Siitä puhe mistä puute

kaffituttaa

Taas kauhee väittely mökin puolesta ja vastaan.Onko se nyt niin kamalaa kun toiset tykkää äireestä ja toiset tyttärestä?Mulla on mökki jossa viihdyn ja vuosien mittaan rakennettu oman maun mukaan.Onhan siinä jatkuvasti pientä laittoa,mutta onko se nyt niin kauheeta jos ittelle tekee?Omilla rahoilla (vähillä) laitettu.Siinä silmä lepää kun on kaikki paikat kunnossa.Ajatellaan positiivisesti,aina on kuppi puoliksi täynnä, vaikkei kaffia väkevämpää saiskaa.

5

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Niinsiitäpuhemistäpuute

      Helposti huomaa, että tällä palstalla on yksi ainoa kateellinen mökkivajaa häirikkö kerjäämässä huomiota ja purkamassa pahaa oloaan. Älkäämme välittäkö tuosta raukasta. Sääliähän toki voi. Tuo tyyppi tekisi varmaan itsarin, jos ei tätä purkautumisväylää olisi.
      Mökkeily on mukavaa. Nautitaan siitä me kaikki, joilla on siihen mahdollisuus.

    • Mamupääkaupungista

      Eiköhän tuo häirikkö ole joku Helsingin kerrostalopoika joka syö kyseisen kaupungin kansallisruokaa eli halal-lihaa tai kebabbia.

    • melkein_mökkiläinen

      Olen vuokrannut mökkejä monta monituista vuotta, joka on monelle mökin omistamista intoilevalle vaikeaa ymmärrettävää. Miksi? Asiaa ihmetellään ihan päin naamaani ja ahkerointiani vuokramökin kunnossa pitämiseksi kuin olisin hullu. Omistajat ovat aina tyytyväisiä ja mietinkin onko siinä minuun kohdennetussa arvostelussa takana kateutta mökin varsinaista omistajaa kohtaan? Että se onnistui saamaan ilmaista työvoimaa mökilleen ja työvoima viellä maksaakin siitä olemisestaan? Jos näin on, niin minäkin jaksaisin naapureiltani sietää typerimmätkin kommentit. Mutta harvaa naapuria kiinnostaa se, etten ole yhdessä paikassa viihtyvää sorttia ja haluan vaihtaa mökkiä noin viiden vuoden välein. Uusi kohde, uudet kujeet ja haasteet. Kun en tiedä yhtäkään mökkipaikkaa niin ihanaksi, että sinne kokisin tarvetta saada jäädä. Aina tulee jotakin: vaihtuu huutavat naapurit entisten hiljaisten tilalle, ikivanha ja hyvä sienimetsä kaadetaan maanomistajan sairaalaskuja kattamaan, idyllinen rantamaisema möyritään hiekkarannaksi jonkun isovanhemmuuden ylpeydestä paisuvan lastenlapsen leikkitarpeita tyydyttämään (jotka käyvät muutaman kerran kesässä mökillä), yksi kantelee rantakäärmeitä ämpärissä väittäen siten vähentävänsä kantaa, joku koputtelee ovelle saadakseen ladata kännynsä akkuja jnejne. En myöskään ymmärrä sitä karseaa 2000 m2 mökkitonttien täyttämistä pienillä pömpeleillä, joihin ei tarvitse rakennuslupaa. Kesäpäivien pitkästyttämät mökin omistajat paukuttelevat tyynessä illassa taas jotakin "kivaa" ja kun ne sitten halutaan esitellä naapureille miettii vain, että mistähän välistä tontilla kohta kävellään törmätessäni isännän ylpeyteen tai emännän haravoimaan, eroosion kiusaamaan "mökkipuutarhaan". Mielestäni mökit ovat usein se viimeinen linnake, jossa halutaan tehdä oman mielen mukaan miettimättäkään tulevia sukupolvia ja millaista vahinkoa hetken pikapäätöksillä saadaan aikaiseksi. Vuokratessa olen sen oppinut, että ihmiset ovat todella välinpitämättömiä luontoa kohtaan. Se, että joku väittää olevansa luonnossa, mökillä, on klisee, sillä eihän mökkitonteilla edes siedetä luontoa ja se hävitetään vauhdilla pois. Jo sekin, että kuulee arvosteltavan sellaisia mökkinaapureita siivottomiksi, jotka haluavat pitää tonttinsa luonnontilassa. Mökkiyhteisöissä on myös aina ne hidalgot ja kuninkaat, jotka uskovat olevansa vastuussa alueen protokollasta ja säännöistä. Niitä mielipiteen esittäjiä, joilta ei kukaan ole kysynyt mitään. Joten voisikohan sitä mökkeilyä ajatella laajemmallakin ajatuksella kuin omistamisen näkövinkkelistä? Onhan meitä vuokralaisiakin, jotka ovat tosi tyytyväisiä sen ajan kuin mökkiä vuokraavat. Minunlaisia kunnollisia taitaa tosin olla harvassa, mutta voisihan vuokraustoimintaakin kehittää ja miettiä toisiko sellainen piristystä samojen mökkinaapureiden keskelle. Se uteliaisuus, mitä minä aina herätän, kertoo, ettei mökkien omistaminen ihan kaikkea elämisen hupia tarjoa :D

      • PaskaVouti

        ÄLÄ VASTAA TÄHÄN!
        TAAS VOUTI TROLLI!!


    • 8181

      Eipä se mökkeily siitä paljon muutu, onko se mökki oma. Minä olisin ihan mielelläni vuokrannut mökin pidempiaikaiseen käyttöön, vaan enpä sellaista parin vuoden etsinnästä huolimatta löytänyt.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      361
      4314
    2. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      83
      1809
    3. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      64
      1549
    4. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      44
      1546
    5. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      29
      1370
    6. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      59
      1341
    7. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      53
      1333
    8. Persut vajosivat pinnan alle

      Sosiaali- ja terveysministeri Kaisa Juuson (ps) tietämättömyys hallinnonalansa leikkauksista on pöyristyttänyt Suomen ka
      Maailman menoa
      205
      1325
    9. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      28
      1215
    10. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      8
      1208
    Aihe