Vinkki naisille

tusinaprofiilitturhia

Massapostaajamiehet spämmäävät, vaikka tekisit mitä. Sen sijaan sinä itse voit vaikuttaa siihen, ottavatko potentiaaliset hyvät miehet sinuun yhteyttä: kerro mahdollisimman kattavasti, millainen olet ja mitkä ovat vaatimuksesi ja toiveesi miehelle (eli täytä kaikki mahdolliset kohdat profiilissa ja kerro päälle vielä nekin sinulle tärkeät jutut, joita ei erikseen kysytty). Jos sanot vain olevasi nätti, iloinen, sporttinen ja etsiväsi komeaa, huumorintajuista miestä, jonka kanssa kemiat kohtaavat, on takuuvarmaa, että saat vain kasan sekalaista tusinapostia ja ne juuri sinulle sopivat miehet eivät vaivaudu kirjoittamaan, koska eivät näe mitään syytä.

Ja ei, älkää vängätkö, että "ei ne miehet kuitenkaan sitä profiilia lue". Iso osa ehkä ei lue. Ei nyt puututa siihen. Fiksut kuitenkin lukevat, ja jos profiilisi on tyhjää tusinatavaraa, he skippaavat sinut tai heittävät tusinaviestin, koska et kertonut mitään, mihin tarttua tai minkä pohjalta arvioida yhteensopivuutta. Roskaviestejä saat joka tapauksessa, fiksut viestit tulevat siihen päälle mutta vain jos teet jotain sen eteen.

15

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • jaanispetke

      "Fiksut kuitenkin lukevat, ja jos profiilisi on tyhjää tusinatavaraa, he skippaavat sinut tai heittävät tusinaviestin, koska et kertonut mitään, mihin tarttua tai minkä pohjalta arvioida yhteensopivuutta. Roskaviestejä saat joka tapauksessa, fiksut viestit tulevat siihen päälle mutta vain jos teet jotain sen eteen."

      Juuri paremmin tätä asiaa ei pysty enää ilmaisemaan!

    • tuulikki61

      Sama pätee myöskin miesten ilmoituksiin.Ärsyttää iänikuiset kalastajat ja marjanpoimijat.Ketä kiinnostaa?

      • Bbobbo

        Jep. Ja salilla käyvät sarkastisen huumorintajun omaavat.


      • bgmbgmbg

        Miehillä tuskin on ongelmaa satojen viestien kanssa, joten ei liity aiheeseen. Jos haluat ojentaa miehiä, tee oma ketju.


    • löytyypäs

      Viimeisen vuoden aikana kaksi naista on löytynyt tuolta sivuilta ja profiilissa kummallakin ihan normiviesti. Tosin tällä toisella oli lyhyt ja ytimekäs. Ei sinne mitään listaa tarvitse kirjoittaa. Joudutte vaan kahlaamaan sellaisen viidakon läpi, jossa jokainen on otettava vastaan puhtaalta pöydältä. Kirjoitelkaa kunnolla ensin ja sitten vasta ne valokuvat. Anonyymina voi kirjoittaa ihan mitä vaan, ilman että tarvitsee ujoilla. Fiksut tietää, että valehteleminen ei johda mihinkään, se selviää jokatapauksessa joskus. Se oikea voi olla kuka vaan.

    • "kerro mahdollisimman kattavasti, millainen olet ja mitkä ovat vaatimuksesi ja toiveesi miehelle (eli täytä kaikki mahdolliset kohdat profiilissa ja kerro päälle vielä nekin sinulle tärkeät jutut, joita ei erikseen kysytty)"'

      Ja kun nainen kertoo tällä palstalla hakeneensa pitkää, kivannäköistä miestä, jolla on pilkettä silmäkulmassa, joka on sosiaalinen ja menevä ja tykkää mm. matkustelusta, niin kuinka paljon ymmärrystä hän mahtaa saada sinulta tai muilta palstalaisilta? ;)

