Iphone 6 vs. 5s?

Päättämätön

Kysymys kuuluu kumpi kannattaa ostaa iphone 5s vai 6?
Gigantin nettikaupassa 5s (16gb) hinta 579€ kun taas ip6 778€ (64gb)
En siis tiedä kumpi kannattaisi ostaa. Iphonen siis haluan, samsungista tai muista en juurikaan piittaa.
Eihän 5s:ssä ja 6:ssa minun kannalta niin suurta eroa käytön kannalta ole (joten 6 sinänsä turhan kallis), mutta kun puhelin tulee olemaan ainakin 2 vuotta käytössä niin en tiedä haluaisinko kuitenkin sen jossa tulevat käyttöjärjestelmät varmasti toimisivat vaivattomasti. Nykyisessä 2,5 vuotta sitten ostetussa ip4 nimittäin tämä uusin käyttöjärjestelmä on tajuttoman hidas.
Mitä mieltä te olette, kumman otan?

52

298

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ei kumpaakaan. Rahalle ei saa vastinetta vaan sitä menee hukkaan jopa yli 200 euroa!

      https://oneplus.net/fi

      Tiedän kokemuksesta että Applen laitteisiin ei pidä sekaantua rajoitetun käyttiksen ja epästandardi liitäntöjen vuoksi. Tuo One Plus voittaa Iphonet leikiten.

      • Nomutku

        Iphonessa siisti ulkomuoto ja helppo käyttöjärjestelmä. Siksi haluan nimenomaan sen.
        Ap


      • Nomutku kirjoitti:

        Iphonessa siisti ulkomuoto ja helppo käyttöjärjestelmä. Siksi haluan nimenomaan sen.
        Ap

        Vaan ei kannata nykyään maksaa älykännykästä yli 400 euroa ellei sitten firma tarjoa työsuhde puhelimeksi.


      • V-apunen

        Sinä et tiedä mistään kokemuksesta mitään.


      • V-apunen kirjoitti:

        Sinä et tiedä mistään kokemuksesta mitään.

        Tiedän varsin paljonkin. Nykymaailmassa rahaa ei kannata tuhltata tällaisiin ellei satu olemaan lottovoittaja.


      • Pupunen1234567890123
        kannyman kirjoitti:

        Vaan ei kannata nykyään maksaa älykännykästä yli 400 euroa ellei sitten firma tarjoa työsuhde puhelimeksi.

        Vapunen hei, työsuhdepuhelin on yhdyssana. Et sä kyllä mistään muustakaan tiedä mitään.


      • Suhdepuhelin
        kannyman kirjoitti:

        Vaan ei kannata nykyään maksaa älykännykästä yli 400 euroa ellei sitten firma tarjoa työsuhde puhelimeksi.

        Mikä työpuhelin Sinulla muuten on?


      • Pupunen1234567890123 kirjoitti:

        Vapunen hei, työsuhdepuhelin on yhdyssana. Et sä kyllä mistään muustakaan tiedä mitään.

        Kuka vapunen??


      • Känniman
        kannyman kirjoitti:

        Kuka vapunen??

        Onko se unohtunut?
        Sinun nimimerkki oli Vapunen pitkään, mikä se muuten murossa on, olet sen sanonut joskus?


      • Känniman kirjoitti:

        Onko se unohtunut?
        Sinun nimimerkki oli Vapunen pitkään, mikä se muuten murossa on, olet sen sanonut joskus?

        Ei ole. Nimimerkkini on kännyman.


      • Känniman
        kannyman kirjoitti:

        Ei ole. Nimimerkkini on kännyman.

        Olit Vapunen.


      • Känniman kirjoitti:

        Olit Vapunen.

        En ollut vaan kannyman. Mitä sinä oikein höpiset:D


      • V-apunen
        kannyman kirjoitti:

        En ollut vaan kannyman. Mitä sinä oikein höpiset:D

        No okei, ei sitten, en ala enempää jankkaamaan mutta kyllä sinun keskusteluista ja laitteista on helppo tunnistaa sinut.


    • TupakkaaJaSavuaa

      Ottaisin noista kahdesta iphone 6 isomman näytön vuoksi koska tuo 4" alkaa näyttämään nopeasti pieneltä.

    • kuusplus

      & tai 6Plus. Pitääkö edes miettiä?

