Kumman kaa

MiisaP77

Kumpaa suosittelisitte:

- 10v nuorempi, työtön korkeakoulutettu mies, jota rakastan sydämeni pohjasta

- 5v vanhempi mies, jolla talous kunnossa ja joka on hulluna minuun ja josta itsekin pidän

Petturuutta kuviossa ei ole. Tahtoisin kodin, perheen ja sydämeni kokonaisena.

43

<50

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Minullakokonainensydän

      Valitse se, ketä rakastat sydämesi pohjasta vielä 50 vuoden kuluttuakin.

      • ldpweld

        Sekä että siis.


      • kaikki-kerralla
        ldpweld kirjoitti:

        Sekä että siis.

        Ja se on sit jo petturuuttakin. Täyspotti! :D


    • Jos rakastaisit sydämesi pohjasta, sinun ei tarvitsisi edes miettiä tuollaista.

      Provo.

      • MiisaP77

        Ei se ole noin yksinkertaista. Kumpa olisikin. Ei siis ole provo. Hän on pettänyt kerran luottamukseni, siksi rakkaus ei yksin vaikuta kaikkea.


      • hmmmmvv

        Miten hän on pettänyt luottamuksesi?


    • raha_ei_ratkaise

      Miten noi "työtön" ja "talous kunnossa" vaikuttaa asiaan? Kyllä puolisoaan pitää rakastaa ihmisenä eikä minkään lompakon paksuuden perusteella. :DDD Eikä kyllä iänkään perusteella. Oma siippani minua yli 10vuotta vanhempi ja talous kunnossa, niin vittusaatana kun sai suhteen alussa kuulla vihaisia kommentteja siitä, että olen hänen kanssaan vain rahan takia. Ei muuten pidä paikkaansa. <3 Eivät kyl tienneet, etten itekään ole mikään köyhä. :D

      • MiisaP77

        Olet jäävi kommentoimaan rahasta koska se ei ole sulle ongelma. Työttömyys masentaa, rahaton ei uskalla perustaa perhettä jne. Se ei vaikuta mun rakkauteen mutta siihen miten elämä menee/ei mene eteenpäin, se erittäin valitettavasti kyllä vaikuttaa. Myös ikä vaikuttaa moneen asiaan. On ylimielisyyttä väittää muuta.


      • raha_ei_ratkaise
        MiisaP77 kirjoitti:

        Olet jäävi kommentoimaan rahasta koska se ei ole sulle ongelma. Työttömyys masentaa, rahaton ei uskalla perustaa perhettä jne. Se ei vaikuta mun rakkauteen mutta siihen miten elämä menee/ei mene eteenpäin, se erittäin valitettavasti kyllä vaikuttaa. Myös ikä vaikuttaa moneen asiaan. On ylimielisyyttä väittää muuta.

        No en minäkää AINA ole ollut rahakas. :'''D Kyllä sitä on kuule senttiä venytetty täälläkin niin että kuolema oli tulla. Tosin siinä mielessä kyllä totta, että tuon miehen, jonka kanssa siis olen, tapasin vasta kun raha-asiat oli "voiton puolella". En ole mikään miljonääri, mutta enää ei tarvitse siis laskea. Mieheni rahoista en tiennyt (en silti aikonut ryhtyä kenenkään elättäjäksi), eivätkä ne kiinnostaneet, se äijänskaageli kun vain vei jalat alta.

        Siispä neuvo: jos miesehdokkaasi ei säväytä niin että pää on kajahtaa, niin tuskin kannattaa pistää perhettä pystyyn sellaisen kanssa. Miten voit tuntea onnen hänen kanssaan vielä vanhuskodissakin, jos sitä onnea ei alun perinkään ollut riittävästi? Miten ylipäätään uskaltaisit perustaa lapsia sellaisen miehen kanssa, josta et ole varma, onko hän "oikea valinta"?


      • vakkarinainen

        Et sinä vieläkään ole rahakas koska elät toimeentulotuella. Kirjoitustyylisi on aina sama, itseäsi imarteleva. Sinut on niin helppo tunnistaa täällä.


