Kiertäkää franchising kaukaa!

Warokaa

Älkää ikinä tehkö franchising -sopimusta! Kierojen lakimiesten tekemä sopimus, jossa yrittäjä aina altavastaajana!!! t. Eroon päässyt

22

<50

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • teitoinenooon

      Tämän jo tiesin vaikka en ole koskaan ollut fränkkarina. Himmahan on kusetusta ja sillä rikastuu sen idean alulepanija, ei itse yrittäjä, joka on renki ja vastuunkantaja.

    • 540

      Kiva kuulla ajatuksia. Varsinkin selliselta, joka ei ole ollut fränkkäriyrittäjänä. Itselläni on nonen vuoden kokemus takana eikä moinen kusetus ole vielä tullut vastaan. Osaatteko sanoa milloin se tulee?

    • Kärsit-vielä

      >>Itselläni on nonen vuoden kokemus takana eikä moinen kusetus ole vielä tullut vastaan.>>

      Kerro hiukan malliksi, että millaisella toimialalla olet frankkarina, ja miten monta vuotta tarkalleen toiminut? Nuo kusetukset alkavat eri kohdissa liikevaihdon kehitystä, alasta riippuen.
      Jos liikepaikaksi alkaa vetää suurta liikevaihtoa, niin kyllä joudut kovaan puristukseen, ja paikkasi halutaan siirtää jollakin toiselle ellet suostu. Toisaalta jos myynti on heikkoa, saat henkilökohtaisen vit-tuilijan frankkari isännältä, joka käy pari kertaa kuussa aukomassa sinulle päätänsä, että etkös osaa myydä, joku muu taitasis osata paremmin.

      • 540

        8 vuotta. Vähittäiskauppa. Eli asiantuntemuksesi mukaan myynti ei ole suurta eikä pientä koska henkilökohtaista vittuilijaa ei ole näkynyt vielä. Niinkö?


      • Ullinna

        Paljonko maksat emoyhtiölle?


    • yrittäjä12345

      Lähtiessä fr-yrittäjäksi pitää hyväksyä että joku muukin rikastuu, jos herraviha ei anna siihen mahdollisuutta kannattaa unohtaa koko juttu. Fr-ketjuja on monia ja niissä menestyneitä ja epäonnistuneita yrittäjiä.

      • 980

        Juuri näin. Tuntuu uskomattomalta, että yrittäjät itsekään eivät suo toiselle yrittäjälle menestystä.


    • Näin-jako-menee

      >>8 vuotta. Vähittäiskauppa.>>

      Franchising tukkukauppoja ei ole Suomessa olemassakaan. Joten olipas yllä kovin tarkka kuvaus toimialastasi.

      Franchising kauppiaaksi alkaessa pitää hyväksyä se, että isäntä saa voittonsa takuuvarmasti. Maksamasi jäsenyysrahat ovat sisällä ja pysyy. Itse voit korkeintaan toivoa että hirmu raadannalla onnistut saamaan elantoa perheellesi kasaan. Riski on yksinomaan sinulla, mutta voitot jaat aina frankkari-isännän kanssa kaikissa tapauksissa.

      Isäntä et ole koskaan omassa talossasi. Kaikki liiklemerkin eteen tehty raadanta jää aina Frankkari isännän omistukseen. Jos liike menestyy hyvin, frankkariketju voi avata toisen samanlaisen yhden kilometrin päähän, kun kerta kysyntää noin piisaa.

      • 690

        Matematiikan perusteet taitaa olla hukassa. Isäntä ei saa mitään voitto jos voitto ei tule. Kukaan ei saa.


      • YrittäjäksiSiirtynyt
        690 kirjoitti:

        Matematiikan perusteet taitaa olla hukassa. Isäntä ei saa mitään voitto jos voitto ei tule. Kukaan ei saa.

        Riippuu sopimuksesta. Sopimukseen saattaa kuulua kiinteä vuosimaksu ja tavaran ostopakkoa isännältä. Noilla isäntä voi saada hyvän tuloksen, vaikkei kauppiaan yritys olisi voitollinen. Tietysti isännälläkin menee paremmin, jos yritys on voitollinen.


      • no_joopa_joo

        > Sopimukseen saattaa kuulua... >

        Siis saattaa kuulua... Olet näemmä huomannut, että on olemassa erilaisia sopimuksia. Voiko sillä perusteella lytätä kaikki frankkariketjut lyttyyn? Tyyliin: mun kaverin Audi meni rikki, varokaa saksalaisia autoja, ovat aivan p--koja.


      • YrittäjäksiSiirtynyt
        no_joopa_joo kirjoitti:

        > Sopimukseen saattaa kuulua... >

        Siis saattaa kuulua... Olet näemmä huomannut, että on olemassa erilaisia sopimuksia. Voiko sillä perusteella lytätä kaikki frankkariketjut lyttyyn? Tyyliin: mun kaverin Audi meni rikki, varokaa saksalaisia autoja, ovat aivan p--koja.

        Minä en ole haukkunut ainuttakaan frankkariketjua. Toin vaan esille, että isäntä voi saada voittoa yrittäjästä, joka tuottaa tappiota.

