Nyt on jo ysärikin tullut eduskuntaan ja 2 mamua!

ans-kattoo-nyt

Näin riemuitsee tuo nuori lihava mies televisiossa juuri että nyt se maalima muuttuu sitten. ysärin sanoi olevan 90-luvulla syntynyt siis 20 v.
Ja varmaan ilo on seksistyyppistä
se niillä on päällimmäisenä tuon ikäisillä. Maalima pittää vaan kansainvälistyä yhä enemmä heiän mielestään niin on paljon pojalla valinnan varaa. Mamutkin ovat juuri siksi niin innostavia.
En luota kokemattomiin nuoriin eduskunnassa enkä hallituksessa.
Ei Sipiläkää ole kuin 5-kymppisii.

19

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 90-luvulla

      syntynyt on parikymppinen, nyt kyllä huolestuttaa.

      • Niinpä_niin_sitä_mietin

        mutta eivät he itse ajattele olevansa nuoria.
        20 täyttänyt pitää jo 25-vuotiasta vanhuksena.


    • nainenmaalta

      Älä ota turhia murheita!
      Samaa konkurssia kohti se menee Suomi tämänkin hallituksen aikana kuin aiemminkin.

      Joksus kannattaa vaihtaa ne lasit kirkkaammiksi ja nähdä kuinka meillä sittenkin on kaiken kurjuuden keskellä paremmin kuin monilla muilla kansoilla.

      Kateuden kaapu joutaa nuotioon.

    • Mikä on "ysäri"? Miksi en ymmärtänyt mitään aloituksen sanomasta?

    • kat-leija

      Muodissa ovat nuo kasarit ja ysärit olleet ainakin musiikkipiireissä puhuttaessa noiden vuosikymmenten musiikista. Liekö 70-lukulaiset seiskarilaisia (hehh, syntymäsaareni) ja 60-lukulaisilla kai sixtarit vai onko se kusarit.
      Totta kai se siirtyy sitten muuhunkin kuin musiikkia kuvaavaan, muotiin ym. ajan trendeihin. Eduskuntaan siis tullut jo 90-luvulla syntynyt.

      • kat-leija

        Jäi kesken tuo juttu. Mitäs me sitten olemme me 30- ja 40-luvuvuilla syntyneet, sanokaapas se. Olemmeko jotain jämäreitä. keksikää parempi.


      • Makriina.ek
        kat-leija kirjoitti:

        Jäi kesken tuo juttu. Mitäs me sitten olemme me 30- ja 40-luvuvuilla syntyneet, sanokaapas se. Olemmeko jotain jämäreitä. keksikää parempi.

        Kyllä minä olen aika lailla jäljessä ajasta, koska ymmärrän kovin huonosti nykytrendejä. Minun mielestäni "kasari" on kattila.
        Tällä -ri menetelmällä kolmekymmentäluvulla syntyneet ovat "kolareita" ja nejäkymmenluvulla syntyneet "nelareita". Viiskytlukulaiset "viisareita"?
        Sanotaan, että kieli köyhtyy, ja olen tämänkin opastuksen jälkeen todella samaa mieltä.

        Jotkut mamut sanoivat televisiossa tässä taannoin, että on turhauttavaa opiskella suomen kieltä, kun kirjakieli on niin erilaista kuin puhekieli, ettei opeista ole iloa. Kirjoitetaan "minun", lausutaan "mun", ja nyt kuulemme että yhdeksänkymmenlukulainen on lyhennetty "ysäriksii". Ei katteeks käy mamua!

        Kirjautuminen ei taaskaan onnistunut. Väitti, että tiedot ovat väärin.
        Pitäkööt hyvänään! Siirryn taas eekoohon.


      • kat-leija

        Tässä vielä lisää tärkeää tietoa, viiskytlukulaiset ovat kuulema fiftareita.


      • sama-taas
        kat-leija kirjoitti:

        Tässä vielä lisää tärkeää tietoa, viiskytlukulaiset ovat kuulema fiftareita.

        Voi tätä yksinkin jatkaa.
        Arvasin että kuulema pitääkin kahdella ämmällä kirjoittaa. Epävarma olen tähän asti ollut.