    • Margareeta

      5 vuotta vanhempi mies, joka on hulluna sinuun voi olla perheen perustamisessa varteenotettavampi mies, vaikka ei oma sydämesi yhtä hulluna sykkisikään rakkaudesta.

      Jos tuo korkeakoulun käynyt, 10 vuotta nuorempi gentleman on jo kerran pettänyt, kuten myöh. tekstissä väitit, voi hän tehdä sen toistekin. Perheen perustaminen ja lapset eivät ehkä ole hänen ensisijaisena suunnitelmanaan.

      Mies, joka on rakastuneempi kuin sinä häneen, on parempi kuin olisi toisinpäin. Olet vahvemmilla, eikä sinua pysty höynäyttämään, koska järkesi on selvempi vähemmän rakastuneena.

      • MiisaP77

        Näinpä.

        On siis pettänyt luottamuksen kerran. En sanonut miten eikä se tässä nyt ookaan olennaista. Anteeksi oon antanut.


      • Stellaria
        MiisaP77 kirjoitti:

        Näinpä.

        On siis pettänyt luottamuksen kerran. En sanonut miten eikä se tässä nyt ookaan olennaista. Anteeksi oon antanut.

        Voi hyvinkin olla olennaista. Pystytkö luottamaan miehen tukeen joka tilanteessa? Luottamuksen voi menettää vain kerran, sanotaan, ja perimmiltäni olen samaa mieltä. Sen jälkeen mikään ei ole enää kuin ennen, vaikka voi siitä vielä hyvä tulla.


    • tyuiop

      Rakkaus, ikä, tulot, ammatti.. nillä ei ole merkitystä sillä kenen kanssa on hyvä olla, kannattaa miettiä kumpaa ilman eläminen olisi vaikeaa

      • MiisaP77

        Kiitti! Mietin tätä. :)


    • hämmästyttää

      Jos valinnassa painaa raha/tulot vähääkään, kuulostaa kyllä siltä, että etsit elättäjää. Tietenkin rahasta ja elättäjästä on etua, varsinkin jos on itse rahaton tai edes pienituloinen, mutta hei, jos molemmat on köyhiä niin mitäs sitten? "Jaetut vaikeudet on helpompi kestää" sanotaan usein ja minusta se pitää paikkansa.

      Jos mietit, että hyvätuloinen mies olisi parempi perheen perustamisen kannalta, kannattaa ottaa selvää, haluaako HÄN lapsia tai edes lemmikkieläimiä. Siitä lapsesta kun et pääse eroon enää, vaikka kävisi niin, ettei se mies oikein haluakaan sellaista tai pistää rahojaan sen elättämiseen.

      Jos taas mies on pettänyt jo kerran, niin luultavaa on, että se tulee tapahtumaan uudelleen. Ei näemmä ollut tarpeeksi hullaantunut sinuun. Anna vain anteeksi, mutta pettäminen on alhaisen moraalikäsityksen tuotos, eivätkä ihmiset yleensä muuta näin vahvoja asioita persoonallisuudessaan.

      Hämää kyllä hieman tuo juttu muutenkin; nuorempi (?) on siis pettänyt jo kerran, eli olette yhdessä, koska eihän hän voi pettää sinua, ellette ole yhdessä. Eli sinulla on jo mies. Mutta silti mietit, pitäisikö ottaakin se vanhempi, eli vaihtaa. Tässä kohtaa sinäkin petät, nimittäin sitä nuorempaa, jonka kanssa olet yhdessä. Siis jos olette yhdessä. Jos ette ole, olette ilmeisesti olleet joskus, eikä toisinto yleensä auta asiaa.

      • MiisaP77

        Äh. Sä etsit nyt väkisin jotain mistä voisit mua syyttää. Edelleen: en ole sanonut Miten mun luottamus on petetty. Toisekseen oon keskituloinen ja tuun toimeen. Kolmanneksi en ole petturoinut. Hyvää viikonloppua!


      • hansukisu
        MiisaP77 kirjoitti:

        Äh. Sä etsit nyt väkisin jotain mistä voisit mua syyttää. Edelleen: en ole sanonut Miten mun luottamus on petetty. Toisekseen oon keskituloinen ja tuun toimeen. Kolmanneksi en ole petturoinut. Hyvää viikonloppua!

