Kriittisen Korkeakoulun Kirjoittajalinja!

Vanmjäs

Kuinkas moni on käynyt kyseisen linjan tai ollut tuossa koulussa? Kokemuksia? Kuinka tasokasta opetusta, entä kuinka vaikea päästä sisälle? Onko ikärasistinen meitä "kirjailijanalkuja" kohtaan?

Haen itse nyt ensimmäistä kertaa sinne... vasta 19v pikku kirjoittajapoju... :-D

23

283

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • en_hae

      Niillä on edelleen se pissistehtävä "tunne-elämänkerrasta".

      • Vanmjäs

        Pelkkä erikoinen ennakkotehtävä siis estää sinua hakemasta?


      • en_hae

        En ole hakenut menneinä vuosina enkä hae nytkään. En nimittäin ole hakeutumassa mihinkään terapiaan, jossa kyseisenlainen tehtävä voisi olla paikallaan.


      • Ruptsi

        Martina.


      • muistelen.vanhoja
        en_hae kirjoitti:

        En ole hakenut menneinä vuosina enkä hae nytkään. En nimittäin ole hakeutumassa mihinkään terapiaan, jossa kyseisenlainen tehtävä voisi olla paikallaan.

        Tästä on ollut täällä puhetta aiemminkin ja kyseistä ennakkotehtävää on ihmetelty.


      • Vanmjäs
        muistelen.vanhoja kirjoitti:

        Tästä on ollut täällä puhetta aiemminkin ja kyseistä ennakkotehtävää on ihmetelty.

        Yritin lukea niitä keskusteluita, mutta en ihan päässet perille yleisestä suhtutumisesta. Miksi on rasittavaa kirjoittaa tunnekehityksestään, mikä tehtävässä mättää?


      • PesukarhuPurkissa

        Sinulla Vanmjäs on hyvä ulosanto, jatka vain samaa linjaa. Olet avoin joka suunnan kirjoitukselle ja kommenttisi ovat eläviä.

        Et pelkää ja omaat hyvän itsetunnon. Siksi uskon, viestejäsi luettuani ja huomioon ottaen vielä nuoren ikäsi: että sinusta tulee kirjailija.

        Itsekin olen kirjoittamisessa lähtöviivalla, vaikka elämänkokemusta ja ikää on reilusti. Neuvoisin sinua hakemaan joka kurssille, mikä ikinä kiinnostaa. Mutta hiljaa sisälläsi kannattaa myös kuunnella sitä ääntä, mikä puhuu omiaan. Se voi kertoa erilaisia tarinoita, ehkä juuri niitä mitä voisit suoraan raapustaa paperille.
        Kuuntele intohimoasi, se on parasta dynamiittia, parempaa kuin mikään kurssi....


      • Vanmjäs
        PesukarhuPurkissa kirjoitti:

        Sinulla Vanmjäs on hyvä ulosanto, jatka vain samaa linjaa. Olet avoin joka suunnan kirjoitukselle ja kommenttisi ovat eläviä.

        Et pelkää ja omaat hyvän itsetunnon. Siksi uskon, viestejäsi luettuani ja huomioon ottaen vielä nuoren ikäsi: että sinusta tulee kirjailija.

        Itsekin olen kirjoittamisessa lähtöviivalla, vaikka elämänkokemusta ja ikää on reilusti. Neuvoisin sinua hakemaan joka kurssille, mikä ikinä kiinnostaa. Mutta hiljaa sisälläsi kannattaa myös kuunnella sitä ääntä, mikä puhuu omiaan. Se voi kertoa erilaisia tarinoita, ehkä juuri niitä mitä voisit suoraan raapustaa paperille.
        Kuuntele intohimoasi, se on parasta dynamiittia, parempaa kuin mikään kurssi....

        Veikkaisinpa että jos lukisit blogini tekstejä saisit vieläkin täyteläisemmän kuvan persoonastani enkä ole varma että sen jälkeen kehuisit ihan tuolla tavalla. Olen silti otettu sanoistasi, tuntuu että moista avoimuutta ilmenee tällä palstalla erittäin harvoin. Kiitos! Huomaan, että olet myös ystvällinen ja ihmisläheinen ihminen.

