Bi seksuaalin valtava taakka, loukkaa kaikkia...

bi_ei_sovi_kenellekään

Jos haluaa elää loukkaamatta ketään on jäädytettävä kaikki tunteet ja olla täysin neutraali joka tilanteessa. Jos romanttiset mieltymykset ovat naisiin mutta makuuhuoneessa ei luista ja jos seksuaaliset tunteet ovat miehiin niin sitten henkinen puoli ei toimi, loukkaa siis kaikkia. Miten helvetissä bi voi saada onnellisen elämän? Bi seksuaalisuus on siis vittumaisin seksuaali muoto.

42

208

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Femme-bi

      Olen aivan samaa mieltä kanssasi, bi-seksuaalisuus on kuin kirous. Sitä kuitenkin haluaa jakaa loppuelämänsä rakastamansa ihmisen kanssa pettämättä ja loukkaamatta ketään, mutta sellaista ihmistä ei olekaan joka olisi koottu juuri niistä eri sukupuolien palasista, jotka minun kohdallani toimivat!

      Polyamorisuus ei olisi itselleni ongelma, mutta rakastamani mies on sitä vastaan. Naisenkaipuu on kova, ei niinkään sängyn puolella vaan kaipaan sitä henkistä yhteyttä joka minulla on entisten naisystävieni kanssa ollut! Elämäni on mukavaa miehen kanssa mutta syvällisestä, henkisestä yhteydestä ja "sielujen sympatiasta" ei ole tietoakaan. Tietenkin minulla on läheisiä naispuolisia ystäviä, mutta se yhteys ystävän ja naisystävän välillä on kuitenkin erilainen.

      Kun voisi vain olla rehellisesti hetero tai lesbo...

      • toinenfemme

        Hm..mielenkiintoinen tuo sinun loppulauseesi. Melkoisen paljastava.
        Miksi ylipäätään pitää leimata itseään?


      • Dorka

        Eihän itsensä leimaaminen liity hänen kirjoitukseensa mitenkään?!? Hän tarkoitti lauseella sitä, että olisi helvetin paljon yksinkertaisempaa kun tunteita olisi vain yhtä sukupuolta kohtaan.


      • toinenfemme

        Hahah, niinkö? Noh, menköön tämän kerran: Femme-bi, polyamorinen, rehellisesti (miksei yksinkertaisesti?) hetero, lesbo, melkoinen litania mitä sinä et vain tajunnut lukemaasi.


      • toinenfemme

        Lähtipäs äkäisesti. Leimaamalla itseään tekee asioista vaikeampia ja monimutkaisempia kuin ne onkaan.


      • Kuulostaa niin tutulta..


    • 25vM08

      Kerroin tänään kihlatulleni olevani bi. ja olen ollut sitä 15vuotiaasta lähtien. Hieman tuli vetisteltyä ja rakas sanoi olevansa ylpeä että uskalsin kertoa sen hänelle. Olemme olleet 5 vuotta yhdessä ja en ole ollut uskoton häntäkohtaan. Oli vaan niin pakko päästä kertomaan se hänelle ja se kyllä kannatti. Hienoa olisi saada bi mies kavereita joiden kanssa ei nyt mitenkään puuhiin tarvitse alkaa. Ihan vaan juttelua ja tms. Itsellä kaikki kaverit ovat naispuolisia, koska tuntuu että heteromiehet kaikkoaisivat kun luulisivat minun olevan kiinnostunut heistä. Mutta missä tälläisiä ihmisiä voisi tavata??

    • Yksinjään

      Sen voin kertoa että bi-miehenä on aika kurjaa olla. Kun me vaikutetaan olevan sellainen vähemmistö jonka olemassaoloon oikein kukaan ei usko. Naisten bi-seksuaalisuutta hyväksytään ja ymmärretään paremmin kuin miehen. Joskus tuntuu mahdottomalta saada ihminen ymmärtämään sitä että pidän miehistä JA naisista. Ja miehet kyllä monesti kaikkoaa kun kerron asiasta. Eräskin pitkäaikainen kaveri pisti välit poikki kun tulin ulos kaapista. Usein monet myös tuntuvat luulevan että bi-mies jossain vaiheessa muuttuu täysin homoksi. Ja heteromiehet luulevat että homot/bi-miehet yrittää iskeä kaikkia vastaantulijoita. Bi-miehelle ei muka ole mahdollista olla vaan kavereita. Se on kyllä aika loukkaava asenne...

