Skodan ostajat, oletteko harkinneet että muitakin

minä..........vaan

30

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Vanhanaikaista

      Muuten toi on hyvä mutta kovin vanhanaikaiset moottorit ja vaihteistot. Kävin itse vuosi sitten koeajamassa ja hakemassa tarjouksen, myyjäkin sanoi ettei Honda panosta paljoa moottorien ja vaihteistojen nykyaikaisuuteen ja vähäpäästöisyyteen kun päämarkkina on USAssa.

    • harvoin.minä.vaihdan

      vanhaa ei taida uudessa Hondassa olla kuin kestävyys, toivotaan että taas menee 10 vuotta ja lähes 300 000 km työajossa ja asuntovaunun vedossa, kuten nykyinenkin.

      • selventäjä

        Etkö ymmärrä lukemaasi? -moottorit - ja - vaihteistot - vanhanaikaisia - Ponimai?


      • jo.48.vuotias

        mitä vanhanaikaisuus haittaa jos kestävät ja kestävät,
        eikä ainakaan uuden Hondan kulutus ole vanhanaikaista.

        mitä tuossa on vanhanaikaista jonka takia ei kannata valita.
        http://www.honda.fi/cars/new/crv-2014/overview.html

        (on meillä tyttärillä pari octaviakin, 2013 ja 2014, onneks työsuhdeautoina)


      • IsoisänAikaan

        Mikä vanhanaikaista? Vain Euro5-päästörajan täyttävät turbottomat moottorit. 5-vaihteinen automaatti jota ei kehdata edes mainita esitteessä. Ne siinä ovat vanhanaikaista.


      • Vanhanaikaista
        IsoisänAikaan kirjoitti:

        Mikä vanhanaikaista? Vain Euro5-päästörajan täyttävät turbottomat moottorit. 5-vaihteinen automaatti jota ei kehdata edes mainita esitteessä. Ne siinä ovat vanhanaikaista.

        Juuri tohon loppui mulla kiinnostus. Jos moottori ja vaihteisto on menneiltä vuosikymmeniltä niin ei autoa silloin rihkama ja tillbehöri pelasta.


      • powaglide
        Vanhanaikaista kirjoitti:

        Juuri tohon loppui mulla kiinnostus. Jos moottori ja vaihteisto on menneiltä vuosikymmeniltä niin ei autoa silloin rihkama ja tillbehöri pelasta.

        Jos meinaa pitää autoa takuuajan jälkeenkin, perinteinen automaatti on vain plussaa.


      • compromissukka
        IsoisänAikaan kirjoitti:

        Mikä vanhanaikaista? Vain Euro5-päästörajan täyttävät turbottomat moottorit. 5-vaihteinen automaatti jota ei kehdata edes mainita esitteessä. Ne siinä ovat vanhanaikaista.

        No sit sun täytyy ostaa tää nykymallin 160 hv tuplaturbo 1.6 diesel CR-V 9 pykäläisellä automaatilla. Automaatti on saksalainen, mutta jospa se kestäisi. Hondan omaa 8 lovista kaksoiskytkilaatikkoa ei tuohon saa.


      • eivoikku
        compromissukka kirjoitti:

        No sit sun täytyy ostaa tää nykymallin 160 hv tuplaturbo 1.6 diesel CR-V 9 pykäläisellä automaatilla. Automaatti on saksalainen, mutta jospa se kestäisi. Hondan omaa 8 lovista kaksoiskytkilaatikkoa ei tuohon saa.

        Liian tehoton


      • compromissukka

        Eli päätit ostaa tehokkaimman 2.0 TDI Yetin 125 kW? Siinä on sitten ne seitsemän ratkaisevaa (?) hevosvoimaa enemmän kuin nykymallin CR-V:ssä. Koska hinnatkin ovat samaa luokkaa, minulle lähtisi noista kyllä CR-V ihan muotoilun, laadun, tilojen, hiljaisuuden, jälleenmyyntiarvon ja ajettavuuden vuoksi. En tosin ole hankkimassa kumpaakaan, mut jos olisin.


    • kokeiltuOn

      Honda on kallis pitää ja Hyny on muovinen rimpula. Skodan paketti on kokonaisuudessaan kattavan hyvä.
      Autot koeajetaan ja vertaillaan ennen valintaa, ei niitä valita kuvien tai mainosten perusteella.

    • Euroman

      Pidän enemmän euro-autojen muotoilusta kuin riisilaveteista.

      • sotka1

        Kannattaa muistaa, että Skoda on Itä-Eurooppalainen kaalilavetti.


    • SkodaCombiEiPompi

      Oma hyvin palvellut Skoda Octavia 1.8 tsi Combi Elegance M6 vm. 2010 menee tänä vuonna vaihtoon. En tarvitse enää noin suurta autoa, ja kilometrejäkin on mittarissa jo 190 tuhatta, joten kiinnostus uutta Skoda Fabia Combia kohtaan on kasvanut. Välirahakin jäisi alle kymppitonnin?

      • ehkä.1.2.riittänee

        ja uus olis huoleton ja pikkuruokainen taas seuraavat 200 000 km. Joot vanha kannatta harkita automaattia, ettei tarvi vaihtaa kun askel hidastuu ja riittävän iso moottori.


      • CombiEiPompi
        ehkä.1.2.riittänee kirjoitti:

        ja uus olis huoleton ja pikkuruokainen taas seuraavat 200 000 km. Joot vanha kannatta harkita automaattia, ettei tarvi vaihtaa kun askel hidastuu ja riittävän iso moottori.

