MIKSI EN LAIHDU!:(

enkestäenää

Alkaa pikkuhiljaa mennä hermot tähän. Oon nyt laihduttanut kaks kuukautta ja paino tippunut 2kg. En oo syönyt YHTÄÄN herkkuja tai makeaa ja karsinut miltein kaiken valkoisen pois. Syön proteinia, paljon kasviksia, kuitua, marjoja ja muuta laihdutukseen sopivaa, lisäksi juon noin 2litraa vettä päivässä. Oon nyt 17vuotta 160 cm pitkä ja painan 67kg. Syön päivässä 1300 kaloria tai alle. Liikun myös paljon, viikossa 3x75min hikiliikuntaa,käyn salilla 2x60min ja kävelen joka toinen päivä vähintään 20min koirankanssa. Motivaatio alkaa pikkuhiljaa olla hukassa enkä enää jaksa tätä jos muutoksia tapahtuu näin hitaasti.:(

20

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kärsivällisyyttä

      Ihan hyvinhän tuota olet laihtunut! Parempi lukema kuin 2kk sitten, eikös vaan? Semmoinen vinkki, ettei kannata liian tiukkaa dieettiä laatia itselleen. Sinäkin tuskailet, ettet kohta jaksa noudattaa ohjelmaasi. Laihtuminen on hitaampaa, mutta elämä vapaampaa.
      Lenkkeilyä koiran kanssa lisäisin jo ihan koirankin takia... 30min päivittäin voisi olla sopiva sillä oletuksella, että perheessä on muitakin ulkoiluttajia. Ruokailua lisäisin niin, että tuo 1300kcal liikunnassa kulutetut kalorit (ei kaikkia pakko, mutta joku pieni välipala lisää). Muista sisällyttää ruokiisi myös rasvoja. Laihdutuksessa kärsivällisyys on valttia!

      • t.aloittaja

        Kiitos:)

        Lisäilen siis pienen välipalan ja sitä kävelyä. Tuntuu vaan että kilot putoo tosi hitasti, kun jotkut sanoo että on laihtunu 10kg samassa ajassa.mutt eip mulla sitä ylipainoo ihan hirveesti ole.


      • Kärsivällisyyttä

        Joo, toisilla lähtee nopeammin, mutta ei kannata verrata. Yleensä hitaasti lähteneet kilot ei myöskään tule helposti takaisin :) Tämä perustuu siis elämäntapamuutokseen, ei pelkkään laihdutusajan kitudieetin noudattamiseen, minkä jälkeen voi tulla repsahdus.
        Yksi tärkeä juttu vielä: tuletko tuolla 1300kcal/pvä täyteen? On tärkeää syödä tarpeeksi ja laadukasta ruokaa. Mutta eiköhän se lisävälipala auta asiaa.


      • t.aloittaja

        Joo, kyllä se yleensä täyteen tulee. Jospa nostaisin kalori määrän 1400? Olisko hyvä?


    • yksuuno

      Hm, lihas painaa enemmän ku pläski, ehkä on tullut lihasta kun liikut kuitenkin paljon..?

      Toiseks ei sulla ole paljoa liikaa painoa. :)

      • Oikeessa olet, kun liikkuu laihduttaessa voi paino jopa nousta.

        Eikä noi aloituslukemat ole ollenkaan pahat. Rauhassa vaan, tulokset näkyy kun jatkaa samaa linjaa.


      • t.aloittaja

        Oon koko elämäni urheillut ja oon lihaksikas , mutta sen päällä läskiä jonka takia näytän tosi... punkerolta:D Että en ole lisännyt liikuntaa, vaan vähentänyt syömisiäni nyt kun laihdutan


    • Uskonettä

      olet jättänyt paljon kaloreita laskematta. Jos oikeasti olisit noudattanut kertomaasi ruokavaliota niin olisit laihtunut tuplasti enemmän. Et taida laskea repsahduksia....

      • t.aloittaja

        Todellakin olen laskenut kaiken syömäni ja juomani, todella tarkasti. Eikä ole käynyt repsahduksia:)


    • safvlmjasvolk

      Hyvä esimerkki kalorilaihdutuksen vaikeudesta ja hitaudesta. VHH, jos haluaa pudottaa painoa, itse pudotin 5 kuukaudessa 16kg ja samoissa mitoissa jo viidettä vuotta. Tosin se tarkoittaa sitä, että on muutettava elintapoja kokonaan, eikä vain laihdutuksen ajaksi.

    • Vatsatäynnä

      Oho, olen samoissa painoindekseissä ja laihduin 3 kg kolmessa päivässä vain noudattamalla ruoka-aikoja ja pitämällä ruoka-annos kohtuullisena. Yhtään ei ole tarvinnut olla nälässä. Avaaja taitaa vain saada kulutukseen nähden liian vähän kaloreita päivässä, joten elimistö on mennyt säästöliekille.

