NAINEN KYSYY: mikä vois olla vikana kun Sörensenin takalautanostimen 2 nappulaiset kytkimet temppuilee? Lasku toimii mutta nostaessa lauta nousee niin jyrkkään kulmaan että rullakot tulee päälle...
Takalaitanostimen jalkakytkimen ongelmat
5
171
Vastaukset
Sama ongelma on monessa laudassa jota ohjataan 3 nappulalla, eli kun painaa laskunappulaa tarpeeksi pitkään, niin se kallistaa laudan "hitaasti" ja nostonäppäimen tulisi sitten taas kallistaa lauta normitasolle ja sen jälkeen nostaa se, eli "keskipainiketta" ei tarvittaisi kuin avaamiseen ja sulkemiseen...
No tuo systeemi ei juuri ikinä toimi kunnolla, vaan nostettaessa lauta kallistuu "liikaa"
Ongelman saa korjattua kääntämällä asentotunnistinta toiseen suuntaan kunnes lauta suoristuu tarpeeksi paljon, mutta ei liikaa
Eli lauta ei siis ostaa nostettaessa palata "lähtöasentoon" vaan se kallistuu siihen asti kunnes asentotunnistin antaa merkin....
Tietenkin jos jalkapainikkeilla lauta vain jatkaa kallistumista ylöspäin eikä lähde lainkaan nousemaan, niin silloin on asentotunnistin hajonnut tai ohitettu, mutta se on harvinaisempi tapaus- johtotähti
Pakettiautomaatti.Jos perälauta kallistaa painamalla pitkään alaslaskunappia niin kyseiseen lautaan on asennettu lisävaruste eli 1 sylinteri on asennettu auton runkoon. Tämä mahdollistaa laskun ja kallistuksen yhdellä napilla. Tässä tapauksessa pitää muistaa,että sitten kun nostaa lautaa ylös pitää toimia samoin
eli ei paineta kallistusnappia vaan painetaan suoraan ylösnostonappia. Tällöin lauta ensin ¨kallistaa laudan lähtötilanteeseen ja sitten nostaa laudan ylös. Pääpointti perälauta asiassa on se ,että kun kyseessä on Focolift tai Zepro niin
pitää tarkistaa onko lautaan asennettu automaattikallistus vai ei,koska kyseessä on lisävaruste. Monissa Suomessa harvinaisemmissa laudoissa tuo varuste on vakiovaruste. Mikä tässä asiassa on hauskinta niin Focoliftin edeltäjässä Nummiliftissä 1970-luvulla automaattikallistus oli vakiovaruste,mutta kun nimi muuttui Focoliftiksi niin se olikin lisävaruste. Kauppamiehet osaa rahastaa köyhää autoilijaa. johtotähti kirjoitti:
Pakettiautomaatti.Jos perälauta kallistaa painamalla pitkään alaslaskunappia niin kyseiseen lautaan on asennettu lisävaruste eli 1 sylinteri on asennettu auton runkoon. Tämä mahdollistaa laskun ja kallistuksen yhdellä napilla. Tässä tapauksessa pitää muistaa,että sitten kun nostaa lautaa ylös pitää toimia samoin
eli ei paineta kallistusnappia vaan painetaan suoraan ylösnostonappia. Tällöin lauta ensin ¨kallistaa laudan lähtötilanteeseen ja sitten nostaa laudan ylös. Pääpointti perälauta asiassa on se ,että kun kyseessä on Focolift tai Zepro niin
pitää tarkistaa onko lautaan asennettu automaattikallistus vai ei,koska kyseessä on lisävaruste. Monissa Suomessa harvinaisemmissa laudoissa tuo varuste on vakiovaruste. Mikä tässä asiassa on hauskinta niin Focoliftin edeltäjässä Nummiliftissä 1970-luvulla automaattikallistus oli vakiovaruste,mutta kun nimi muuttui Focoliftiksi niin se olikin lisävaruste. Kauppamiehet osaa rahastaa köyhää autoilijaa."¨kallistaa laudan lähtötilanteeseen ja sitten nostaa laudan ylös"
Ongelma on juurikin siinä että ei se kallista sitä "lähtötilanteeseen" vaan "vaakatasoon" ja se saa tiedon "vaakatasosta" siitä asentotunnistimelta...
Eli lauta kallistuu nostettaessa samaan tasoon oli auto jyrkässä ylä- tai alamäessä...- löäläööäls
Olipas hankalasti selitetty...
Siis perälauta EI tiedä missä asennossa se on suhteessa autoon, vaan sen missä asennossa se on suhteessa tasaiseen maahan...
Eli perälaudan tulisi kallistua suoraksi maan vetovoimaa nähden oli auto tasaisella maalla, ylämäessä, tai alamäessä... Jos näin ei tee, niin asentotunnistin on väärässä asennossa
- lapikastalautaan
Eli jo työturvallisuuden kannalta auto korjaamolle.Siellä se saadaan toimimaan niin kuin pitää. Itselläni on kokemusta kyseisestä laudasta ja 6-vuotta on pelannut ihan hyvin. Huollot ja lakisääteiset vuosikatsastukset on kyllä aina hoidettu ajallaan. Onhan kaikilla voimassa oleva perälaudan vuosikatsastustodistus mukana matkassa.Jos ei ole niin taas poliisi ilahduttaa nimenomaan kuljettajaa maksulapulla.Ei siis yrittäjää vaan nimenomaan kuljettajaa. Ja mikäli yrittäjät tunnen 30 v. kokemuksella niin itse sen myös joutuu maksamaan ikävä kyllä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Elämä valuu ohi ilman merkitystä
Olen 5-kymppinen korkeasti koulutettu hyvässä ja vaativassa työssä oleva mies. Erosin pitkästä parisuhteesta pari vuotta2283145Martina julkaisi romanttisia kuvia kihlajaisista
Ihana pari. Paljon onnea ja rakkautta heille 💞2531153Ilo, joka nousee silmiisi saakka
kun katseemme kohtaavat. Olet energinen, aito, ihana. Välillä tuijotat suoraan silmiini - enkä hämmenny, katson takaisin581130- 79941
Hihhuli-sanan tausta
Palstan aito-laiset ovat verisen loukkaantuneita sanasta "hihhuli. Kuitenkin sana "Hihhuli" liittyy tiukasti Suomen kult215926Gekkosessa hyvä juttu Sofian Dubai "töistä"
"Vielä tammikuussa Belórf lupaili aloittavansa jälleen verkkovalmennukset, mutta tämä projekti näyttää kuihtuneen kaikes89894Jokaisella on omat syntinsä
Minä olisin niin mielelläni sinun. Ehkä joskus viittasitkin siihen. Olet nainen ajatuksissani jatkuvasti ja taidat tietä56876eerikäinen novassa sanoi ei kukaan enää aja manuaalivaihteilla
meillä on 3 autoa talissa ja kaikissa manuaalilaatikot, on meillä vielä tämmöiset vaikka toisin puhutaan.88837Palsta sekosi lopullisesti?
Taidan mennä päikkäreille. Oliko hän nyt muka oikeasti äsken täällä ja kirjoitti, että täytyy unohtaa? Todistakaa se. Ki14794- 153789