      Parisuhteissa on hankalaa. Kun bi-seksuaaleilla on sellainen maine että he kaikki ovat jotain seksiaddikteja ja täysin kyvyttömiä sitoutumaan. Biseksuaaleihin ei vaan luoteta. Aina kumppani epäilee että jossain vaiheessa en vaan halua häntä, vaan ainoastaan toisen sukupuolen edustajia ja että pettäminen on ainoa mahdollinen lopputulos. No, itse en koskaan voisi pettää kumppania, en vaikka olisi millaiset himot. Olen rehellinen tyyppi ja inhoan kaikkea valehtelua ja pettämisiä.

      Ainoa mitä voi saada, on satunnaisia seksisuhteita. Niidenkin kohdalla tosin pitäisi valehdella että on homo tai hetero, kun biseksuaalisuus on sen verran paha kirosana ja turn-off monille.

      • 25vM08

        Tuo teksti on aikalailla sanasta sanaan mitä minäkin olen ajatellut. :O Ei ole miespuolisia kavereita koska uskon että luulevat että tyyliin väkisinmakaan heidät heti kun nään. On kyllä ollut ja on edelleenkin todella yksinäinen olo. Vaikka minun kihlattu on maailman ihanin ihminen niin kaipaan tietenkin muita ihmisiä elämääni kun niitä ei tähän mennessä ole ikinä ollut. Mutta itsestäni on hienoa tietää että näköjään on muitakin ihmisiä joilla tuntemukset ovat samoja kuin minulla.


      • bimihmettelee

        Miksi ylipäätään kerrot ulkopuolisille yhtään mitään seksiasioistasi??

        Mun mielestä seksiasiat jos mitkään ovat jokaisen ykstyisintä aluetta, jota kannattaa varjella ja jakaa se vain, oman puolison kanssa. Sellainen yhdessä koettu salaisuus on ennemmin omiaan pitämään parisuhdetta intiiminä.

        On ajanhengen luomaa harhaa, että omien yksityisten seksisalaisuuksien julkiseksi tekeminen lisäisi ihmisten välistä kanssakäyntiä, tai avoimuutta. Juuri niiden pitäminen vain sinun itsesi ja ehkä sen kaikkein intiimeimmän ystävän välisenä salaisuutena, antaa niille sen voiman, josta voit usein ammentaa mielenvoimaa.


      • Yksinjään
        bimihmettelee kirjoitti:

        Miksi ylipäätään kerrot ulkopuolisille yhtään mitään seksiasioistasi??

        Mun mielestä seksiasiat jos mitkään ovat jokaisen ykstyisintä aluetta, jota kannattaa varjella ja jakaa se vain, oman puolison kanssa. Sellainen yhdessä koettu salaisuus on ennemmin omiaan pitämään parisuhdetta intiiminä.

        On ajanhengen luomaa harhaa, että omien yksityisten seksisalaisuuksien julkiseksi tekeminen lisäisi ihmisten välistä kanssakäyntiä, tai avoimuutta. Juuri niiden pitäminen vain sinun itsesi ja ehkä sen kaikkein intiimeimmän ystävän välisenä salaisuutena, antaa niille sen voiman, josta voit usein ammentaa mielenvoimaa.

        Ihmiset puhuvat aika usein seksistä ja intiimielämistään. Joten, pitäisikö minun sitten muka vain vaieta tai valehdella siinä kohtaa? Vai onko se vaan niin biseksuaalien pitäisi vaan pitää turpansa kiinni ja pysyä kaapissa? Jos ajattelet noin, niin sitten ollaan kyllä ihan eri linjoilla...

        On hienoa että nykyään ihminen voi ihan julkisestikin kertoa identiteetistään ja olla ylpeä asiasta. En haluaisi itse elää maailmassa jossa seksi on tabu josta puhuminen on jotenkin tuomittavaa.

        Ja en kyllä tajua noita sun väitteitä "mielenvoimasta" (mitä ihmettä sellainen edes tarkoittaa?). Ei mun mielestä asioiden patoaminen ja salailu lisää mitään voimia, vaan ainoastaan vie niitä. No, saattaa sekin jollekulle toimia, mutta ei mulle.


