Yrittäjän palkkalaskuri laskutuksen laskemiseen

LaiskataiKiireinenYrit

Hei!

Minulla on jo muutaman vuoden vanha vähittäiskaupan alalla oleva Oy ja minun pitäisi pystyä itse selvittämään tämä juttu mutta olen liian laiska.. Aikaisemmin en ole välittänyt laskea omaa tuntipalkkaa. Huono se varmasti on.

Meinaan ruveta laskuttamaan asiakkailta minun työajasta. Onko jossain jotain laskuria joka laskisi kaikki kulut mitä minulta menee kunnes laskutettu raha tulee minun tilille?
Tahtoisin tietää kuinka paljon saan rahaa oikeasti laskuttamalla esimerkiksi 45e/h.

Ystäväni tekee töitä laskuttamalla 35e/h ja hän nostaa palkkaa n. 16-18e per. tunti. Jotain tuota luokkaa se on, mutta kaipaisin laskuria joka mielellään laskisi vielä muuttuvat prosentit eri laskutusvaihtoehdoille..

7

223

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • pöööljä

      Tarkoitatko, että kauppiaana laskuttaisit myymiesi tavaroiden lisäksi asiakkaaseen käyttämästäsi ajasta?
      Vai mitä tarkoitit?
      Tarkenna kysymystäsi tai korjauta pääsi.

    • Tässä-vastaus

      >>mutta olen liian laiska..

      Ja tämä ei ole mikään laiskureiden avustamispalsta. Kun et osaa edes muotoilla kysymystäsi niin että siitä kukaan mitään ymmärtää, niin hankalaa on laiskuria myöskään neuvoa.
      Itse en viitti edes yrittää, senkuin vit-tuilen vastaukseksi.

    • LaiskataiKiireinenYrit

      Hei! Suunnittelen myös toiselle toimialalle ryhtymistä (remonttipalvelut). Kiinnostaisi laskuri paljonko tienaan nettona rahaa, jos laskutan työstäni esimerkiksi 50e/h jota olin suunnitellut. Hinta ei sisällä materiaalikustannuksia tms.

      Yellinkin voi jättää laskelmista pois. Se varmasti helpottaa..
      Kuvittelin, että olisi joku laskuri johon voi laittaa arvion paljonko tienaa vuodessa bruttona ja minkä suuruista yelliä maksaa ja se sitten laskisi esim 50e/h laskutukselle summan paljonko oikeasti tulee tilille rahaa. Jos 50e työstä jää lopulta tilille <20 euroa en meinaa ryhtyä koko hommaan.. Nykyinen työ kannattaa paremmin.

      • keka.tietaako

        Kannattavuus varmaan riippuu siitä, onko kk- laskutuksesi 5000 euroa vai 8000 euroa.


      • OptimoiLaskutuksesi

        Remonttialalla on helppoa:

        Laskutat tuntipalkkasi asiakkaalta, kilometrit kotoa kohteeseen ja takaisin väh. euron/km. Tietysti ajoaika kotoa kohteeseen täydellä tuntihinnalla, niin saat laskutettua 06:30 - 16:30.

        Jos joudut käymään puutavara- tai rautakaupassa niin laskutat tottakai kilometrit joka käynnniltä erikseen

        Mitä unohtui? RuokaTUNTIsi ABC:llä tms on aina laskutettavaa kilometreineen.

        Mitä vielä?

        Omien työkalujen käytöstä lisäät laskuun 20%

        Kun työ on valmis niin laskutat siivouksesta lisäpäivän ja samalla viet kaikki asiakkaalta laskutetut ylijäämätavarat mukanasi seuraavalle työmaalle...

        hmmm, mitähän vielä keksisi... meneepäs vaikeaksi...hmmmm?

        Palkkaa kortistosta apupoika ja osta hänelle oma vasara, niin tuplaat laskutuksesi :DDD


    • Toi5

      Jos tämäntapaisia kysymyksiä joutuu kyselemään täältä, on parasta jättää yritys perustamatta.

    • Paljonko-vuodessa

      Tuntihinnalla emme pysty laskemaan mitään. Kerro paljonko laskutat tai aiot laskuttaa, alv0% rahamääräisin hinnoin kerrottuna, yhteensä vuoden aikana.

      Jos laskutat vaikka 30.000 euroa, eikä materiaalikustannuksia ole, niin tuosta voi jo vähennellä YEL-eläkekulut ja muut pakolliset. Sen jälkeen loppu olisi veronalaista palkkaa, ellei tosiaan mitään muita vuokrakuluja tms ole.

      Rahasumman voi jakaa tekemiesi tuntien määrällä, niin siitä näkee paljonko olet veloittanut tai voit jatkossa tuntia kohden laskuttaa. Ellei lukema miellytä, niin tee uusi laskelma uudella tuntihinnalla ja mahdollisesti optimaalisemalla, vuoden aikana tehtäväksi saatavien työtuntien määrällä.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      101
      1497
    2. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      78
      1154
    3. Mitä oikein

      Näet minussa? Kerro.
      Ikävä
      84
      1064
    4. Lopeta tuo mun kiusaaminen

      Ihan oikeasti. Lopeta tuo ja jätä mut rauhaan.
      Ikävä
      139
      976
    5. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      573
      942
    6. Mika Muranen juttu tänään

      Jäi puuttumaan tarkennus syystä teolle. Useat naapurit olivat tehneet rikosilmoituksia tästä kaverista. Kaikki oli Muras
      Sananvapaus
      1
      877
    7. Hanna Kinnunen sai mieheltään tiukkaa noottia Tähdet, tähdet -kotikatsomosta: "Hän ei kestä, jos..."

      Hanna Kinnunen on mukana Tähdet, tähdet -kisassa. Ja upeasti Salkkarit-tähti ja radiojuontaja onkin vetänyt. Popedan Lih
      Tv-sarjat
      8
      872
    8. Kotipissa loppuu

      Onneksi loppuu kotipizza, kivempi sotkamossa käydä pitzalla
      Kuhmo
      19
      822
    9. Oho! Farmi-tippuja Wallu Valpio ei säästele sanojaan Farmi-oloista "Se oli niin luotaantyöntävää..."

      Wallu oikein listaa epämiellyttävät asiat… Monessa realityssä ollut Wallu Valpio ei todellakaan säästele sanojaan tippum
      Tv-sarjat
      9
      654
    10. Helvetin hyvä, että "hullut" tappavat toisensa

      On tämä merkillistä, että yritetään pitää hengissä noita paskaperseitä, joilla ei ole muuta tarkoitusta, kuin olla riida
      Kokkola
      8
      630
    Aihe