raamattu vääristä profeetoista=vt-seura on väärä

väärätenustel

ramatun mukaan väärän profeetan tietää siitä ettei sen ennustukse toteudu. kaikki, kuulitte oikein, kaikki vartsikkaseuran ennustukset on toteutumattomia. jokainen järjestään. koko järjestön historian ajan se on ennustanut väärin ja aika on pakottanut sen nolosti muuttelemaan oppejaan. raamattua lukemalla tulee johtopäätökseen ettei jehovan todistajat uskontokunta edusta totuutta.

12

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • LupausLuojanNimissä

      Näin esitettiin Herätkää-lehden julkaisutiedoissa "Luojan lupauksena" aina vuoden 1995 syksyyn asti: "Mikä tärkeintä, tämä lehti rakentaa luottamusta siihen Luojan lupaukseen, että rauhaisa ja turvallinen uusi maailma tulee ennen kuin se sukupolvi, joka näki vuoden 1914 tapahtumat, katoaa." Sitten kuitenkin ns. sukupolvioppi muuttui, ja samalla peruttiin tuo "Luojan lupaus".

      Mitä tällaisesta Luojan nimissä lupailusta pitäisi ajatella?

      5. Moos 18: 22 "Jos se, mitä profeetta puhuu Herran nimissä, ei toteudu, se ei ole Herran sanaa vaan väärän profeetan röyhkeää puhetta. Älkää kuulko häntä."

    • humppukilahko

      Näinhän se on.
      Tässäkohden kuitenkin jehovantodistajat sanovat,ettei "järjestö" olekaan väittänyt olevansa profeetta.
      Mutta asiahan ei muutu miksikään.Jos vaatii ehdotonta uskoa sepustuksiinsa erottamisen ja karttamisen uhalla on se käytännössä kuitenkin tosiprofeetaksi itseään väittämistä.
      Olisi eri asia jos väittäisi yhtä sun toista ja sitten kommentoisi vaan:"uskokoon ken haluaa" ja eikä vastaansanomisesta tulisi mitään sanktioita niin asian ymmärtäisi.
      Mitäs siitä sitten seuraisi?
      Tämä ihmistekoinen amerikanlahko häviäisi historian virrasta muutamassa vuodessa.
      Tässävalossa tämä jehovantodistajien toiminta on nähtävä.

      • kahdetpunnukset

        Vartiotornilla on kahdet punnukset sen suhteen, onko se profeetta.
        - Yksillä punnuksilla se julistautuu Jumalan viestintäkanavaksi, jolle uskollisuus on edellytys itsensä Jumalan hyväksynnän saamiseksi. Sitä, joka väittää välittävänsä Jumalalta viestejä, on tapana sanoa profeetaksi. Kirjassa "Kansat tulevat tietämään, että minä olen Jehova" - miten?" (1974) järjestö vertaa itseään Hesekieliin.
        - Toisilla punnuksilla se kuitenkin luistelee vastuusta, kun ennustukset menevät pieleen, vedoten siihen ettei ole koskaan väittänyt olevansa "henkeytetty" profeetta.


      • kulttimikäkultti

        "Olisi eri asia jos väittäisi yhtä sun toista ja sitten kommentoisi vaan:"uskokoon ken haluaa" ja eikä vastaansanomisesta tulisi mitään sanktioita niin asian ymmärtäisi.
        Mitäs siitä sitten seuraisi?
        Tämä ihmistekoinen amerikanlahko häviäisi historian virrasta muutamassa vuodessa.
        Tässävalossa tämä jehovantodistajien toiminta on nähtävä."

        Täsmälleen noin. Jehovan todistajat pitää nähdä kulttina, jonka toiminta perustuu tehokkaisiin mielenhallinnan menetelmiin. Jäseniä manipuloidaan siten, että he eivät edes tutustuisi kriittiseen materiaaliin. Kriittisesti suhtautuvat erotetaan järjestöstä ja eristetään karttamisjärjestelyllä.


      • mnaa

        Uskon Jeesuksen paluuseen pitkän ajan kuluttua.En tiedä koska se on,koska ei ole minun asiani tietää päiviä ja hetkiä.
        Mutta kun se tapahtuu,en haluaisi VARSINKAAN olla jehovantodistajien leirissä.
        Kaikki me pelastumme armosta ei minkään yksittäisen teon tai tekojen vuoksi.
        Vaikka tekojakin SAA olla ne eivät auta mitään.
        Jos niillä teoilla alkaa ylvästelemään,metsään mennään,jopa toisten auttamisessa,n.s.hyvissä teoissa.
        Oikea ja vasen käsi ei saa tietää mitä toinen tekee.Pielessä ollaan HETI jos tietää.
        Näin minä uskon.


