Vippiä ja taas vippiä

kusessa

Sanoisin ,että nämä pitää kieltää heti ajavat vaan normaalit ihmiset kuseen!!

11

66

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • eeeeeee

      NIINPÄ ULOSOTTOMIEHILLÄ AINAKI O TÖITÄ!

    • Jenniina1

      Olen eri mieltä. Eivät vipit normaaleja ihmisiä aja kuseen. Normaalit ihmiset eivät ota vippejä, koska tajuavat että ne ovat aivan hemmetin kalliita. Normaalit ihmiset säästävät vararahastoon. Jos ei ole varaa säästää, ei ole varaa maksaa vippejä takaisin korkoineen ja kuluineen.

    • djvdjggjuhjhj

      Normaali ihminen lainaa vain sen verran kuin pystyy maksamaan takaisin. Pikavipit ovat sinänsä hyödyllinen lisä pankkien kulutusluottotarjontaan, jossa minimiluottomääränä on usein 2000 euroa (osuuspankeissa 1000 euroa). Lisäksi esim. S-Pankilla kulutusluotoissa minimituloraja on 2000 euroa. Jos usein joutuu turvautumaan pikavippeihin, kannattaa kysyä omalta pankilta edullisempaa luottokorttia. Tosin ainakin S-Pankilla vaatimukset ovat todella tiukat. Itse en ole maksanut pikavipeistä isoja kuluja, koska olen ottanut aina mahdollisimman pienen summan mahdollisimman lyhyeksi ajaksi mahdollisimman edullisesta paikasta. Silloin kun viimeksi otin, edullisin oli Vivus. Nyt jos olisi tarvetta lyhytaikaiselle pikkulainalle, ottaisin TrustBuddyltä ilmaisen lainan kahdeksi viikoksi.

      • gfgfgf

        Normaali ihminen ei ikinä elämässään ota yhtä ainutta pikavippiä. Itse asiassa, järkevällä ihmisellä on aina vähintään muutama tonni säästössä. Ja jos usein joutuu turvautumaan pikavippeihin, pitää vähentää menoja niin, että pikavippejä ei enää tarvitse ja saa laitettua vielä osan tuloistaan säästöön. Luottokorttiin vaihtaminen pelkän nykyisen kulutustason ylläpitämiseksi on typerä ehdotus. Toki luottokorttiakin voi käyttää, mutta sitä kannattaa käyttää ainoastaan maksuaikakorttina, jolloin ei tule euroakaan korkoa ikinä.

        Järkevä ihminen mitoittaa kulutuksensa niin, että tulot ovat aina enemmän kuin menot. Ja on ihan yksi hailee mihin typeriin hilavitkuttimiin muut rahansa haaskaavat ja mitä muut ajattelevat. Jos tilillä ei ole riittävästi rahaa ja tuote ei ole täysin pakollinen, jääkööt se hyllylle.


      • djvdjggjuhjhj
        gfgfgf kirjoitti:

        Normaali ihminen ei ikinä elämässään ota yhtä ainutta pikavippiä. Itse asiassa, järkevällä ihmisellä on aina vähintään muutama tonni säästössä. Ja jos usein joutuu turvautumaan pikavippeihin, pitää vähentää menoja niin, että pikavippejä ei enää tarvitse ja saa laitettua vielä osan tuloistaan säästöön. Luottokorttiin vaihtaminen pelkän nykyisen kulutustason ylläpitämiseksi on typerä ehdotus. Toki luottokorttiakin voi käyttää, mutta sitä kannattaa käyttää ainoastaan maksuaikakorttina, jolloin ei tule euroakaan korkoa ikinä.

        Järkevä ihminen mitoittaa kulutuksensa niin, että tulot ovat aina enemmän kuin menot. Ja on ihan yksi hailee mihin typeriin hilavitkuttimiin muut rahansa haaskaavat ja mitä muut ajattelevat. Jos tilillä ei ole riittävästi rahaa ja tuote ei ole täysin pakollinen, jääkööt se hyllylle.

        "Itse asiassa, järkevällä ihmisellä on aina vähintään muutama tonni säästössä. "

        Pienituloiselle kuluttajalle muutaman tuhannen euron puskurirahasto on puhdasta utopiaa. Eikä se johdu järjen puutteesta, vaan pienistä tuloista. Siksi myös heillä on joskus tarve jaksottaa talouden välttämättömiä menoja pienlainan avulla. Tämän ovat todenneet myös pohjoismaiset kuluttaja-asiamiehet lausunnossaan.


      • ei.käsityskykyä
        djvdjggjuhjhj kirjoitti:

        "Itse asiassa, järkevällä ihmisellä on aina vähintään muutama tonni säästössä. "

        Pienituloiselle kuluttajalle muutaman tuhannen euron puskurirahasto on puhdasta utopiaa. Eikä se johdu järjen puutteesta, vaan pienistä tuloista. Siksi myös heillä on joskus tarve jaksottaa talouden välttämättömiä menoja pienlainan avulla. Tämän ovat todenneet myös pohjoismaiset kuluttaja-asiamiehet lausunnossaan.

