Onko mitään hyvää tapahtunut?

hyvätuutisetjakoon

Jos ostaa halpa ja huonoa.
Jos lukee vääriä uutisia, tai kuulee niitä.
Jos joku teki jotain, tai jätti tekemättä.
Jos joku sanoi pahasti.

Niistä pitää täällä palstalla valittaa!

mutta,

Jos joku teki hyvän teon.
Jos joku kiitti avustasi.
Jos joku kertoi olevansa surullinen ja lohdutit.
Jos joku oli yksin ja menit seuraksi.
Jos joku ei jaksanut siivota ja menit hakkaamaan matot, kantamaan puita, yms.

Miksi niistä ei täällä kerrota?

Moni vanhus on tänäänkin ihan yksin.
Emmehän ole niin voimattomia ja ajattelemattomia, ettemmekö edes soittaisi ovikelloa ja kysyisi mitä kuullu, mikäli sellainen vanhus asuu naapurissa.
Miksi emme tartu puhelimeen ja soita yksinäiselle?
Miksi emme pyydä mukaamme vaikka kauppareissulle.

Yksinäisyydestä kärsivät myös nuoret, muistakaamme heitäkin.

11

92

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • akka-maalta

      Nyt ei tärkeimpänä mielessäni liiku muuta kuin tämä kevään vaihtelevuus. Perhoset lentelevät tuolla viileässä säässä ja toivon etteivät kaikki aikuisena talvehtineet perhoset ole lähteneet liikkeelle, koska lumisadetta lupailevat.

      Luonto Suomen sivuilla on ohjeet perhosbaarin valmistamiseen ja sellaisen laitan tuonne pensaaseen, koska kukat eivät vielä kuki, krookuksia ja muita aikaisia lajeja lukuun ottamatta. Kauniita perhosia on kiva seurata. Ne tekevät kesän tunnun sinnekin missä kottaraiset ja pääskyset puuttuvat. Karjaa ei ole laitumilla kaikissa kylissäkään.

      Ps. Soitin jo yhdelle yksinäiselle ja yksi soitti minulle. Kiitos hyvästä mielestä aamussani.

    • jakolasku

      Tähän sanoisin että muuttohulinassa kaunis kiitos nyt jo entisen naapurini monista avuista, vielä oli toinenkin auttoi aivan pyyteettömästi. Mahtavaa että sellaisia ihmisiä on olemassa!

    • Hyvää sekin, ettemme tarvitte lumisohjossa tarpoa yön tai aamuntunteina. Luonto tarvii vettä lumiensulamisen jälkeen. Luonnonkasvusto pääsee koleudesta huolimatta hyvin alkuun.
      Nyt säätila on tällähetkellä kuivaa, eikä tuulikaan ole navakkaa.
      Pitkäripaisen tienoolla näkyi eilen kuten tänäänkin varmaan näkyy vilkasta liikennettä. Vapun jälkeisenä lauantaipäivänä kasaamme sen mikä vielä on ehjää tai tallella.

      Tuon olen laittanut myös ilolla merkille, että tuntematontakin ihmistä vieraassa ympäristössä autetaan, kuten jonkin paikallisen kohteen löytämisessä.
      Täysmaitoa käyn kipaisemassa kun kurrista en suostu mitään maksamaan. No onhan se muutamanmoista kun meijeri ottaa siitä rasvan, mutta laskuttaa täydestä.

    • ..hyvätuutisetjatkoon...

      Ihan tosissaanko ehdotat, että menisin soittamaan jonkun ovikelloa ja kutsumatta kylään? Ei ikinä, koska itsekkään en päästä ketään kotiini.

      Eikö olisi parempi niin päin, että yksinäinen, joka kaipaa seuraa kutsuisi itse kylään vaikka näitä tuntemattomia?

      Itse olen usein vienyt leipomuksiani naapureille ja sain juuri viisi lämmintä sokerimunkkia eräältä heistä. Pian varmaan tulee tämä herra, joka tuo aina jälkiruokansa minulle ja joskus tämän lounasruokansakkin. Hänelle siis tulee kunnan ruokapalvelu.

      • Jotakin hyvää aina tapahtuu, jo aamulla kun silmänsä aukaisee on se useimmiten hauskaa:D Toissapäivänä kiitti taximies minua ihmeissäni olevaa: Kiitos ilosta! hän sanoi lähtiessänä, hih' olin ihaillut verkkoverhoja takaistuimella ja takalasissa, tyylikkäähän ne, ja ilmeisesti sitten ilahdutti.

        Oddaset eli uuutiset saameksi ilahdutti itseäni äsken telkun jäädessä päälle.

        Siellä kun esiteltiin ommeltua saamelaisvenettä, näppärän mallinen olikin ihan! Lautakappaleet on ommeltu juurilla! Enpä olisi arvannut juurten voivan olla niin sitkeitä,..nyt sitten venaanrakentajat veistävät käypä veneen museoitavaksi tuleville sukupolville! Hieno homma, siinä aamupäivän ilonaiheet!

