Lukekaapas miten surkeaa laatua Tojo tekee

Naurattaakovasti

PSA:n dieselelillä kun päästelee huolettomasti 700.000 km niin Tojo on kypsä alle kaksivuotiaana:

"Vauhtipyörä ja kytkinpaketti takuuseen 120 000 km, täristi jarrulevyt kierotLambda ? anturi ja moottoriohjelma uusiksi , savutti ihan hirveästi välillä regenerointivaiheessa 125 000 km208 tkm (1v ja 9 kk vanha auto) kannentiiviste rikki, merkkiliikkeen kustannusarvio 5000 ( kannnentiivisteen vaihto ) - 12 000 e (moottorinvaihto), vaihdoin itse kannentiivisteen, n 40 h työaika, todella isotöinen.Remontissa paljastui Egr-järjestelmä vialliseksi, karsta oli sotkenut kanavat kannessa ja järjestelmässä ja mm imusarjassa n. puoli !!!! litraa karstamömmöä, jonka puhdistaminen ei kuulu mihinkään huolto-ohjelmaan, vaikka mielestäni tulisi puhdistaa max 150 tkm välein.Oven stopparit särkeneet ovipellin ja tulossa läpi etuovista!!! Viat yleisiä, käyttö pääasiassa matka ajoa ja huollot tehty ajallaan"

http://www.tuulilasi.fi/kysymykset/toyota-avensis-2008-2013-d4d-20-vm-2011-ongelmat

42

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Toyota_Corolla

      Tuo ei pidä paikkaansa. Toyotan dieselmoottorit ovat kestävyydeltään parhaita nyky moottoreista. Muutenkin Toyotat ovat kestäviä. Niissä ei yleensä ole koskaan mitään vikoja. Korroosiota vastaan ne ovat esimerkillisesti suojattuja. Ne pysyvät paljon pidempään ruosteettomina kuin takuun perusteella voisi olettaa.

      • Ööööööhhhh

        Nykyään Toyotan diesel-koneet tulevat muualta, koska Toyotan pakettiauto diesel-kone tehtaat jäivä Fukusiman ydintuhoalueelle. Tämän vuoksi Toyotan ProAce on sama kuin uutkin PSA:n autot koriltaan.

        Tieto on peräisin Tammer Autosta.


      • tarkkanäköinen
        Ööööööhhhh kirjoitti:

        Nykyään Toyotan diesel-koneet tulevat muualta, koska Toyotan pakettiauto diesel-kone tehtaat jäivä Fukusiman ydintuhoalueelle. Tämän vuoksi Toyotan ProAce on sama kuin uutkin PSA:n autot koriltaan.

        Tieto on peräisin Tammer Autosta.

        Täydellistä tietämättömyyttä tai tahallinen kömpelö harhautusyritys tojota hiase sai myyntikiellon eurooppaan liiallisten päästöjen vuoksi paljon ennen Fukusiman onnettomuutta, mitään tehdasta ei tojotalla tuhoalueella ole. Dieselmoottorit tojotalla ovat vaan vanhaa lähes sivuventtilitekniikkaa sitä mitä Leulandilta 60-luvulla kopioivat.


      • Pierre_

        Tojon henkilöautodieselit tehdään Puolassa. Niitä tuskin myydään Euroopan ulkopuolella.


      • JacquesL
        tarkkanäköinen kirjoitti:

        Täydellistä tietämättömyyttä tai tahallinen kömpelö harhautusyritys tojota hiase sai myyntikiellon eurooppaan liiallisten päästöjen vuoksi paljon ennen Fukusiman onnettomuutta, mitään tehdasta ei tojotalla tuhoalueella ole. Dieselmoottorit tojotalla ovat vaan vanhaa lähes sivuventtilitekniikkaa sitä mitä Leulandilta 60-luvulla kopioivat.

        PSA tuli apuun. PSA taitaa olla maailman suurin dieselmoottorien valmistaja.