        Sanoit itse yhdessä vastauksessasi, että "rahaton ei uskalla perustaa perhettä". Jos olet itse keskituloinen, niin rahaahan siis on. Ei miehesi työttömyydellä tai työllisyydellä tällöin ole merkitystä perheen perustamisen kannalta.

        Ja olit nyt sitten suhteessa tai et, niin luottamuksesi on kommenttiesi mukaan petetty joka tapauksessa. Voitko muka luottaa sellaiseen ihmiseen enää? Etenkää niin isossa asiassa kuin joku parisuhde tai kakaran hankinta?

        Mikset vaan ota sitä nuorempaa äijää, kun alotuksessa sanot tykkääväs siitä, jos sillä pettämisellä ei kerta oo väliä (enää) ?


    • 12plus2

      Rakastat nuorempaa miestä mutta rakastaako nuorempi mies sinua? Tahtooko se kodin ja perheen? Entä tahtooko vanhempi? Minkä takia vaan pidät vanhemmasta miehestä mutta et rakasta kuten nuorempaa?

    • tyttöB

      Minkä takia kysyt. Sydämesi kertoo.Vain rakkaus tärkeää.Kyllä tiedät .

    • täysin.epäoleellista

      Kertoo paljon naisista tuo aloitus, ikä ja tulot on pääasia siis miehessä, huoh.
      En oikein ymmärrä miksi naisille on niin tärkeätä toisen tulot, ette te niihin rahoihin pääse käsiksi vaan kumpikin maksaa omat kulunsa.

      • Niinsevaanon

        KAIKILLE on tärkeää tulot; jos joku toista väittää valehtee. En ole tavannut yhtäkää todella onnellista köyhää, vaan päin vastoin rikkaana sietää paljonkin vastoinkäymisiä kun ei tarvitse ajatelle taloutta. Köyhänä suurin osa elämästä menee pennin venyttämiseen ja miettimiseen, mistä taas luovuttaisiin tai mistä jäädään paitsi.


    • ikisinkkumies

      Otat sen jolla on rahaa tietenkin. Niin naiset aina tekee.

    • RealWomanG

      Mua aina jaksaa ihmetyttää tuo miehen lompakon paksuuden miettiminen. En ole ikinä ollut rikas, mutta koskaan en ole miettinyt onko mies rikas tai onko hieno ura, tunneäly ja elämäntavat ratkaisee mun kohdalla.

      • yjsneitokainen

        Hölmö, ei tarvi olla rikas mutta ahkera ja perheen toimeentulosta huolehtiva työpaikan omaava pitää olla.
        Kotona makoileva syöttiläs ei kelpaa kellekään oikealle naiselle.
        Ystävättäreni otti työttömän äijän joka elää vaimonsa nurkissa ja varoilla.
        Päällepäin näyttää onnellisilta mutta ystävättäreni sanoi että harlitsee jo lähtöä vauvan kanssa.


    • Realismipuree

      Minä menisin ilman muuta varakkaan miehen kanssa koska kuitenkin pitäisin hänestä. "Sydänmmen pohjasta rakastaminen" on luultavasti sinun tapauksessasi intohimoa, joka laantuu yhtä nopeasti kuin on alkanutkin, tai ainakin siinä vaiheessa kun elää kituutatte päivästä toiseen rahahuolien kanssa.

    • MitenSydämetToimii

      Haluatko perustaa perheen ja olla myöhemmin laimeassa liitossa?

      "Sun jälkeen on ollu monia muita
      Mut en oo tuntenu samaa juttuu
      Ei ois pitäny päästää sua karkuun

      Ja nyt sä laitat viestin: oot palannut, voitaisko nähdä?
      Nää sanat repii mun elämän rikki
      Mul on nyt lapset ja laimea liitto
      Teinkö oikein kun pyyhin viestisi pois?"

