Loppututkinto?

sus.morsian

Oletteko saaneet elämässänne jonkin täydellisen tavoitteen saavutettua, mitä se on merkinnyt. Eräs henkilö minultakin sitä ´ loppututkintoa ´ on tivannu. Ehä mie vielkään mittään loppuun suorittanu oo, mitä nyt marjojen ja sienien kerruun oon loppuun suorittanu. En ees jaksa enempi tällasta asiaa repelöiä,yks lysti kaikki.

39

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ainakin Mount Everestille nousun olen hylännyt. Syynä hapensaantivaikeudet ajoittain jo viinakaupan mäelle.
      Kävelyn Hangon Tulliniemestä Nuorgamin kyläkaupan kauttan Varangin vuonolle on kai sekin jätettävä jalkavaivojen takii.
      Varsinaisia tutkintoja toki voisi suorittaa. Nyt ei tule mieleen mihin olis mahiksii. Pitää kait vielä kehitellä.

      • huonossa-hapessa

        CC n viestit ovat aina hyviä häneen voi luottaa.


      • jakolasku
        huonossa-hapessa kirjoitti:

        CC n viestit ovat aina hyviä häneen voi luottaa.

        Niin on cc on hyvin aito mies, kirjoittelee kuten tunteekin.


    • Kiitos kysymästä, tavoitteita on ollut muutama, ja tärkeimmät niistä on saavutettu.
      Näin jälkeenpäin ajatellen ne taitavat olla verrattavissa siihen, että suunnistuskilpailussa hikisen rämpimisen jälkeen löytää rastin.

    • Varhain aloittamani harjoittelu työelämään on monien kirjavien vaiheiden ja väliin epäonnistumisieni jälkeen sitkeän yrittämiseni jälkeen johtanut loppututkintoon jo aikapäiviä sitten paperit olen saanut ja kirjautunut opiskelusta täydelliseksi luokitelluksi eläkeläiseksi.

    • Varmaankin

      ' tehtävän loppuunsuorittamisen tarve '. Ja jos vielä ' HYVIN tiedoin ', niin
      hyvät tunnelmat!

      • IIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIKK

        Tämä edellinen oli Venlastiinalle.


      • jjoutava

        Luutnantti -sotamies Svejk, oletteko hullu? Svejk - olen herra luutnantti, ilmoitan nöyrimmästi, että minulla on siitä paperitkin.


      • jjoutava kirjoitti:

        Luutnantti -sotamies Svejk, oletteko hullu? Svejk - olen herra luutnantti, ilmoitan nöyrimmästi, että minulla on siitä paperitkin.

        Hyvä Jj! Tämä lainaus stm. svejkistä oli illan parasta. Luulen etten muka olisi lukenut tätä Jaroslav Hasekin mainiota kirjaa.
        Miekii nöyrimmästi ilmoitan, että syyntakeettoman paperien haku on ihan siinä hilkulla. Maistraatti on jo puollolla - esti minulta vaimoni edunvalvojan oikeudet.

        Niinpä nyt maksan isoa remppalainaa höskästä, jonka toinen omistaja on Suonen valtio.


    • Tällaiset utelut ovat sivistymättömiä (vrt. viisaiden määritelmät).

      Tällaisen palstan tulisi psyä niin tasa-rvoisena, ettei tuollaisia paremmuuksia tarvitsisi miettiä.

      Jokainen saavuttaa sen tason, jonka älykkyydellään ym. mahdollisuuksillaan onnistuu toteuttamaan.

      • jakolasku

        Huumorintajusi taas kukoistaa.


      • yxiällä

        Ei tutkinnon suorittaminen merkitse mitään arvojärjestykseen asettamista. Mulla on ylempi korkeakoulu, miehilläni kansakoulu. Ei näkynyt elämässä eikä näy nytkään. Oon harvoja näin paljon opiskelleita lähipiirissäni, koppavimpiin en kuulu. Moni ylpeilee vähemmästäkin. Ilo oli opiskella, ilo on elää.


      • opistotasoinen
        yxiällä kirjoitti:

        Ei tutkinnon suorittaminen merkitse mitään arvojärjestykseen asettamista. Mulla on ylempi korkeakoulu, miehilläni kansakoulu. Ei näkynyt elämässä eikä näy nytkään. Oon harvoja näin paljon opiskelleita lähipiirissäni, koppavimpiin en kuulu. Moni ylpeilee vähemmästäkin. Ilo oli opiskella, ilo on elää.

