja hän oli täynnä armoa ja totuutta.
15. Johannes todisti hänestä ja huusi sanoen: "Tämä on se, josta minä sanoin: se, joka minun jälkeeni tulee, on ollut minun edelläni, sillä hän on ollut ennen kuin minä."
16. Ja hänen täyteydestään me kaikki olemme saaneet, ja armoa armon päälle.
17. Sillä laki on annettu Mooseksen kautta; armo ja totuus on tullut Jeesuksen Kristuksen kautta.
18. Ei kukaan ole Jumalaa milloinkaan nähnyt; ainokainen Poika, joka on Isän helmassa, on hänet ilmoittanut.
19. Ja tämä on Johanneksen todistus, kun juutalaiset lähettivät hänen luoksensa Jerusalemista pappeja ja leeviläisiä kysymään häneltä: "Kuka sinä olet?"
20. Ja hän tunnusti eikä kieltänyt; ja hän tunnusti: "Minä en ole Kristus".
21. Ja he kysyivät häneltä: "Mikä sitten? Oletko sinä Elias?" Hän sanoi: "En ole". "Se profeettako olet?" Hän vastasi: "En".
22. Niin he sanoivat hänelle: "Kuka olet, että voisimme antaa vastauksen niille, jotka meidät lähettivät? Mitä sanot itsestäsi?"
23. Hän sanoi: "Minä olen huutavan ääni erämaassa: 'Tehkää tie tasaiseksi Herralle', niinkuin profeetta Esaias on sanonut."
24. Ja lähetetyt olivat fariseuksia;
25. ja he kysyivät häneltä ja sanoivat hänelle: "Miksi sitten kastat, jos et ole Kristus etkä Elias etkä se profeetta?"
26. Johannes vastasi heille sanoen: "Minä kastan vedellä; mutta teidän keskellänne seisoo hän, jota te ette tunne.
27. Hän on se, joka tulee minun jälkeeni ja jonka kengänpaulaa minä en ole arvollinen päästämään."
28. Tämä tapahtui Betaniassa, Jordanin tuolla puolella, jossa Johannes oli kastamassa.

http://www.evl.fi/raamattu/1933,38/Joh.1.html

26

57

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • satujahve

      3. Moos. 12:6 "Kun pojan tai tytön synnyttämisestä määrätty puhdistumisaika on kulunut umpeen, naisen on tuotava papille pyhäkköteltan oven eteen vuoden vanha karitsa polttouhriksi ja metsäkyyhky tai muu kyyhkynen syntiuhriksi. 7 Pappi uhratkoon ne Herran edessä ja toimittakoon sovitusmenot, ja näin nainen on taas puhdas verenvuodosta. Tämä laki koskee naista, joka on synnyttänyt lapsen, joko pojan tai tytön.

      Vain paimentolaismiehen keksimä jumalaolento olisi niin sadistinen, barbaarinen, moraaliton ja takapajuinen verellä mässäilevä olento että vaatisi eläinuhreja synnyttämisestä.

      Nauru kyllä maittaa kun miettii että joku haluaa näinkin typerää paimentolaisen keksimää jumalaa palvoa :D

      • ja-taas-kerran

        Ja taas kerran tämä sama viesti, ainako sinä toistat tätä samaa? Se on Israelilaisille tarkoitettu laki siihen aikaan kun he kulkivat autimaassa Jumalan johdattamana. Koska heitä johdatti Pyhä, oli heillä myös siihen kuuluvat laki.