      • gtghutghgtgthu

        Jos tuo on se mitä nainen etsii, niin onhan se kaikkien eduksi, että se profiilissa myös lukee. Lyhyet, tavallisen näköiset, kotona viihtyvät introvertit eivät sitten turhaan tuhlaa omaa ja naisen aikaa. Ei tuollainen nainen ainakaan minua miellyttäisi, mutta ei ole tarkoituskaan! Mieluummin saan nuo tiedot heti profiilista ja jätän kirjoittamatta kuin otan sokkona yhteyttä ja jään vaille vastausta. En minä kuitenkaan tuollaisen naisen kanssa sopisi yhteen. Sen sijaan kriteerit täyttävät miehet näkisivät helposti, että juuri tuolle naiselle kannattaa kirjoittaa, koska mahdollisuudet ovat hyvät.

        PS. Henkilökohtainen mielipiteeni: aika tarkkaan tuo kriteerilista on lähes jokaisen naisen profiilissa, ja antaa todella pinnnallisen ja tyhmän vaikutelman.


      • gtghutghgtgthu kirjoitti:

        Jos tuo on se mitä nainen etsii, niin onhan se kaikkien eduksi, että se profiilissa myös lukee. Lyhyet, tavallisen näköiset, kotona viihtyvät introvertit eivät sitten turhaan tuhlaa omaa ja naisen aikaa. Ei tuollainen nainen ainakaan minua miellyttäisi, mutta ei ole tarkoituskaan! Mieluummin saan nuo tiedot heti profiilista ja jätän kirjoittamatta kuin otan sokkona yhteyttä ja jään vaille vastausta. En minä kuitenkaan tuollaisen naisen kanssa sopisi yhteen. Sen sijaan kriteerit täyttävät miehet näkisivät helposti, että juuri tuolle naiselle kannattaa kirjoittaa, koska mahdollisuudet ovat hyvät.

        PS. Henkilökohtainen mielipiteeni: aika tarkkaan tuo kriteerilista on lähes jokaisen naisen profiilissa, ja antaa todella pinnnallisen ja tyhmän vaikutelman.

        Tuota juuri ajoin takaa. Aloittaja toivoo, että naiset kuvaisivat mahdollisimman tarkasti mitä hakevat, mutta samaan aikaan hän toivoo ja olettaa, että se kuvaus sopisi nimenomaan häneen. Ja nämähän eivät ole sama asia.

        Itsekin olen sitä mieltä, että kannattaa ehdottomasti kertoa kaikki ehdottomat vaatimukset ja silkat toivomuksetkin, jos niillä kerran on merkitystä, koska se säästää molempien aikaa. Niin tein itse ja niin toivoin miestenkin tekevän silloin kun nettideittailin (enkä edes ottanut yhteyttä miehiin, joille vaikuttii kelpaavan kuka tahansa). Se vain tuppaa sitten myös näkymään valituksena siitä, kuinka naisten kriteerit ovat kohtuuttomia. Eli hyvä ei ole mitenkään :(


      • ryppis

        Mielestäni nuo helkan esimerkkivaatimukset ja toiveet eivät ole missään nimessä tarkkoja ja kuvaavia. Keskimäärin kaikki haluavat mieluummin hyvännäköistä ja hyväntuulista kumppania. Ei sen kertominen tuo oikeastaan mitään lisäarvoa. Tietysti jos ei itsekään tiedä millainen kumppani olisi hyvä, ei voi sitä oikein profiilissa kertoakaan. Silloin toki profiilin lukija saakin enemmän tietoa siitä, mitä ei ole sanottu; ei jää kovin fiksu vaikutelma.


      • Pätkä_175
        helka kirjoitti:

        Tuota juuri ajoin takaa. Aloittaja toivoo, että naiset kuvaisivat mahdollisimman tarkasti mitä hakevat, mutta samaan aikaan hän toivoo ja olettaa, että se kuvaus sopisi nimenomaan häneen. Ja nämähän eivät ole sama asia.

