älypuhelin ongelmat...

nolla.kolmone

Minkä ikäisenä teidän mielästä olisi sopivaa saada älypuhelin. minusta ehkä nelos luokalla. Se vähön harmittaa kun ykkös luokkalaisilla on älypuhelimet eikä ne leiki paitsi sillon kun ne ei saa käyttää puhelinta edim. Koulussa. Itse leikin aina hevosta sun muuta nuorempana. Mä säälin niitä ykkös kakkos luokkalaisii jotka puhuu vaan peleistä... sit yks päivä kuulin ku jokkut ykköset kiroili. Toivoidin et en oo ainoo tän mielipiteen kans.

23

68

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • pakkoonpätee

      jUUH. Mun puolesta sais nollakolmosetkin viel leikkiä. Lapsia ollaan vaan kerran ja oma mielikuvitus on paljon mahtavampi paikka ku netti.

    • tallastvaa

      Avataan vähän asiaa, itse olen 18v ja silloinkun minä on lapsi niin 5lk leikittiin vielä. Ja kyllä minulla oli jo 1. luokalla sen ajan uusi puhelin. Joten miksi nykyajan lapsella ei saisi olla älypuhelinta joka on nyt se juttu? Ihan hyvin ekaluokkalainen voi mielestäni olla iloinen älypuhelimen omistaja koska olinhan minäkin iloinen tuliterä puhelimen omistaja ekaluokkalaisena itsekkin. Tosin sitä en ymmärrä jos ekaluokkalaiselle tai ylipäätänsä ala-asteikäiselle ostetaan usean sadan euron puhelin uutena, ehkä turhan kallis kun sen ikäinen hukkaa helposti (toki henk.koht. mutta silti).
      Maailma muuttuu, toivon kyllä silti että vaikka sillä ekaluokkalaisella on älypuhelin niin hänellä riittäisi älyä myös leikkimiseen ihan sinne 5-6lk saakka!!
      Kerran yksi vanhempi mies sanoi minulle tähän suuntaan "teillä nykyajan nuorilla pitää olla älypuhelimet kun ei älyä löydy päästä" jotenkin huvittava :D
      Mutta niin

    • ärsyttääpuhelimet

      Ärsyttää minuakin kun kaikki aina puhuu peleistä ja on puhelimella. 5lk siis olen. Raja että tunti päivässä puhelimella pitäis olla.

    • tulevaisuudennatsiäiti

      Itse sain älypuhelimen kun olin 13-vuotias ja ihan hyvin pärjäsin ilmankin. Jos joskus saan lapsia niin ei varmasti saa älypuhelinta ala-asteella, ehkä 6-luokalla.

      • nännilä

        Tommosia on munki vanhemmat ja mitä siitä tuli: ekat 5luokkaa olin yksinäinen vitunmoises masennukses ja olin se "outo tyyppi". Kaikki puhu watsapissa sillo ku minä lähettelin SMSsällä. Kun sain puhelimen heti alko mennä paremmi sain kavereita ja sille...


      • sallimunnauraa
        nännilä kirjoitti:

        Tommosia on munki vanhemmat ja mitä siitä tuli: ekat 5luokkaa olin yksinäinen vitunmoises masennukses ja olin se "outo tyyppi". Kaikki puhu watsapissa sillo ku minä lähettelin SMSsällä. Kun sain puhelimen heti alko mennä paremmi sain kavereita ja sille...

        Haha "masentunut" 7-11 vuotiaana


    • aksuvastaa123

      Mä en ois saant älypuhelinta jos en ois ostanut sitä itse ja olin kakosella

    • kettutyttö02

      Mä sain tänä vuonna ja oon 12 :)Mun mielestä ihan ekaluokkalaiselle ei älypuhelinta kannata ostaa.

    • antivenommm

      puhelin kouraan sitte ku tarvitsee, 16v

    • Pöllönelämää

      Mun mielestä puhelin pitäis saada 1lk koska jos lapselle tulee joku hätä esim. tippuu johonkin koloon/monttuun tai murtuu joku osa kehosta miten se lapsi voi soittaa kotia jos sillä ei ole puhelinta ? Eli hetikun vaan osaisi lukea ja kirjoittaa niin sillon puhelimen osto lapselle

      • kfcmies

        Ei ollut ennen vanhan puhelimia. Huudettiin apua


      • Pöllönelämää

        Ennen oli ennen nyt on nyt! Nyt on haloo vuos 2015 ei mikään 70 luku!


      • Vitunapina

        Vaikuttaako vuosi äänen kuuluvuuteen? Voi herraisä..


      • BringBackThe70s
        Pöllönelämää kirjoitti:

        Ennen oli ennen nyt on nyt! Nyt on haloo vuos 2015 ei mikään 70 luku!

        Kyllä sen huomaa. Jos olisi 70-luku olisin 70x onnellisempi...