      • bimihmettelee
        Yksinjään kirjoitti:

        Ihmiset puhuvat aika usein seksistä ja intiimielämistään. Joten, pitäisikö minun sitten muka vain vaieta tai valehdella siinä kohtaa? Vai onko se vaan niin biseksuaalien pitäisi vaan pitää turpansa kiinni ja pysyä kaapissa? Jos ajattelet noin, niin sitten ollaan kyllä ihan eri linjoilla...

        On hienoa että nykyään ihminen voi ihan julkisestikin kertoa identiteetistään ja olla ylpeä asiasta. En haluaisi itse elää maailmassa jossa seksi on tabu josta puhuminen on jotenkin tuomittavaa.

        Ja en kyllä tajua noita sun väitteitä "mielenvoimasta" (mitä ihmettä sellainen edes tarkoittaa?). Ei mun mielestä asioiden patoaminen ja salailu lisää mitään voimia, vaan ainoastaan vie niitä. No, saattaa sekin jollekulle toimia, mutta ei mulle.

        Juuri näin ajanhenki ja muodikkuus meille kuiskuttelee. Mutta kannattaa ja pitääkin usein kuunnella ennemmin sisintään, kuin ulkopuolisia selittelijöitä.

        Mitä hienoa on huudella henkilökohtaisia salaisuuksiaan julkisuuteen?

        Nämä "kaapissa olemiset" yms. termit eivät ole muuta kuin tiettyjen tahojen masinoimia iskusanoja, joilla ihmisiä houkutellaan luovuttamaan omaa päätäntävaltaa omista salaisuuksistaan muiden "mukatietävien" ajamiksi.

        Mutta nämä pitää sisäistää, omamakohtaisesti kokea ja tuntea omakseen. Ja suuri osa ihmisistä suorastaan haluaa elää muiden mielen ja muodin mukaan, eikä niinkään oman mielensä. Olla mieluummin ulkoa- kuin sisäisesti ohjattuna.


      • toinenfemme

        "Mitä hienoa on huudella henkilökohtaisia salaisuuksiaan julkisuuteen? "
        Hienoa siinä on kaiketi se että niin tuodaan julki kaikki mahdollisuudet, seksuaaliseen kanssakäymiseenkin, muillekin.
        Mitään muuta syytä, aihetta en julistamiselle näe,
        syystä että en näe sen tuovan mitään lisää ystävyyssuhteisiin. Hetero ei sillä tiedolla tee yhtään mitään.


      • 25vM08

        Ja sitähän minä EN tarkoittanut että menen tuonne kadulle huutamaan ja hyppimään. Ja se on nykyään fakta että ihmiset keskustelevat seksuaalisuudesta todella paljon. Ja jos joku ei niin mikäs siinä. Mutta tuo että jos muut tietävät että on biseksuaali niin se ainakin minua helpottaa avautumaan ja olemaan omaitseni tilanteessa. Mutta tiesin että keskustelu menee tähän pisteeseen...


      • bimihmettelee
        25vM08 kirjoitti:

        Ja sitähän minä EN tarkoittanut että menen tuonne kadulle huutamaan ja hyppimään. Ja se on nykyään fakta että ihmiset keskustelevat seksuaalisuudesta todella paljon. Ja jos joku ei niin mikäs siinä. Mutta tuo että jos muut tietävät että on biseksuaali niin se ainakin minua helpottaa avautumaan ja olemaan omaitseni tilanteessa. Mutta tiesin että keskustelu menee tähän pisteeseen...

        Et varmaan tarkoittanutkaan, enkä myös :-) Kyseessä oli karrikoitu ilmaisu, jolla ajatuksen sisältö pyrittiin nostamaan esiin, ikäänkuin "tikun" nokkaan tarkasteltavaksi.

        Tiivistäen voisi kysyä: "Miksi kukaan jatkaa sellaista toimintaa, joka ilmiselvästi on vahingollista hänelle itselleen, hänen intimiteettinsä ja ihmissuhteidensa kannalta?"

        Jokin häntä motivoi sellaiseen "avoimuuteen" joka todellisuudessa onkin hänelle enemmän haitaksi ja rajoitukseksi kuin hyödyksi? Kannattaa hieman kaivella omia sisäisiä vaikuttimiaan, ja ehkä hieman enemmänkin, suorastaan tutkia niitä perinpohjin.


