Parisuhde ja syöpä

cancerishorrible

Olen ollut suhteessa nykyisen poikaystäväni kanssa noin vuoden verran. Saimme melkein heti seurustelun alkuvaiheessa tietää, että hänellä on syöpä (Ennuste ei ollut silloin kovin hyvä mutta päätettiin, että toivoa aina on ja yhdessä ollaan ja mennään eteenpäin).

Olemme molemmat suht nuoria (25v. paikkeilla). Olemme tällä hetkellä kaukosuhteessa. (Erinäisistä syistä).

Minua itseäni on vain ruvennut kamalasti pelottamaan ja mietityttämään, että hänellä on ollut paljon komplikaatioita tässä matkan varrella (monta verenmyrkytystä yms..) tälläkin hetkellä aika pahassa tilassa ja olen huomannut, että tämän vuoden aikana elämä on pyörinyt lähinnä hänen ympärillään (Mikä ei siis ole ongelmana, koska rakastan olla hänen kanssaan ja viettää aikaa yhdessä jne.)... mutta jotenkin pelottaa, että jos tässä tulee pian käymään huonosti ja mitä sitten minulle käy, kun olen ollut " niin kiinni toisessa" .... En halua lähteä tästä suhteesta, koska en ole hänen kanssa sen takia onko hän terve vai sairas vaan oikeasti rakastan häntä .. mutta pelottaa.... nytkin makaa teholla ja taas verenmyrkytys jne.... pelottaa ....

Miten te muut jotka seurustelette syöpää sairastavan kanssa, miten teillä arki ja haaveet ? (jossa ennuste ei esim. 5-vuoden tähtäimellä ole kovin valoisa vaikka toivoa aina on...)

Toisaalta olen huomannut, että haaveet ja suunnitelmat luo toivoa mutta toisaalta jos mietimme liian pitkälle siitäkin ahdistuu helposti.. siis minä...koska pelkään että ei enää ole kauan jäljellä...ahdistaa omat ajatukset enkä tiedä miten päin olla ....

6

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • VahvaOon

      Minua ahdistaa kun avokki muuttui hyljeksiväksi melkein heti kun sain syöpädiaknoosin. Olen hänelle enemmänkin ilmaa ja hänen työkaverinsa ovat enemmän perhettä hänelle kuin minä. Mukamas "tyttöporukalla" luuhaa laivareissuja ja kännää kapakoissa, eikä mua kutsuta mukaan. Kaverit on kuulemma varanneet matkan tai bileet ja ei kuulemma voi perua. Juuri nyt kun tarvitseisin enemmän läheisyyttä ja henkistä tukea. Ei ole oltu yhdessä kuin 30 vuotta ja nyt jo tollaseksi muuttui. Ei seksiä, eikä mitään. Minä nukun eri huoneessakin. Vaikuttaa sille että se on päästään sekasi. Mutta kun kyllästyn niin lähden naistentansseihin ja vietän yöni vieraan naisen vieressä. Laittoivat minut eläkkeelle, niin voisinhan myydä talon ja tavarat ja mökin ja muuttaa etelän läömpöön. Ellei siellä olisi liikaa terroiristeja. Kyllä tällainen vaalea miehinen mies vielä kelpaa hetken aikaa vällyjenkin alle. Olen kuitenkin samalla lailla aktiivinen kuin ennen syöpädiaknoosiakin. Ja jos kuolen muutaman vuoden päästä, niin eihän kukaan niitä omaisuuksiaan saa mukaansa kuitenkaan. Hillukoon sit ja raahautukoon duuniin vielä yli kymmenen vuotta ja viettäköön sitä laatuaikaa kavereittensa kanssa. Veikkampa että alkaa se pikkuhiljaa sekin kyllästyttää.

    • cancerkiller

      Älä ihmeessä jää syöpäpotilaan kamppailua katsomaan.
      Muista, että sinulla on oma elämä ja oikeus onnelliseen parisuhteeseen terveen ihmisen kanssa.
      Syöpäpotilas tulee kuolemaan ja sen kamppailun katsominen ei ole kenellekään hyväksi.
      Siispä jätä hänet nopeasti.

