Nykyautot on hyvin eristetty tien pinnasta moninkertaisin kumipuslin ensin tukivarsissa, sitten apurungossa ja iskarien yläpäissä on kumiosia, samoin moottorin tuenta on kumitukien varassa.
Kaikki varmaan pelaa aikansa hyvin, kuljettaja on eristetty tien pinnan tapahtumista kuin pumpulissa kunnes kumi alkaa ikääntyä ja kovettua, haurastua, alkaa repeillä, kumin kappaleita alkaa putoilla pois ja alkaakin tulla metalli-metallia-vasten osumia, kumipuslien materiaalin puuttuessa vapaata välystä alkaa olla joka puolella niin että auton suuntavakavuus on mennyttä jne.
Viet auton korjaamoon niin eihän ne amiksen juuri ja juuri läpäisseet alkkikset älyä että kumipuslat voisi olla rikki joten summassa vaihdellaan kalliita osia turhaan mutta vika vaan on ja pysyy. Sitten aletaan vittuilla asiakkaalle että älyäisi lähteä häiritsemästä mekaanikkojen tupakalla istumista ja vaikka väitetään ettei olla havaittu mitään vikaa tai että sen kuuluukin olla tuollainen.
Jos jokin asia on ollut paha pettymys uuden auton hankinnassa niin korjaamopalveluiden osaamisen taso. Perkele, kaikki pitäisi itse tehdä että tulisi tehdyksi ja varsinkin kunnolla!!
Kumipuslien ja -tyynyjen käyttöikä?
10
311
Vastaukset
- Vaihtamallaparanee
Siitäpä sitten pajan vaihtoon jos homma ei miellytä. Näin se omalla kohdalla on mennyt. Ihan suoraan sanoen, en minäkään pidä siitä että työpaikalleni tullaan neuvomaan. Homma vähintään pysähtyy siinä vaiheessa kun aletaan esittää mahdollisia näkemyseroja. Tehdään hommat ensin ja juorutaan sitten. Tai toisinpäin.
Onhan kumipuslia ollut kulkineissa iät ja ajat, jos ja kun kerran tiedät mikä kulkineessasi on vikana, voit vaihdattaa sen ihan ilman tilattua vianetsintää.- konnapuolue-kok
Onhan ahneita kusipäitä ollut korjaamoissa iät ja ajat, jos ja kun kerran tiedät mikä korjaamossa on vikana, voit sen ihan ilman muuta käräyttää verottajalle pimeistä duunareista ja maksamattomista veroista.
- tojo_laatua
Tukivarsien puslat ja pallonivelet on kestäneet 410 tkm . Koiranluut on vaihdettu kahdesti eli ne kestää n 200 tkm. VW, pösö, rellu , niissä samojen osien käyttöikä on vain 100 tkm.
- Pane.paremmaksi
Pösö 205 vm -89. Kilometrejä takana 480 tuhatta. Rikkoutuneita kumiosia ja vastaavia: kaksi vetonivelen suojakumia, kymmenkunta alatukivarren ehjää kumipuslaa uusiutui turhan takia alatukivarren pallonivelen rikkoutuessa; piti uusia alatukivarret (yksi tämän auton tyyppivioista, toinen on stefattomat etupyörän laakerit ja kolmas väärin tehty takaluukun sisäosan vesitys; vesi menee tavaratilaan eikä ulos). Ja tietysti renkaita on joutunut uusimaan ja yhden laturinhihnan. Siinä uusitut kumiosat! Koiranluita ei ole, koska auto on suunniteltu.
Sellaisen osan rikkoutuminen ei haittaa ollenkaan, mitä autossa ei ole!
- vainoharhaaJne
eiköhän ne puslat tutkita aina ensin, ne kun on yleensä ensimmäiset osat jotka kuluu.
Ei niitä tuoreita amispoika ihan joka paikassa pelkästään ole, mihin ne kokeneet asentajat työnnetään? - sjakljgkljlg
Autoni L-mallisen etupään alatukivarren takimmaisessa kumipuslassa näkyy pinnalla pieniä "repeämiä" tai halkeamia kiinnityspultin holkin ympärillä kun auto on kohotettuna ilmaan ja pusla joutuu "vääntymään" ääriasentoonsa.
Miten paljon tällaisia "pykimiä" saa olla ennenkuin pusla pitäisi vaihtaa? Pusla näyttää muuten olevan ehjä ja kiinni tukivarressa.- sjaklgkljlg
Takapusla on siis vaakasuunnassa oleva "lenkki" josta kiinnityspultti apurunkoon menee pystysuuntaisesti.
- oikea.runko
"Nykyautot" on erittäin huonosti eristetty tien pinnasta.
Vanhemmissa, rungollisissa autoissa, koko kori oli rungon päällä kumityynyjen varassa. Siksi ne olivat hiljaisia ja värinättömiä.- sdjfklsjsgl
Useissa nykyautoissa on edessä ja takana apurunko johon tukivarret kiinnittyvät. Se on periaatteessa sama asia kuin autossa olisi erillinen runko.
Tuolla määritelmälläsi kaikki alle 50v autot ovat nykyautoja :D - oikea.runko
sdjfklsjsgl kirjoitti:
Useissa nykyautoissa on edessä ja takana apurunko johon tukivarret kiinnittyvät. Se on periaatteessa sama asia kuin autossa olisi erillinen runko.
Tuolla määritelmälläsi kaikki alle 50v autot ovat nykyautoja :DNiitä rungollisia autoja tehdään edelleen.
Ja ne apurungolliset ei ole läheskään yhtä hyvin eristetty, kuin täysrunkoiset.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Elämä valuu ohi ilman merkitystä
Olen 5-kymppinen korkeasti koulutettu hyvässä ja vaativassa työssä oleva mies. Erosin pitkästä parisuhteesta pari vuotta3165579Martina julkaisi romanttisia kuvia kihlajaisista
Ihana pari. Paljon onnea ja rakkautta heille 💞2751580Ilo, joka nousee silmiisi saakka
kun katseemme kohtaavat. Olet energinen, aito, ihana. Välillä tuijotat suoraan silmiini - enkä hämmenny, katson takaisin661466eerikäinen novassa sanoi ei kukaan enää aja manuaalivaihteilla
meillä on 3 autoa talissa ja kaikissa manuaalilaatikot, on meillä vielä tämmöiset vaikka toisin puhutaan.1261412Gekkosessa hyvä juttu Sofian Dubai "töistä"
"Vielä tammikuussa Belórf lupaili aloittavansa jälleen verkkovalmennukset, mutta tämä projekti näyttää kuihtuneen kaikes1091358- 941305
En oikeasti
Tiennyt että sinulla on ollut vaikeuksia ja huonoja aikoja. Olen oikeasti pahoillani, ja olisin myös toiminut eritavoin1311212Jokaisella on omat syntinsä
Minä olisin niin mielelläni sinun. Ehkä joskus viittasitkin siihen. Olet nainen ajatuksissani jatkuvasti ja taidat tietä591136- 172938
- 37906