0 tuntisopimus vai 1 tuntisopimus?

työantaja8888

Työntekijäni haluaisi irtisanoutumisensa jälkeen tulla takaisin töihin. Ehdotin 0-40 tuntia viikossa. Hän haluaa 1-40 tuntia viikossa. Onkohan tuossa ongelmia tuossa 1-40 tuntia viikossa?

11

85

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • voivoivoi

      on monta ongelmaa

    • kdskdkdkdkd

      Kuten mitä ongelmia?

    • kkllaooscrj

      suurin ongelma on, että olet feikki.

    • Poroporvari

      Jos lupaat 1 tunnin viikossa, joudut sen maksamaan maailman tappioin, vaikka ei olisi töissä. Ei muuta ongelmaa

      • Poroporvari

        Siis maksamaan niin pitkään kun on työsopimus voimassa. (Padin tekstin korjaus teki tepposet)


    • yr2002

      Miksi 40 h/vk? maksatko pekkaspäiviä. Meillä on 37,5 h/vko normaali työaika.
      1-40 h/vko tai 1-37,5 h/vko, niin olet yrityksenä sitoutunut maksamaan vähintään tunnin palkan työntekijälle viikossa.
      Meillä on muutama työntekijä jolla om ns. nollatyösopimus (0-37,5 h/vko) ja ovat tehneet useamman vuoden täysiä tunteja. Näille työntekijöille jos ne itse haluavat olemme valmiita heti tekemään täyspäiväsen työsopimuksen ja yleensäkin 0-sopimukset tehdään, jos työntekijä itse sitä haluaa.

    • Eiongelmaa

      Pienpalkka-aloilla työntekijätkin ovat oppineet pitämään vähän puoliaan. 0-tuntilainen on helppo jättää työvuorolistasta kokonaan pois. Jos taas työntekijälle on pakko keksiä tekemistä joka viikolle, niin tunteja tulee todennäköisesti useampi kuin pakollinen 1.

      Työntekijä vain varmistaa, ettei hän unohdu vuorolistoja laatiessa niin helposti ;)

    • 6-7

      Vähän asian vierestä.

      Itse olen ollut nyt vuoden alusta 0-tuntisopimuksella IT-alalla. Tammikuussa oli 35 tuntia sen jälkeen ei mitään. No helpompaa on kuitata ansiosidonnaiset kerran kuussa kun ei ole tunteja.

      Oishan tuota voinut tehdä jotain ajankuluksi, ennen kuin nuo jäät sulivat Saimaasta. Toivottavasti ei tule mitään kesäksikään niin saa kerrankin pitää kunnon kesäloman veneillen.

      Voihan olla että jos on voimassa oleva työsopimus niin työntekijä on oikeutettu työterveyspalveluihin. Itse en ole koskaan moisia palveluita tarvinnut yli 20 vuotisen työurani aikana joten asiaa ei tullut testattua. mutta asia kiinnostaa näin periaatteellisesti.

    • Rakennusala

      Rakennusalahan kielsi 0 sopimukset.
      Meillä on ollut perinteisesti 0 sopimukset kun toimimme erikoisalalla ja työt jakautuvat epätasaisesti.
      Toisinaan painetaan pitkää päivää ja sitten tulee välipäiviä.
      Työntekijät itse halusivat tämän nykyisen syteemin ja sen että maksan huippu urakat kun ei tarvvitse "säästää" rokulipäiville.
      Nyt rakennusliitto on romuttanut tämän meidän systeemin johon kaikki ovat olleet tyytyväisiä.

      Mietin että kierränkö tuota 0 sopimuskieltoa otamalla uusissa sopimuksissa määritteeksi kuukausituntimäärän, 7h/vrk x 22 = 154h/kk.
      Kun on kyseessä pitkät päivät niin tuo tuntimäärä tulee takuulla täyteen hiljaisenakin kautena ja rakennusliiton määräys täyttyy.

      Ja huomioikaa että työntekijät ovat tyytyväisiä nykyiseen systeemiin joka ei käytännössä muuttuisi mihinkään.

    • yrittäjä12

      Miksi ylipäätään ottaisit irtisanoutuneen töihin? Jos on ollut lähdössä niin varmasti etsii samalla toista duunia.

    • 6-7

      Itseäni alkoi vituttaa se että tein kaikki toimeksiannot (ohjelmointityöt) parissa tunnissa per case ja loppuaika meni nettisurffailuksi. Toki kaikki tunnit piti kirjata laskutettavaksi asiakastyöksi a 65 e/h.

      Se että asiakasta kusetettiin, ei harmittanut niin paljon, koska se ei ollut minun päätettävissäni ja asiakkaalta pitää laskuttaa aina niin paljon kuin asiakas on valmis maksamaan. Eniten kypsytti se että päivästä meni hukkaan 4/8h. Toki ajan pystyi käyttämään kaikenlaiseen oman osaamisen päivittämisen, mutta se ei ole sama, kuin että pääsee oikeasti käyttämään osaamistaan.

      Niinpä irtisanouduin, kun elämäntilanne on jo siinä vaiheessa että rahalla ei ole oikeasti merkitystä.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      304
      3381
    2. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      83
      1629
    3. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      43
      1480
    4. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      52
      1361
    5. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      27
      1250
    6. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      47
      1230
    7. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      6
      1180
    8. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      45
      1161
    9. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      26
      1127
    10. Persut vajosivat pinnan alle

      Sosiaali- ja terveysministeri Kaisa Juuson (ps) tietämättömyys hallinnonalansa leikkauksista on pöyristyttänyt Suomen ka
      Maailman menoa
      158
      1053
    Aihe