Onko kellään OIKEASTI kokemusta?

HaLeKU

Onko joku testannut hypnoosia kivunhoitoon? Jos on, niin miten vaikutti ja vaikuttaa? Kestääkö vaikutus kauan? Onko pysyvää?

Entä onko kellään kokemusta hypnoosin käytöstä opintojen tueksi? Samat kysymykset tähän kuin edelliseenkin kohtaan. Itselläni on isoja vaikeuksia oppia kieliä ja siihen tarvitsisin apua. Lukeminen ja pänttääminen ei auta. Olen miettinyt, auttaiisko hypnoosi - oikeasti.

Haluan vain OIKEITA omakohtaisia kokemuksia, en mitään arvuuttelua ja toisen käden tietoja.

10

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • HypnoterapeuttiMiau

      Pian joku maalikkohemmo vastaa, et suuri apu on ja antaa myös nimiä, kelle mennä.
      Varo .. varo ja varo.

      HEH ..Odotellaan nyt hemmojen kommentteja.

      • Kysynvaan

        Miksi maallikkohemmo?


      • EiLeikkiTerapeutti

        Tämä on leikkiterapeuttien hiekkalaatikko ja tieteellinen hypnoosi ei osallistu leikkiterapeuttien juttuihin.


    • 09efuuj39

      Kipuun ei hypnoosia voi käyttää ennen kuin lääkäri on toedennut kivun krooniseksi ja kivun poistaminen on ok. Kivun hoitoon saa parhaan avun jos kuulut hypnoosiherkkien joukkoon eli pääset syvään hypnoosiin. Itse olen aina opettanut asiakkaalle itsehypnoosimenetelmän. Eli asiakas voi itse vaivuttaa itsensä hypnoosiin ja tehdä ne asiat mitä kivuttomuuden aikaansamiseksi on opeteltu. Parhaimmillaan aikaiseksi saadaan täysi kivuttomuus.

    • Painintheback

      Tässä parempaa tietoa kuin se, että joku täällä väittää jotain. Lääkärin on tietysti tutkittava kannattaako kipua hoitaa hypnoosilla vai jollain muulla.


      Eur J Pain. 2015 Feb;19(2):271-80. doi: 10.1002/ejp.545. Epub 2014 Jun 17.

      A randomized controlled trial of hypnosis compared with biofeedback for adults with chronic low back pain.

      Tan G1, Rintala DH, Jensen MP, Fukui T, Smith D, Williams W.



      Author information



      Abstract

      BACKGROUND:

      Chronic low back pain (CLBP) is common and results in significant costs to individuals, families and society. Although some research supports the efficacy of hypnosis for CLBP, we know little about the minimum dose needed to produce meaningful benefits, the roles of home practice and hypnotizability on outcome, or the maintenance of treatment benefits beyond 3 months.

      METHODS:

      One hundred veterans with CLBP participated in a randomized, four-group design study. The groups were (1) an eight-session self-hypnosis training intervention without audio recordings for home practice; (2) an eight-session self-hypnosis training intervention with recordings; (3) a two-session self-hypnosis training intervention with recordings and brief weekly reminder telephone calls; and (4) an eight-session active (biofeedback) control intervention.

      RESULTS:

      Participants in all four groups reported significant pre- to post-treatment improvements in pain intensity, pain interference and sleep quality. The hypnosis groups combined reported significantly more pain intensity reduction than the control group. There was no significant difference among the three hypnosis conditions. Over half of the participants who received hypnosis reported clinically meaningful (≥ 30%) reductions in pain intensity, and they maintained these benefits for at least 6 months after treatment. Neither hypnotizability nor amount of home practice was associated significantly with treatment outcome.

      CONCLUSIONS:

      The findings indicate that two sessions of self-hypnosis training with audio recordings for home practice may be as effective as eight sessions of hypnosis treatment. If replicated in other patient samples, the findings have important implications for the application of hypnosis treatment for chronic pain management.

      © 2014 European Pain Federation - EFIC®

    • Valheenvangit

      Ei täällä kukaan saa omista kokemuksistaan mitään kertoa, ne lytätään valheiksi kuitenkin. Sinut pannaan jonkun ry:n jäseneksi ja kokemuksesi on väärä. Näin minulle kävi. En vastaa enää mitään asiallista kenellekään. Kukaan ei usko, että en ole itse hypnoosiammattilainen, vaikka pelkästään kirjoitustavasta sen jo voisi päätellä.

      Tällä palstalla on joitakin ihmisiä päivystämässä ja estämässä keskustelua. Tämän huomaa tästäkin ketjusta, jokaiseen ketjuun vastataan, että: "Pian joku maallikko mainostaa itseään..."

      • Myötätuntoni

        Varmaan todella ikävää, mutta sillä on syynsä. Hypnoosin alalla nimittäin on todella paljon itse itsensä "derabeudeiksi" nimittäneitä hämäriä toimijoita, jotka käyttävät väärin tällaisia palstoja.

        Se ei ole tietystikään sinun syysi. Valitettavaa.


      • Valheenvangit
        Myötätuntoni kirjoitti:

        Varmaan todella ikävää, mutta sillä on syynsä. Hypnoosin alalla nimittäin on todella paljon itse itsensä "derabeudeiksi" nimittäneitä hämäriä toimijoita, jotka käyttävät väärin tällaisia palstoja.

        Se ei ole tietystikään sinun syysi. Valitettavaa.

        Tällaisia palstoja käyttävät väärin myös ne, jotka estävät vapaata keskustelua ja trollaavat.


      • ckcå
        Myötätuntoni kirjoitti:

        Varmaan todella ikävää, mutta sillä on syynsä. Hypnoosin alalla nimittäin on todella paljon itse itsensä "derabeudeiksi" nimittäneitä hämäriä toimijoita, jotka käyttävät väärin tällaisia palstoja.

        Se ei ole tietystikään sinun syysi. Valitettavaa.

        Kerotko miten tämä "hämärä" terapeutti voi käyttää tälläista palstaa väärin? Kun tunnut tuntevan monia hämärä hemmoja niin eikö olisi hyvä kertoa heidän nimiä, se lisäisi huomattavati asiakasturvallisuutta.


    • Painintheback

      Jos joku nyt nimimerkin takaa ja tuntemattomin motiivein kertoo että juu auttoi tai ei auttanut ollenkaan, niin mitäpä sillä on merkitystä? Fakta on että sitä käytetään, ja tehosta on paljon tutkimuskäyttöä, mutta kaikkia se ei auta.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      161
      2746
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      2006
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      22
      2001
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      89
      1806
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      68
      1557
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      19
      1313
    7. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      37
      1212
    8. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      10
      1201
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      36
      1188
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      9
      1171
    Aihe