      Laihduttamisessa oleellista ei ole itsensä rääkkääminen vain pysyvän elämäntavan hankkiminen.

    • siinä.oppia

      Rinkka selkään ja lähdet viikon kahden patikalle. Sen jälkeen jatkat liikuntaa normaalisti. Onko tuo liikkumisesi pakkopullaa? Elämäntapamuutoksilla niitä tuloksia tulee. Pitkäaikaisilla sellaisilla. Silloin kun osaat nauttia liikunnasta etkä laske minuutteja 3x sitä ja tätä. Vaikuttaa pakkopullalta. Päivänkin retkellä saa tuon 3 x 75 aikaiseksi yhdessä päivässä kun aamulla lähtee ja illalla palaa takaisin kotiin. Lisäksi kun liikunta on mieleistä niin siitä myöskin nauttii eikä tarvitse laskea minuutteja.

      Salilla ei myöskään ratkaise minuutit vaan se mitä teet siellä. Näkee siellä salilla välillä naisia jotka treenaavat väärin. Oletko siis saanut salilla tuloksiakin aikaan? Nouseeko rautaa enemmän kuin aikaisemmin. Lähinnä sen takia, että onko sillä treenaamisella tullut tuloksiakin.

      Vinkkinä yleensä eräoppaat jotka liikkuvat paljon niin eipä paljon fläsää näy ja ovat hyvässä kunnossa. Saa myöskin syödä mitä tahtoo eikä tarvitse tuijottaa mitä tänään tuli syötyä. Nyt ylös ulos ja lenkille täällä valittamisen sijaan!

    • mokse

      Itse puolessa vuodessa laihdutin 90kg -> 65kg. Olen 168cm pitkä. Viimeiset 7kg on ollut juuri tuota kuukaudessa 2kg vähemmän meininkiä, eli tiukassa on ;)

      • yksuuno

        Huhhuh.... :)


    • Seijaamanda

      Muistan kun nuorempana laihdutin juuri kertomallasi tavalla ja alkuun meni kiloja hitaasti, sitten yhtäkkiä alkoi tippua nopeammin, joten jos olet myös kuin minä, että aineenvaihdunta muuttuu hitaasti, ole kärsivällinen. Söin rahkaa, raejuustoa, kasviksia, yhden palan ruisleipää päivässä, join paljon vettä. Söin myös kanaa tai kalaa, oliivi-tai rypsiöljyä hiukan, kylmäpuristettua. Ei mitään sokeria, vehnää yms. Liikuntaa en hirveitä lisännyt, koska silloin olisi pitänyt myös osata laskea kulutus ja lisätä ruuan määrää.

    • trina

      Mielestäni liikut tosi paljon ja juurikin hikiliikuntaa.kannattaisi välillä huilia ja vaikka syödä vaan terveellisesti niin keho lepää ja kun taas alotat treenailun ni rasvaa palaa!ehkä kehosi käy säästöliekillä ja toisaalta lihas painaa enemmän kuin läski. Muista että välipäiviäkin pitää pitää!itelläni tuntui että laihduttaessa meni ikuisuus. Varsinkin alussa kun treenasin hulluna ja söin niukasti. Sit aloin ottaa rennommin ja tiputin hiilarin määrää niin alko tapahtua. Kaikilla ei kilot karise helposti.

    • ölfhj

      Itse syön kuin lintu mutta paino ei hievahdakaan. Minulla syynä on kilpirauhasen vajaatoiminta johon on kyllä lääkkeet mutta kun arvotkin heittelevät ja lääkitystä muutellaan. En aio antaa periksi. Minun on pakko päästä takaisin normaaliin painoindeksiin tästä lievästä ylipainosta.

      • kohgfdj

        Ensin lääkitys kohdalleen ja sitten vasta miettimään painonpudotusta. Jo pelkkä stressi vaikeuttaa oikean lääkemäärän löytymistä.


    • Aloittajalle

      Miksi et laihdu? Siksi, että syöt LIIAN VÄHÄN! Elimistö menee säästöliekille jos on kitudieetillä. Ja joskus, vaikka kerran viikossa saa herkutellakin kunnolla, potkii taas aineenvaihdunnan käyntiin. Sitäpaitsi mun mielestä sun ei kyllä tarvitsisi laihduttaa...

    • punkerolyyli

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      166
      2819
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      22
      2021
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      2016
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      89
      1825
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      69
      1567
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      19
      1313
    7. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      37
      1222
    8. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      10
      1211
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1193
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      9
      1171
    Aihe