        Itsekin olen sitä mieltä, että kannattaa ehdottomasti kertoa kaikki ehdottomat vaatimukset ja silkat toivomuksetkin, jos niillä kerran on merkitystä, koska se säästää molempien aikaa. Niin tein itse ja niin toivoin miestenkin tekevän silloin kun nettideittailin (enkä edes ottanut yhteyttä miehiin, joille vaikuttii kelpaavan kuka tahansa). Se vain tuppaa sitten myös näkymään valituksena siitä, kuinka naisten kriteerit ovat kohtuuttomia. Eli hyvä ei ole mitenkään :(

        Ehdottomasti omat vaatimukset pitää kerota selvästi, jos sellaisia kerran on. Itse 175cm pätkänä esimerkiksi jätän toki lähettämättä viestiä, jos edellytetään ainakin 180cm pituutta. Ei treffeille kannata piilokoroissa lähteä.

        Toinen on ne kiinnostuksen kohteet. Mitkä asiat ehdottomasti kiinnostaa ja mitkä ei. Itse olen ulkoilma-ihmisiä mutta en siedä penkkiurheilua. Naiset ei saa minusta kaveria lätkämatsiin tai tv:n ääreen ja toisaalta itse haluaisin että kumppani omistaa myös maastokelpoiset vaatteet, noin kärjistäen.


      • ryppis kirjoitti:

        Mielestäni nuo helkan esimerkkivaatimukset ja toiveet eivät ole missään nimessä tarkkoja ja kuvaavia. Keskimäärin kaikki haluavat mieluummin hyvännäköistä ja hyväntuulista kumppania. Ei sen kertominen tuo oikeastaan mitään lisäarvoa. Tietysti jos ei itsekään tiedä millainen kumppani olisi hyvä, ei voi sitä oikein profiilissa kertoakaan. Silloin toki profiilin lukija saakin enemmän tietoa siitä, mitä ei ole sanottu; ei jää kovin fiksu vaikutelma.

        Ne olivat nimenomaan esimerkkejä.

        Toisaalta en lähtisi myöskään vaatimaan liikaa tai tyrmäämään jonkun yhden harrastuksen tms takia. Olin aiemmin varma, etten haluaisi seurustella miehen kanssa, joka harrastaa x-asiaa. Kuinka ollakaan, tämä mies jota nyt yli puoli vuotta olen tapaillut, on kyseisen asian harrastaja eikä se suhdettamme kaada. Edelleenkään minun ei siitä tarvitse tykätä eikä itse sitä harrastaa, ja vaikka se on aikaa vievä harrastus niin kompromissien avulla meille jää aikaa nauttia esimerkiksi kesälomasta myös yhdessä.

        Eli ne listat siitä kuinka toinen ei saa olla jonkin asian harrastaja tai hänen pitää jakaa juuri sama kiinnostus, kannattaa pohtia tarkkaan. Mitä jos ihminen on muuten aivan mielettömän ihana, mutta hänellä on se yksi aikaa vievä harrastus, josta en itse pysty innostumaan (mutta joka ei kuitenkaan ole esimerkiksi arvomaailmani vastainen) - kannattaako potentiaalinen parisuhde torpata sen takia?


      • asddfgfsdfdf
        helka kirjoitti:

        Tuota juuri ajoin takaa. Aloittaja toivoo, että naiset kuvaisivat mahdollisimman tarkasti mitä hakevat, mutta samaan aikaan hän toivoo ja olettaa, että se kuvaus sopisi nimenomaan häneen. Ja nämähän eivät ole sama asia.