      • he-uskoivat-Häneen

        Ja kolmantena päivänä oli häät Galilean Kaanassa, ja Jeesuksen äiti oli siellä.
        2. Ja myös Jeesus ja hänen opetuslapsensa olivat kutsutut häihin.
        3. Ja kun viini loppui, sanoi Jeesuksen äiti hänelle: "Heillä ei ole viiniä".
        4. Jeesus sanoi hänelle: "Mitä sinä tahdot minusta, vaimo? Minun aikani ei ole vielä tullut."
        5. Hänen äitinsä sanoi palvelijoille: "Mitä hän teille sanoo, se tehkää".
        6. Niin oli siinä juutalaisten puhdistamistavan mukaan kuusi kivistä vesiastiaa, kukin kahden tai kolmen mitan vetoinen.
        7. Jeesus sanoi heille: "Täyttäkää astiat vedellä". Ja he täyttivät ne reunoja myöten.
        8. Ja hän sanoi heille: "Ammentakaa nyt ja viekää edeskäyvälle". Ja he veivät.
        9. Mutta kun edeskäypä maistoi vettä, joka oli muuttunut viiniksi, eikä tiennyt, mistä se oli tullut - mutta palvelijat, jotka veden olivat ammentaneet, tiesivät sen - kutsui edeskäypä yljän
        10. ja sanoi hänelle: "Jokainen panee ensin esille hyvän viinin ja sitten, kun juopuvat, huonomman. Sinä olet säästänyt hyvän viinin tähän asti."
        11. Tämän ensimmäisen tunnustekonsa Jeesus teki Galilean Kaanassa ja ilmoitti kirkkautensa; ja hänen opetuslapsensa uskoivat häneen

        http://www.evl.fi/raamattu/1933,38/Joh.2.html


      • ihan-pikkuasia
        he-uskoivat-Häneen kirjoitti:

        Ja kolmantena päivänä oli häät Galilean Kaanassa, ja Jeesuksen äiti oli siellä.
        2. Ja myös Jeesus ja hänen opetuslapsensa olivat kutsutut häihin.
        3. Ja kun viini loppui, sanoi Jeesuksen äiti hänelle: "Heillä ei ole viiniä".
        4. Jeesus sanoi hänelle: "Mitä sinä tahdot minusta, vaimo? Minun aikani ei ole vielä tullut."
        5. Hänen äitinsä sanoi palvelijoille: "Mitä hän teille sanoo, se tehkää".
        6. Niin oli siinä juutalaisten puhdistamistavan mukaan kuusi kivistä vesiastiaa, kukin kahden tai kolmen mitan vetoinen.
        7. Jeesus sanoi heille: "Täyttäkää astiat vedellä". Ja he täyttivät ne reunoja myöten.
        8. Ja hän sanoi heille: "Ammentakaa nyt ja viekää edeskäyvälle". Ja he veivät.
        9. Mutta kun edeskäypä maistoi vettä, joka oli muuttunut viiniksi, eikä tiennyt, mistä se oli tullut - mutta palvelijat, jotka veden olivat ammentaneet, tiesivät sen - kutsui edeskäypä yljän
        10. ja sanoi hänelle: "Jokainen panee ensin esille hyvän viinin ja sitten, kun juopuvat, huonomman. Sinä olet säästänyt hyvän viinin tähän asti."
        11. Tämän ensimmäisen tunnustekonsa Jeesus teki Galilean Kaanassa ja ilmoitti kirkkautensa; ja hänen opetuslapsensa uskoivat häneen

        http://www.evl.fi/raamattu/1933,38/Joh.2.html

        Jos joku ihmettelee. suomessa sanotaan rouva, silloin sanottiin vaimo, kohteliaisuus sanoja.