      • V-apunen

        Jos puhelimeen haluaa ilmaisia ohjelmia, on valinta aina Apple.
        Nopeus on myöskin applessa ylivoimainen Androideihin verrattuna.

        Androidissa kaikista ohjelmista joutuu maksamaan kun taas ios laitteissa ne saa ilmaiseksi.


      • V-apunen kirjoitti:

        Jos puhelimeen haluaa ilmaisia ohjelmia, on valinta aina Apple.
        Nopeus on myöskin applessa ylivoimainen Androideihin verrattuna.

        Androidissa kaikista ohjelmista joutuu maksamaan kun taas ios laitteissa ne saa ilmaiseksi.

        Ei ole vaan Android. Nopeus on sama molemmissa.


      • V-apunen


      • V-apunen
        kannyman kirjoitti:

        Ei maksa ja nopeus on sama ellei jopa parempikin kun vapaa käyttis.

        Kyllä maksaa, et ole itsekään pystynyt toisin osoittamaan pynnöistäni huolimatta, appleen saa ohjelmia ilmaiseksi mutta samat maksaa androidissa aina.
        On tyhmää väittää toisin, joku vielä saattaa uskoakin tuollaista.
        Lue linkki ajatuksella myös niin näet faktaa nopeudesta.


      • V-apunen kirjoitti:

        Kyllä maksaa, et ole itsekään pystynyt toisin osoittamaan pynnöistäni huolimatta, appleen saa ohjelmia ilmaiseksi mutta samat maksaa androidissa aina.
        On tyhmää väittää toisin, joku vielä saattaa uskoakin tuollaista.
        Lue linkki ajatuksella myös niin näet faktaa nopeudesta.

        Et ole sinäkään pystynyt todistamaan:D


      • V-apunen
        kannyman kirjoitti:

        Et ole sinäkään pystynyt todistamaan:D

        Kyllä olen useasti todistanut mutta et enää kommentoinut kun siinäkin jäit kakkoseksi.
        Kerro nyt itse androidiin koko versio ohjelmasta joka ei maksa mutta appleen maksaa.

        Muuten puhut taas tapasi mukaan pelkkää p.skaa.


      • V-apunen kirjoitti:

        Kyllä olen useasti todistanut mutta et enää kommentoinut kun siinäkin jäit kakkoseksi.
        Kerro nyt itse androidiin koko versio ohjelmasta joka ei maksa mutta appleen maksaa.

        Muuten puhut taas tapasi mukaan pelkkää p.skaa.

        Ei siltä näytä valitettavasti.


      • Onkohannoin
        V-apunen kirjoitti:

        Kyllä maksaa, et ole itsekään pystynyt toisin osoittamaan pynnöistäni huolimatta, appleen saa ohjelmia ilmaiseksi mutta samat maksaa androidissa aina.
        On tyhmää väittää toisin, joku vielä saattaa uskoakin tuollaista.
        Lue linkki ajatuksella myös niin näet faktaa nopeudesta.

        V-apunen/latennssiman. Kannattaiskohan sun välillä vetää jo henkee ja lopettaa tuo turhan päivänen höpöttäminen.
        :-D


      • V-apunen
        kannyman kirjoitti:

        Ei siltä näytä valitettavasti.

        Olen useasti todisteiden kera näyttänyt että androidiin sama ohjrlma maksaa kun taas appleen sen saa ilmeiseksi.
        Voisit sinä jo pikkuhiljaa yrittää edes todistaa väitökseni vääräksi.
        Muuten puheesi on roskaa, jota se onkin.


      • V-apunen
        Onkohannoin kirjoitti:

        V-apunen/latennssiman. Kannattaiskohan sun välillä vetää jo henkee ja lopettaa tuo turhan päivänen höpöttäminen.
        :-D

        Miksi, pitäisikö perättömien juttujen antaa palstalla olla enkä niitä saisi korjata.
        Minulla kun aina jutut on pelkkää faktaa ja totta vaikka tuntuu olevan hankala hyväksyä.


      • V-apunen

      • onkohannoin
        V-apunen kirjoitti:

        Olen useasti todisteiden kera näyttänyt että androidiin sama ohjrlma maksaa kun taas appleen sen saa ilmeiseksi.
        Voisit sinä jo pikkuhiljaa yrittää edes todistaa väitökseni vääräksi.
        Muuten puheesi on roskaa, jota se onkin.