      • HeiHaloo77

        Ihanaa romanttista höttöö ja jotkut naiset oikeesti uskoo tähän. Ne, jotka itkee itsensä uneen eivätkä koskaan löydä onnea tai tyytyväisyyttä elämään kun kaiken pitää olla aina suurempaa kuin elämä ja jotain sellaista "mitä ei hoksannut aikaisemmin" eli arkikielellä menneisyyden murehtimista


    • laskeskelin

      Jos numerot nimimerkissäsi ovat syntymävuotesi niin varmaankin valitset sen joka haluaa samoja asioita kuin sinä ja pistät muutenkin töpinäksi jos meinasit perheen perustaa. Ja et tule oikeasti tietämään millaista olisi ollut jos olisit valinnut toisin valitsitpa kummin vaan joten loppu on joka tapauksessa tahdon asia. Jos saat ne lapset tehtyä niin sitten vaan muistat että tahdoit sen perheen ja kodin ja juuri sen miehen jonka valitsit etkä ala sitten enää arpomaan ilman järkevää syytä, hyvän syyn ollessa vaikkapa että hyväksi arvioimasi mies mäiskiikin yllättäen perhettä päin seiniä kännipäissään lauantaisin tms radikaalia.

    • growupalready

      Jos täältä pitää ohjeita kysyä valintaan niin ehdotan ettet ota kumpaakaan, olet liian epäkypsä ihminen suhteeseen.

      • eieiei_joskus

        oli artikkeli "jos pitää valita kahdesta, älä ota kumpaakaan"

        en ymmärrä en tätä "kumpi parempi" ihmettelyä.


    • koiun

      Et taida olla valmis kenenkään kanssa suhteeseen, sillä ei sitä kysellä tällaisilla palstoilla.
      Toki on merkitystä kenen kanssa yhteen menee, sitäkin tehdään hyvin paljon, että ollaan menty ensi kerran tavatessa lakanoiden väliin ja peli on pelattu, toinen muuttaa samassa saman katon alle. Eipä siinä voi sanoa oikein mitään kohtaa toisesta tunnettavan se on himo ja useimmiten käynee niin, että arjen auettua ei enää voidakaan olla yhdessä, on saattanut saada kuitenkin alkunsa se lapsi, jonka tulevaa elämää ei himon vallassa ole ajateltu tippaakaan.
      Paljon nuorempi mies, miksi. ei kovin suuri onnistumisen mahdollisuuksia, toinen sitten ihan ok ikäinen, mutta hulluna toiseen, ei sekään oikein hyvältä jatkossa näytä.
      Tunnetko heitä kumpaakaan oikein todella, heidän historiaansa, sillä on nimittäin vaikusta, jopa sillä millaisesta kodista ovat kotisin, seurustelun pitää olla mieluimmin useita vuosia kuin kuukausia, jotta ne yhteen liittävät asiat tulevat esille tai sitten selviää, että ei onnistu.
      Kosin erilaisista oloista ja sosiaaliluokista olevat kun eivät vielä tänäkään päivänä osaa elää yhdessä.
      Kouluuntuneiden ihmisten riesa on työn luonne, monesti vaatii kotoa poissaoloja. On ulkomaan keikkoja, kotimaan keikkoja ja tämä tuntuu raastavan perheitä hajalleen, toinen hoitaa kotia ja kodin asioita yksin ja vielä ajattelee toisen vain matkustelevan, mustasukkaisuus hiipii, toki helposti siellä konferenseissa pitkien illallisten jälkeen voi harhautua vieraaseen vuoteeseen.

    • ykska

      Tietysti nuoremman, vastaa nainen. Luonnollista vaistomaista karsintaa. Jos otat vanhemman, haikailet sitä nuorempaa loppuikäsi. Teepä ne lapset äkkiä sit, lasten arvo pysyy ja paranoo kävi miesmaailmassa miten hyvänsä.

    • yh-75

      Ymmärtäisin, että kysymyksesi on: teenkö lapset nyt - ymmärsinkö kysymyksesi oikein? Kerrot olevasi keskituloinen - mihin siis tarvitset elättäjää? Tee lapset ja anna elämän kuljettaa, niin minä tekisin.