      • Minävuan
        kfcmies kirjoitti:

        Ei ollut ennen vanhan puhelimia. Huudettiin apua

        Paitsi että nykyään kukaan ei tule auttamaan lasta, koska leimataan heti pedofiiliksi... :/


    • Gläähjää

      Sain oman puhelimen eskarissa,se oli nokian simpukka ja se oliki käytössä kuudenteen luokkaan asti jolloin hajosi,sitten sain älypuhelimen,hyvin tuli ilmankin toimeen:)

    • ÄlypuhelimetPois

      Harmi ettei saa enää vanhoja kunnon nokian luureja... ne olisivat miljoona kertaa parempia lapsille kuin älypuhelimet. Kestävät maahan tiputtamisen ja niissä on vain tarpeelliset toiminnot (puhelut viestit) -> lapsi kerkeää olla lapsi eikä mikään naamansa älypuhelimeen liimannut zombie. Itselläni toimi hyvin sama Nokian mustavalkopuhelin 1. luokalta 8. luokalle, ja älypuhelimen hankin vasta lukion kolmannella.

    • Yläastelainen

      Itse sain älypuhelimen 12-vuotiaana, se oli ZTE Blade III (ostin itse, 150e) mutta ennen sitä pärjäsin hyvin Nokian peruspuhelimella. Sitten kuukauden parin päästä minä osaamaton lapsi siis pudotin sen vessanpönttöön.. ei mennyt takuuseen, mutta toimi vielä hetken aikaa. Sitten rikkoutui microUSB reikä, eikä sitä sitten saanut ladattua. Sain Nokia N97 Minin noin kuukausi sen jälkeen enoltani, ja se sitten olikin käytössä 2015 helmikuuhun. Kauhea paska oli, ei toiminutkaan kunnolla.. sitten seuraavaksi ostinkin tämän nykyisen S4 4G puhelimeni, ja sain Bladenkin toimimaan Nokia 2610 peruspuhelimen akulla, tosin pitää ladata eri puhelimella. Samsung B2100 oli myös jossain vaiheessa käytössä. Lapsen olisi hyvä saada ensimmäinen puhelimensa kun oppii lukemaan (peruspuhelin siis) ja sitten kun siirtyy ylä-asteelle ja oppii vastuullisemmaksi, saisi sitten älypuhelimen. Niistä on lopuksi aika paljon apua, koska voi esimerkiksi jutella kaverien kanssa (jos he eivät asu naapurissa) jos tulee tylsää. Ohi tulipas nyt paljon tekstiä, lopetan tähän.
      Mikko

    • Kissanlaatikko

      Samaa mieltä viestin kirjoittajan kanssa.

    • Kaalivanukas

      Kyllä ekaluokkalainen tarvitsee PUHELIMEN ei älypuhelinta. 12-vuotiaalle älypuhelin olis passeli, joillain käyttörajoituksilla :3

    • regretgre

      yläasteelle mentäessä vois olla sopiva paikka

    • älypuhelimet_pois

      Vasta 18 vuotiaana pitäis saada älypuhelin ja kaks tuntii per päivä käyttörajoituksella. Kaikki vaan aina on puhelimella.

    • Lollollollol

      Minä sain oman älypuhelimeni joululahjaksi, kun olin kolmannella. Mutta kun pikkuveljeni menivät kouluun, heille ostettiin älypuhelimet, toiselle Nokia Lumia 520 ja toiselle Trend plus.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      103
      1565
    2. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      78
      1214
    3. Mitä oikein

      Näet minussa? Kerro.
      Ikävä
      88
      1127
    4. Lopeta tuo mun kiusaaminen

      Ihan oikeasti. Lopeta tuo ja jätä mut rauhaan.
      Ikävä
      139
      1046
    5. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      580
      995
    6. Mika Muranen juttu tänään

      Jäi puuttumaan tarkennus syystä teolle. Useat naapurit olivat tehneet rikosilmoituksia tästä kaverista. Kaikki oli Muras
      Sananvapaus
      1
      977
    7. Hanna Kinnunen sai mieheltään tiukkaa noottia Tähdet, tähdet -kotikatsomosta: "Hän ei kestä, jos..."

      Hanna Kinnunen on mukana Tähdet, tähdet -kisassa. Ja upeasti Salkkarit-tähti ja radiojuontaja onkin vetänyt. Popedan Lih
      Tv-sarjat
      8
      892
    8. Kotipissa loppuu

      Onneksi loppuu kotipizza, kivempi sotkamossa käydä pitzalla
      Kuhmo
      20
      880
    9. Oho! Farmi-tippuja Wallu Valpio ei säästele sanojaan Farmi-oloista "Se oli niin luotaantyöntävää..."

      Wallu oikein listaa epämiellyttävät asiat… Monessa realityssä ollut Wallu Valpio ei todellakaan säästele sanojaan tippum
      Tv-sarjat
      9
      734
    10. Helvetin hyvä, että "hullut" tappavat toisensa

      On tämä merkillistä, että yritetään pitää hengissä noita paskaperseitä, joilla ei ole muuta tarkoitusta, kuin olla riida
      Kokkola
      8
      680
    Aihe