        Mä olen saanut ihan kaiken mitä oon tarvinnutkin ilmaseksi puhelimeeni:-) ja mitä roskaan tulee niin jos joku haluu rajoitetun iphonen niin siinäpä säätäköön sen kans sitten. Oma puhelimeni on toiminut huomattavasti sulavammin kuin mätä omppu joka oli mulla ennen. Eli roska iphone:-)


      • V-apunen
        onkohannoin kirjoitti:

        Mä olen saanut ihan kaiken mitä oon tarvinnutkin ilmaseksi puhelimeeni:-) ja mitä roskaan tulee niin jos joku haluu rajoitetun iphonen niin siinäpä säätäköön sen kans sitten. Oma puhelimeni on toiminut huomattavasti sulavammin kuin mätä omppu joka oli mulla ennen. Eli roska iphone:-)

        No kertoisitko sitten niitä ohjelmiasi jotka olet saanut ilmaiseksi?
        Katsotaan jääkö tämäkin vastaus tulematta.


      • onkohannoin kirjoitti:

        Mä olen saanut ihan kaiken mitä oon tarvinnutkin ilmaseksi puhelimeeni:-) ja mitä roskaan tulee niin jos joku haluu rajoitetun iphonen niin siinäpä säätäköön sen kans sitten. Oma puhelimeni on toiminut huomattavasti sulavammin kuin mätä omppu joka oli mulla ennen. Eli roska iphone:-)

        Samoin minäkin. Toki muutama maksullinenkin on mutta niistä oli ilo maksaa kun tiesä sovelluksen toimivan hyvin ja olevan hyödyllinen.


      • V-apunen
        kannyman kirjoitti:

        Samoin minäkin. Toki muutama maksullinenkin on mutta niistä oli ilo maksaa kun tiesä sovelluksen toimivan hyvin ja olevan hyödyllinen.

        Edelleen odotan niitä vastauksia mitä sovelluksia,mmyös Kannyman voi kertoa.
        Kyse on siis sellaisista joissa ei ole mainoksia, eli on koko versioita.


      • sonyxperiaz3
        V-apunen kirjoitti:

        Edelleen odotan niitä vastauksia mitä sovelluksia,mmyös Kannyman voi kertoa.
        Kyse on siis sellaisista joissa ei ole mainoksia, eli on koko versioita.

        Mulla on puhelimessani mm. fb candy crush instagram retrica nettiradio jne eikä mistään ole tarvinnut maksaa. Tosin netti radiosta on saatavilla joku maksullinenkin versio mutta niinpä tuo näyttää maksavan applellakin. Että höpö höpö nuiden sun väitteiden kans:-)
        Ja se mikä pitää vielä mainita niin kyllähän muut puhelin valmistajat ovan valovuoden applea edellä esim puhelimien kameroissa. Applessa ei taida olla kuin se 8mpix:-D


      • kaveripiiripyörii
        sonyxperiaz3 kirjoitti:

        Mulla on puhelimessani mm. fb candy crush instagram retrica nettiradio jne eikä mistään ole tarvinnut maksaa. Tosin netti radiosta on saatavilla joku maksullinenkin versio mutta niinpä tuo näyttää maksavan applellakin. Että höpö höpö nuiden sun väitteiden kans:-)
        Ja se mikä pitää vielä mainita niin kyllähän muut puhelin valmistajat ovan valovuoden applea edellä esim puhelimien kameroissa. Applessa ei taida olla kuin se 8mpix:-D

        niin, niin, mutta iPhonella saa arvostusta ja kavereita


      • V-apunen
        sonyxperiaz3 kirjoitti:

        Mulla on puhelimessani mm. fb candy crush instagram retrica nettiradio jne eikä mistään ole tarvinnut maksaa. Tosin netti radiosta on saatavilla joku maksullinenkin versio mutta niinpä tuo näyttää maksavan applellakin. Että höpö höpö nuiden sun väitteiden kans:-)
        Ja se mikä pitää vielä mainita niin kyllähän muut puhelin valmistajat ovan valovuoden applea edellä esim puhelimien kameroissa. Applessa ei taida olla kuin se 8mpix:-D

        Eli on maksullinen versio, silloinhan se juurikin maksaa ja sinulla on siis demoja tai mainoksilla.
        Lukeekaahan tarkoin ne viestit ennen vastailuja niin ei tarvi turhaa letjua taas turhan päiväisellä täytellä.

