Todella paha paniikkihäiriö

spk84

Muita? Miten selvisitte velvollisuuksista raskaana? Mun lääkkeet on ihan nounou raskaana ja sallituista ei apua.

15

80

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • bbb1

      Paniikkihäiriötä ei ole mutta ahdistusta kylläkin. Mulla oli myös se tilanne, että sallittu opamox tuntui ihan hyödyttömältä. Mitä rauhoittavaa sun ymmärryksen mukaan saa syödä? Saako muuta kuin opamoxia?

    • Opamoxia ja pientä määrää Diapamia, ja ne ei auta :/

      • bbb1

        Kumpi on tehokkaampaa opamox vai diapam? Saako niitä ottaa raskauden aikana samana päivänä, tyyliin kolme opamoxia ja sitten vielä diapamia? Oletko sä siis nyt raskaana ja ahdistunut? Jos mä olisin nyt raskaana ja ahdistunut, niin pyytäisin päästä psykiatriselle osastolla, siellä olo saattaisi olla helpompaa ja sieltä ne voisi ehkä parantaa sitä lääkitystäkin.


    • xzxz

      Mulla paniikki ja ahdistus ja xanor 0,5mg siihen. Muakin pelotti raskaus ilman lääkitystä mutta se meni paremmin kun kuvittelin ja sain hyvin harvoin paniikkia ja ahdistuskin oli huomattavasti lievempää! Nyt tyttö 1v ja xanor käytössä mutta siyä menee puolet vähemmän kun ennen raskautta. Kai sitä oli niin ajatulset siinä lapsessa etten kerennyt oanikoida? En osaa sanoa mutta minullaahisyus lähti raskauden ajaksi lähes kokonaan.

      Jos et pärjää ilman lääkettä voi sinun lääkkeet vaihtaa toiseen jotka sopii raskaus aikana. Näin minulle suositeltiin mutta ite halusin yrittää pärjätä ilman eka kk oli pelottavinta

    • Kiitti vastauksista. Siis mä saan paniikkeja mm. kaupassa ja ei mua nyt mihinkään osastoille p.häiriön vuoksi laiteta. Sanotaan: mene vaan tilanteisiin, mutta se tuntuu vaikealta ja en haluais käyttää ns. MITÄÄN lääkkeitä raskaana, että saa ehdotella muita(kin) konsteja, kuin lääkkkeet...

    • bbb1

      Temesta on tehokkaampaa kuin opamox. Se ei ole niin turvallinen kuin opamox, mutta silti sekin on lukemani mukaan mahdollinen, kannattaa kysyä lääkäriltä. Jos siis olet kotona, etkä mene mihinkään niin ahdistaako sinua silloin? Onko ne juuri ne toiset ihmiset, mikä ahdistaa? Onko sulla miestä? Eikö hän voi hoitaa ne kauppa-asiat?

    • Voi mies hoitaa; ei mua ahdista kotona mutta esim. kaupassa/syömässä jne. voi iskeä ihan p. kohtaus.
      Puhun tuosta Temestasta. Kiitos vastauksesta taas.

    • Phäiriö

      Mä myös raskaana ja mulla opamox eikä auta ahdistaa valtavasti . Ulkomailla sain diatsepam 5mg otin monta eikä auta

    • Karoliinazu

      Miten olis vaikka sitalopram-kuuri raskauden ajaks? Käytetään usein depression hoitoon mutta itelläni on käytössä paniikkihäiriön hoitoon ja estää kohtaukset hyvin. Nykyään sitä voi käyttää ihan koko raskauden läpikin. Ei tartte lopettaa ennen laskettua aikas tms. Ite oon tällä hetkellä rv 32 ja lääkitys päällä koko ajan :) Lääkitys pienempi pahe kuin äidin ahdistus. Tsemppiä ja onnea odotukseen!

      • Ei auta. Kiitos.


      • spk84 kirjoitti:

        Ei auta. Kiitos.

        Ja onnea odotukseesi :)


      • äläsyömyrkkyjä

        Sitalopraami (kauppanimillä Cipramil, Sepram ja Citalopram) on SSRI-lääke.

        Tiesithän, että psyykelääkkeet voivat aiheuttaa pysyviä vaurioita aivoillesi. Puhutaan iatrogeenisesta dementiasta tai laajemmin CBI:stä eli Chronic Brain Impairmentista. Muitakin termejä on käytössä. Saat lisätietoa nettihaulla. SSRI:t ovat myös todella koukuttavia vaikka osa pääseekin niistä eroon suhteellisen helposti. Arviot pahasti koukuttuneista vaihtelevat aina 20%:sta 60%:iin eli pimeässä pitkälti operoidaan. Tiedät vasta, kun lopetat -periaatteella.