        "Sivistyssanakirja:
        kuulemma
        = kuuleman, kuulopuheen, kertoman tai huhun mukaan, sikäli kuin olen kuullut tai on kuultu. esim. Hän on kuulemma sairas"
        ps. en kehtaa enää katleijaa laittaa.


    • huomannut

      ollaanpa sitä niin napakeskeisiä, niin napakeskeisiä, ei sitten tippaakaan rasisteja. Ihan muuten vaan.

    • Alkaa tuo suomenkielen taitoni ruostua lopullisesti... No, nyt on saatu selitys tuohon ysäriin, mutta mitäs mamu tarkoittaa? Onko se mamma? Eli ysärin vastakohta, vanha ihminen?

      • Makeriina.ek

        Voi ei! Tämän minäkin tiedän, olen sen oppinut näiltä palstoilta, jossa sivistyneistö vaihtaa harkittuja mielipiteitään, kuten olet havainnut.
        Ma-mu on yhtäkuin maahanmuuttaja. Ja siis SELLAINEN maahanmuuttaja, sähän tiedät, ei puhu suomea, ei pukeudu kuten valtaväestö, vaan omat asusteet on tuotu mukana ja muitakin eroavaisuuksia voi huomata.
        On eräs puolue, joka on kovin huolissaan mamujen tulosta,. ja nyt sitten pari heistä on valittu eduskuntaan, auta armias. He puhuvat sujuvaa suomea.Toinen heistä on saanut vuoden pakolaisnaisen palkinnon joitakin vuosia sitten, mutta toinen, nuori mies, ei ole niin tunnettu.
        Eduskunnassamme on paljon uusia kasvoja, mutta yhä siellä näkyy meidänkin nuoruudestamme tunnettuja nimiä, kuten Väyrynen, ja valtakunnan oikeudessa aikoinaan tuomittu Kauko Juhantalo. Ja iki-ihana Toimi Kankaanniemi. Muitakin varmasti, en vain muista nyt tässä.


      • ImpiVaarasta

        nainen-maalta kirjoitti:

        »Älä ota turhia murheita!

        Samaa konkurssia kohti se menee Suomi tämänkin hallituksen aikana kuin aiemminkin.«

        Eipä tässä sitten mitään muuta kuin kippistä vaan vappusiman kanssa! Hei!


      • Kiitos Makeriina valistuksesta! Jännä havaita, miten eksoottinen otus "mamu" on
        Suomessa, varsinkin jos on hoitanut maahanmuuttajana itsensä ja asiansa niin hyvin, että on kelpuutettu edustamaan kantaväestöä! Täällä naapurimaassa
        ollaan totuttu siirtolaisiin niin hyvin että meitä suomalaisiakaan ei enää pidetä samassa asemassa kuin joskus 60-luvulla, jolloin kaikki suomalaissiirtolaiset saatettiin leimata jos joku suomalainen oli tyrinyt.


      • MdK-MdK kirjoitti:

        Kiitos Makeriina valistuksesta! Jännä havaita, miten eksoottinen otus "mamu" on
        Suomessa, varsinkin jos on hoitanut maahanmuuttajana itsensä ja asiansa niin hyvin, että on kelpuutettu edustamaan kantaväestöä! Täällä naapurimaassa
        ollaan totuttu siirtolaisiin niin hyvin että meitä suomalaisiakaan ei enää pidetä samassa asemassa kuin joskus 60-luvulla, jolloin kaikki suomalaissiirtolaiset saatettiin leimata jos joku suomalainen oli tyrinyt.

        On aika muuttunut parempaas "suvaisevaisuudempaan suuntaan"
        Minäkin saan kirjoitella täälä ihan niinkun muutkin Suomalaiset .
        Ei tule huomautusta ,asuinpaikkani takia.
        En ole mistään niin iloinen kun siittä , että olen Suomalainen !
        Täälä ainakin olen saanut hyvän kohtelun -- Eikä ole kateutta -- vaikka saan "hyvän eläkkeenkin " ja se kaikki on itse hankittua -- HYVÄÄ TYÖLÄISTEV VAPPUA !