        Koita ymmärtää, en puhu demosta enkä mainoksilla höystetystä vaan MAKSULLISESTA JONKA SAA ILMAISEKSI!
        Katso linkki, eikö siinä ollut todisteita kummalla maksaa ja kummalla ei?

        Odotan siis vastauksia,mtiesin että niitä ei kuulu, ompa kumma. eheh hehhe...
        Olin siis oikeassa jälleen.


      • sonyxperiaz3
        V-apunen kirjoitti:

        Eli on maksullinen versio, silloinhan se juurikin maksaa ja sinulla on siis demoja tai mainoksilla.
        Lukeekaahan tarkoin ne viestit ennen vastailuja niin ei tarvi turhaa letjua taas turhan päiväisellä täytellä.

        Koita ymmärtää, en puhu demosta enkä mainoksilla höystetystä vaan MAKSULLISESTA JONKA SAA ILMAISEKSI!
        Katso linkki, eikö siinä ollut todisteita kummalla maksaa ja kummalla ei?

        Odotan siis vastauksia,mtiesin että niitä ei kuulu, ompa kumma. eheh hehhe...
        Olin siis oikeassa jälleen.

        Niin se sama nettiradio täysversio maksaa myös applellakin. Opettele vaan ite lukeen!!!!!!!!!


      • V-apunen
        sonyxperiaz3 kirjoitti:

        Niin se sama nettiradio täysversio maksaa myös applellakin. Opettele vaan ite lukeen!!!!!!!!!

        Minun lukutaitoni ei liity tähän millään tavalla koska minä esitin kysymyksen, sinun lukutaitosi liittyy ja niiden joille kysymyksen esitin.
        Vaikuttaa siltä että et ymmärrä mistä keskustellaan.

        Kyse on edelleen siitä että miksi androidilla ei saa koskaan ilmaiseksi mutta applella saa?
        Myös tarjouksia ei androidille näy mutta applelle näkyy.
        Katso ja hämmästele.
        http://appshopper.com/prices/


      • nääinköh
        V-apunen kirjoitti:

        Jos puhelimeen haluaa ilmaisia ohjelmia, on valinta aina Apple.
        Nopeus on myöskin applessa ylivoimainen Androideihin verrattuna.

        Androidissa kaikista ohjelmista joutuu maksamaan kun taas ios laitteissa ne saa ilmaiseksi.

        Itselläni on samsung ja ohjelmat eivät maksa mitään.


      • eipä-ookkaan-ilmasta
        V-apunen kirjoitti:

        Minun lukutaitoni ei liity tähän millään tavalla koska minä esitin kysymyksen, sinun lukutaitosi liittyy ja niiden joille kysymyksen esitin.
        Vaikuttaa siltä että et ymmärrä mistä keskustellaan.

        Kyse on edelleen siitä että miksi androidilla ei saa koskaan ilmaiseksi mutta applella saa?
        Myös tarjouksia ei androidille näy mutta applelle näkyy.
        Katso ja hämmästele.
        http://appshopper.com/prices/

        No niin v-apunen. Nyt ooppa tarkkana että ymmärrät. Nyt tulee samsungille ilmaista ja iphoneen maksullista. Nimittäin soittoäänet. Iphonelle joudut ostamaan soittoäänen kun taas androidille lataat jonkun biisin niin se käy sellaisenaan soittoääneksi. Iphonella pääset helpommalla kun vaan ostat sen soittoäänen joka maksaa 1.29, ja jonka pituus on vaan 30sek joten se niistä sun ilmasista sovelluksista:-D :-D
        Jostakin se applekin repii rahansa:-)



      • V-apunen
        nääinköh kirjoitti:

        Itselläni on samsung ja ohjelmat eivät maksa mitään.

        On minullakin ja kaikki oikeat ohjelmat maksaa.