        Täyttä valetta. Jos ei ole koskaan ollut aikaa kerätä puskuria on se täyttä valetta. Pienilläkin tuloilla jos tekee 16 tunnin työpäivää alkaa jäämään rahaa varastoon, kun ei ole aikaa niitä tuhlailla. Se ettei ole koskaan ollut mahdollisuutta kerätä puskuria kertoo ainoastaan siitä, että valehtelee itselleen ja kyseessä on laiska ihminen joka luulee että muut ovat saaneet kaiken ilmaiseksi!


      • gggfbfg
        djvdjggjuhjhj kirjoitti:

        "Itse asiassa, järkevällä ihmisellä on aina vähintään muutama tonni säästössä. "

        Pienituloiselle kuluttajalle muutaman tuhannen euron puskurirahasto on puhdasta utopiaa. Eikä se johdu järjen puutteesta, vaan pienistä tuloista. Siksi myös heillä on joskus tarve jaksottaa talouden välttämättömiä menoja pienlainan avulla. Tämän ovat todenneet myös pohjoismaiset kuluttaja-asiamiehet lausunnossaan.

        Jos ei kerran kykene mitään puskurirahastoa keräämään niin miten sitten pystyy maksamaan pikavipit? Otwtaan esimerkki, jossa normaalina kuukautena on tulot ja menot 1000 euroa. Sitten kun yhtenä kuuna onkin kulut 100 euroa normaalia enemmän ja siksi pitää ottaa satasen vippi. Silloin seuraavana kuuna pitääkin maksaa pikavippi kuluineen pois, joten menot ovatkin 1110 euroa. Tällöin pitäisikin ottaa taas vippi, jonka suuruus onkin jo 110 euroa. Ja tietenkin seuraavassa kuussa tarvittava rahamäärä nousee... Eli ainoastaan, jos on varaa laittaa jonkin verran rahaa säästöön, on varaa ottaa pikavippejä ja luottoja.

        Jos joku kuluttaja-asiamies on noin sanonut, johtuu se joko pikavippiyritysten lahjonnasta tai sitten kyseinen henkilö on laskukyvytön idiootti. Muita vaihtoehtoja ei ole.


      • djvdjggjuhjhj
        gggfbfg kirjoitti:

        Jos ei kerran kykene mitään puskurirahastoa keräämään niin miten sitten pystyy maksamaan pikavipit? Otwtaan esimerkki, jossa normaalina kuukautena on tulot ja menot 1000 euroa. Sitten kun yhtenä kuuna onkin kulut 100 euroa normaalia enemmän ja siksi pitää ottaa satasen vippi. Silloin seuraavana kuuna pitääkin maksaa pikavippi kuluineen pois, joten menot ovatkin 1110 euroa. Tällöin pitäisikin ottaa taas vippi, jonka suuruus onkin jo 110 euroa. Ja tietenkin seuraavassa kuussa tarvittava rahamäärä nousee... Eli ainoastaan, jos on varaa laittaa jonkin verran rahaa säästöön, on varaa ottaa pikavippejä ja luottoja.

        Jos joku kuluttaja-asiamies on noin sanonut, johtuu se joko pikavippiyritysten lahjonnasta tai sitten kyseinen henkilö on laskukyvytön idiootti. Muita vaihtoehtoja ei ole.

        Mistäs sinä sitten tiedät, että pikavippaajalla ei ole puskurirahastoa?


      • jfgffdf

        Mitä järkeä silloin olisi ottaa pikavippejä? No, ehkä jos pikavippi on täysin kuluton ja koroton, eli rahaa ei menisi euroakaan menisi ylimääräistä. Muussa tapauksessa en näkisi pikavipin ottamisessa puskurirahastosta rahan nostamisen sijaan mitään järkeä.


      • jfgffdf
        jfgffdf kirjoitti:

        Mitä järkeä silloin olisi ottaa pikavippejä? No, ehkä jos pikavippi on täysin kuluton ja koroton, eli rahaa ei menisi euroakaan menisi ylimääräistä. Muussa tapauksessa en näkisi pikavipin ottamisessa puskurirahastosta rahan nostamisen sijaan mitään järkeä.

        Jos puskurirahastossa on 1000 euroa ja tulee 1100 euron lasku, niin eikö silloin ole lainattava jostain 100 euroa?


    • ei_ole_pakko_ottaa

      vipit on niin ikään kuvitteellinen oljenkorsi oikotie onneen ihanuuteen keväiselle puskalle ja kirjaimellisesti ollut monelle lyhyt tie okaiseen pusikkoon

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      272
      2663
    2. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      72
      1432
    3. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      41
      1431
    4. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      23
      1189
    5. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      7
      1154
    6. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      27
      1153
    7. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      45
      1151
    8. Kellä on rumin tukka?

      Kuka on haapaveden rumin ihminen? Vinot silmät ja ikivanha mersu?
      Haapavesi
      9
      1141
    9. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      43
      1089
    10. Kuinka paljon nalle harmittaa

      Kun mä saan panna hehkua ja sä et? :)
      Ikävä
      10
      1070
    Aihe