      Saattaahan se nuorempikin innostua isyydestä, tai sitten ei. Ja saattaahan se vanhempikin jättää tai jäädä vaikka auton alle. Mutta jos tulet toimeen omassa elämässäsi ja osaat verkostoitumalla luoda lapselle turvaverkoston aikuisista, ei sinulla ole mitään hätää. Minun mielestäni. Mutta en tunne sinua, enkä tiedä omista voimistasi, puhun vaan omasta kokemuksestani.

    • On sulla ongelma. Itse valitsisin tämän vanhemman, koska sen alkuhuuman jälkeen on tärkeää, miten arki sujuu. Lisäksi näiden miesten välillä on 15 vuotta ikäeroa. Se vanhempi mies tajuaa aika paljon enemmän elämästä ja siitä mitä elämältään haluaa. Nuorempi mies taas saattaaailahdella, ja varsinkin sitten kun pääsee työelämään ja kiinni rahan tienaamiseen saattaa preferenssit muuttua radikaalistikin.

      Ainut mörkö on, että tuo ihminen, jota rakastat sydämesi pohjasta jää kummittelemaan mieleesi sellaisena "onnenmaana" johon haikailet aina takaisin.

      Tosin olen Helkan kanssa samaa mieltä, että jos rakastat, jota kuta "sydämesi pohjasta" et mittaisi heidän varallisuuttaan, koulutustaustaansa ja ikää. Lisäksi on vielä tämä luottamuksen pettäminenkin, joka kallistaa vaakaa tämän vanhemman puoleen.

      Sinun on ilmeisesti pakko päästä parisuhteeseen. Oletko tarkistanut, että nämä miehet haluavat myös vakavissaan parisuhdetta.

      • WomanZet

        " jos rakastat, jota kuta "sydämesi pohjasta" et mittaisi heidän varallisuuttaan, koulutustaustaansa ja ikää."

        Ei se nyt ihan noinkaan mene. Parisuhteessa pelkkä rakkaus ei riitä mihinkään. On ainoastaan hyvä, että ap ottaa huomioon rakkauden tunteen lisäksi myös järjen. Ap haluaa perheen. Haluaako 10 vuotta nuorempi mies? Sitoutuuko hän niin parisuhteen kuin lasten ja kodin hoitoonkin? Raha-asioissa tulee usein riitaa ilman toisen työttömyyttäkin. Ym.

        Itse olen rakastanut yhtä miestä sydämeni pohjasta vuosikaudet. Tai paremmin jo vuosikymmenet. Silti erosin parisuhteesta hänen kanssaan jo ajat sitten. Olemme kuitenkin olleet yhteyksissä sen jälkeen lähes 30 v. Siinä ajassa on alkaneet molemmilla uusia parisuhteita, lasten syntymistä, kasvamista jne


    • Misse34

      Ei kiesus. :D
      Odotatko oikeesti, että joku satunnainen ihminen NETISSÄ tekee sun elämäsi tärkeimmän valinnan sun puolesta, tuntematta sua, noita miehiä, tai teidän kolmen keskinäisiä kuvioita ja kemioita ollenkaan? :DD

      Et taida olla valmis minkäänlaiseen vakavaan suhteeseen, koska kyllä "sen oikean" tunnistaa ihan kyselemättäkin, kun se vastaan tulee. Ei siinä vaiheessa rahat, koulutukset tai muut ulkoiset seikat paljoa paina. Haluut vissiin vaan saada suhteen ja pohdit nyt, kumpi noista kuulostais esittelytilanteessa paremmalta.

    • MiisaP77

      Aaah. Kiitos kaikille vastauksista. Erityisesti niille, joilla on ollut hyviä pointteja. Toki itsekin näitä osaan miettiä, mutta hyvä keskustelukumppani on puuttunut. Siksi höpisen netissä ääneen. Enkä tietenkään tee päätöstä muiden mukaan, kuten joku jaksoi vielä pilkatakin.

      Toki tilanteeseen vaikuttaa monta asiaa, joita en tässä halua avata ja joiden kertomisen puuttuminen saa lukijan mielikuvituksen liikkeelle. Usein nettikeskusteluille tyypilliseen pahansuopaan suuntaan valitettavasti.
      Onneksi oli teitäkin, jotka luitte tilannetta ihan oikein. Kummankin miehen olen tuntenut kauan. Eiköhän tää tästä selkiydy.