      • kivitystuomio-ja-Jeesus

        Ja varhain aamulla hän taas saapui pyhäkköön, ja kaikki kansa tuli hänen luoksensa; ja hän istuutui ja opetti heitä.
        3. Silloin kirjanoppineet ja fariseukset toivat hänen luoksensa aviorikoksesta kiinniotetun naisen, asettivat hänet keskelle
        4. ja sanoivat Jeesukselle: "Opettaja, tämä nainen on tavattu itse teosta, aviorikosta tekemästä.
        5. Ja Mooses on laissa antanut meille käskyn, että tuommoiset on kivitettävä. Mitäs sinä sanot?"
        6. Mutta sen he sanoivat kiusaten häntä, päästäkseen häntä syyttämään. Silloin Jeesus kumartui alas ja kirjoitti sormellaan maahan.
        7. Mutta kun he yhä edelleen kysyivät häneltä, ojensi hän itsensä ja sanoi heille: "Joka teistä on synnitön, se heittäköön häntä ensimmäisenä kivellä".
        8. Ja taas hän kumartui alas ja kirjoitti maahan.
        9. Kun he tämän kuulivat ja heidän omatuntonsa todisti heidät syyllisiksi, menivät he pois, toinen toisensa perästä, vanhimmista alkaen viimeisiin asti; ja siihen jäi ainoastaan Jeesus sekä nainen, joka seisoi hänen edessään.
        10. Ja kun Jeesus ojensi itsensä eikä nähnyt ketään muuta kuin naisen, sanoi hän hänelle: "Nainen, missä ne ovat, sinun syyttäjäsi? Eikö kukaan ole sinua tuominnut?"
        11. Hän vastasi: "Herra, ei kukaan". Niin Jeesus sanoi hänelle: "En minäkään sinua tuomitse; mene, äläkä tästedes enää syntiä tee".
        12. Niin Jeesus taas puhui heille sanoen: "Minä olen maailman valkeus; joka minua seuraa, se ei pimeydessä vaella, vaan hänellä on oleva elämän valkeus".


      • satujahve
        ja-taas-kerran kirjoitti:

        Ja taas kerran tämä sama viesti, ainako sinä toistat tätä samaa? Se on Israelilaisille tarkoitettu laki siihen aikaan kun he kulkivat autimaassa Jumalan johdattamana. Koska heitä johdatti Pyhä, oli heillä myös siihen kuuluvat laki.

        3. Moos. 12:6 "Kun pojan tai tytön synnyttämisestä määrätty puhdistumisaika on kulunut umpeen, naisen on tuotava papille pyhäkköteltan oven eteen vuoden vanha karitsa polttouhriksi ja metsäkyyhky tai muu kyyhkynen syntiuhriksi. 7 Pappi uhratkoon ne Herran edessä ja toimittakoon sovitusmenot, ja näin nainen on taas puhdas verenvuodosta. Tämä laki koskee naista, joka on synnyttänyt lapsen, joko pojan tai tytön.

        Ei sillä ole väliä ketä tämä laki koski ja koska. Tärkeintä on huomata että tämä jumalaolento vaati synnyttämisestä eläinuhrin. On täysin selvää että paimentolaismies keksi tämän jumalaolennon. Mitä ihmettä ikuinen jumalaolento edes tekee veri ja eläinuhreilla :D Tällaisen vaatiminenhan olisi täysin narsistista, sadistista ja moraalitonta. Ja jos joku jumalaolento olisi oikeasti olemassa ja vaatisi eläinuhreja niin minä en ainakaan moista paskaläjää palvoisi sekuntiakaan :D


      • minua-jo-kyllästyttää
        satujahve kirjoitti:

        3. Moos. 12:6 "Kun pojan tai tytön synnyttämisestä määrätty puhdistumisaika on kulunut umpeen, naisen on tuotava papille pyhäkköteltan oven eteen vuoden vanha karitsa polttouhriksi ja metsäkyyhky tai muu kyyhkynen syntiuhriksi. 7 Pappi uhratkoon ne Herran edessä ja toimittakoon sovitusmenot, ja näin nainen on taas puhdas verenvuodosta. Tämä laki koskee naista, joka on synnyttänyt lapsen, joko pojan tai tytön.

        Ei sillä ole väliä ketä tämä laki koski ja koska. Tärkeintä on huomata että tämä jumalaolento vaati synnyttämisestä eläinuhrin. On täysin selvää että paimentolaismies keksi tämän jumalaolennon. Mitä ihmettä ikuinen jumalaolento edes tekee veri ja eläinuhreilla :D Tällaisen vaatiminenhan olisi täysin narsistista, sadistista ja moraalitonta. Ja jos joku jumalaolento olisi oikeasti olemassa ja vaatisi eläinuhreja niin minä en ainakaan moista paskaläjää palvoisi sekuntiakaan :D

        Kuten itsekkin jo tiedät, sinä massapostitat!