        Onko korkeakouluissakin ylempiä ja alempia . Montako miestä sinulla on ja vastaako esim kaksi kansakoulua yhtä ylempää korkeakoulua ?


      • RuustinnaR

        Runemannin puhuu vain omasta puolestaan ja omista lähtökohdistaan. Minä pidän keskustelua täällä hyvin tasa-arvoisena, jokaisella on tasan yksi mielipide vaikka silloin tällöin jokunen yrittääkin yleistää eli puhuu muiden puolesta kun itse asiassa omia ajatuksiaan vain kertoilee mutta pukee ne "muiden ajatuksiksi", tyypillinen defenssi.

        Minulla korkeakoulututkinto tuli vasta viisikymppisenä; tuli tehtyä töitä sen verran, että tutkinto venyi ja venyi. Hyvältä tuntui titteli ja arvostan sitä itse paljon ja koen yhden asian loppuun saatetuksi. Hieno juttu muttei tärkein. Se löytyy tuosta sohvan toiselta nurkalta; pitkä avioliitto on paras saavutus, niin ylä- kuin vastamäetkin on selvitty


      • juuko
        RuustinnaR kirjoitti:

        Runemannin puhuu vain omasta puolestaan ja omista lähtökohdistaan. Minä pidän keskustelua täällä hyvin tasa-arvoisena, jokaisella on tasan yksi mielipide vaikka silloin tällöin jokunen yrittääkin yleistää eli puhuu muiden puolesta kun itse asiassa omia ajatuksiaan vain kertoilee mutta pukee ne "muiden ajatuksiksi", tyypillinen defenssi.

        Minulla korkeakoulututkinto tuli vasta viisikymppisenä; tuli tehtyä töitä sen verran, että tutkinto venyi ja venyi. Hyvältä tuntui titteli ja arvostan sitä itse paljon ja koen yhden asian loppuun saatetuksi. Hieno juttu muttei tärkein. Se löytyy tuosta sohvan toiselta nurkalta; pitkä avioliitto on paras saavutus, niin ylä- kuin vastamäetkin on selvitty

        Muiden puolesta en voi puhuakaan eli kirjoittaa täällä. Minusta ei täällä pitäisi oppiarvoja lähteä luettelemaan lainkaan.

        Korkeimmat oppiarvot on varmaan c c:llä ja ynnämuulla. Elämän korkeakoulu on heillä suoritettuna ja se näkyy asenteissa ja teksteissä.


      • eläkeukko
        juuko kirjoitti:

        Muiden puolesta en voi puhuakaan eli kirjoittaa täällä. Minusta ei täällä pitäisi oppiarvoja lähteä luettelemaan lainkaan.

        Korkeimmat oppiarvot on varmaan c c:llä ja ynnämuulla. Elämän korkeakoulu on heillä suoritettuna ja se näkyy asenteissa ja teksteissä.

        Aloittajan loppututkinnon tarkoitus on kyllä varmaan koko elämän mittaisen tekemisen ja olemisen loppu analyysi. En usko että hän edes todella on kiinnostunut jostain yksittäisestä saavutuksesta. Tai en tiedä. Joillekkin voi todella riittää että on kokenut jonkun aha elämyksen.
        Oma analyysini tähän mennessä on, että olen kaikista elämän vaikeuksista huolimatta, tai niistä syistä saanut kokea monipuolisen ja hyvän elämän.
        Jouduin 55v tapaturma eläkkeelle ,siitä alkoi ikään kuin kolmas elämän vaihe. Ei huono. Pian 15v kuunnellut eriasteisia kipuja. Olen sanonutkin, että tiedän ainakin olevani vielä elossa.


      • susin-sylttytehtaalle-ta

        kas. Ruunemannille kommenttini on,

        kyllä "titteleitä" tuli ''' Sus-morsiamen ' aikaisemmassa aloituksessa jossa joku " kouluneuvos "herra oli
        antanut kirjansa omistuskirjoituksella häne isälleen.
        Tilleli ja tutkinnot alko siintä, nyt tunnusti ettei itellää oo mitää.

        Siintä tämä titteli-aihe alunperink alko.


      • niinettå

        Vähäinenkin itsekehulle haiskahtava on kiellettyä. Iloinen sellaisesta hyllystä löytyneestä runoteoksesta ei saa olla. Jos meillä näin ollaan 70 iässä tarkkoja ja iskuvalmiita toisiamme kohtaan niin että.