    • kakkamerkki

      Enpä menisi ikuista luotettavuus testien jumbo merkkiä kehuskelemaan. Yleisesti tiedossa Citikan ja ranskalaisten autojen sikamaisen huono laatutaso. Myynti määrät Suomessa jatkaa laskuaan. Muuta kpl kuukaudessa C5 menee kaupaksi.

      • romutojo

        Et ole tainnut edes lukea luotettavuustestejä kun olet pihalla kuin lumiukko. Tuskinpa edes osaat lukea kun kirjoitustaitosikin on ala-arvoinen. Katsopas mikä oli tiellejättämistilastossa paras. Citroen C4 Picasso.

        Kyllä yleisessä tiedossa on Toyotan surkeat dieselmoottorit, ruosteongelmat, surkeat ajo-ominaisuudet, onneton matkustusmukavuus jne. Kerrassaan surkea auton irvikuva.

        Jos autoa myydään vähän sehän on vain positiivista omistajalle. Mukavampi ajaa autolla joita ei tule pilvin pimein vastaan. Toki PSA myy Euroopassa paljon enemmän kuin Toyota.


      • eiranskanromuja
        romutojo kirjoitti:

        Et ole tainnut edes lukea luotettavuustestejä kun olet pihalla kuin lumiukko. Tuskinpa edes osaat lukea kun kirjoitustaitosikin on ala-arvoinen. Katsopas mikä oli tiellejättämistilastossa paras. Citroen C4 Picasso.

        Kyllä yleisessä tiedossa on Toyotan surkeat dieselmoottorit, ruosteongelmat, surkeat ajo-ominaisuudet, onneton matkustusmukavuus jne. Kerrassaan surkea auton irvikuva.

        Jos autoa myydään vähän sehän on vain positiivista omistajalle. Mukavampi ajaa autolla joita ei tule pilvin pimein vastaan. Toki PSA myy Euroopassa paljon enemmän kuin Toyota.

        Samaa mieltä Toyotasta, mutta faktahan on se, että Citroen on yhtä paska.


      • muutmerkitjyrää
        eiranskanromuja kirjoitti:

        Samaa mieltä Toyotasta, mutta faktahan on se, että Citroen on yhtä paska.

        Monta autoa minulla on ollut mutta niissä on vikoja ollut yhteensäkin vähemmän kuin tuossa Tojossa.


      • äölkjhgfd

        Montako Citikkaa olet omistanut? Arvasinko oikein, et yhtään. Katsastustilastoja vain olet lukenut, ymmärtämättä edes niitä.


      • kakkamerkki
        äölkjhgfd kirjoitti:

        Montako Citikkaa olet omistanut? Arvasinko oikein, et yhtään. Katsastustilastoja vain olet lukenut, ymmärtämättä edes niitä.

        En ytään Sitikaa ole omistanu enkä osta. Muta viellä minä Toiota Aveniksen ostan ja korjailen sitä. Sitika on liian hieno auto minule. Apu koulu kävin niin ymärän että Avenis on minule sopivi auto merki.


      • citikapaska

        Apukoulu kävi. Citika hyvä merki. Minä ola vajaki, kute kaiku citika omistaja.