      • mitä-viisaus-on
        minua-jo-kyllästyttää kirjoitti:

        Kuten itsekkin jo tiedät, sinä massapostitat!

        Nämä viisaudet eivät ole tehty miellyttämään ketään:

        Sillä kuka tietää, mikä on ihmiselle hyvä elämässä, hänen elämänsä
        lyhyinä, turhina päivinä, jotka hän viettää kuin varjo; ja kuka ilmaisee ihmiselle, mitä on tuleva hänen jälkeensä auringon alla?
        2. Hyvä nimi on parempi kuin kallis öljy, ja kuolinpäivä parempi kuin syntymäpäivä.
        3. Parempi kuin pitotaloon on mennä surutaloon, sillä siinä on kaikkien ihmisten loppu, ja elossa oleva painaa sen mieleensä.
        4. Suru on parempi kuin nauru, sillä sydämelle on hyväksi, että kasvot ovat murheelliset.
        5. Viisaitten sydän on surutalossa, tyhmien sydän ilotalossa.
        6. Parempi on kuulla viisaan nuhdetta, kuin olla kuulemassa tyhmien laulua;
        7. sillä niinkuin orjantappurain rätinä padan alla, on tyhmän nauru. Ja sekin on turhuutta.

        http://www.evl.fi/raamattu/1933,38/Saarn.7.html


      • satujahve
        mitä-viisaus-on kirjoitti:

        Nämä viisaudet eivät ole tehty miellyttämään ketään:

        Sillä kuka tietää, mikä on ihmiselle hyvä elämässä, hänen elämänsä
        lyhyinä, turhina päivinä, jotka hän viettää kuin varjo; ja kuka ilmaisee ihmiselle, mitä on tuleva hänen jälkeensä auringon alla?
        2. Hyvä nimi on parempi kuin kallis öljy, ja kuolinpäivä parempi kuin syntymäpäivä.
        3. Parempi kuin pitotaloon on mennä surutaloon, sillä siinä on kaikkien ihmisten loppu, ja elossa oleva painaa sen mieleensä.
        4. Suru on parempi kuin nauru, sillä sydämelle on hyväksi, että kasvot ovat murheelliset.
        5. Viisaitten sydän on surutalossa, tyhmien sydän ilotalossa.
        6. Parempi on kuulla viisaan nuhdetta, kuin olla kuulemassa tyhmien laulua;
        7. sillä niinkuin orjantappurain rätinä padan alla, on tyhmän nauru. Ja sekin on turhuutta.

        http://www.evl.fi/raamattu/1933,38/Saarn.7.html

        3. Moos. 12:6 "Kun pojan tai tytön synnyttämisestä määrätty puhdistumisaika on kulunut umpeen, naisen on tuotava papille pyhäkköteltan oven eteen vuoden vanha karitsa polttouhriksi ja metsäkyyhky tai muu kyyhkynen syntiuhriksi. 7 Pappi uhratkoon ne Herran edessä ja toimittakoon sovitusmenot, ja näin nainen on taas puhdas verenvuodosta. Tämä laki koskee naista, joka on synnyttänyt lapsen, joko pojan tai tytön.

        Taisit mennä sanattomaksi. Näinhän se on näiden VT:n karmeuksien kanssa. Se on jokaiselle täysin päivänselvää että jumalaolento joka mässäilee verellä ja vaatii eläinuhreja on ihmisen keksimä :D


      • Kestävä-ilo
        mitä-viisaus-on kirjoitti:

        Nämä viisaudet eivät ole tehty miellyttämään ketään:

        Sillä kuka tietää, mikä on ihmiselle hyvä elämässä, hänen elämänsä
        lyhyinä, turhina päivinä, jotka hän viettää kuin varjo; ja kuka ilmaisee ihmiselle, mitä on tuleva hänen jälkeensä auringon alla?
        2. Hyvä nimi on parempi kuin kallis öljy, ja kuolinpäivä parempi kuin syntymäpäivä.
        3. Parempi kuin pitotaloon on mennä surutaloon, sillä siinä on kaikkien ihmisten loppu, ja elossa oleva painaa sen mieleensä.
        4. Suru on parempi kuin nauru, sillä sydämelle on hyväksi, että kasvot ovat murheelliset.
        5. Viisaitten sydän on surutalossa, tyhmien sydän ilotalossa.
        6. Parempi on kuulla viisaan nuhdetta, kuin olla kuulemassa tyhmien laulua;
        7. sillä niinkuin orjantappurain rätinä padan alla, on tyhmän nauru. Ja sekin on turhuutta.

        http://www.evl.fi/raamattu/1933,38/Saarn.7.html

        "4. Suru on parempi kuin nauru, sillä sydämelle on hyväksi, että kasvot ovat murheelliset. "

        Saarnaajan kirjassa on paljon hyvää filosofista elämänviisautta, joka on lähellä idän viisauden oppeja, mutta se sisältää paljon myös huonoja ohjeita. Säkeet ovat inhimillisen kirjoittajansa näkemyksiä ja hänen näköisiään.

        Olisikohan tuossa 4. säkeessä syy siihen, että kristinuskoa on perinteisesti pidetty tosikkojen uskontona, joka kieltää kaiken elämästä tässä hetkessä nauttimisen? Totta tietysti on, että yhdentekeviin ja ohimeneviin iloihin pyrkiminen pysyvään iloon pyrkimisen sijasta ei johda mihinkään kestävään hyvään, mutta toki ikuisuutta ja ikuisuuden ilon tunnetta voi alkaa kokea jo täällä eläessään, ennen ruumiin kuolemaakin. Iloa ei pidä kieltää; ilo on hyvä, ja ilo tekee jo tästä elämästä elämisen arvoisen. On vain ymmärrettävä se, millaisiin iloihin kannattaa pyrkiä - kysymys on siitä, johtaako ilon hankinta ja sen mahdollinen saaminen tyhjään ja onttoon kadotuksentuntuiseen luisukierteeseen, vai johtaako se kestävään iloon, jota voidaan kokea aistikohteista ja olosuhteista riippumatta.


      • saa-olla-älykäskin
        Kestävä-ilo kirjoitti:

        "4. Suru on parempi kuin nauru, sillä sydämelle on hyväksi, että kasvot ovat murheelliset. "

        Saarnaajan kirjassa on paljon hyvää filosofista elämänviisautta, joka on lähellä idän viisauden oppeja, mutta se sisältää paljon myös huonoja ohjeita. Säkeet ovat inhimillisen kirjoittajansa näkemyksiä ja hänen näköisiään.

        Olisikohan tuossa 4. säkeessä syy siihen, että kristinuskoa on perinteisesti pidetty tosikkojen uskontona, joka kieltää kaiken elämästä tässä hetkessä nauttimisen? Totta tietysti on, että yhdentekeviin ja ohimeneviin iloihin pyrkiminen pysyvään iloon pyrkimisen sijasta ei johda mihinkään kestävään hyvään, mutta toki ikuisuutta ja ikuisuuden ilon tunnetta voi alkaa kokea jo täällä eläessään, ennen ruumiin kuolemaakin. Iloa ei pidä kieltää; ilo on hyvä, ja ilo tekee jo tästä elämästä elämisen arvoisen. On vain ymmärrettävä se, millaisiin iloihin kannattaa pyrkiä - kysymys on siitä, johtaako ilon hankinta ja sen mahdollinen saaminen tyhjään ja onttoon kadotuksentuntuiseen luisukierteeseen, vai johtaako se kestävään iloon, jota voidaan kokea aistikohteista ja olosuhteista riippumatta.

        Ei tarvitse olla tyhmä vaan voi elää myös viisaasti, suruton ja huoleton ihminen ei kestä kun koettelemuksia tulee, koska me emme elä tässä maailmassa vaaleanpunaisessa pilvilinnassa, vaan tämä on todellisuutta.