        Itsekin olen sitä mieltä, että kannattaa ehdottomasti kertoa kaikki ehdottomat vaatimukset ja silkat toivomuksetkin, jos niillä kerran on merkitystä, koska se säästää molempien aikaa. Niin tein itse ja niin toivoin miestenkin tekevän silloin kun nettideittailin (enkä edes ottanut yhteyttä miehiin, joille vaikuttii kelpaavan kuka tahansa). Se vain tuppaa sitten myös näkymään valituksena siitä, kuinka naisten kriteerit ovat kohtuuttomia. Eli hyvä ei ole mitenkään :(

        Ei aloittaja kuvittele, että kaikkien naisten täsmäkuvaukset sopisivat juuri häneen. Hänhän nimenomaan esittää, että jos naisilla olisi paremmat profiilit niin oikeat miehet osaisivat ottaa yhteyttä oikeisiin naisiin sen sijaan, että kaikki spämmäävät kaikkia kokeilumielessä.


      • järkeä_saa_käyttää_myös
        helka kirjoitti:

        Ne olivat nimenomaan esimerkkejä.

        Toisaalta en lähtisi myöskään vaatimaan liikaa tai tyrmäämään jonkun yhden harrastuksen tms takia. Olin aiemmin varma, etten haluaisi seurustella miehen kanssa, joka harrastaa x-asiaa. Kuinka ollakaan, tämä mies jota nyt yli puoli vuotta olen tapaillut, on kyseisen asian harrastaja eikä se suhdettamme kaada. Edelleenkään minun ei siitä tarvitse tykätä eikä itse sitä harrastaa, ja vaikka se on aikaa vievä harrastus niin kompromissien avulla meille jää aikaa nauttia esimerkiksi kesälomasta myös yhdessä.

        Eli ne listat siitä kuinka toinen ei saa olla jonkin asian harrastaja tai hänen pitää jakaa juuri sama kiinnostus, kannattaa pohtia tarkkaan. Mitä jos ihminen on muuten aivan mielettömän ihana, mutta hänellä on se yksi aikaa vievä harrastus, josta en itse pysty innostumaan (mutta joka ei kuitenkaan ole esimerkiksi arvomaailmani vastainen) - kannattaako potentiaalinen parisuhde torpata sen takia?

        Jos ei kykene erottamaan toivomusta ja vaatimusta (oli sitten kyse oman profiilin laadinnasta tai toisen profiilin lukemisesta), kannattanee etsiä seuraa muualta kuin (tekstiin perustuvasta) nettideitistä. Itselläni on profiilissa paljon toiveita muttei yhtäkään ehdotonta vaatimusta. Joku on joskus todennut, että oletpa nirso kun on noin paljon vaatimuksia, mutta ajattelin mielessäni, että jos ei noin alkeellista eroa edes hahmota niin olkoot. Jos joku täyttää vaikka puolet toiveistani, ollaan jo hyvällä pohjalla, vaikka ihannetapauksessa tietenkin toteutuisi enemmänkin. Ja sitten taas jos jollekin tulee ego-ongelma siitä, ettei hän ole täydellinen ihannekumppanini, sekin on hänen ongelmansa, ei minun.


    • kyr-12

      En tiedä miten muilla, mutta profiilistahan kannattaisi heti alkuunsa tehdä mahdollisimman itsensä näköinen. Ei kannata ottaa liian tosissaan ja pakkomielteisesti nettideittailua ylipäänsä. Se ei johda kun pettymyksiin ja turhautumiseen.

      • kyr-13

        Sehän ei ole lainkaan ristiriidassa sen kanssa, että sen profiilin täyttää kunnolla eikä vain hutaise paria valmisvalintaa ja kliseelausetta. Tietenkin jos joku haluaa leikkiä itsensä näköistä pihtaamalla tietoja ja täyttämällä vain puolet profiilista, on oma asiansa jos saa vain massaspämmiä.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      27
      1898
    2. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      133
      1888
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      23
      1838
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      85
      1630
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      62
      1448
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      20
      1256
    7. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      37
      1153
    8. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      38
      1150
    9. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      11
      1148
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      10
      1127
    Aihe