      • Siperiaopettaa

        Osaisit edes hävetä!


      • kuivilla
        Siperiaopettaa kirjoitti:

        Osaisit edes hävetä!

        Ihmiset ovat erivahvuisia. Toiset jaksavat, toiset eivät jaksa. Jos ei jaksa, niin ei. Olen kuivilla oleva alkoholisti. Vaimoni jaksoi minua silloinkin, kun joku muu olisi jo romahtanut. Eivät nekään, jotka romahtavat, ole itse valinneet geenejään tai ympäristöään.


    • Onnen-Kulta

      Syöpäpotilaan omaishoitajana yli neljänkymmenen vuoden yhteiselon jälkeen.
      Viisi vuotta kasvatettu iso kasvain ja nyt viimeisen vuoden aikana etäpesäkkeitä putkahtelee runsain määrin eri puolille.

      Loppu näyttää kasvavalla todennäköisyydellä lähestyvän, mutta tarkkaa aikaa ei kukaan osaa sanoa.

      Eletään vain päivä ja yö kerrallaan kuten ennenkin, vähän kuin Eino Leinon Nocturnea mukaillen.
      "En ma enää aja virvatulta,
      onpa kädessäni onnen kulta;
      pienentyy mun ympär' elon piiri;
      aika seisoo, nukkuu tuuliviiri;
      edessäni hämäräinen tie
      tuntemattomahan tupaan vie."

      Omassa kodissa on vuosikymmenien muistot ympärillä, niiden keskellä on onnea valmistautua lopun lähestymiseen. Jos sairaalaan lähettäisi, siellä ne tekisivät satuun hyvin onnettoman lopun pikaisesti.

    • jotaintietää

      Moi.Tiedän tarkalleen mistä kerrot.Olen kokenut saman ja menettänyt puolisoni.Haastava elämäntilanne.Jos todella haluat tukea ja ajatuksia vastaa tähän.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 4 tuntia töitä kerran viikossa on naisen mukaan liian raskasta

      Tämä ei taija olls lieksalaine vaikka "tuntomerkkiin" perusteella nii vois eppäillä! 🤣 31-vuotias Maya ei kykene tekemä
      Lieksa
      85
      3617
    2. Riikka Purra rosvosi eläkeläiset!

      1900 euron eläkkeestä rosvottiin 350 euroa. Kohtuullista vai? Perussuomalaisia ei enää ole olemassa meille eläkeläisille
      Maailman menoa
      572
      3397
    3. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      42
      3229
    4. Näytit nainen sanoinkuvaamattoman ihanalta

      En voi unohtaa sinua. Pohdin nyt sinua.
      Ikävä
      49
      2132
    5. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      13
      2031
    6. SDP:n kannatus edelleen kovassa nousussa, ps ja kokoomus putoavat

      SDP on noussut Helsingin Sanomien tuoreessa kannatuskyselyssä kokoomuksen ohi Suomen suosituimmaksi puolueeksi. SDP:n ka
      Maailman menoa
      316
      1908
    7. Ihastuksesi persoonalliset piirteet ulkonäössä?

      Onko jotain massasta poikkeavaa? Uskallatko paljastaa? Aloitan; todella kauniit kädet ja sirot sormet miehellä.
      Tunteet
      120
      1885
    8. Kansaneläkkeiden maksu ulkomaille loppuu

      Hyvä homma! Yli 30 miljoonan säästö siitäkin. Toxia.
      Maailman menoa
      149
      1574
    9. Ketä ammuttu ?

      Ketä sielä Juupajoela ammuttu ei kait mainemies alkanu amuskelemaan , , Kyösti H ?
      Juupajoki
      26
      1331
    10. Nainen, meistä tulisi maailman ihanin pari

      Mutta tosiasiat tosiasioina, on liian monta asiaa, jotka sotivat meidän yhteistä taivalta vastaan. Surulla tämän sanon,
      Ikävä
      66
      1322
    Aihe