      • iloa-Raamatussa
        saa-olla-älykäskin kirjoitti:

        Ei tarvitse olla tyhmä vaan voi elää myös viisaasti, suruton ja huoleton ihminen ei kestä kun koettelemuksia tulee, koska me emme elä tässä maailmassa vaaleanpunaisessa pilvilinnassa, vaan tämä on todellisuutta.

        Sinä olet tullut avukseni, ja minä saan riemuita siipiesi suojassa.
        Ps. 63:8

        Mutta teille, jotka pelkäätte minun nimeäni,
        on nouseva pelastuksen aurinko,
        ja te parannutte sen siipien alla.
        Te astutte ulos, hypitte riemusta kuin vasikat laitumella.
        Mal 3:20

        Ne, jotka katsovat häneen, säteilevät iloa.
        Ps. 34:6

        Herran vapaiksi ostamat palaavat
        ja saapuvat riemuiten Siioniin.
        He kantavat päänsä päällä ikuista iloa.
        Ilo ja riemu astuvat portista,
        huoli ja huokaus pakenevat kauas.
        Jes. 35:10

        Jo nyt minä riemuitsen Herrasta,
        iloitsen Jumalasta, joka pelastaa.
        Hab. 3:18


      • sitä-iloa-riittää
        iloa-Raamatussa kirjoitti:

        Sinä olet tullut avukseni, ja minä saan riemuita siipiesi suojassa.
        Ps. 63:8

        Mutta teille, jotka pelkäätte minun nimeäni,
        on nouseva pelastuksen aurinko,
        ja te parannutte sen siipien alla.
        Te astutte ulos, hypitte riemusta kuin vasikat laitumella.
        Mal 3:20

        Ne, jotka katsovat häneen, säteilevät iloa.
        Ps. 34:6

        Herran vapaiksi ostamat palaavat
        ja saapuvat riemuiten Siioniin.
        He kantavat päänsä päällä ikuista iloa.
        Ilo ja riemu astuvat portista,
        huoli ja huokaus pakenevat kauas.
        Jes. 35:10

        Jo nyt minä riemuitsen Herrasta,
        iloitsen Jumalasta, joka pelastaa.
        Hab. 3:18

        Taivassakin iloitaan maanpäällisistä tapahtumista. Enkelit ja koko taivaan väki siellä iloitsevat.
        ”Niin hän puhui heille tämän vertauksen sanoen: "Jos jollakin teistä on sata lammasta ja hän kadottaa
        yhden niistä, eikö hän jätä niitä yhdeksääkymmentä yhdeksää erämaahan ja mene etsimään
        kadonnutta, kunnes hän sen löytää? Ja löydettyään hän panee sen hartioillensa iloiten. Ja kun hän
        tulee kotiin, kutsuu hän kokoon ystävänsä ja naapurinsa ja sanoo heille: 'Iloitkaa minun kanssani,
        sillä minä löysin lampaani, joka oli kadonnut'. Minä sanon teille: samoin on ilo taivaassa suurempi
        yhdestä syntisestä, joka tekee parannuksen, kuin yhdeksästäkymmenestä yhdeksästä vanhurskaasta,
        jotka eivät parannusta tarvitse. Tahi jos jollakin naisella on kymmenen hopearahaa ja hän kadottaa
        yhden niistä, eikö hän sytytä lamppua ja lakaise huonetta ja etsi visusti, kunnes hän sen löytää? Ja
        löydettyään hän kutsuu kokoon ystävättärensä ja naapurinaiset ja sanoo: 'Iloitkaa minun kanssani,
        sillä minä löysin rahan, jonka olin kadottanut'. Niin myös, sanon minä teille, on ilo Jumalan enkeleillä
        yhdestä syntisestä, joka tekee parannuksen." ” (Luuk. 15: 4-10).
        Näin suuri on ilo taivaassakin.