      Näillä nykyisillä avioerotilastoilla luulisi, ettei kukaan jaksaisi enää ivata muiden suhdeongelmia asettuen itse niiden yläpuolelle. Kuka kumma täällä on virheetön ja täydellisessä suhteessa tai aina iki-ihanassa sinkkuudessa joka hetki? Oisko herkkyys ja myötätunto välillä mitään, huh? Onnea matkaan omissa huolissanne, mulla on vaan omani! :)

      • Valitsetlopultaoikein

        Tuo on aika minimaalinen kuvaus, mutta sen perusteella itse valitsisin 5 vuotta vanhemman miehen jolla asiat on kunnossa, joka on luotettava ja jonka kanssa näyttäisi olevan parempi tulevaisuus. Lisäksi hän on lähempänä samanikäistä mikä on aina plussaa muun päälle, jos näin on. Monia ihmisiä voi rakastaa, jotkut rakastaa alkoholistiakin ja väkivaltaistakin, mutta se ei saisi olla ainoa syy valita puolisoaan, myös järki pitäisi olla kuvioissa. Koska alun huuma ei kuitenkaan kestä, pitkässä suhteessa rakkaus kuolee ja syntyy uudelleen. Mutta se syntyy kiintymyksen, yhteisten asioiden ja sitten enemmän niiden pidempien asioiden takia. Tuosta kuvauksesta siis sitä nuorempaa voi tosiaan rakastaa kyllä joo, mutta onko sillä suhteella sitten muuta annettavaa kun tämä huuma ja se siitä. Tunteet on hieno asia, mutta niihin ei aina pidä ihan satasella luottaa: huonosta perheestä tulevakin tunnistaa aina omansa ja hullaantuu helpommin tuttuun, vaikka se olisi etäistä, huonosti kohtelevaa sontaa. Ja nimimerkillä kesti kauan ennenkuin opin ja myönsin tämän. Tunteet voivat olla väärässä.

        Tietenkään ei pidä valita ihan vastenmielistä ihmistäkään tai pelkän rahan perusteella! Mutta kuitenkin myös taloudellista turvaa saa haluta. Kaikille se ei ole tarpeen, mutta niille kenelle on, se voi olla yksi varteenotettava peruste. Oman kumppaninsa saa valita niillä perusteilla mitkä on tärkeitä. Minulla saattaa olla eri perusteet kuin sinulla. Mutta esimerkiksi itse valitsisin myös sen 5 vuotta vanhemman sen taloudellisen turvallisuuden takia. Ei se välttämättä kestä, niin eikä mikään takaa mitään. Se kohdataan sitten jos on pakko, mutta nyt on nyt. Eli en ketään jättäisikään jos tulisi epäturvaa, mutta miksi ihmeessä tekisin valinnan ehkä joskus mahdollisesti syntyvän ongelman takia - jota ei välttämättä koskaan tule.

        Olen itse rakastanut monia ja ollut tosi ihastunut moniin. En kuitenkaan ole edes harkinnut kaikkien kanssa silti suhdetta. Ja olen eronnut vaikka rakastan, koska on käynyt niin selväksi ettemme me tahdo samoja asioita emmekä elä samojen perustavaa laatua olevien aatteiden mukaan: muista voi joustaa, mutta on niitä peruskiviä, mitkä pitää olla kohdallaan. Siksi en ihan nää sitä valinta perustana myöskään, että tuntee jotain. Moni ei suostu luopumaan siitä "tunteesta" ja sitten on vaikka väkivaltaisen kumppanin kanssa itselleen tekosyitä keksien. Moni ei suostu valitsemaan millään ja sitten lopulta päätyy elämään elämää missä ensihuuma on jättänyt jäljelle arjen elämän, mitä ei halua ja vuodet vierii eläessä jonkun toisen elämää.