      • markkuevp

        Olen ajanut Citroen xantia Hdi:llä vm. 2000 uudesta asti 394000 km Laadusta kertoo sekin, ettei vieläkään ole öljyvuotoja. Öljypumppu tosin vähän hikoilee. Polttoaineen siirtopumppu on vaihdettu kerran. Valmistaja väitti Suomessa olevan liian kuivaa polttoainetta, varaosa on toistaiseksi kestänyt. Kampiakselin päässä moniurahihnapyörä ,joka toimii värähtelyn vaimentimena, on tarvinnut vaihtaa. Pyörän laakerit ja takajarrulevyt vaihdettiin vasta viime kesänä. Etujarrulevyt vaihdettu kaksi kertaa. Vetoakselit ovat alkuperäiset. Jousipallot vaihdettu kaksi kertaa. Eivät ole kalliita. LHM-neste on parasta jarrunesteenä, koska on öljyä eivät jarrusylinterit jumitu. Myös suuri työkonevalmistaja NEW Holland käyttää sammaa jarrunestettä. Valitettavasti C5:ssä ei enää ole LHM-nestettä. Korotettu maavara toimii vielä moitteettomasti , koska olen käyttänyt sitä säännöllisesti. Ohjekirjassakin sanotaan että sitä on käytettävä säännöllisesti, jotta nivelet eivät jumitu. Olen ajanut satoja kilometrejä huonoillakin metsäautotellä metsästysajoa korotetulla maavaralla. Hattuhylly pois ja ajokoira mahtuu hyvin takatilaan. Ei tarvitse koran matkustaa missään avolavan kylmässä ja pimeässä kopassa. 15 vuotta olen mielestäni selvinnyt vähin kustannuksin ja ajan niinkauan kun moottori salli . Ei ransalaiset autot ole olleet alttiita ruostumaan enää pariin vuosikymmeneen.


      • tojojyrisee
        muutmerkitjyrää kirjoitti:

        Monta autoa minulla on ollut mutta niissä on vikoja ollut yhteensäkin vähemmän kuin tuossa Tojossa.

        Minulla oli auto jossa oli vielä paljon enemmän ongelmia kuin aloittajan mainitsemassa Tojossa. Minunkin ongelmapesä oli merkiltään Toyota.


    • tojoeikestä

      Ja noita huolletaan kaksi kertaa enemmän kuin oikeita autoja vaikka niillä ajetaan kaksi kertaa vähemmän!

    • eisekestä

      Tuossa on hyvä esimerkki millainen pommi Toyota on kovemmassa käytössä.

    • autotietäjä

      Miten palstan Avensis-trolli selittää aloittajan kuvaileman Toyotan ongelmavyyhdin?

      • autotietäjä

        Edelleenkin odotan selityksiä.


      • eisekykene
        autotietäjä kirjoitti:

        Edelleenkin odotan selityksiä.

        Järkeviä selityksiä ei voi tulla.


    • PSA_kesto

      Pistä huvin vuoksi Nettiauton sivuilla hakuun Citroen, Pegeot tai Renault, niin et löydä ainuttakaan 700 000 km ajettua autoa, Ehkä moottorit kestäisi mutta autot kokonaisuutena eii sitä kest.

      • Citikanomistaja

        Ei kai kukaan normaali-ihminen aja enää 700 000 km samalla autolla. Kyllä se kestää niin kauan että tekniikka on kivikautista niitten km jälkeen.


      • Luetun_ymmärtäminen

        Lue aloitus ja edellistä kommenttia ja ajattele!


      • ajossaneovat

        Eiväthän ne myynnissä ole vaan ajossa.


      • Niinköhän

        Jos ei ole ainoatakaan myynnissä niin tuskin kovin monta on ajossakaan.


      • ajossa_ovat
        Niinköhän kirjoitti:

        Jos ei ole ainoatakaan myynnissä niin tuskin kovin monta on ajossakaan.

        Kyllä noita ajossa on paljonkin.


      • Niin_ovat

        Ja Toyotaa vielä paljon enemmän.


      • ruostepommitojo
        Niin_ovat kirjoitti:

        Ja Toyotaa vielä paljon enemmän.

        Pois ovat Tojot ruostuneet.


    • TosiHyväAsia

      Kun Shitikka saa yhden auton kaupaksi niin Tojo kuittaa määrän tuhannella!

      Todella hyvä asia että luokaton ranskalainen alkaa pikkuhiljaa kadota katukuvasta.Selvästi huomaa että öljylammikotkin parkkipaikoilla ovat vähentyneet merkittävästi kun lähes kaikki yli 5 vuotta vanhemmat ranskanrapeat on pantu paaliin!

      • upeetamahtavaa

        PSA myy Euroopassa autojan paljon enemmän kuin Toyotan paskaromu!