      • MdK-MdK kirjoitti:

        Kiitos Makeriina valistuksesta! Jännä havaita, miten eksoottinen otus "mamu" on
        Suomessa, varsinkin jos on hoitanut maahanmuuttajana itsensä ja asiansa niin hyvin, että on kelpuutettu edustamaan kantaväestöä! Täällä naapurimaassa
        ollaan totuttu siirtolaisiin niin hyvin että meitä suomalaisiakaan ei enää pidetä samassa asemassa kuin joskus 60-luvulla, jolloin kaikki suomalaissiirtolaiset saatettiin leimata jos joku suomalainen oli tyrinyt.

        Voi anteeksi kirjoitusvrihe! E-kirjain on liikaa, huomasin sen sitten kun olin enteröinyt, enkä enää voinut korjata.
        Viesti on kuitenkin sama.
        Kansanedustuslaitoksessamme on nyt tasapuolisemmin edustajia, kun naisiakin alkaa olla aika hyvin joka puolueessa, ja erilaisilla vähemmistöillä on edustajansa. Demokratiaa vihdoin.

        Riemastuttavaa katsoa kymmenien vuosien takaisia uutisvälähdyksiä ja haastatteluja ja verrata tämän päivän haastateltaviin. Vielä joskus 70-luvulla oli tosi upeeta päästä televiisioon ja sen kyllä huomaa haastateltavien asennoista ja hitaasta, huolitellusta puheesta. Silloin kansanedustajakin varmasti oli kansakunnan kaapin päällä.
        Nyt eräs mamuvastainen ehdokas saattaa esiintyä huppelissa omissa vaalivalvojaisissaan ilman että pelkää maineen menetystä. Se kun on jo mennyt. Ääniä tuli kaksinkertaisesti viime kertaan verrattuna.
        Niin se demokratia pelaapi.


      • Ei-turhia-murheita

        JOKU sanoi: >Älä ota turhia murheita!
        Samaa konkurssia kohti se menee Suomi tämänkin hallituksen aikana kuin aiemminkin.<
        Eipä tässä sitten mitään muuta kuin kippistä vaan vappusiman kanssa!

        > Näin riemuitsee tuo nuori lihava mies televisiossa juuri että nyt se maalima muuttuu sitten. ysärin sanoi olevan 90-luvulla syntynyt siis 20 v.

        Ja varmaan ilo on seksistyyppistä

        se niillä on päällimmäisenä tuon ikäisillä. Maalima pittää vaan kansainvälistyä yhä enemmä heiän mielestään niin on paljon pojalla valinnan varaa. Mamutkin ovat juuri siksi niin innostavia.<

        En luota kokemattomiin nuoriin eduskunnassa enkä hallituksessa.

        He ajattelevat vain sitä yhtä asiaa 5 kertaa kymmenessä minuutissa.

        Vanhat jäärät ajattelevat Suomenkin etua, eivät vain omaansa.


    • Nämä kaksi ulkomaalaissyntyistä kansanedustajaa ovat Suomen kansalaisia ja puhuvat hyvää suomea. Toivottavasti heillä riittää tarmoa ja voimia työssään.

      • Makriina.ek

        Emme ole enää saareke jossakin pohjolan perukoilla. Vihdoin päättäjienkin joukkoon mahtuu muitakin suomalaisia kuin junantuomia juurevia ja harvasanaisia metsien miehiä ja talon emäntiä.
        Kielitaitokin on lisääntynyt niin huimasti, että joku ulkomaalaissyntyinen sanoi haastattelussa eräänä päivänä, että suomen kieltä on vaikea harjoitella, kun kaikki alkavat heti puhua paljon parempaa englantia kuin hän suomea.
        Nämä puheenalaiset nuoret ihmiset ovat muuttaneet muista maista ja omaksuneet suomen kielen ja varmaan tapamme ja tottumuksemmekin hyvin.
        Toivotetaan heille menestystä uudessa tehtävässä.
        - Taaskin oli "väärä salasana". Niinpä eekoona jälleen!


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      57
      5810
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      26
      3687
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      229
      1948
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      28
      1782
    5. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      94
      1232
    6. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      30
      1187
    7. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      289
      957
    8. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      51
      951
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      76
      889
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      848
    Aihe