        Fabia 1.2 tsi on testien perusteella melko urheilullinen, joten hyvä niin. En ole vielä niin vanha, että tarvitsisin automaattia. Skodan vaihteisto/kytkinpaketti on yksi parhaista. Nopeat vaihdot sujuvat liukkaasti varsinkin liikennevaloista kiihdytettäessä.


    • tsi2012

      Aloittajalla on jotain ""Sanottavaa"", mutta ei oikein välity.

    • arkipäivää_korjaamolla

      Ei skodan omistajia kiinnosta hyvät autot.

      • Nokkaketju_Huoleton

        Fabia 1.2 tsi, "on urheilullinen", on nykyaikainen kuten kaikki muutkin, ite kyllä paljon ennen valitsisin monta muuta ennen vapinaa, esim. uuden Nissan Pulsarin. Olen ajanut yli 4000 km, yksi 700 km ajokin ja seuraavana päivänä takaisin, ei valittamista. Itellä kyllä ei ole eikä tule, koska emme harrasta pikkuautoja.

        Kyllä nyt on niin laajat valikoimat uusi autoja, että kannattaa tarkkaan miettiä.


    • arkipäivää_korjaamolla

      Olen homo.

    • turpoton---Urpo

      Meilläkin on turboton Avensis, vanhalla ajellaan ja uus on tulossa. Vanhassa ei todella yhtään mitään, ite on öljyt ja suodattimet vaihdeltu ja pari kertaa tulpat, mittarissa 168 000km. Ei yhtään käyntihäiriötä ja joka päivä lähetään 24 km työmatkalle ja illalla kotiin, kesäisin vedetään 4000 km vaunua. Jarrut hyväksyttiin viimeisen kerran katsastuksessa, kytkin kuin uusi kun on momenttimuunnin, siis automaatti.
      Koskahan ostan turbon, en vielä ajattele niin vihreästi.

    • autovero.poistuu

      Tuossa kaveri päivitteli kun oli juuri turbo uusittiin, 3800e, havaittiin että on kansi halki ja jo pariin vuoteen ei ole ilmastointi toiminut kun meni kompura. Oli jotain 2005 mallia, oli sitä turbon ihanuutta.
      Itse en etsi turboa, vaan auton paino pitää olla ainakin 25 % enemmän kuin muilla yleisillä autoille, eli lähellä 1700 kg

      • panzervagen

        Sellasta. Suurlujuusteräs yms. Vähentää autojen painoa. Hyvä tai huono, näin käy, koska EU/päästönormit.


    • käyppäs-romuttamolla

      Paino ja myös korin muoto tekee autosta auton. On se ihme ja kumma kun 1500 ja 1700 kilon autoissa on niin paljon eroa ajamisessa.
      Olen nähnyt Nissan Qashqain ja hieman painavemman (koska oli 2 l tiiselikoneella) "tavallisen auton nokkakolarin. Qashqai matkustamo ja myös tuulilasi oli täysin ehjät, vastaantullut oli jäänyt Qashqain alle ja oli täysi romukasa.

      Qashqaista oli lauennut nyös sivuikkunoiden tyynyt, skodasta vain pari etutyynyä.

    • Kuitenkin_Skoda

      Voihan sitä osaa Hondankin, jos sitä tuntuu. Olin vaan kerran velipojan crv:n kyydissä. Onneksi matka oli vain 40 km. Minä ainakin tykkään Skodan penkeistä ym., jotka ovat oleellinen asia ajomukavuuden luomisessa.

    • Jeti_ostettu

      Tuli harkittua Toyota RAV 4:sta bensakoneella, kun D4D:tä ei uskalla hankkia huonon maineen vuoksi. No, bensakoneella voisi olla hyväkin, mutta motarilla ajaessa kierrokset joutuu pitämään tapissa. Ei kivaa. Skodan Jeti sitten ostettiin 2 litran TDI-dieselinä ja nelivetoisena. Syy: paljon paremmat ajo-ominaisuudet. Hyvin on hommansa jeti hoitanut.

      • Tätä_asiaa_arvostan

        Olen ollut kerran, vain onnekisi kerran, Hyndain kyydissä. Nyt osaan arvostaa Skodaani. Ei riitä, että auto on "hyvännäköinen". Autossa matkustetaan, joten matkustusmukavuus on hyvin tärkeä.


      • Kekkd
        Tätä_asiaa_arvostan kirjoitti:

        Olen ollut kerran, vain onnekisi kerran, Hyndain kyydissä. Nyt osaan arvostaa Skodaani. Ei riitä, että auto on "hyvännäköinen". Autossa matkustetaan, joten matkustusmukavuus on hyvin tärkeä.

        Hyundai i40 on erittäin laadukas ja hyvännäköinen menopeli. Taksit juuri kehuvat sen hyviä ajoominaisuuksia. Skoda on lähinnä surkea rimpula joka ei anna hyvää kyytiä.


    • eiriisiä

      Mitään aasialaisräppänää en enää osta harmikseni. On niitä ollut kahtakin merkkiä. Tosin ei ole vielä Skodaakaan mutta Yeti on vakavasti harkinnan alla.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      272
      2793
    2. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      75
      1496
    3. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      43
      1450
    4. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      33
      1223
    5. Kellä on rumin tukka?

      Kuka on haapaveden rumin ihminen? Vinot silmät ja ikivanha mersu?
      Haapavesi
      10
      1180
    6. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      27
      1173
    7. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      47
      1170
    8. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      7
      1164
    9. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      43
      1099
    10. Kuinka paljon nalle harmittaa

      Kun mä saan panna hehkua ja sä et? :)
      Ikävä
      10
      1090
    Aihe