        Iloista kevät Valporia sitten vaan, näin siellä sen saamelaisittain sanovat. Valborg ja Björneborg,... poriksihan se sitten muuttuu.

        PS. Poria ne tarvitsee veneeveistäjätkin juurisitomien läpiviemiseen.


      • Voihan hitsi miten paljon virheitä sitä innoissaan huiskii,..se veneenteko kun oli niin kiehtovaa, sorry!


    • kat-leija

      Kun on elämässä päässyt tähän vaiheeseen että mini-ilonaiheet ovat ihan kylliksi hyvän mielen ylläpitämiseksi. Niillä tulee itseään hemmotelleeksi ja silloin on tyytyväinen mieli. Ei ole halua yhtyä tuohon muodissa olevaan valittamiseen ja epäkohtien kaivelemiseen.
      Aloituksen kehoitus kanssaihmisten huomioimiseen ja auttamiseen ovat ihan oiken. Nyt valitettavasti joutuu keskittymään omaan elämäänsä, mutta juttuseuraa niin puhelimitse kuin kahvihetkiin tarjoan. Silloin ainakin kaksi ihmistä tulee autettua.
      Ilonaihe tänään on kaunis ilma ja sininen taivas pilvien lomassa, satoihan eilen vettä koko päivän yöhön asti. Sade antoi piristysruiskeen luonnolle, selvästi puut vihertävät ja vähitellen tuuhettuvat.
      Toinen hieno juttu on kun kuopus kysyi haluanko kauppaan niin hän hakee töitten jälkeen klo 14. Totta kai jotain piristystä vapun kunniaksi vielä keksin.

      ps. sinisirkulla on hieno luontainen lahja nähdä kauneutta ympärillään ja auttaa näin muitakin kirjoituksiensa positiivisuudella. Vastaus aloittajalle on että on, on paljon hyvää tapahtunut ja varmasti tapahtuukin.

      • kat-leija

        olen huomannut että kirjoittaessani rekkautumatta vähän pitempää viestiä, niinkuin nytkin, niin silloin ensimmäinen yhteenlasku ei kelpaa, toinen kyllä.
        On ikäänkuin nopiaan käyntiin patisteleva palsta.


      • kat-leija kirjoitti:

        olen huomannut että kirjoittaessani rekkautumatta vähän pitempää viestiä, niinkuin nytkin, niin silloin ensimmäinen yhteenlasku ei kelpaa, toinen kyllä.
        On ikäänkuin nopiaan käyntiin patisteleva palsta.

        Jos haluaa hengentuotteensa rekatulla nimmarilla palstalle, on viisainta napsuttaa sanoma äkkiä ja painaa enteriä oitis, muuten masiina ilmoittaa, ettet olekaan rekisteröitynyt.
        Niinpä ei kirjoittaja ehdi aivan loppuun asti miettiä sanottavaansa, vaan lähettää sen sensuroimattomana maailmalle.
        Nyt on harkittava joka sana!


    • jakolasku

      Hyvä uutinen aurinko paistaa koivut alkoi viheriöidä jo eilen sateen ansiosta. Fiilikset on hyvät. Olkkarimme kylpee auringossa, ei yhtään huvittaisi purkaa tavaroita.

    • Kukkahame

      Kaunis on sää tälläkin kulmakunnalla, aurinko paistaa pilvien lomasta ja vasta iltapäivällä pisaroi siis näyttää hyvältä.
      Kanssaihmisistä mainitsen eilen iltaisen tapauksen, olen jonkun aikaa jo käynyt kävelemässä
      rantavedessä, hyvältä tuntuu ja eilen sain kaksi ihmistä mukaani ilman pyytämättä.
      Siinäpä sitten kahlaamisen jälkeen istuskeltiin saunan portailla ja kehuttiin tuntemuksia, veri kiersi varpaissa jotka olivat kauniin vaaleanpunaisia. .
      Eikä sanaakaan ollut politiikasta!

      Elämässä on paljon hyvää
      ne vain on löydettävä.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. KUPSinpelaaja vangittu törkeästä rikoksesta

      Tänään tuli uutinen että Kupsin sopimuspelaajs vangittu törkeästä rikoksesta epäiltynä. Kuka pelaaja kysressä ja mikä ri
      Kuopio
      14
      1402
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      28
      1275
    3. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      63
      1182
    4. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      11
      1062
    5. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      65
      1026
    6. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      27
      1015
    7. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      9
      1003
    8. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      30
      989
    9. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      6
      981
    10. Kaupungin valtuuston yleisötilaisuus

      YouTubessa katsojia 76 Buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha
      Varkaus
      1
      980
    Aihe