      • Ilmeisesti

        tuo oli vain Ruunemannille ilmoitus aiheen esilletuojasta.


      • Ruunemanni_kirjoitti

        " ruunemanni

        2.5.2015 20:26
        Uusi

        Tällaiset utelut ovat sivistymättömiä (vrt. viisaiden määritelmät).

        Tällaisen palstan tulisi psyä niin tasa-rvoisena, ettei tuollaisia paremmuuksia tarvitsisi miettiä.

        Jokainen saavuttaa sen tason, jonka älykkyydellään ym. mahdollisuuksillaan onnistuu toteuttamaan."


      • kuskuskus

        Hyvä ruunemanni sammaa mieltä oon.


      • oikeudenmukaan
        susin-sylttytehtaalle-ta kirjoitti:

        kas. Ruunemannille kommenttini on,

        kyllä "titteleitä" tuli ''' Sus-morsiamen ' aikaisemmassa aloituksessa jossa joku " kouluneuvos "herra oli
        antanut kirjansa omistuskirjoituksella häne isälleen.
        Tilleli ja tutkinnot alko siintä, nyt tunnusti ettei itellää oo mitää.

        Siintä tämä titteli-aihe alunperink alko.

        Ei onnistu syyttely sus.moria kohtaan, pah, mikään ei aloituksessa viitannut omiin loppututkintoihin !!!

        Tikahtukoon omiin sylttyhinsä pahansuopaisuus!


    • sylttyteh-taalta-juu

      No_entä
      30.4.2015 19:48
      entä ite Sus nii onko siulla jokin loppututknto suoritettu, eli siis paperit siitä?

      Eihän tämä nyt Ruunemannin käsialaa ole.

      • Tiedetäään

        Sus vain kehuu ihteään, ei sillä mitään tutkintoo ole.


    • kestäävielä

      Yksi loppututkinto on Helsingin yliopistosta. Elämän yliopiston loppututkinnon valmiiksi saaminen toivottavasti vielä kestää jonkin aikaa.

      • selvennykseksi

        Joku kysyi tuolla, että onko sitä olemassa alempi ja ylempi korkeakoulututkinto tai yliopistotutkinto niin kyllä on.
        Alempi on kandidaatin tutkinto ja ylempi on maisterin tutkinto, tohtorin tutkinto on ylin.


      • Loppuun-suorittamiset

        Helsingin Yliopistosta siis on minun tutkintoni ja paperini, mutta kun en ole niitä tuonut esiin, niin siksi ei ole nimimerkkejäni näissä viesteissäni. Elämän kova koulu meillä kaikilla on loppuun suorittamatta. :)


      • Minullapa on ´loppututkinto´ lähes kaikkeen, niin rohkean lähes täydellisen elämän olen rohjennut elää. Kova kouluko vielä edessä, enpä usko.....alanpa olla melko valmis.


      • Usko...tai...älä

        Kyllä siinä ihan lopussakin vielä on kouluttautumista ja tekemistä!!


      • sus.morsian kirjoitti:

        Minullapa on ´loppututkinto´ lähes kaikkeen, niin rohkean lähes täydellisen elämän olen rohjennut elää. Kova kouluko vielä edessä, enpä usko.....alanpa olla melko valmis.

        HYvä sus :D Tosi mukavaa kokea Sinut jälleen joustavana ja välinpitämättömänä :D asettuessasi moisten hömppävaatimuksia tivaavien arvotitteleiden arveluttavaan ansaan!
        Omassa kiilloittamattomuudessasi oletkin se Sus, josta voi aidosti pitää!


    • Nykyisessä eläkeläisenä elämisen vaiheessa, kun joku alkaa kyselemään meikäläisen koulutusta, niin kerron: kiertokoulu. Toinen vaihtoehto olisi elämänkoulu, mutta se kuulostaa jo vähän liian juhlalliselta. Aiheesta seuraavaan eli tänä aikana kysymyksiin "lyhyesti" tai "kyllä vai ei" -vastauksia vaativille rupean oikein kunnolla jahkailemaan ja jaarittelemaan sekä märehtimään.