      • Vanhasta-Testamentistä

        Tyhmän halu ei ole ymmärrykseen, vaan tuomaan julki oma mielensä.
        3. Kunne jumalaton tulee, tulee ylenkatsekin, ja häpeällisen menon mukana häväistys.

        http://www.evl.fi/raamattu/1933,38/Sananl.18.html


      • hamshira
        ihan-pikkuasia kirjoitti:

        Jos joku ihmettelee. suomessa sanotaan rouva, silloin sanottiin vaimo, kohteliaisuus sanoja.

        Mitä lienee alkukielessä tuo merkitys?


    • siellä-on-ilo

      Niin myös, sanon minä teille, on ilo Jumalan enkeleillä

      yhdestä syntisestä, joka tekee parannuksen." ” (Luuk. 15: 4-10).

      • satujahve

        3. Moos. 12:6 "Kun pojan tai tytön synnyttämisestä määrätty puhdistumisaika on kulunut umpeen, naisen on tuotava papille pyhäkköteltan oven eteen vuoden vanha karitsa polttouhriksi ja metsäkyyhky tai muu kyyhkynen syntiuhriksi. 7 Pappi uhratkoon ne Herran edessä ja toimittakoon sovitusmenot, ja näin nainen on taas puhdas verenvuodosta. Tämä laki koskee naista, joka on synnyttänyt lapsen, joko pojan tai tytön.

        Raamatussa temmeltää jumalaolento joka vaati synnttämisestä eläinuhrin. Olisiko ikuinen jumalaolento niin narsistinen,sadistinen,moraaliton ja takapajuinen että vaatisi eläinuhreja?

        Entäs olisiko paimentolaismiehen keksimä jumalaolento? :D


      • Jos-Jeesus-kiinnostaa
        satujahve kirjoitti:

        3. Moos. 12:6 "Kun pojan tai tytön synnyttämisestä määrätty puhdistumisaika on kulunut umpeen, naisen on tuotava papille pyhäkköteltan oven eteen vuoden vanha karitsa polttouhriksi ja metsäkyyhky tai muu kyyhkynen syntiuhriksi. 7 Pappi uhratkoon ne Herran edessä ja toimittakoon sovitusmenot, ja näin nainen on taas puhdas verenvuodosta. Tämä laki koskee naista, joka on synnyttänyt lapsen, joko pojan tai tytön.

        Raamatussa temmeltää jumalaolento joka vaati synnttämisestä eläinuhrin. Olisiko ikuinen jumalaolento niin narsistinen,sadistinen,moraaliton ja takapajuinen että vaatisi eläinuhreja?

        Entäs olisiko paimentolaismiehen keksimä jumalaolento? :D

        kirjanoppineet ja fariseukset toivat hänen luoksensa aviorikoksesta kiinniotetun naisen, asettivat hänet keskelle

        4. ja sanoivat Jeesukselle: "Opettaja, tämä nainen on tavattu itse teosta, aviorikosta tekemästä.

        5. Ja Mooses on laissa antanut meille käskyn, että tuommoiset on kivitettävä. Mitäs sinä sanot?"

        6. Mutta sen he sanoivat kiusaten häntä, päästäkseen häntä syyttämään. Silloin Jeesus kumartui alas ja kirjoitti sormellaan maahan.

        7. Mutta kun he yhä edelleen kysyivät häneltä, ojensi hän itsensä ja sanoi heille: "Joka teistä on synnitön, se heittäköön häntä ensimmäisenä kivellä".


      • eipä-synnitöntä
        Jos-Jeesus-kiinnostaa kirjoitti:

        kirjanoppineet ja fariseukset toivat hänen luoksensa aviorikoksesta kiinniotetun naisen, asettivat hänet keskelle

        4. ja sanoivat Jeesukselle: "Opettaja, tämä nainen on tavattu itse teosta, aviorikosta tekemästä.

        5. Ja Mooses on laissa antanut meille käskyn, että tuommoiset on kivitettävä. Mitäs sinä sanot?"

        6. Mutta sen he sanoivat kiusaten häntä, päästäkseen häntä syyttämään. Silloin Jeesus kumartui alas ja kirjoitti sormellaan maahan.