        Itse en ole frankkariyrittäjä. Tuttu on tyytyväinen ja menestyksekäs frankkariyrittäjä.


    • pellepelo

      Jep jep. Kaanetaas homma toistepain, Eli jos sinulla sattuisi olemaan tuotteita jotka sopisi tahan liiketoiminta malliin. Mite lahtisit liikkeelle???

    • pellepelo

      Isannan nakokulmasta katsottuna tuo liiketoimintamalli (fransching) kannataisi ketjuttaa europa/usa sektoreille.valtavat mahikst.

    • yrittäjä2002

      Franchising sopimuksia on monenlaisia, enkä ottaisi yhtä jyrkkää kantaa kuin aloittaja. Olin aikoinaan frankkari yrittäjä ja minulle oli hyötyä todella paljon. Nykyinen koko liiketoiminta on alkanut fr-sopimuksella, mutta yli 7 vuoteen en ole ollut frankkarissa mukana.
      Fr-sopimusta ei kannate allekirjoittaa ennen, kuin sen on täysin ymmärtänyt joka kohdan ja jos ei itse ymmärrä kaikkia kohtia, niin käyttää sopimuksen lakimiehellä.

    • sivustaseurann

      Franchising voi olla hyvä tapa ryhtyä yrittäjäksi, jos ei ole mitään kokemusta yrittäjyydestä. Tiedän esimerkiksi pitseriayrittäjiä, jotka ovat olleet ensiksi joitakin vuosia fr-yrittäjinä ja sen jälkeen kun tarpeeksi kokemusta ja osaamista, ovat pistäneet oman putiikin pystyyn.

      Varsinkin jos ei ole ollenkaan mainontahenkinen eikä pidä markkinointitouhusta, niin franchising voi olla hyvä tapa elättää itsensä, koska ei tarvitse puuttua juurikaan markkinointiin (yleensä emoyhtiöllä valmis konsepti).

    • lkoammmkp

      Yleensä sopimuksessa on kielto kilpailusta. Et siis voi perustaa omaa firmaa samalle alalle muutamaan vuoteen.
      Sopimus muuttuu orjakaupaksi viimeistään silloin, kun isäntä myy ketjunsa pääomasijoittajalle tai vastaavalle.

    • 1313

      Onko jossain sellainen yrittäjä-palsta missä voi keskustella ja jakaa kokemuksia muiden yrittäjien kanssa?

    • 70-pros-kärsii

      Jos kokemattomana alkaa Franchising-yrittäjäksi, niin todennäköisyys on 70% sille että sinut kupataan tyhjiin ja aikaisemman elämäsi säästöt häviävät.

      Sen lisäksi on noin 30% mahdollisuus että menestyt Frankkarina, ja alat saada omaa fyrkkaa kassaasi, autotion vaihtuu parempiin jne. Tällaisista 30% onnistujista saadaan sitten mannekiineja Franchising-ketjun käyttöön. Että katsokaas kuinka hyvin tuokin on meidän ketjussa tienannut.

      Mutta valtaosa Frankkareista, ne 70% venyttää penniä viikosta viikkoon. Frankakrimaksut menevät takuuvarmasti ketjun omistajalle, kaikissa vaihtoehdoissa. Niin kauan kuin firma vaan tolpillaan pysyy.

      Noin heikoilla onnistumisen prosenteilla en lähtisi omia säästöjäni Frankakriketjun isännän takuuvoittojen maksuiksi laittamaan.

    • miksmunpitääaina

      sanoisin,että ketjussa olet yrittäjä vain sinä päivänä, kun maksat alvit verot vakuutukset,ketjumaksun, lainan.muun ajan olet ketjun orja,se tuntuu alkuun hyvältä ,nyt minä olen yrittäjä hei kaikki,oon yrittäjä.no niin oletkin, nimittäin YRITÄT selviytyä päivästä toiseen, että saat fransingnin liitymisen takia ottamasi lainan maksettua.sitten istahdat ja katsot kukkaroasi paljonko sinne oikesti on jäänyt rahaa ja mattihan se kukkarossa kyyhöttää,mutta eihän sitä kehtaa kellekään sanoa,että tullut jymäytetyksi.tuntipalkka jää 10euron luokkaan elikkä vähemmän jos olisit palkkalistoilla.ja tähänhän yleensä ryhtyykin työttömät viimeisenä oljen kortenaan.tää on vapaaehtoista onneks.

    • 1512

      Kiertäkää kaikenlainen yrittäminen kaukaa jos ette osaa. Ei se franchising-ketjun vika ole.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. KUPSinpelaaja vangittu törkeästä rikoksesta

      Tänään tuli uutinen että Kupsin sopimuspelaajs vangittu törkeästä rikoksesta epäiltynä. Kuka pelaaja kysressä ja mikä ri
      Kuopio
      16
      1429
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      28
      1285
    3. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      63
      1192
    4. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      11
      1072
    5. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      65
      1026
    6. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      27
      1015
    7. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      9
      1003
    8. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      30
      989
    9. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      6
      981
    10. Kaupungin valtuuston yleisötilaisuus

      YouTubessa katsojia 76 Buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha
      Varkaus
      1
      980
    Aihe