      • turhiatittelinkipeitä

        Ajattelin kun luin nämä iläihmisten Tosikertomukset ,lisätä omani Ja se onkin hupaisa kertomus -- Olin kerännyt kaiken mahdollisen (pitkänelämäni aikana ) saamani todistukset .
        Kuinka olin ammatissani kunnostautunut --olinhan jo juuri50v täyttänyt ja hakemassa työtä Ruotsista pääkaupungista .
        Oli kirjoitettava ne Ruotsiksi --ja oikeaksi todistettava . Luulin että nyt on kaikki ok joku oli sanonut "ystävistäni" että niitä kysytään
        -- Kun sitten menin Sudänpomppoillen Tukholmaan ja esittelin itseni ja paperini . -- Papereihin ei Johtaja Erigson vilkaissukkaan --vaan alkoi esitellä Työhuonettani ja kysellä "vatimuksiani " työn suhteen -- kuukauden päästä olinkin jo siinä työssä ja 15 vuotta tuli oltua --- Eikä ne ruotsalaiset olekkaan mitään tittelinkipeitä -- Jos ei oteta huomioon sitä pientä "siniveristä" kansanosaa.
        Me Suomalaiset kysymme Loppututkintoa -


      • Merilii-kin_kommentoi

        Minullakin varsinainen kiertokoulu, mutta onnekseni oikeaan suuntaan!

        ( :) )


      • vexel

        paree jos vaihtais välillä suuntaa niin pää vois kestää.


      • vexel
        vexel kirjoitti:

        paree jos vaihtais välillä suuntaa niin pää vois kestää.

        meriliille oli tämä


      • Niin ullamirjami, onhan meillä täällä joku ´maisterikin´, mutta mikähän ihme on maisterin titteli, monetkin jättävät sen mainitsematta. Oma poikanikin (taas kehu), jätti sen käyttöönottamatta opiskeltuaan yliopistossa kuutisen vuotta valmistuen ammattiinsa, on paljon muutakin kuin ´maisteri.´ Meillä ei ole titteteleillä loppututkinnoilla tapana briljeerata.
        Jätän edeleen arvoitukseksi, oonko lähes 30 vuotta toiminut sekä erityisluokan opena että neljän vieraan kielen opena.

        Eihän tällaisesta höyrypäästä sellasta voisi millään uskoa, että ois jokin ´loppututkinto´, minusta se on jotain muuta kuin akateeminen arvo, vaan oman itsensä arvostus elämäntyössään, että sellaiseen on pystynyt.


      • yoyms

        Miksi arvottaa, miksi vaieta? Eikai siinä mitään kehumista ole, jos kysyttäessä kertoo, mitä tutkintoja on. Faktat ovat faktoja, ei niitä pidä plussitella, ei miinustella. Kyllä opiskelu avartaa elämää.


      • 0987654321
        sus.morsian kirjoitti:

        Niin ullamirjami, onhan meillä täällä joku ´maisterikin´, mutta mikähän ihme on maisterin titteli, monetkin jättävät sen mainitsematta. Oma poikanikin (taas kehu), jätti sen käyttöönottamatta opiskeltuaan yliopistossa kuutisen vuotta valmistuen ammattiinsa, on paljon muutakin kuin ´maisteri.´ Meillä ei ole titteteleillä loppututkinnoilla tapana briljeerata.
        Jätän edeleen arvoitukseksi, oonko lähes 30 vuotta toiminut sekä erityisluokan opena että neljän vieraan kielen opena.

        Eihän tällaisesta höyrypäästä sellasta voisi millään uskoa, että ois jokin ´loppututkinto´, minusta se on jotain muuta kuin akateeminen arvo, vaan oman itsensä arvostus elämäntyössään, että sellaiseen on pystynyt.

        Hyi hyi sus


      • susmor

        Kysyttäessäkö? Kysyjällä ja kysymyksellä on eronsa, ja voi hyvä sylvi, tottakai opiskelulla on arvonsa. Jokohan riittäs tästä asiasta....


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      281
      4702
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      28
      2508
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      2181
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      93
      2176
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      129
      1817
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      26
      1472
    7. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      16
      1452
    8. Kenen etua Stubb ajaa Euroopassa ilmoittaessaan olevansa enemmän Ruotsalainen

      Tasavallan presidentti Alexander Stubb kertoi ensimmäisellä valtiovierailullaan Ruotsissa, että hän ei ole koskaan tunte
      Maailman menoa
      344
      1430
    9. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      36
      1367
    10. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1257
    Aihe