        SSRI-lääkkeillä ei kuitenkaan ole varsinaisessa merkityksessä juurikaan tekemistä masennuksen tai muunkaan psyykkisen "häiriön" hoitamisen tai parantamisen kanssa muuten kuin, että niitä siihen vaivaan annetaan. SSRI:t toimivat lamaamalla tunteitasi. Psykiatrit yleensä sanovat, että ne kaventavat tunnekokemuksia tai "leikkaavat huippuja pois". Siten menetät kykyäsi tuntea vahvoja tunteita tai jopa tunnekokemukset kokonaan. Ilmiöstä käytetään entisten käyttäjien keskuudessa nimitystä zombifioituminen ja seurannutta turtuneisuuden tilaan zombitilaksi. Tila vastaa kuulemma karkeasti lobotomiaa, joka tarkoittaa sitä, että sinulta katoaa tai madaltuu persoona ja ihmisyys. Jotkut pitävät seurannutta tunteettomuuden tilaa helpottavana, koska elämän asiat menettävät merkityksensä ja tunteita ei enää koe samalla tavalla. Pidemmän päälle hetkellinen siunaus muuttuu pysyväksi helvetiksi, koska tunteettomuus voi jäädä pysyväksi. Googleta esim. blunted affect tai frontal lobe syndrome niin saat paremman kuvan. Toinen hetkellinen reaktio mitä SSRI:stä monesti saa on pilvi, mutta se on usein vain hetkellinen (muutamia päiviä, viikkoja). Pilvi voi tulla myös paljon myöhemmin käytön jatkuessa, jolloin saat kuulla olevasi nyt "kaksisuuntainen". :) Ole varovainen kehen luotat ja tee oma tutkimustyösi.

        Eli olethan varovainen, kun liikut psykiatrisessa maailmassa, ettet tietämättäsi vahingoita itseäsi.

        Jos käytät Citalopram Orion -valmistetta raskauden viimeisen kolmanneksen aikana, sinun tulee olla tietoinen, että seuraavia vaikutuksia voi ilmetä vastasyntyneellä lapsellasi: hengitysvaikeudet, sinertävä iho, kouristuskohtauksia, ruumiinlämmön muutoksia, syömisvaikeuksia, oksentelua, matala verensokeri, jäykät tai veltot lihakset, vilkkaat refleksit, vapina, väriseminen, ärtyneisyys, horros, jatkuva itkeminen, uneliaisuus ja univaikeudet. Jos vastasyntyneellä vauvallasi ilmenee jotain näistä oireista, ota välittömästi yhteyttä lääkäriisi.

        Kerro kätilölle ja/tai lääkärille, että käytät Citalopram Orion -tabletteja. Käytettäessä raskauden, erityisesti kolmen viimeisen raskauskuukauden aikana lääkkeet, kuten Citalopram Orion saattavat lisätä riskiä kohonneen keuhkoverenkierron vastukseen vastasyntyneillä (PPHN), aiheuttaen sinisyyttä ja hengitystiheyden nopeutumista. Nämä oireet ilmenevät yleensä 24 tunnin kuluessa synnytyksestä. Jos vauvallasi esiintyy näitä oireita, ota välittömästi yhteyttä kätilöön ja/tai lääkäriin.

        Imetys: Sitalopraami erittyy rintamaitoon.


    • Alkuper

      Onko se sama ku rauhoittava lääke?

    • xzxz

      Mä kävin joskus sellases paniikki ryhmäs. En kyl uskaltanu tai uskonu et siit ois mitään apua mutta kyl helpotti huomata että muutkin tuntee samoin ja pelkää samoja juttuja jne. Joten vertaistuki voi auttaa jotain myös. Ite opin ja muut ryhmäs jopa vähäm nauraan itelleen ku ihan ihme jutuista saatiin paniikkeja ym

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      272
      2663
    2. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      72
      1432
    3. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      41
      1431
    4. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      23
      1189
    5. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      7
      1154
    6. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      27
      1153
    7. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      45
      1151
    8. Kellä on rumin tukka?

      Kuka on haapaveden rumin ihminen? Vinot silmät ja ikivanha mersu?
      Haapavesi
      9
      1141
    9. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      43
      1089
    10. Kuinka paljon nalle harmittaa

      Kun mä saan panna hehkua ja sä et? :)
      Ikävä
      10
      1070
    Aihe