        Haen Kriittiseen Korkeakouluun siksi että en ole koskaan ollut missään "virallisessa" kirjoituskoulussa, en edes alkeiskurssien tapaisissa tapahtumissa, vaan olen pelkkä itseoppinut amatööriraapustelija. Sisäinen ääneni sanoo, että tarvitsen selvästi ohjausta.


      • en_hae
        Vanmjäs kirjoitti:

        Yritin lukea niitä keskusteluita, mutta en ihan päässet perille yleisestä suhtutumisesta. Miksi on rasittavaa kirjoittaa tunnekehityksestään, mikä tehtävässä mättää?

        Mitä hittoa niille kuuluu minun tunnekehitykseni ja yksityisasiani? Kirjoittajakoulutuksessa?

        Eikö riitä, että laitan tekstiä 20 tai 50 tai 100 sivua, eikö se kuvaa minua riittävästi? Eivätkö ne luota omaan arvostelukykyynsä? Haluavatko ne tirkistellä? vai mistä tehtävässä on kyse. Tätä on todellakin yritetty selvittää jo aiemmin ja tästä on ollut puhetta täälläkin, mihin toinen kirjoittaja viittasi.


      • arvostelupalvelu_riittää

        Ilmeisesti ne valikoivat ääliötehtävällä nuoria ja ehkä vanhempiakin nöyriä ja kuuliaisia tyyppejä, jotka kiltisti tekevät mitä pyydetään, hyppäävät vaikka kaivoon tai kriitikoiden kanssa sänkyyn. Ottavat teksteistään mitä tahansa palautetta. Ja joista kirjoittajina tulee yhden ja saman kaavan mukaisia. Teknisesti taitavia, mutta mitään omaperäistä sanottavaa ei ole.


      • Vanmjäs
        arvostelupalvelu_riittää kirjoitti:

        Ilmeisesti ne valikoivat ääliötehtävällä nuoria ja ehkä vanhempiakin nöyriä ja kuuliaisia tyyppejä, jotka kiltisti tekevät mitä pyydetään, hyppäävät vaikka kaivoon tai kriitikoiden kanssa sänkyyn. Ottavat teksteistään mitä tahansa palautetta. Ja joista kirjoittajina tulee yhden ja saman kaavan mukaisia. Teknisesti taitavia, mutta mitään omaperäistä sanottavaa ei ole.

        Ohhoh!


      • muistelen.vanhoja
        arvostelupalvelu_riittää kirjoitti:

        Ilmeisesti ne valikoivat ääliötehtävällä nuoria ja ehkä vanhempiakin nöyriä ja kuuliaisia tyyppejä, jotka kiltisti tekevät mitä pyydetään, hyppäävät vaikka kaivoon tai kriitikoiden kanssa sänkyyn. Ottavat teksteistään mitä tahansa palautetta. Ja joista kirjoittajina tulee yhden ja saman kaavan mukaisia. Teknisesti taitavia, mutta mitään omaperäistä sanottavaa ei ole.

        Luultavasti jotensakin näin. Muutoin ne olisivat muuttaneet sen tehtävän jo aikapäivät sitten.


    • haku16odotus

      Hain tänä vuonna kk kirjoittajakouluun, ja tuloksien piti tulla tänään, mutta ilmoittavat vasta maanantaina 6 päivä tulokset. Minulla on vaikeuksia keskittyä esim. lukemiseen tai kirjoittamiseen, kun jännittää niin paljon. Katson varmaan koko viikonlopun leffoja. :D

      Kiinnostaisi tietää, että että miten muilla, pystyttekö jänittyneenä keskittymään kirjoittamiseen? Jos ette miten kulutatte aikaa? :)

    • haku16odotus

      Hain tänä vuonna kk kirjoittajakouluun, ja tuloksien piti tulla tänään, mutta ilmoittavat vasta maanantaina 6 päivä tulokset. Minulla on vaikeuksia keskittyä esim. lukemiseen tai kirjoittamiseen, kun jännittää niin paljon. Katson varmaan koko viikonlopun leffoja. :D

      Kiinnostaisi tietää, että että miten muilla, pystyttekö jänittyneenä keskittymään kirjoittamiseen? Jos ette miten kulutatte aikaa? :)