      • lahkoelämäeihyvä
        mnaa kirjoitti:

        Uskon Jeesuksen paluuseen pitkän ajan kuluttua.En tiedä koska se on,koska ei ole minun asiani tietää päiviä ja hetkiä.
        Mutta kun se tapahtuu,en haluaisi VARSINKAAN olla jehovantodistajien leirissä.
        Kaikki me pelastumme armosta ei minkään yksittäisen teon tai tekojen vuoksi.
        Vaikka tekojakin SAA olla ne eivät auta mitään.
        Jos niillä teoilla alkaa ylvästelemään,metsään mennään,jopa toisten auttamisessa,n.s.hyvissä teoissa.
        Oikea ja vasen käsi ei saa tietää mitä toinen tekee.Pielessä ollaan HETI jos tietää.
        Näin minä uskon.

        "Mutta kun se tapahtuu,en haluaisi VARSINKAAN olla jehovantodistajien leirissä."

        aika sadistinen on jumalasi jos se rankaisee jehovan todistajia siitä että järjestö aivopesi heidät uskomaan lahkoon. luulisi jumalan ymmärtävän että luomansa ihminen on altis aivopesulle. jehovan todistajat tulisi nähdä uskonnon uhreina eikä syyllistää heitä.


      • mnaa

        Lopun aikana tapahtuu vehnän ja ruumenien erottelu.
        Lopun aikana tyhmät ja viisaat neitsyet erotellaan.Miksi tyhmät neitsyet jäävät ulkopuolelle?
        Heillä ei ole valoa.He kulkevat pimeydessä.Jehovantodistajien kohdalla tämä pimeys on:
        -omalla voimalla kulekeminen.
        -valkeuden enkeliksi tekeytyvän talutushihnassa kulkeminen.
        -luottaminen vääriin paimeniin.

        On vain lampaita ja vuohia.On vain Kristuksen seuraamista tai väärien opettajien seuraamista.
        Ihmiset valitsevat.Joko kuuntelevat Kristusta tai ihmisiä.
        Jumala on antanut pelastusmahdollisuuden ja jos se ei kelpaa ei voi syyttää kuin itseään.
        On otettava vastaan KOKO Kristuksen lunastus,ei vain jotain siitä.
        Eihän maallinen lakikaan tunne lain osittaista noudattamista,vaan koko lain noudattamista.Kristus on tämä laki kun on kysymys pelastuksesta.
        Siihen ei voi lisätä mitään,ei edes vartiotornilahkon säädöksiä.


    • Ensi kesänä sataa ja paistaa! Lienen profeetan arvonimen ansainnut?

    • punuksetkahdet

      järjestön tapana on ollut se että se julistautuu jumalan ohjaamaksi viestikanavaksi jonka suusta ei valhetta löydy. sitten kun ennustukset menee päin seiniä, se vetoaakin ihmisjohtajiensa erehtyväisyyteen. kaksilla punnuksilla mennään aina tarpeen mukaan.

    • aiwott

      "raamattua lukemalla tulee johtopäätökseen ettei jehovan todistajat uskontokunta edusta totuutta"

      ei siihen tarvita edes raamattua. riittää että havainnoi järjestön valehtelun ja mielenhallinnan metodit. totuudessa ei tarvisi eristää ihmisiä lahkon jättäneistä eikä kritiikkiä tarvisi pelätä, sillä totuushan kestäisi. totuudessa ei olisi aivopesua.

    • Teurasuhri

      Amerikkalaiset ovat nokkelia keksimään businesideoita.
      Russel lanseerasi tuotteen: "Elä ikuisesti".
      Siittä on honteloa löytää parempi myyntiartikkeli.
      Ja nyt miljoonat juoksupojat levittävät tätä
      ihmetuotetta. Haluatteko esittelyn kotiin.
      Se on ilmainen ja pesemme ehkä mattonne.

    • Tutkittava

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      298
      3325
    2. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      83
      1629
    3. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      43
      1480
    4. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      49
      1349
    5. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      27
      1250
    6. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      47
      1230
    7. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      6
      1180
    8. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      45
      1151
    9. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      26
      1127
    10. Persut vajosivat pinnan alle

      Sosiaali- ja terveysministeri Kaisa Juuson (ps) tietämättömyys hallinnonalansa leikkauksista on pöyristyttänyt Suomen ka
      Maailman menoa
      157
      1044
    Aihe