      • eimuutakuinettähuoh

        Liityn jonon jatkoksi! Eli bi-mies ja asenteet on perseestä. Sekä homomiehet että heteronaiset vahtaa silmä kovana että milloin mahdollisesti petän... koska "sellaisia ne biseksuaalit on". Nyt kun homojen/lesbojen oikeudet ovat nytkähtäneet eteenpäin niin jään odottelemaan sitä aikaa kun biseksuaalinen syrjintä loppuu. Seksuaalisen suuntautumisen hierarkia:
        1. Heterot
        2. Homot/lesbot
        3. Bisset


      • eimuutakuinettähuoh kirjoitti:

        Liityn jonon jatkoksi! Eli bi-mies ja asenteet on perseestä. Sekä homomiehet että heteronaiset vahtaa silmä kovana että milloin mahdollisesti petän... koska "sellaisia ne biseksuaalit on". Nyt kun homojen/lesbojen oikeudet ovat nytkähtäneet eteenpäin niin jään odottelemaan sitä aikaa kun biseksuaalinen syrjintä loppuu. Seksuaalisen suuntautumisen hierarkia:
        1. Heterot
        2. Homot/lesbot
        3. Bisset

        Niinhän ne asenteet on ja tiukassa istuu. Ei ne biseksuaali miesten syrjintä joka laidalta tule loppumaan, ei ole toivoakaan, kun ei asia ketään muita kiinnosta. Ja jos nuo sanot ääneen homofoorumilla tai homoille, saat kunnon sodan aikaan.


    • Hetteros

      Noh, en nyt tiedä loukkaako nuo aina. Hyvä olisi jos seksi luistaisi. Tsemppiä sulle.

    • kgkg

      Olen täysin samaa mieltä, se todellakin on aivan valtava taakka. Itse olen bi-nainen, joka eli "heterona" pienen aikuisiän, kunnes antoi itselleen luvan tutustua naisiin. Minulla se menee kokemuksen myötä niin, että olisi helpompi elää miehen kanssa, silloin saa vapaasti olla toisen kanssa ja muut "ottavat tosissaan" suhteesi -voit myös mennä halutessasi naimisiin.
      Toisaalta se mitä koen naisen kanssa, on jotakin ihan erilaista. En kaipaa seksiä miehen kanssa, naista kaipaan/haluan jatkuvasti. Sinkkuna siis elelen ja vaikeaa on....

    • ap_____

      Ajatelkaa nyt miten vaikeaa se on. Miten mulle onkin käynyt niin että palaset eivät menneet kohdilleen. Kaveritki ihmettelee ja tulee monesti ulkopuolinen olo kun muut ovat aina pariskuntina liikkeellä ja kun tapaamme isolla porukalla niin minä olen aina se joka on yksin. Kun seksuaalinen vetovoima kohdistuu miehiin ja romanttiset hellyyttävät ja kaipaus vain naisiin niin mikään ei siis voi toimia. Minun kohdallani vielä menee niin että molempien tunteiden osalta lähes täysin kummatkin on vain toisiin, Suomeksi sanottuna olen väliinputoaja joka on avuttomana ja aina yksin seuraa sivusta muiden onnea.

      • oijavoi

        Määrität itsesi bisseksi vaikket sitä ole. Perin outoa.


    • No on kyllä ihan kuin omasta elämästäni. Voisin elää onnellisena jos voisi olla naisystävä joka ei haluaisi minua kokonaan omakseen, edellyttäen että mieheni sen hyväksyisi (luultavasti näin olisikin). Mutta se on hirveän vaikeaa löytää näillä reunaehdoilla ketään ilman että sotkisi elämäänsä täysin.

      • Biippari

        Samaa etsin minäkin...omaa tyttöystävää, jolla olisi oma tasapainoinen parisuhde toisaalla mutta jonka kanssa voisi silloin tällöin viettää "laatuaikaa"... :) Mutta juuh...eipä ole helppoa löytää sellaista, joka tällaiseen kuvioon haluaa :/


    • ei_löydy_ei_

      jos vaimolla olisi sexy bi tyttökaveri... joka siis tykkää miehistä ja naisista
      niin sanoisin thank you god... rukouksiini on vastattu.

      sehän olis win-win tilanne tälle bi-tytölle... ja 100 varmasti minulle.
      arvostaisin tätä suuresti.

      mutta totuus Suomessa on että tällaista naista ei löydy.
      lapista löytää helpommin kultaa kuin avoimin mielin leikkiin osallistuvaa tyttöä.