        Tietenkin samalla periaatteella saa valita sen 10 vuotta nuoremman, koska joku saattaa haluta ne riskit ja pitää sitä 10 vuotta vaikka imartelevana tai ei välitä ollenkaan ikäerosta, tai haluaa olla ikään kuin se vanhempi ja viisaampi ja rikkaampi eikä taloudellinen taakka haittaa. Ja niin, nämä on nyt minun mielikuviani, siis enhän minä tunne kumpaakaan: sitä pitäisin kuitenkin kaikkein tärkeimpänä että ihmisen avot kohtaa minun maailmani, että hän rakastaa, arvostaa ja kunnioittaa minua ja on se, ketä minä voin rakastaa, kunnioittaa ja arvostaa! Eli nythän tässä olen muodostanut mielikuvan vain noiden pienien titojen perusteella ja voihan se nuorempi tosiaan sitten olla arvoiltaan paljon sopivampi ja ihmisenä jotain aivan huikeeta! Mutta nyt menen tällä mielikuvalla.
        Jollekin vaan se tunne merkitsee ja se on hyvä, jos sen tiedostaa, että se on niin. Yhtä paljon saa siis valita ihan epäjärkevästi ja millä perusteilla itsestä tuntuu, ja ihan eri tavalla kuin minä, kunhan on siitä itselleen rehellinen ja tiedostaa sen. Sitten ei tarvitse syytellä muita jos asiat menee pieleen eikä kokea olevansa velkaa jos ne onnistuu. Itse haluan käyttää sekä tunnetta että järkeä.

        Sitten kun on tiedostanut tunteensa ja sen mitä haluaa, niin tekee vain valintansa ja päättää olla tyytyväinen siihen. Luota vain itseesi, valitset juuri niin kuin pitää :)


    • Jassuka

      Tietysti sitä jota rakastat ja joka rakastaa sinua. Yksipuolinen suhde (tunteilu) ei ole edes suhde.

    • WomanZet

      En kumpaakaan. Etsi kolmas, se oikea mies (tai ainakin yksi niistä, joka TUNTUU oikealta).

      Mutta mikäli biologinen kellosi tikittää vimmatusti, eikä kolmatta miestä ole tähän hätään tähtäimessä, niin valitse 5v vanhempi mies. Tuo "hulluna" sinuun oleminen voi kyllä tietää vaikeuksia. Ikinä ei kuitenkaan tiedä mitä tulevaisuus tuo tullessaan. Valinnoilleen ei saa takuuta. Jokainen suhde voi päättyä eroon, ennemmin tai myöhemmin.

    • rationaali

      Taulukoi tarpeesi ja odotuksesi!

      Pystysuoraan eritellen odotuksesi ensin lyhyemmällä, ja sitten pitemmällä tähtäyksellä. Ota huomioon, ettei ihmisen perusluonne muutu joten älä kuvittele pystyväsi muuttamaan ketään haluamaasi muottiin!
      Huuma hälvenee. Arki astuu kuvaan väistämättä.
      Köyhä koulutettu. Millaiset tulevaisuuden näkymät? Arvioi sen merkitys!
      Miten luulet tämän nuoremman asenteen sinuun mahdollisesti muuttuvan vuosien myötä? Pelkkä ihastuminen ei elätä!

      Miehet vaaka-akselille ja sen jälkeen arvioimaan kokonaisuutta.

    • suosittelutta

      Kumpikin mainitsemistasi on väärä valintaperuste.
      Koeaja kumpikin sängyssä. Jos seksi ei natsaa niin muulla ei ole mitään merkitystä. Toista ihmistä ei voi muuttaa joten taivutko itse sellaiseksi, että sovitte yhteen perheenä?

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      361
      4314
    2. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      83
      1809
    3. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      64
      1549
    4. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      44
      1546
    5. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      29
      1370
    6. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      59
      1341
    7. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      53
      1333
    8. Persut vajosivat pinnan alle

      Sosiaali- ja terveysministeri Kaisa Juuson (ps) tietämättömyys hallinnonalansa leikkauksista on pöyristyttänyt Suomen ka
      Maailman menoa
      205
      1325
    9. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      28
      1215
    10. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      8
      1208
    Aihe