    • haku16odotus

      Hain tänä vuonna kk kirjoittajakouluun, ja tuloksien piti tulla tänään, mutta ilmoittavat vasta maanantaina 6 päivä tulokset. Minulla on vaikeuksia keskittyä esim. lukemiseen tai kirjoittamiseen, kun jännittää niin paljon. Katson varmaan koko viikonlopun leffoja. :D

      Kiinnostaisi tietää, että että miten muilla, pystyttekö jänittyneenä keskittymään kirjoittamiseen? Jos ette miten kulutatte aikaa? :)

    • haku16odotus

      Hain tänä vuonna kk kirjoittajakouluun, ja tuloksien piti tulla tänään, mutta ilmoittavat vasta maanantaina 6 päivä tulokset. Minulla on vaikeuksia keskittyä esim. lukemiseen tai kirjoittamiseen, kun jännittää niin paljon. Katson varmaan koko viikonlopun leffoja. :D

      Kiinnostaisi tietää, että että miten muilla, pystyttekö jänittyneenä keskittymään kirjoittamiseen? Jos ette miten kulutatte aikaa? :)

    • haku16odotus

      Hain tänä vuonna kk kirjoittajakouluun, ja tuloksien piti tulla tänään, mutta ilmoittavat vasta maanantaina 6 päivä tulokset. Minulla on vaikeuksia keskittyä esim. lukemiseen tai kirjoittamiseen, kun jännittää niin paljon. Katson varmaan koko viikonlopun leffoja. :D

      Kiinnostaisi tietää, että että miten muilla, pystyttekö jänittyneenä keskittymään kirjoittamiseen? Jos ette miten kulutatte aikaa? :)

    • haku16odotus

      Hain tänä vuonna kk kirjoittajakouluun, ja tuloksien piti tulla tänään, mutta ilmoittavat vasta maanantaina 6 päivä tulokset. Minulla on vaikeuksia keskittyä esim. lukemiseen tai kirjoittamiseen, kun jännittää niin paljon. Katson varmaan koko viikonlopun leffoja. :D

      Kiinnostaisi tietää, että että miten muilla, pystyttekö jänittyneenä keskittymään kirjoittamiseen? Jos ette miten kulutatte aikaa? :)

    • odotus16

      Hain tänä vuonna kk kirjoittajakouluun, ja tuloksien piti tulla tänään, mutta ilmoittavat vasta maanantaina 6 päivä tulokset. Minulla on vaikeuksia keskittyä esim. lukemiseen tai kirjoittamiseen, kun jännittää niin paljon. Katson varmaan koko viikonlopun leffoja. :D

      Kiinnostaisi tietää, että että miten muilla, pystyttekö jänittyneenä keskittymään kirjoittamiseen? Jos ette miten kulutatte aikaa? :)

    • odotus16

      Hain tänä vuonna kk kirjoittajakouluun, ja tuloksien piti tulla tänään, mutta ilmoittavat vasta maanantaina 6 päivä tulokset. Minulla on vaikeuksia keskittyä esim. lukemiseen tai kirjoittamiseen, kun jännittää niin paljon. Katson varmaan koko viikonlopun leffoja. :D

      Kiinnostaisi tietää, että että miten muilla, pystyttekö jänittyneenä keskittymään kirjoittamiseen? Jos ette miten kulutatte aikaa? :)

    • odotus16

      Hain tänä vuonna kk kirjoittajakouluun, ja tuloksien piti tulla tänään, mutta ilmoittavat vasta maanantaina 6 päivä tulokset. Minulla on vaikeuksia keskittyä esim. lukemiseen tai kirjoittamiseen, kun jännittää niin paljon. Katson varmaan koko viikonlopun leffoja. :D

      Kiinnostaisi tietää, että että miten muilla, pystyttekö jänittyneenä keskittymään kirjoittamiseen? Jos ette miten kulutatte aikaa? :)

      • vasanen

        Miten sulle kävi, odotus16, pääsitkö sisään?


    • kettu_900

      Minustakin oli out kirjoittaa elämästäni kasvottomalle yleisölle. Tein tästä syystä mitään sanomattoman, nelisivuisen tekstin. En päässyt sisään.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      60
      5887
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      26
      3727
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      229
      2008
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      27
      1809
    5. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      95
      1246
    6. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      31
      1229
    7. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      289
      1037
    8. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      54
      980
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      76
      909
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      858
    Aihe