      • vaikeaa

        Saanen kysyä, että millä tavalla tilanne olisi win-win suhteen kolmannelle pyörälle? Hän ei siis ikinä tulisi saamaan tasapainoista suhdetta ihmisen kanssa, joka asettaisi hänet etusijalle.

        Avoin olen ja bi- nainen kyllä, mutta arvostan itseäni sen verran, etten alistu hyväksikäytettäväksi tuolla tavoin.


      • niih

        Jos henkilö on luonteeltaan polyamorinen niin on varmasti Win-win. Muuten ei.


    • vaikeaa

      Bi- nainen olen minäkin, ja sinkku. Vaikeuteni löytää parisuhdetta ovat kylläkin aivan toista maata kuin muilla tähän ketjuun kirjoittaneilla.

      En ikinä voisi elää suhteessa, jossa olisin miehen kanssa ja samaan aikaan pitäisin tyttöystävää. Se olisi paitsi itseni, myös toisten osapuolten pettämistä. Uskoisin, että parisuhdepuolella varmaan sopisinkin paremmin naisen kanssa yhteen mutta... Suhdetarjoukset ovat olleet juurikin tätä kolmanneksi pyöräksi pyytelyä. Lesbot taas kiertävät minut kaukaa, samoin kuin heteromiehet.

      Jooei. Mieluummin olen yksin kuin suhteessa, jossa en voisi olla oma itseni tai joutuisin jakamaan rakkaani jonkun kanssa. Itsekästäkö? Ehkä niin, mutta mieluummin elän yksin kuin valheessa.

    • BiNen

      Samat asiat pyörii täälläkin päässä. Olen Onnellisessa ja rakastaivaisessa suhteessa miehen kanssa. Mutta naisen kaipuu on suuri ja se kasvaa vaan ja se vaikuttaa mun kokonaisonnellisuus tilaan. Ja pelkään että se heijastuu kohta myös mun parisuhteeseen. Eikä se ole juuri se seksi naisen kanssa mitä kaipaan... Ystäviä on, mutta se ei ole sama asia.

      Kahdehdin välillä ihmisiä jotka saavat "luvan" pitää rinnalla tyttökaveria.

      • dfhg

        Oletko edes puhunut asiasta miehesi kanssa?

        "Eikä se ole juuri se seksi naisen kanssa mitä kaipaan"
        -Mitä sitten?


    • Anonyymi

      On ihan helvetin vaikeaa, tämä yhteiskunta ei toimi Bi-asetelman mukaan.. Hetero-oletukset, kannustetaan lisääntymään vähän jokapuolelta, pitäisi selitellä kokoajan kun keski-ikäkin jo.. yhtä helvettiä.

      • Anonyymi

        Elä vain omanlaista elämää. Muiden painostamisista ei kannata välittää, kun eivät ne sitä sinun elämää kuitenkaan elä.
        Kysy noilta, jotka painostaa sinua lisääntymään, että tuutteko sitten kakkavaipan vaihtoon, kun kolmoset kohta syntyy? Seuraile vähän ilmettä ja luulen, että eivät ole vähään aikaan yhteyksissä...
        Minä olen sitä mieltä, että kenellekkään ei omaa elämäänsä tarvitse selitellä. Jos ei kelpaa sellaisena, kun on niin välit vaan poikki.


      • Anonyymi

        On kyllä minullakin ihan helvetillistä tällä hetkellä. Miehen kanssa naimisissa, mutta yksi ihana nainen koko ajan mielessä. Mieheltä en vaan saa sitä samaa hellyyttä ja ihanaa kosketusta mitä naiselta saan. En tiedä miksi valitsin tuon miehen, kun sisimmässä aina halusin kuitenkin naisen. Nyt pitää vaan pitää pää kylmänä. Ehkä joskus olen sitten minäkin onnellinen, toivottavasti. Pettää en halua.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        On kyllä minullakin ihan helvetillistä tällä hetkellä. Miehen kanssa naimisissa, mutta yksi ihana nainen koko ajan mielessä. Mieheltä en vaan saa sitä samaa hellyyttä ja ihanaa kosketusta mitä naiselta saan. En tiedä miksi valitsin tuon miehen, kun sisimmässä aina halusin kuitenkin naisen. Nyt pitää vaan pitää pää kylmänä. Ehkä joskus olen sitten minäkin onnellinen, toivottavasti. Pettää en halua.