      • V-apunen
        eipä-ookkaan-ilmasta kirjoitti:

        No niin v-apunen. Nyt ooppa tarkkana että ymmärrät. Nyt tulee samsungille ilmaista ja iphoneen maksullista. Nimittäin soittoäänet. Iphonelle joudut ostamaan soittoäänen kun taas androidille lataat jonkun biisin niin se käy sellaisenaan soittoääneksi. Iphonella pääset helpommalla kun vaan ostat sen soittoäänen joka maksaa 1.29, ja jonka pituus on vaan 30sek joten se niistä sun ilmasista sovelluksista:-D :-D
        Jostakin se applekin repii rahansa:-)

        Mitä jotkut soittoäänet tähän liittyy millään muotoa, etkö osaa linkkiä katsoa?
        Etkö halua hyväksyä faktoja?
        miksi et todista asiaa toisin?

        Turhauttavaa jankuttaa päivän selvistä asioista kunnei tajua niin ei tajua.


      • eipä-ookkaan-ilmasta
        V-apunen kirjoitti:

        Mitä jotkut soittoäänet tähän liittyy millään muotoa, etkö osaa linkkiä katsoa?
        Etkö halua hyväksyä faktoja?
        miksi et todista asiaa toisin?

        Turhauttavaa jankuttaa päivän selvistä asioista kunnei tajua niin ei tajua.

        Sinä se taidat olla se joka et tajua. Siinähän sulle oli niitä maksullisia juttuja jotka applella maksaa ja androidilla ei. Onko sun vähän vaikea myöntää faktoja:-D
        Niin ja kysehän tosiaan oli siitä että onko applella jotain sellasta joka maksaa mutta androidilla ei joten mitä vielä jankutat????


      • V-apunen
        eipä-ookkaan-ilmasta kirjoitti:

        Sinä se taidat olla se joka et tajua. Siinähän sulle oli niitä maksullisia juttuja jotka applella maksaa ja androidilla ei. Onko sun vähän vaikea myöntää faktoja:-D
        Niin ja kysehän tosiaan oli siitä että onko applella jotain sellasta joka maksaa mutta androidilla ei joten mitä vielä jankutat????

        Pitääpä taas muistuttaa jos vaikka faktat alettaisiin pikkuhiljaa myöntämään.
        AmpliTube ipad ja iphone = 0€
        Android = 17,99€

        Että senmosta, androidillako ilmaista?


      • RauhoituJo

        Mihin tota ApltuTuuppia tarvii, perseenpäristimen kalibrointiin ?


      • V-apunen
        RauhoituJo kirjoitti:

        Mihin tota ApltuTuuppia tarvii, perseenpäristimen kalibrointiin ?

        Et sinä välttämättä mihinkään, mutta ohjelmien tarpeellisuus riippuu käyttäjästä, kyse on kuitenkin ilmaisuuksista ja ohjelmia on kymmeniä.

        Amplitubea käytetään kitaran soittoon ja apuvälineeksi, on siinä nykyään ridatkin.


    • toteaja-

      Rikkaana henkilönä ostat tietenkin kalliimman. Sen avulla saat arvostusta ja uusia kavereita.

      • V-apunen

        Kallis ja ylihintainen iphone ei ole mitenkään parempi ainakaan kuin android.


    • MeizuRocks

      Jumalau-ta että siis 580e jostain 4" suljetusta saippuarasiasta,osta ennemmin 5c on sama melkein mut puolet halvempi pskakasa

      • saippuarasia5

        5c maksaa 199 rahti 10


    • Jbvdkbdndd

      Itselläni oli ip5 ja nyt käytössä ip6. Välillä ärsyttää miten iso luuri on kun ei mahdu takin tai housujen taskuun. Entisessä luurissa oli paksut suojakuoret ja minulla oli varma ote siitä mutta tässä uudemmassa tuntuu kuin pitäisin paperia kädessäni :D Jos haluat ohuen ja ison näytön omaavan luurin niin kannattaa ostaa.

    • paskaa1

      Meni rahaa hukkaan useita satoja euroja ja mitä niillä sai? Ylihintaisen luurin jonka käyttöliittymää ei voi hyvin muokata.

    • Osta6

      Osta ip 6!!!!!!!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      63
      6283
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      25
      4016
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      263
      2436
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      26
      1960
    5. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      26
      1423
    6. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      95
      1316
    7. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      304
      1087
    8. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      54
      1060
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      77
      1006
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      39
      981
    Aihe