      • kossuako

        Kyllä kossuakin myydään monta pulloa enemmän kuin john Walkeria kuka mitäkin pitää parempana, maku asioita, joillakin vaan ei ole minkäänlaista makua ja niin huonompikin kelpaa. Minä haluan tasoa nautiskeluun siksi ei tojolle.


      • ei_kossulle_ja_tojolle
        kossuako kirjoitti:

        Kyllä kossuakin myydään monta pulloa enemmän kuin john Walkeria kuka mitäkin pitää parempana, maku asioita, joillakin vaan ei ole minkäänlaista makua ja niin huonompikin kelpaa. Minä haluan tasoa nautiskeluun siksi ei tojolle.

        Varmasti kossu maistuu jos Tojon vikuralla ajaa.


    • kumma.homma

      Kumma ettei takuu korvannut kaikkea.

    • susilaatua

      Tojo"laatua"

      - vauhtipyörä
      - kytkinpaketti
      - jarrulevyt
      - lambda-anturi
      - moottori

      • kauhea_auto

        Tuollaisiahan ne ovat.


    • jumbotojo

      Tojo on ikuinen vertailutestien jumbomerkki.

    • eräslukija

      Netti on täynnä kauhutarinoita D4D-moottorista.

      • huuto.naurua

      • lisää.naurua
        huuto.naurua kirjoitti:

        https://www.youtube.com/watch?v=J6vLv2vA2dk

        Tojo vaihtui Citikkaan:

        "GENTLEMAN`S LAST UPDATE I SOLD MY TOYOTA AND SO I NO LONGER BENEFITING FROM IRRITATING NON STARTING ENGINE ALONG WITH RATTLING ENGINE NOR STEERING WHEEL PULLING,NON OF WHICH COULD BE RECTIFIED OR SUCCESSFULY DIAGNOSED.WILL I MISS ALL THESE JAPANESE RELIABLE FAULTS ??? WELL YOU GUESS IT ABSOLUTELY NOT.THANK YOU ALL WHO TRIED TO HELP ME.LONG LIVE CITROEN C5."

        https://www.youtube.com/watch?v=J6vLv2vA2dk


      • hohohohohohhooo
        lisää.naurua kirjoitti:

        Tojo vaihtui Citikkaan:

        "GENTLEMAN`S LAST UPDATE I SOLD MY TOYOTA AND SO I NO LONGER BENEFITING FROM IRRITATING NON STARTING ENGINE ALONG WITH RATTLING ENGINE NOR STEERING WHEEL PULLING,NON OF WHICH COULD BE RECTIFIED OR SUCCESSFULY DIAGNOSED.WILL I MISS ALL THESE JAPANESE RELIABLE FAULTS ??? WELL YOU GUESS IT ABSOLUTELY NOT.THANK YOU ALL WHO TRIED TO HELP ME.LONG LIVE CITROEN C5."

        https://www.youtube.com/watch?v=J6vLv2vA2dk

        https://www.youtube.com/watch?v=OILIfRYqZBk


    • AutoPelle

      Jo ottaa koville kun kaikkia autoja verrataan tojottimiin. Miksi?

      • AutoiIija

        Tojokuskit trollailevat muilla palstoilla niin pistetään ne kyykkyyn.


      • tojotkyykyssä
        AutoiIija kirjoitti:

        Tojokuskit trollailevat muilla palstoilla niin pistetään ne kyykkyyn.

        Ja syvässä kyykyssä ovatkin.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      272
      2793
    2. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      75
      1496
    3. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      43
      1450
    4. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      33
      1223
    5. Kellä on rumin tukka?

      Kuka on haapaveden rumin ihminen? Vinot silmät ja ikivanha mersu?
      Haapavesi
      10
      1180
    6. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      27
      1173
    7. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      47
      1170
    8. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      7
      1164
    9. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      43
      1099
    10. Kuinka paljon nalle harmittaa

      Kun mä saan panna hehkua ja sä et? :)
      Ikävä
      10
      1090
    Aihe