        Kyllä se ihastus menee ohi aikanaan. Yritän myös päästä varattuun ihastumisesta erilleen...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä se ihastus menee ohi aikanaan. Yritän myös päästä varattuun ihastumisesta erilleen...

        Niin sä olet vapaa niin ei sinulla hätää ole. Minä olen miehen kanssa enkä saa tästä suhteesta sitä mitä haluan...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin sä olet vapaa niin ei sinulla hätää ole. Minä olen miehen kanssa enkä saa tästä suhteesta sitä mitä haluan...

        No ei niitä tunteita vapaana ole sen helpompi kuolettaa..


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No ei niitä tunteita vapaana ole sen helpompi kuolettaa..

        Sä olet kuitenkin vapaa toimimaan, toisin kuten minä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sä olet kuitenkin vapaa toimimaan, toisin kuten minä.

        Minä olen samaa mieltä tuon edellisen kirjoittajan kanssa, miten silloin on vapaa toimimaan, jos toinen on varattu, ei mitenkään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sä olet kuitenkin vapaa toimimaan, toisin kuten minä.

        Millä lailla vapaa toimimaan? Ei ole moraalisesti sen parempi vapaana lähestyä varattua. Mulla ei ole ketään ja sulla on sun miehes. Miten se on parempi? Tai edes helpompi, jos on tunteita.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Millä lailla vapaa toimimaan? Ei ole moraalisesti sen parempi vapaana lähestyä varattua. Mulla ei ole ketään ja sulla on sun miehes. Miten se on parempi? Tai edes helpompi, jos on tunteita.

        Nimenomaan, sehän on päinvastoin pahempi tilanne.


    • Anonyymi

      On varmasti tosi hankalaa, jos tunteet ja seksuaaliset halut kohdistuvat eri ihmisiin, minulla ei ole siitä mitään kokemusta, kun minulla seksuaalisuus seuraa tunteiden mukana, eikä ole mitään irrallista seksuaalisuutta, ja olen kiinnostunut vaan yhdestä ihmisestä kerrallaan, enkä tarvitse muita kuin ystävänä.

    • Minusta on hienoa, että voin tykätä niin naisista kuin miehistäkin. En voi kieltää kumpaakaan asiaa, sillä jos katson eism. kuvia joistain vanhoista rockstaroista (kuuntelen paljon rockmusiikkia ja erityisesti 1970-80 -lukujen rockia) kuten Robert Plantista, niin kyllähän sellainen saa minussa jotain aikaan ja taas välillä kun katselen kuvia joistain naisista, niin siinäkin tapahtuu välillä samaa.

      Joku täällä mainitsi sanan kirous. Niin, vaikka hyväksyn itsessäni sen, että pidän sekä miehistä että naisista (joskus saatan myös viehättyä ihmisistä, jotka ei luokittele itseään kumpaankaan sukupuoleen kuuluvaksi), niin joskus tuntuu, että tämä on ikään kuin joku kirous, koska jos joskus on ajatellut jotain naista, niin jonain toisena hetkenä tai päivänä huomaa, että ajatteleekin taas miehiä. Joskus yritin pitää vain miehistä ja sitten taas pelkästään naisista, mutta kummastakaan ei kauheasti tullut mitään. Niinpä sitten lakkasin pistämästä itseäni mihinkään tiettyyn lokeroon ja olen antanut itselleni luvan pitää mistä pidän ja antaa tunteiden tulla ja mennä miten ne tulevat ja menevät.

      On totta, että jotkut ihmiset eivät oikein usko, että ihminen voi pitää sekä miehistä että naisista.

    • Korjaus: Jos katson joidenkin vanhojen rockstarojen nuoruuskuvia, esim. Robert Plantin jne.

    Ketjusta on poistettu 7 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      57
      5730
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      23
      3607
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      215
      1804
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      28
      1732
    5. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      94
      1192
    6. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      29
      1155
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      49
      927
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      263
      910
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      74
      867
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      848
    Aihe