        7. Mutta kun he yhä edelleen kysyivät häneltä, ojensi hän itsensä ja sanoi heille: "Joka teistä on synnitön, se heittäköön häntä ensimmäisenä kivellä".

        Mutta kun he yhä edelleen kysyivät häneltä, ojensi hän itsensä ja sanoi heille: "Joka teistä on synnitön, se heittäköön häntä ensimmäisenä kivellä".


      • patamustoo
        satujahve kirjoitti:

        3. Moos. 12:6 "Kun pojan tai tytön synnyttämisestä määrätty puhdistumisaika on kulunut umpeen, naisen on tuotava papille pyhäkköteltan oven eteen vuoden vanha karitsa polttouhriksi ja metsäkyyhky tai muu kyyhkynen syntiuhriksi. 7 Pappi uhratkoon ne Herran edessä ja toimittakoon sovitusmenot, ja näin nainen on taas puhdas verenvuodosta. Tämä laki koskee naista, joka on synnyttänyt lapsen, joko pojan tai tytön.

        Raamatussa temmeltää jumalaolento joka vaati synnttämisestä eläinuhrin. Olisiko ikuinen jumalaolento niin narsistinen,sadistinen,moraaliton ja takapajuinen että vaatisi eläinuhreja?

        Entäs olisiko paimentolaismiehen keksimä jumalaolento? :D

        Pappi itseasiassa vaati elukoita pataaansa. Seurasiko joku,että ne tuli myös poltettua?


      • ei-viitsineet-polttaa
        patamustoo kirjoitti:

        Pappi itseasiassa vaati elukoita pataaansa. Seurasiko joku,että ne tuli myös poltettua?

        Sepä se,kun ei ole nyt tätä aihetta. Seurasikohan joku sitten??


    • näin-se-alkoi

      Alussa oli Sana, ja Sana oli Jumalan tykönä, ja Sana oli Jumala.

      2. Hän oli alussa Jumalan tykönä.

      3. Kaikki on saanut syntynsä hänen kauttaan, ja ilman häntä ei ole syntynyt mitään, mikä syntynyt on.

      4. Hänessä oli elämä, ja elämä oli ihmisten valkeus.

      5. Ja valkeus loistaa pimeydessä, ja pimeys ei sitä käsittänyt.

      6. Oli mies, Jumalan lähettämä; hänen nimensä oli Johannes.

      7. Hän tuli todistamaan, todistaaksensa valkeudesta, että kaikki uskoisivat hänen kauttansa.

      8. Ei hän ollut se valkeus, mutta hän tuli valkeudesta todistamaan.

      9. Totinen valkeus, joka valistaa jokaisen ihmisen, oli tulossa maailmaan.

      10. Maailmassa hän oli, ja maailma on hänen kauttaan saanut syntynsä, ja maailma ei häntä tuntenut.

      11. Hän tuli omiensa tykö, ja hänen omansa eivät ottaneet häntä vastaan.

      • tämä-asia-tärkeä

        Totinen valkeus, joka valistaa jokaisen ihmisen, oli tulossa maailmaan.

        10. Maailmassa hän oli, ja maailma on hänen kauttaan saanut syntynsä, ja maailma ei häntä tuntenut.


      • Niinhän-se-on

        Nuhde pystyy paremmin ymmärtäväiseen kuin sata lyöntiä tyhmään.

        Raamatusta


      • shebaotti
        Niinhän-se-on kirjoitti:

        Nuhde pystyy paremmin ymmärtäväiseen kuin sata lyöntiä tyhmään.

        Raamatusta

        Viisaalle riitää yksikin käsky, tyhmälle ei riitä kymmenenkään.


    • se-on-niin

      Nuhde pystyy paremmin ymmärtäväiseen kuin sata lyöntiä tyhmään.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      150
      2387
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      27
      1958
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      23
      1938
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      85
      1730
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      67
      1520
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      20
      1296
    7. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      38
      1190
    8. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      11
      1188
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      37
      1183
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      10
      1167
    Aihe